Skocz do zawartości

[SR Suntour] Jaki to model amortyzatora? (zdjęcie)


yahu55

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc przy określeniu modelu tego (chyba dość leciwego) amortyzatora firmy SR Suntour.


http://image.bayimg.com/886e487dceefc2f8875a10fd2b71e69e48758fc4.jpg

http://image.bayimg.com/1fe5e91657c7fda04cac94c3114c26accf719314.jpg



Amortyzator jest zamontowany w rowerze Bulls Comp, jakkolwiek nie mam go od nowości, więc nie wiem czy był tam też fabrycznie.
Z cech charakterystycznych, zwróciło moją uwagę to, że pokrętło do regulacji jest tylko po jednej (prawej) stronie amortyzatora. Do tego prawdopodobnie jest to dość stara konstrukcja, bo i rower jest nienajnowszy (na oko- okolice 2005r.).

Edytowane przez yahu55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy NCX i całą serią M oraz CR występuje jeszcze NEX. I w tę "rodzinę" bym celował. Oczywiście w najtańszej wersji. Jedna sprężyna stalowa, być może dodatkowo elastomer.

 

Odległość między górną krawędzią uszczlek a koroną nie jest równa skokowi.

 

To jak w takim razie mogę dokładnie zmierzyć skok?

 

Nie zamierzam sprzedawać tego widelca, po prostu amortyzator nie działa jak powinien (ugina się może o 5mm i to muszę się sporo napocić, żeby to uzyskać) i chcę poszukać w internecie wskazówek co do jego serwisu - tylko najpierw muszę znać nazwę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są 2 opcje. Imbusy na spodzie dolnych goleni lub wewnątrz górnych. Prawdopodobnie będzie to imbus 5mm na spodzie. Odkręcasz, oddzielasz golenie. Później wykręcasz korek (ten bez blokady). Myjesz dokładnie wszystko, smarujesz i składasz. Jak jesteś lekki to możesz spróbować wyjąć elastomer.

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też walczyłem z twardym amortyzatorem. W moim przypadku był to RST Gila TnL więc myślę że to podobna półka. Rozkręciłem wyczyściłem dokładnie wszystko zalałem olejem, skróciłem elastometr i poprawa prawie niezauważalna. Więc podszedłem do tego od strony blokady skoku gdzie mam kardridz odkręciłem go i amor ugina sie tak że można go dobić skacząc na przednim kole więc w tym tkwił problem. U mnie wystarczyło uciąć końcówkę od pokretełka blokady skoku tak aby kręciła się w koło. gdy całkiem wykręcę regulacje amor jest mięciutki gdy wkręcę to wtedy amor się blokuje. Więc strat żadnych wszystko działa i amor się ugina. Może moje doświadczenie się przyda- nie widzę zdjęć więc nie wiem czy twój amortyzator ma blokadę skoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...