Skocz do zawartości

[Amortyzator] Nowa reba 29 - zapieczone/zablokowane pokrętło rebound


Gien

Rekomendowane odpowiedzi

W takcie montażu nowej reby zauważyłem, że pokrętło regulacji tłumienia odbicia jest praktycznie zablokowane w pozycji "żółwia" - występuje jedynie minimalny (2-3 mm) ruch lewo-prawo. Ręką nie idzie tego ruszyć, a nie chce używać zbyt dużej siły żeby nie zniszczyć pokrętła/śruby w środku.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy i ewentualne rozwiązanie ?

Na chwilę obecną planuję zdjąć golenie dolne aby dostać się bezpośrednio do śruby regulacyjnej i spróbować ją rozruszać z użyciem WD40.

W związku z tym, że amortyzator był kupiony w jednym z europejskich sklepów internetowych, wolałbym uniknąć jego odsyłania na gwarancję (czas i koszty przesyłki) - chyba, że problem jest poważniejszy niż myślę.

Wszelkie sugestie miłe widziane.


Edit.

Naprawione. Dla potomnych - dłuższy imbus, trochę więcej siły i puściło.

Natomiast w środku amortyzatora raczej susza. Gąbki bardzo lekko wilgotne, smaru na uszczelkach minimalna ilość, a z goleni dolnych wyleciało raptem kilka kropel oleju.

 

Edytowane przez Gien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...