Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie
- - - - -

[bagażnik] Bagażnik samochodowy do przewozu rowerów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
215 odpowiedzi w tym temacie

#181 Artz2

Artz2

    Amator

  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skawina

Napisano 20 grudzień 2016 - 20:09

Thule na hak, platforma dla trzech rowerów.

Thule EuroClassic G6 928 piszą 2-3 rowery, ale gdzie ten trzeci wejdzie, oraz co go będzie trzymało skoro są tylko dwa zatrzepy ? To samo Thule VeloSpace 917. 

 

Który wybrać? Skoro Thule VeloCompact 926 (do 4 rowerów, który chyba nigdzie nie jest dostępny) jest tańszy od Thule EuroClassic G6 928 (do 3 rowerów).

 

 

Jeżeli chcę Thule, na 3 rowery (ale nie tak by trzeci wisiał na krawędzi), na hak, platformę, oraz nie chcę przepłacić, to który wybrać ?


  • 0

Reklama

Reklama

#182 Artz2

Artz2

    Amator

  • Użytkownik
  • 74 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skawina

Napisano 27 grudzień 2016 - 18:53

Mam Thule 929. Thule jednak to jakość sama w sobie. Polecam, nie można się zawieść. 


  • 0

#183 andrzejken

andrzejken

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Imię:Andrzej
Garaż Rower

Napisano 01 styczeń 2017 - 22:27

Ja bym polecał thule 970 odchylany-lekki i niewiele miejsca zajmuje po demontażu.


  • 0

#184 FlyFix

FlyFix

    Pro

  • Użytkownik
  • 151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Imię:Klaudiusz

Napisano 18 luty 2017 - 19:23

Czy wiecie jaka szerokość belek jest wymagana do przewozu 4 rowerów na dachu.

Belki thule wingbar mają 127cm  natomiast Whispbar Throught mają 119cm.

 

Wolał bym zakupić whispbara ponieważ mają lepiej rozwiązaną gumkę w rowku, jest na stałe przyczepiona i uchwyty się wsuwa bez rozcinania oryginalnej jak w Thule,

dodatkowo whispbar jest minimalnie cichszy i tańszy.

 

Jednak zastanawiam się czy te 8 cm różnicy może spowodować trudniejsze mocowanie rowerów(wiem że mocujemy naprzemiennie)

Planuje kupić jeden uchwyt Thule Proride 591, Jeden whispbar WB 201 a dwa inne będą różne brane w zależności co wypożyczalnia będzie miała.


  • 0

Zapraszam do zakupów części rowerowych http://olx.pl/oferty/uzytkownik/yYZx/


#185 fw66

fw66

    Maniak

  • Użytkownik
  • 581 postów
  • Imię:Gerard
Garaż Rower

Napisano 01 kwiecień 2017 - 00:05

Jest jeszcze 3 opcja.

 

Thule%20ClipOn%202.jpg

 

Od 10 lat co rok zabieram w ten sposób 2 rowery w góry.

Zamontowanie bagażnika zajmuje 30 sek.

https://www.youtube....h?v=H2eZs-AgZNo

Powieszenie rowerów drugie tyle.

Dla mnie to najlepszy sposób.

Posiadaczom hb i kombi polecam rozważenie takiej wersji.

 

 


Użytkownik fw66 edytował ten post 01 kwiecień 2017 - 00:06

  • 0

... i szacunek


#186 Pixon

Pixon

    Emeryt

  • Mod Team
  • 6490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź - Radogoszcz Zachód
  • Imię:Łukasz
Garaż Rower

Napisano 03 kwiecień 2017 - 08:32

Mógłbyś zrobić zdjęcie miejsc kontaktu bagażnika z klapą oraz zderzakiem. Jestem ciekawy, czy ten uchwyt, nie odcisnął jakiegoś piętna na lakierze. Jak podejmowałem decyzję w jaki sposób chce swój rower wozić, również rozważałem tego typu uchwyt.


  • 0
I need a dollar dollar, a dollar is what I need
Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need
And I said I need dollar dollar, a dollar is what I need
And if I share with you my story would you share your dollar with me

Reklama

Reklama

#187 fw66

fw66

    Maniak

  • Użytkownik
  • 581 postów
  • Imię:Gerard
Garaż Rower

Napisano 03 kwiecień 2017 - 14:55

Na lakierze nie ma śladów.

Na początku na uchwyty profilaktycznie nakleiłem dodatkowe paski gumy.

Najlepsza w tym bagażniku jest ... "spokojna głowa" i komfort podczas jazdy.

Trzyma się w 4 punktach, więc jest max sztywny.

Bez znaczenia, czy to autostrada, czy polna droga.

Po prostu zapominam, że wiozę rowery.

 

Z minusów to, że nie do każdego auta pasuje.

Jeśli rower ma nietypową ramę, to trzeba pogłówkować jak go powiesić.

Chyba że wersja High, wtedy nie ma znaczenia.

 

clip_on_high_chorzow.jpg

 

 

 


  • 0

... i szacunek


#188 Zindo

Zindo

    Pro

  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Imię:Waldek

Napisano 03 kwiecień 2017 - 18:53

@fw66,  kupiłeś Thule clip on ? Przymierzałeś inne bagażniki na klapę ? Też się nad takim rozwiązaniem zastanawiam. Do niezbyt częstego przewożenia rowerów raz na jakiś czas powinno styknąć.

Czy rowery nie zasłaniają Ci tablicy rejestracyjnej i świateł ?


Użytkownik Zindo edytował ten post 03 kwiecień 2017 - 18:54

  • 0

#189 fw66

fw66

    Maniak

  • Użytkownik
  • 581 postów
  • Imię:Gerard
Garaż Rower

Napisano 03 kwiecień 2017 - 23:08

Kupiłem Thule ClipOn przypadkiem, więc innych nie miałem okazji sprawdzić.

Wg mnie to genialna konstrukcja i jestem z niego w 100% zadowolony.

Światła i numery są lekko zasłonięte, ale kierunkowskazy są widoczne.

Kiedyś miałem kontrolę drogówki (z innego powodu) i na bagażnik nic nie powiedzieli.

Wersja ClipOn High już nie zasłania.


Użytkownik fw66 edytował ten post 03 kwiecień 2017 - 23:16

  • 0

... i szacunek


#190 drwal44

drwal44

    Pro

  • Użytkownik
  • 162 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Merseyside
  • Imię:Archie

Napisano 05 kwiecień 2017 - 12:12

Ktos tam  pisal powyzej jakis czas temu ( nie zagladalem dawno tutaj) ze Seasucker tylko do osi 9mm... przeciez mam go zamocowany do Pike z osia 15mm...

Ponad rok urzytkowania i zero problemow.

Szybko sie zaklada i sciaga.

Z kradzieza sie nie przejmuje bo go nigdzie nie zostawiam.

Mozna uzywac na 2 samochody( lub wiecej :) )


  • 0

#191 afro1

afro1

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Innsbruck
  • Imię:Bartek

Napisano 23 kwiecień 2017 - 22:16

Cześć,

 

sezon rusza i szukam bagażnika do przewozu jednocześnie 2 rowerów (MTB, cross/trekking, szosa) w samochodzie Skoda Fabia III hatchback bez relingów. Będę je woził raczej rzadko - max. 5 razy w roku, w różnych konfiguracjach (czasem tylko 1, czasem szosa + MTB itp.). Jednocześnie zawsze będę miał bagażnik załadowany innym bagażem sportowym, więc po pierwsze muszę mieć do niego łatwy dostęp, a po drugie opcja przewożenia kół w samochodzie odpada. Zaznaczam, że nigdy nic nie woziłem poza wnętrzem samochodu, więc jestem totalnie zielony :P

Teoretycznie mam 3 opcje - dach, hak albo klapa:

  1. Klapa - modeli na klapę jest dużo, ale jedna z niewielu z dobrymi opiniami, które znalazłem, czyli Thule ClipOn niestety do Fabii nie pasuje. Podejrzanie tanie modele odstraszają mnie możliwymi uszkodzeniami lakieru i wgnieceniami bagażnika.
  2. Hak - haka nie mam, mógłbym wprawdzie założyć, ale nigdy nie będę tym autem nic ciągnął, więc musiałbym lekko z 500zł zainwestować w hak z montażem dla samej możliwości założenia bagażnika (sam tego nie zrobię). Plus bagażnik uchylny, który już swoje kosztuje.
  3. Dach - wstępnie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Nie mam relingów ani bagażnika bazowego, więc musiałbym kupić wszystko dedykowane pod Fabię. Przewertowałem wątek i strony producentów, ale wciąż mam kilka technicznych pytań:
    • uchwyt za ramę typu Thule 532/598, gdy linki (bez pancerzy) i przewód hamulca tarczowego prowadzone są pod spodem dolnej rury - zakładam, że uchwyt trzeba porządnie ścisnąć, żeby rower nie odfrunął przy hamowaniu. Czy to nie wpłynie na linki i przewód hamulca hydraulicznego? Zwłaszcza zgniecenie przewodu hamulcowego mnie niepokoi.
    • uchwyt za ramę karbonową - w szosie linki mam wewnętrznie prowadzone, więc z tym problemu nie ma, ale pytanie jest o siłę ścisku łapy i ryzyko uszkodzenia samej ramy. Np. taki głupi zacisk sztycy już może uszkodzić ramę, jak się przesadzi. 
    • KIT do montażu bagażnika bazowego w dachu - wszystkie łapy, które widziałem w internecie są metalowe. Nie zostawiają żadnych śladów na lakierze auta?
    • W którym położeniu rowery bardziej się brudzą - na dachu czy z tyłu? Dedukuję łopatologicznie, że w deszczu i na kiepskiej nawierzchni rowery z tyłu bardziej dostają błotem i kamyczkami, ale w ładną pogodę rowery na dachu zbierają owady na goleniach widelców albo na owijce. Prawda to?
    • Jakie są zalety montażu za widelec? Większa sztywność, stabilność? Wadą totalną dla mnie jest konieczność przewożenia kół wewnątrz samochodu.

Będę wdzięczny za odpowiedzi :]

Bartek


Użytkownik afro1 edytował ten post 23 kwiecień 2017 - 22:17

  • 0

#192 Pixon

Pixon

    Emeryt

  • Mod Team
  • 6490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź - Radogoszcz Zachód
  • Imię:Łukasz
Garaż Rower

Napisano 26 kwiecień 2017 - 10:32

Podejrzanie tanie modele odstraszają mnie możliwymi uszkodzeniami lakieru i wgnieceniami bagażnika.

 

Były również opinie w internecie, że taki bagażnik opiera się na szybie powodując nacisk, w skrajnych przypadkach pęknięta szyba lądowała w bagażniku... Nie do końca mi się też chce wierzyć, że taki bagażnik nie pozostawia śladów na lakierze w punktach gdzie zaczepia się o lakier.

 

 

 

Hak - haka nie mam, mógłbym wprawdzie założyć, ale nigdy nie będę tym autem nic ciągnął, więc musiałbym lekko z 500zł zainwestować

 

Według mnie inwestycja w hak jest nietrafionym pomysłem, no chyba, ze każdy kolejny samochód też już będziesz wybierał pod kątem takiej platformy, czyli szukał kolejnego auta z hakiem. Zakup platformy początkowo jest drogi, na trasie rowery chowają się za autem, więc koszty paliwa tak nie rosną. Masz miejsce na przechowywanie takiej platformy? Cholerstwo jest duże i ciężkie, nawet w zaawansowanych modelach Thule, gdzie po złożeniu producent deklaruje mały "footprint"

 

 

 

Dach - wstępnie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Nie mam relingów

 

Szkoda, relingi wiele ułatwiają.

 

Uchwytów za ramę kompletnie nie brałem pod uwagę ze względu na duże ryzyko porysowania ramy w miejscu, gdzie jest ona trzymana przez ten uchwyt. Thule 532 jest ryzykowny, ponieważ ma on taką konstrukcję, która zobowiązuje Cię do mocnego skręcania, żeby mieć pewność, że rama z niego się nie wyślizgnie. To z kolei może być tragiczne w skutkach dla ramy karbonowej. Thule 598 jest lepszy, ponieważ nie pozwoli rowerowi wylecieć z uchwytu, nawet w przypadku zbyt słabego dokręcenia. On będzie latał na boki, ale pozostanie w uchwycie. W Thule 598 z kolei zgniatasz przewody - nie jest to taki mocny ucisk, żeby je uszkodzić. Natomiast tutaj pojawia się element ruchomy miedzy ramą a uchwytem. Może to spowodować minimalne ruchy roweru i w efekcie powstanie rys.

Chyba najbezpieczniejszy pod względem ochrony lakieru oraz samej ramy przed uszkodzeniem jest ten: Inter Pack Lotos

 

 

KIT do montażu bagażnika bazowego w dachu - wszystkie łapy, które widziałem w internecie są metalowe. Nie zostawiają żadnych śladów na lakierze auta?

 

Radziłbym użyć jakiejś folii ochronnej do podklejenia za krawędziami drzwi oraz dachu. Chociaż tu jest ryzyko, że od takiej folii może lakier się przebarwić w aucie... I tak źle i tak nie dobrze. Łapy owszem zostawiają na lakierze widoczne ślady. Mając stare auto, pewnie więcej takich śladów znajdziesz na drzwiach, jak ktoś Ci drzwiami walnie. Przy nowym, każda taka nawet najmniejsza skaza boli.

 

 

 

 

Jakie są zalety montażu za widelec? Większa sztywność, stabilność? Wadą totalną dla mnie jest konieczność przewożenia kół wewnątrz samochodu.

 

Dla mnie największa zaleta to, brak jakichkolwiek trwałych uszczerbków na lakierze ramy. Zero śladów. Druga sprawa, rower jest niżej (być może są mniejsze opory = mniej paliwa), rower jest sztywniejszy, nie lata tak na boki, co też przekłada się na prowadzenie auta. Jednak nie ukrywajmy z rowerami na dachu, lub na haku raczej nie poszalejemy. Koło rzeczywiście w przypadku hatchbacka może być problematyczne, mam kombi więc je wsadzam razem z innymi bagażami do bagażnika, zajmuje stosunkowo niewiele miejsca w porównaniu do wożenia całego roweru w środku jak to robiłem do tej pory. Jeżeli Ci bardzo przeszkadza w bagażniku to są dedykowane uchwyty do tego ;)

Uchwyt na koło rowerowe Aguri

uchwyt na koło roweru THULE 545-2 - Sklep z przyczepkami rowerowymi i bagażnikami

 

Jak coś to pytaj. Sam przerabiałem całkiem niedawno wiele opcji przed podjęciem ostatecznej decyzji i pójściu w belki plus uchwyt za amortyzator.


  • 1
I need a dollar dollar, a dollar is what I need
Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need
And I said I need dollar dollar, a dollar is what I need
And if I share with you my story would you share your dollar with me

Reklama

Reklama

#193 bbc

bbc

    Maniak

  • Użytkownik
  • 534 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Przemyslaw
Garaż Rower

Napisano 26 kwiecień 2017 - 14:27

Dach - wstępnie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Nie mam relingów ani bagażnika bazowego, więc musiałbym kupić wszystko dedykowane pod Fabię.

 

Zajrzyj do ASO. Możesz się pozytywnie zdziwić. Ja szukając bagażnika dachowego omijałem ASO (bo "ASO Volvo ma chore ceny"). No i w końcu okazało się, że wcale nie jest dużo droższy oryginalny bagażnik od jakiegoś zamiennika (a mocowania dużo lepsze). W końcu trafiłem okazję na forum volvo i odkupiłem używany bagażnik (ale oryginalny). Poszukaj, bo moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie. 


  • 0

button-2486-black.png 

Moje drugie hobby: akwarystyka


#194 afro1

afro1

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Innsbruck
  • Imię:Bartek

Napisano 26 kwiecień 2017 - 14:37

Zajrzyj do ASO. Możesz się pozytywnie zdziwić. Ja szukając bagażnika dachowego omijałem ASO (bo "ASO Volvo ma chore ceny"). No i w końcu okazało się, że wcale nie jest dużo droższy oryginalny bagażnik od jakiegoś zamiennika (a mocowania dużo lepsze). W końcu trafiłem okazję na forum volvo i odkupiłem używany bagażnik (ale oryginalny). Poszukaj, bo moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie. 

 

Pierwsze co zrobiłem, to właśnie odwiedziłem ASO. W końcu powinni mieć najbardziej kompatybilne rozwiązania. Po pierwsze, znają sie na tym mniej niż ja po przejrzeniu tego wątku na forum, czyli "coś tam wiemy, ale ciągle się uczymy", a drugie, że maja komponenty produkcji Thule i sprzedają je trochę drożej niż na "wolnym rynku".


  • 0

#195 kipcior

kipcior

    Pro

  • Użytkownik
  • 171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Imię:Marcin

Napisano 26 kwiecień 2017 - 17:23

U siebie z braku relingów kupiłem Thule 754 dedykowane pod moje auto. Łapy są metalowe ale mają jakiś miękki ochronny materiał od spodu więc nie rysują lakieru. Łatwo je zdjąć i założyć i są zamykane na klucz tylko cena jest jaka jest.
A sam bagażnik wziąłem polski Start Homar 3. Mocowanie na szczęki, nie rysuje ramy, z linkami pod spodem też się nic nie powinno stać. Co do karbonu to ja nie mam ale kumpel ze swoim nie chciał przetestować jak zobaczył ten film
Bagażnik to nie imadło ale trzeba to skręcić na siłę, nie da się inaczej.

Więc może w tym wypadku lepiej faktycznie zainwestować w jakieś Thule na klapę bagażnika.


  • 0

#196 KonradCK

KonradCK

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kielce
  • Imię:Konrad

Napisano 25 maj 2017 - 17:31

witam,

u mnie na aucie leżą takie relingi:

https://spplthumb.bl...e-425714507.jpg

 

Rower to 29er na ramie Meridy (ok 13,5kg) szerokość opony 2,2.

 

Jaki uchwyt rowerowy polecacie na takie relingi i rower?

 


  • 0

#197 Off

Off

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko Biała
  • Imię:Cezary

Napisano 02 czerwiec 2017 - 09:30

Cześć  :)

 

jestem na etapie kupna bagażnika dachowego i zastanawiam się co wybrać. Na razie stanęło na:

1) Mont Blanc Barracuda

2) Atera Giro

Oba wyglądają dobrze, oba mają świetne opinie i są w podobnej cenie. O Atera jest zdecydowanie mniej informacji i mniej opinii, ale kusi mnie w nim, że podobno zajmuje mniej miejsca na dachu. 

 

Czy ktoś ma jakieś porównanie? Albo może wypowiedzieć się o Atera Giro? Czy to godny sprzęt?:)

Z góry dziękuję za info:)


  • 0

#198 Pixon

Pixon

    Emeryt

  • Mod Team
  • 6490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź - Radogoszcz Zachód
  • Imię:Łukasz
Garaż Rower

Napisano 02 czerwiec 2017 - 11:21

Jeżeli planujesz nawet na kilka sekund zostawić rowery bez opieki to tę Aterę sobie odpuść. Podobna konstrukcja do tego Thule z filmiku.

 

Czy ja dobrze widzę, że ta Barracuda jest tylko i wyłącznie na jakąś stronę auta? tzn. lewa lub prawa? I trzeba taką też kupić? Nie ma opcji przekładki w dowolnym momencie? Jeżeli tak jest, to odpuściłbym ją rownież


  • 0
I need a dollar dollar, a dollar is what I need
Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need
And I said I need dollar dollar, a dollar is what I need
And if I share with you my story would you share your dollar with me

#199 Off

Off

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko Biała
  • Imię:Cezary

Napisano 02 czerwiec 2017 - 11:32

Widziałem ten film i wydaje mi się, że atera ma trochę inaczej rozwiązany ten uchwyt, że niby mocniej trzyma. A ja w swoim 29' mam dość grubą, nieregularną ramę, więc to może się nie sprawdzić.  A co do Barracudy, to gdzieś czytałem, że spokojnie można przełożyć z lewej na prawą i tak dalej, więc na razie skłaniam się ku temu:) Bo jeśli thule, to tylko 598 wchodzi w grę..ale ta kasa...


  • 0

Reklama

Reklama

#200 Pixon

Pixon

    Emeryt

  • Mod Team
  • 6490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź - Radogoszcz Zachód
  • Imię:Łukasz
Garaż Rower

Napisano 02 czerwiec 2017 - 11:36

Bo jeśli thule, to tylko 598 wchodzi w grę..ale ta kasa...

Wiem ciężko jest znaleźć, ale może jakąś używkę trafisz?

Jeszcze jest Whispbar WB201 z doskonałym systemem montażu do belek aluminiowych!


  • 0
I need a dollar dollar, a dollar is what I need
Well I need a dollar dollar, a dollar is what I need
And I said I need dollar dollar, a dollar is what I need
And if I share with you my story would you share your dollar with me



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post