Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Serwis] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air

Serwis Rock Shox Recon Silver Solo Air

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#21 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 październik 2015 - 12:58

No właśnie co któreś ugięcie nie ma oporu i chowa się całkowicie. Przynajmniej tak to zrozumiałem.


  • 0

Reklama

Reklama

#22 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 20 październik 2015 - 13:38

To jest technicznie nie możliwe bo by oznaczało znikniecie ciśnienia i nagłe się jego pojawienie :P Natomiast zawieszenie sie zaworu skutkuje jak by utrata ciśnienia, widelec sie zachowuje jak by był pusty mimo ze ma ok 100psi.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#23 KszegoSz

KszegoSz

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocq
  • Imię:Grzesiek

Napisano 20 październik 2015 - 15:25

Puklus ....  mam tam chyba 120 psi  ... i amor zachowuje sie tak jak piszesz.. .  wciskam go bez oporu na maxa w dol .. on podbija do gory .... nastrpne docisniecie i cisnienie jest ok i "blokuje sie" jest amortyzacja - dziala poprawnie .

Utrata cisnienia (brak poprawnego dzialania amora) jest co ktores tam docisniecie.

Postaram sie wrzucic filmik o co kaman ....

 


Użytkownik KszegoSz edytował ten post 20 październik 2015 - 15:25

  • 0

#24 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 20 październik 2015 - 17:15

http://www.forumrowe...wialem-fabryke/ poczytaj


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#25 lenon77

lenon77

    Pro

  • Użytkownik
  • 101 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 01 grudzień 2015 - 16:57

Witam. Robię serwis w swoim Reconie Gold TK (2015) i po otwarciu komory powietrznej zdziwiło mnie to, że nie ma w niej oleju tylko smar. Wszystkie poradniki na YT czy choćby tutaj wypominają by wlać tam kilka ml oleju. Zerknąłem na najnowszy manual RS i tam też piszą tylko o smarze. Pozmieniało się coś w najnowszych modelach czy co? Zostawić ten smar czy jednak zalać olejem 15w?


  • 0

#26 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 01 grudzień 2015 - 19:22

Bo recon ma inny solo air niż reba i nie powinno sie tam dawać oleju, choć 2ml nie zaszkodzi. Dosłownie zwilżyć komorę pozytywną i negatywną.


  • 1
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


Reklama

Reklama

#27 lenon77

lenon77

    Pro

  • Użytkownik
  • 101 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 01 grudzień 2015 - 19:59

Dzięki, tak zrobię.


  • 0

#28 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4442 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 11 kwiecień 2016 - 12:02

Panowie ostatnimi czasy zauważyłem, że blokada w moim RS XC 32 działa coraz słabiej (zablokowany nadal się ugina - po prostu robił się twardy). Po zdjęciu dolnych lag przestała działać w ogóle.

Zauważyłem też, że po zdjęciu takiego szarego pierścienia, który trzyma korek tłoka od spodu w prawej goleni korek ten został wciągnięty do środka lekko jakby tam jakieś podciśnienie panowało.

Czy to klasyczny objaw ubytku oleju i wystarczy dolać, żeby blokada wróciła czy spodziewać się niespodziewanego? Niestety nie zwróciłem uwagi, czy z prawej dolnej lagi wylało się jakoś więcej oleju niż zwykle...


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

#29 Kolmark

Kolmark

    Maniak

  • Użytkownik
  • 357 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Klucze

Napisano 11 kwiecień 2016 - 12:27

Witam. Robię serwis w swoim Reconie Gold TK (2015) i po otwarciu komory powietrznej zdziwiło mnie to, że nie ma w niej oleju tylko smar. Wszystkie poradniki na YT czy choćby tutaj wypominają by wlać tam kilka ml oleju. Zerknąłem na najnowszy manual RS i tam też piszą tylko o smarze. Pozmieniało się coś w najnowszych modelach czy co? Zostawić ten smar czy jednak zalać olejem 15w?

W komorze (+) amortyzatora solo air powinien być tylko smar, bo olej po krótkim czasie spłynie sobie z komory (+) do komory (-) przez otwór wyrównawczy. Dlatego jest tam smar, a nie olej. Te kilka cm3 oleju, które pojawią się komorze (-) zmniejszą jej pojemność i spowodują zmianę charakterystyki pracy - pogorszenie czułości na małe nierówności. Im więcej oleju tam się dostanie, tym bardziej charakterystyka pracy amora będzie podobna do takiej, jak gdyby komorę (-) miał nie napompowaną.

 


Użytkownik Kolmark edytował ten post 11 kwiecień 2016 - 12:33

  • 0

#30 radomir82

radomir82

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1307 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Radek

Napisano 11 kwiecień 2016 - 13:57

Recony mają "stary typ" sprężyny SA także bez problemu można wlać kapkę oleju.

Użytkownik radomir82 edytował ten post 11 kwiecień 2016 - 13:58

  • 0

#31 Punkxtr

Punkxtr

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Starachowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 kwiecień 2016 - 15:59

W komorze (+) amortyzatora solo air powinien być tylko smar, bo olej po krótkim czasie spłynie sobie z komory (+) do komory (-) przez otwór wyrównawczy. Dlatego jest tam smar, a nie olej. Te kilka cm3 oleju, które pojawią się komorze (-) zmniejszą jej pojemność i spowodują zmianę charakterystyki pracy

 

Generalnie masz rację i nie. Pod górny korek komory powietrznej nie wlewa się kilku cm3, a jedynie kilka ml (około 5) "oleju". Przy czym olej w cudzysłowie gdyż wlanie tam nawet 15WT to kiepski serwis. Jak słusznie zauważasz spłynie on przez o-ring. Przy czym jednak odpowiednia ilość nie wpłynie na charakterystykę pracy.

 

Daleko właściwsze (a nawet wskazane jak w starych, dobrych czasach RS) jest użycie Redrumu - robię tak podczas swoich serwisów. Jeśli nie ma Redrumu to polecam niebieski fluid Fox'a. Wespół ze smarem Military Grease (chyba najsensowniejszym do o-ringów) tworzy się wtedy doskonale smarująca mieszanka, która również spływa ale bez porównania wolniej - z reguły wystarczy do następnego serwisu. Wlanie oleju rzecz jasna nie zaszkodzi amortyzatorowi, jednak przy odpowiednim smarowaniu nie jest sensowne, ponieważ tworzy się wtedy relatywnie rzadka mieszanka i w niektórych przypadkach o-ring ma później gorsze smarowanie (gdy całość spłynie) niż byłby na samym smarze.  

 

Czy to klasyczny objaw ubytku oleju i wystarczy dolać, żeby blokada wróciła czy spodziewać się niespodziewanego? Niestety nie zwróciłem uwagi, czy z prawej dolnej lagi wylało się jakoś więcej oleju niż zwykle...

 

Jeśli blokada puszcza, to dolanie oleju nie pomoże - najczęściej trzeba wymienić o-ring w dolnym tłumiku uszczelniający szaft. 


  • 0

Profesjonalny serwis w Warszawie:  SerwisBajka.pl    NieOceniam.pl


#32 seraph

seraph

    Stary wyjadacz

  • Użytkownik
  • 4442 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK/St-ce
  • Imię:Mateusz
Garaż Rower

Napisano 11 kwiecień 2016 - 16:22

Wymienić uszczelki i tak chciałem profilaktycznie jak tylko znajdę ich zestaw, bo zapodziałem gdzieś :icon_confused: Do wszystkich wchodzi tam 147+/-3 ml oleju czy jest to jakoś zależne od rozmiaru koła np?


  • 0
"Widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w swoim nie dostrzegasz"

Reklama

Reklama

#33 Punkxtr

Punkxtr

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Starachowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 kwiecień 2016 - 16:57

Ja nie pamiętam tych fabrycznych mililitrów - za dużo manuali ;-) Mierzę potrzebną ilość oleju w bardzo prosty sposób. W razie czego podam przez PW.


Użytkownik Punkxtr edytował ten post 11 kwiecień 2016 - 16:58

  • 0

Profesjonalny serwis w Warszawie:  SerwisBajka.pl    NieOceniam.pl


#34 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 kwiecień 2016 - 17:32

Daleko właściwsze (a nawet wskazane jak w starych, dobrych czasach RS) jest użycie Redrumu - robię tak podczas swoich serwisów. Jeśli nie ma Redrumu to polecam niebieski fluid Fox'a.

 

Kilka dni temu robiłem serwis swojego Recona, i zamiast lać 15W który spływa (nie wiem jak szybko, ale po roku nic nie ma)  wlałem Millers Assembly Lube (rzekomo odpowiednik Red Rum?), jakby nie było tania alternatywa bo 30ml kosztuje 10zł. 


  • 0

#35 Punkxtr

Punkxtr

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Starachowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 kwiecień 2016 - 17:40

Pewnie jest to alternatywa, tylko z tego co wiem zamienniki mają często problem z gęstnieniem w ujemnych temperaturach. Redrum czy fluid mają specjalne domieszki, które temu zapobiegają. 


  • 0

Profesjonalny serwis w Warszawie:  SerwisBajka.pl    NieOceniam.pl


#36 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 kwiecień 2016 - 17:47

"Rock Shox RedRum - na jego temat krąży w sieci wiele teorii spiskowych,  to produkt firmy MAXIMA i jest to smar typu Assembly Lube, wykorzystywany przy składaniu np. silnikach w samochów wyścigowych (korbowody itp) do zmniejszenia tarcia przy pierwszym rozruchu aby się nie zatarły, zawiera dużą ilość dodatków Anti Wear które chronią przed zużyciem "

 

 

Ciężko powiedzieć, trzeba by mieć laboratorium do badania w domu :D

Jakby nie było jest bardzo lepki i powinien sprawdzić się bardzo dobrze. 


Użytkownik lucass3 edytował ten post 11 kwiecień 2016 - 17:47

  • 0

#37 Punkxtr

Punkxtr

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 758 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Starachowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 11 kwiecień 2016 - 17:50

Można wrzucić do zamrażarki zawsze ;-) ja pewnie też potestuję. 


  • 0

Profesjonalny serwis w Warszawie:  SerwisBajka.pl    NieOceniam.pl


#38 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1362 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 11 kwiecień 2016 - 17:53

Zimą i tak nie jeżdżę więc nawet jeśli byłby taki problem to mnie nie dotyczy :)

Ale chętnie poczytam Twoje testy :)


Użytkownik lucass3 edytował ten post 11 kwiecień 2016 - 17:53

  • 0

#39 lenon77

lenon77

    Pro

  • Użytkownik
  • 101 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 05 maj 2016 - 09:06

Tak jak pisałem zrobiłem serwis swojemu Reconowi - standardowy serwis dolnych goleni i przy okazji wyjąłem jedną podkładkę by zwiększyć skok, więc rozebrałem także sprężynę. Widelec wydaje się działa dobrze, ale co jakiś czas zdarza mu się, że nie odbije do końca tzn. golenie wysuną się tylko na jakieś 70-80 mm i żeby odzyskać skok trzeba je ręczne rozsunąć (nie wymaga to dużej siły). Po rozsunięciu przez jakiś czas znów działa dobrze, ale w nieregularnych odstępach znowu się zapada. Przy rozsuwaniu odnoszę wrażenie, że coś się tam blokuje, słychać lekkie pyknięcie i potem jest ok. Będę rozbierał wideł, ale chciałem zaczerpnąć informacji na co zwrócić uwagę i co może być tego przyczyną by ewentualnego problemu nie przegapić. Ma ktoś jakiś pomysł co mogło się stać?


  • 0

Reklama

Reklama

#40 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 20818 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 05 maj 2016 - 10:47

A Co się mogło stać, zassał sie. W DA mamy oddzielne komory koniec kropka, nie może sie nic zassać, a gdyby nawet łatwo to wyregulować. W SA w reconach mamy zawór na górze. Otwiera sie on przy pełnym rozciągnięciu. Więc jeżeli z jakiejś przyczyny komora negatywna uzyska spore ciśnienie, np uszczelki już nie pierwszej świeżości, a przy dobijaniu widelca w komorze pozytywnej ciśnienie rośnie lawinowo i może sie część przedostać do negatywa, owe ciśnienie nie znajdzie drogi powrotnej, póki się nie wyprostuje widelca.

 

To odpowiada twojemu opisowi. Czemu w negatywie sie zbiera ? Zapewne uszczelki, może między komorowa, może ta w zaworku. Proponuję serwis komory powietrznej. Na twoje nie szczęście zawór SA jest nie rozbieralny. Jak będą z nim kłopoty, to jest problem. Ja go rozbierałem i naprawiałem, to wiem jak to wygląda :P


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Serwis, Rock Shox, Recon Silver, Solo Air