Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Serwis] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air

Serwis Rock Shox Recon Silver Solo Air

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#41 Spascmar

Spascmar

    Amator

  • Użytkownik
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostróda
  • Imię:Marcin

Napisano 12 czerwiec 2016 - 20:09

Cześć.

Poproszę Was o poradę.

Jak powinien prawidłowo działać ten amor?

Czy da się go ustawić tak aby "wybierał liście", czy to za toporna konstrukcja?

 

Jest to mój pierwszy powietrzny amortyzator i nie mogę go prawidłowo ustawić.

Mam jakieś 93kg wagi. Amortyzator ma zrobiony serwis wg powyższego posta. Wszystko działa prawidłowo, trzyma ciśnienie, tłumienie działa, blokada blokuje. Świeży olej w tłumiku, goleniach, gąbeczki nasączone i czyste, w komorze powietrznej odrobina oleju, chodzi w pełnym zakresie ruchu (jak go zmuszę). Wszystkie części w środku amora śliskie aż mi z rak wypadały.

 

Ale jest bardzo sprężysty, jak mocna sprężyna. Musze użyć siły aby przełamać pierwszy opor. W terenie reaguje ale topornie. Ne widzi mniejszych nierówności.

Ciśnienie zalecane to chyba 90-120PSI, Ja mam okolo 80PSI i jest raczej twardy. Jak zmniejszę to gubi skok.

W czym problem?

 

 

Jeszcze jedna sprawa.

Sama komora powietrzna jakby wytwarzała ciśnienie i podciśnienie (jak ruszam tłokiem) tak ma być? Oczywiście przy braku ciśnienia - czyli co, jest szczelna? 

W momencie składania w całość tłok już nie daję się wcisnąć do końca bo wypycha go podciśnienie które samo się wytwarza.

Dla tego nie mogę dobić amora, zostaje mi około 1cm.


Użytkownik Spascmar edytował ten post 12 czerwiec 2016 - 20:37

  • 0

Reklama

Reklama

#42 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 12 czerwiec 2016 - 21:15

Wiesz, silver to raczej toporny widelec, dobry ale bez przesady. Jak jest nowy, musi sie dotrzeć. Jak ma wymienione uszczelki - także. Poza tym nie wiele więcej sie da zrobić.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#43 marcinusz

marcinusz

    Master

  • Użytkownik
  • 2352 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Imię:Marcin

Napisano 13 czerwiec 2016 - 13:56

Mam problem z moim Sektorem. Bliźniacza konstrukcja do Recona, więc może znajdę tu odpowiedź.

 

Zrobiłem serwis podstawowy, tj. dolnych goleni. Po złożeniu amor zaczął stukać dokładnie tak, jak na tym filmie: https://www.youtube....h?v=lBkx9eIBFMs (film stąd: Giant Trance 3 27.5" - NieOceniam.pl )

 

Postanowiłem wobec tego przeserwisować górne golenie ale po złożeniu problem nadal występuje. Ktoś coś wie?


  • 0

#44 Spascmar

Spascmar

    Amator

  • Użytkownik
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostróda
  • Imię:Marcin

Napisano 15 czerwiec 2016 - 16:59

Pojawił się mały problem.

Przestało działać mi pokrętło tłumienia odbicia - kreci się luźno do okoła.

Na pewno nie zepsułem tego mechanicznie, po prostu zaczęło się lekko kręcić, bez oporu w każda stronę.

Trzpień pokrętła jest ok.

 

Ktoś miał cos takiego?


  • 0

#45 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 26 czerwiec 2016 - 11:11

Zrobiłem serwis podstawowy, tj. dolnych goleni. Po złożeniu amor zaczął stukać

Czyli zdjąłeś tylko dolne golenie i zaczęło stukać ? Najprędzej stuka korek w soloair, tylko nie wiem jaja sprężyna jest w ty sektorze. Tam jest korek zamykający goleń i ma on mieć sprężynę falistą, taką podkładkę. Ona może stukać.

 

Zdejmij golenie i sprawdź w której goleni stuka.

 

Przestało działać mi pokrętło tłumienia odbicia - kreci się luźno do okoła.

Prawdopodobnie sie coś urwało w tłumiku. To bardzo prosty tłumik, zalecam wyjęcie i dokładne obejrzenie.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#46 Spascmar

Spascmar

    Amator

  • Użytkownik
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostróda
  • Imię:Marcin

Napisano 26 czerwiec 2016 - 18:17

Jest prosty, bardzo prosty.

Na razie mi to nie przeszkadza.

Sprawdzę to przy następnym serwisie.


  • 0

Reklama

Reklama

#47 ppadol1

ppadol1

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Piotr

Napisano 15 lipiec 2016 - 20:15

Witam, kupiłem używany rowerek z amorkiem Rock Shox SL Solo Air 100mm. Z kodu wychodzi że to 2009 rok. Podejrzewam że nigdy nie były wymieniane uszczelki i moja prośba czy pomoże mi ktoś dobrać komplet uszczelnień do niego oraz olej ?? Gdzie to mogę dokupić ? jakieś linki :) dokładnie taki Katalog Rowerowy 2008 - Scott spodenki Underwear Top


Użytkownik ppadol1 edytował ten post 15 lipiec 2016 - 20:27

  • 0

#48 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 413 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 15 lipiec 2016 - 22:24

Podejdą każde uszczelki od rock shox'a 32 np. http://allegro.pl/ro...6273577979.html

Oleje możesz kupić na allegro albo w lokalnym sklepie, do tłumika olej rock shoxa ma lepkość 16.10 cSt@40°C, do dolnych lag 43.90 cSt@40°C.

W tłumiku lepiej żeby lepkość była z grubsza zachowana więc możesz kupić np. 

Bel Ray Fork Oil 5W BEL-RAY FORK OIL 5W 1L + GRATIS (6158476033) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Motul Fork Oil 5W MOTUL FORK OIL EXPERT 5W 1L (6196189732) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

Agip fork Oil 5W  AGIP FORK OLEJ DO LAG AMORTYZATOR

Motorex racing fork oil 2,5W http://allegro.pl/mo...6185484471.html

Bel Ray HVI 5W OLEJ BEL-RAY HVI 5W RACING AMORTYZATORY GAZOWE (5980913120) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

Ostatni klasowo najlepszy, Agip najtańszy, ale tak naprawdę w otwartym tłumiku nie poczujesz różnicy - wiele razy to testowaliśmy i niestety nikt jakoś nie potrafił stwierdzić gdzie jest lepszy olej ;).

 

Do dolnych lag lepkość nie jest aż tak ważna, więc możesz zastosować niemal każdy olej 10-15W np.

Agip http://allegro.pl/ag...5213250705.html

Bel Ray http://allegro.pl/be...6258913441.html

Motorex http://allegro.pl/mo...6274079425.html

 

Na uszczelki smar od (moim zdaniem) najlepszego np.

Elube FORK GREASE Hybrid smar do amortyzatorów eLUBE 10ml - smary

Slickoleum Smar do amortyzatorów Slickoleum - rowerowy.com

pm military http://allegro.pl/sm...6304292237.html

 


Użytkownik Fonika edytował ten post 15 lipiec 2016 - 22:24

  • 0

#49 ppadol1

ppadol1

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Piotr

Napisano 16 lipiec 2016 - 07:58

Jeśli chodzi o serwis rowerowy to w Krakowie dzwoniłem do kilku serwisów i otrzymywałem takie odpowiedzi że mi włosy na głwie stawały nie tylko od cen, w jednym mi powiedzieli że jak przyniosę amor, oleje i uszczelki to mi za 150zł wymienią :) Postanowiłem więc za to się zabrać sam. Z uszczelkami kurzowymi i olejowymi nie ma problemu zmierzyłem golenie i mają 32mm wiec podejdą każde 32mm, problem są pozostałe oringi. Chciałbym je wymienić, dodam że amor działa, nie cieknie i trzyma ciśnienie tylko że po nakrętkach widać że  nie były nigdy odkręcane, więc nic nie robione od nowości. Nie chce rónież na nim jeździć żeby go nie zatrzeć gdyby było coś nie tak :) Nie mam możliwości rozebrania go i dopiero zamówienia, chciałbym zamówić wszystko i zrobić za jednym zamachem :) Jest w nim system Solo Air więc ciekawe czy nie podejdą te: http://allegro.pl/ze...6280096168.html     Za oleje dziękuję.


Użytkownik ppadol1 edytował ten post 16 lipiec 2016 - 08:11

  • 0

#50 Fonika

Fonika

    Maniak

  • Użytkownik
  • 413 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Kalisz/Wrocław
  • Imię:Agnieszka

Napisano 16 lipiec 2016 - 09:48

Solo airy różniły się nieco między modelami i rocznikami więc to raczej loteria, lepiej wyciągnąć o-ringi, zanieść do sklepu z uszczelnieniami i dobrać.

Co do uszczelek kurzowych to nie zawsze jest to takie oczywiste, ponieważ bywa, że mają inną średnice zewnętrzną, ale akurat z rsami nie ma problemu.

 

 


  • 0

#51 ppadol1

ppadol1

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Piotr

Napisano 16 lipiec 2016 - 12:58

ale że co, wyjąć oringi, pomierzyć i kupić w motoryzacyjnym ??

 


  • 0

#52 raficz

raficz

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnów
  • Imię:jw

Napisano 05 wrzesień 2016 - 21:35

Witam! Pisze bo zastanawiam się czy w moim nowym widelcu Rock Shox Recon Silver Solo Air - blokada działa prawidłowo - mianowicie jak kilka razy zaciągnę ją na kierownicy i zwolnię to osadzenie pancerza linki przy widelcu samoczynnie się przekręca w konsekwencji czego linka się luzuje i dźwignia lata sobie luźno przy kierownicy. /jest tam taki wypust przy tej podkładce która trzyma pancerz - ale nie ma się on o co zahaczyć w półce widelca? Jak to wygląda w waszych sprzętach?


  • 0

Reklama

Reklama

#53 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4440 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 06 wrzesień 2016 - 09:15

Ja po prostu dokręciłem tłumik mocniej i siedzi sztywno.


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#54 lysyaa

lysyaa

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Imię:Jacek

Napisano 11 listopad 2016 - 18:33

Witam,mam takie pytanie.Czy uszczelki do tłumika i sprężyny powietrznej mają standardowe przekroje tz.np.2.5mm czy 3mm.Czy raczej jakieś dziwne typu 2.6mm,2.7mm?
  • 1

#55 lysyaa

lysyaa

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Imię:Jacek

Napisano 12 listopad 2016 - 10:35

Już dziękuję ,dokopałem się do odpowiedzi.Jeszcze wyszukiwanie mi słabo wychodzi. :laugh:


  • 0

#56 pawelbodek

pawelbodek

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krosno
  • Imię:Paweł

Napisano 13 kwiecień 2017 - 14:30

Witam serdecznie, moje pierwsze zapytanie na forum - nie zakładam nowego wątku, może ktoś mi tu pomoże:

Mam amor; rock shox recon gold tk sl `29 z roku 2013. Czy jest możliwość powiększenia jego skoku z 80mm na 100mm? I jeżeli tak to jak?

Proszę o pomoc


  • 0

#57 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 13 kwiecień 2017 - 16:52

Powinna być. Musisz wyjąć sprężynę i wywalić 20mm podkładki. Sprawdź najpierw czy tłumik się wysunie do tylu.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#58 voodoo21

voodoo21

    Amator

  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 kwiecień 2017 - 21:54

ROCK SHOX RECON RL QR15   też ma  tak jak w Rock shox xc32 solo air blokadę na kierownicy  poploc czy  w rączce  ?W rączce pewnie łatwiej się przełącza  jednak wygląda na mniej trwała ,gdy zaliczymy wyłożenie od strony   tej rączki 


  • 0

#59 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 16 kwiecień 2017 - 22:07

blokadę na kierownicy poploc czy w rączce ?

rozwiń pytanie.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


Reklama

Reklama

#60 voodoo21

voodoo21

    Amator

  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 kwiecień 2017 - 22:51

Czy tam jest taka blokada? Jak np w  Rock Shox XC32 

 

http://www.bikestacj...olo-a_10880.jpg

 

Czy  tak jak tutaj  tylko że innej firmy amor : .Jednak to samo rozwiązanie jest  chyba w ROCK SHOX REBA RL.

 

0:22 sekunda filmu:

 

https://youtu.be/NQDaLUPdmOA?t=22

ROCK SHOX REBA RL QR15, 100mm


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Serwis, Rock Shox, Recon Silver, Solo Air