Skocz do zawartości

[kierownica/mostek] zależność między nimi przy sterowaniu/stabliności


Kubeu84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Widząc ostatnio różne połączenie jeżeli chodzi o długość tych elementów, mianowicie chodzi o zestawy krótka kiera+długi mostek i długa kiera+krótki mostek naszło mnie ostatnie takie pytanie. Jaka jest zależność i co za tym idzie jak dobrać długości tych komponentów? Czy lepszym rozwiązaniem będzie krótsza kiera+dłuższy mostek, czy dłuższa kiera+krótszy mostek (abstrahując od pozycji i wyciągnięcia na rowerze )?

Na moją logikę dłuższa kierownica daję mniejszą sterowność, ale powinno być stabilniej (bez nerwowych ruchów), długi mostek da nam podobne zachowanie roweru, natomiast krótki mostek jak i kiera pozwolą na lepszą sterowność, ale obniżą stabilność. 

Zestawy o których pisałem na początku, z tego co widzę, mają nawzajem się uzupełniać, żeby zachować dobrą sterowność przy dobrej stabilności. Ale widuje też zestawy długi mostek i długa kiera, to zakrawa na prowadzenie roweru jak autobusu:). 

Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie, czy warto się posługiwać własnie takim rozumowaniem podczas kupowania tych elementów?

 

Dodam, że w moim rowerze standardowo zamontowana jest kierownica 700m i mostek 75mm (i tu mostek wydał mi się krótki, dopóki nie zacząłem myśleć o kierownicy i mostku jako zestawie, który ma wypoziomować cechy sterowność/stabilność), przy rozmiarze 21" (spec rh 29). Pozycja nie jest jakoś specjalnie wyciągnięta, ale też nie siedzę jak na miejskim rowerze:)

 

 

Pzodrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...