Skocz do zawartości

[bagażnik] Bagażnik samochodowy do przewozu rowerów


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu bagażnika na hak na 2 rowery. Z początku myślałem o Peruzzo Siena, ale ostatecznie kupię pewnie Thule EuroRide 940.

Jakie są różnice między THULE EuroRide 940, a THULE VeloCompact 924, oprócz materiału z którego są wykonane? Warto dopłacić do droższego Thula?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat, ale w końcu kupiłem Thule euroride 940. Udało się kupić nieużywany w dobrej cenie. Generalnie jestem zadowolony, ale spodziewałem się większej stabilności rowerów. Miałem jeszcze na oku aguri active bike 2, nie wiem jak tamten by się sprawdził, ale z perspektywy czasu kupiłbym aguri (ładniejsze wykonanie, zdejmowane trzymaki, plastikowe  paski na koła zamiast parcianych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

Panowie i Panie,

potrzebuje od was porady mam. Mam dylemat czy kupić uchwyt rowerowy Thule FreeRide 532 czy uchwyt Sherpas combi (podobno dedykowana do VW). O Sherpasie nie mogę znaleźć żadnych info w necie. Możecie powiedzieć co wy byście kupili Sherpas czy Thule ?

Będę wdzięczny za podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przymierzam się do kupna bagażnika na dach swojego samochodu mianowicie Fiat Tipo HB. Czy ktoś z Was posiada może ten samochód i orientował się już w tym temacie. Thule oferuje bagażnik za ponad 700 ziko, a ja będę go używać w ciągu roku ok. 10 razy :D Albo czy ktoś posiada może jakąś sprawdzona stronę, sklep gdzie można kupić coś co będzie pasować do tego samochodu a nie będzie tyle kosztować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.04.2019 o 19:31, FigoiFago napisał:

Sprawdź belki Cruz. Mam takie w mojej Toyocie CH-R i daje radę. 

A masz jakieś ograniczenia pod względem prędkości ? Czy jeździsz tak jak zwykle. Będę pierwszy raz w przyszłości jechał z rowerami na dachu i nie wiem czego się spodziewać, z nie chcę znów zrobić sb i rowerom krzywdy :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji samego uchwytu rowerowego jest informacja, że prędkość maksymalna to 130 km/h. Nie wiem jak jeżeli masz na dachu same belki. Dwa czy trzy raz jak musiałem wyprzedzić szybko na autostradzie jechałem 150 km/h. Jechałem z okolic Łodzi do Giżycka i wszystko było ok. 130 km/h to chyba jedna z wyższych prędkości przy której da się komfortowo i ekonomicznie jechać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podłączę się do wątku tutaj ponieważ w poprzednim nikt mi niestety nie udzielił odpowiedzi.

Czy znajdują się może na forum jacyś pasjonaci karawaningu? Jeśli tak, to jak swoje rowery przewozicie? Zastanawiałem się nad bagażnikiem na dyszel przyczepy, czy to dobre rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

O fajnie,że tak szybko.

To zintegrowane mocowanie (wysuwane) qr15 jest stabilne,np taki thule łapie normalną osią.

Jak się sprawuje ten zatrzask do belek poprzecznych.

Jakie masz belki,coś tam czytałem,że ten szybkozamykacz dedykowany jest do belek whispbar,nie jestem pewien czy to jest uniwersalne.

Ogólne wrażenia na temat jakości,zadowolony jesteś ?

Edytowane przez Quell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem trochę wolniej :) Ja w uchwycie Whispbar wożę rower z normalną osią. Żeby zapiąć rower z osią qr15 trzeba przestawić przełącznik w uchwycie. Zatrzask sprawuje się bardzo dobrze, czasami trzeba użyć trochę siły żeby go zapiać czy otworzyć. Belki mam firmy Cruze i wszystko pasuje bez problemu, uchwyt jest wykonany bardzo dobrze. Ja jestem zadowolony.

 

U1.jpg

U2.jpg'''''''l

Edytowane przez FigoiFago
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FigoiFago napisał:

Tym razem trochę wolniej :) Ja w uchwycie Whispbar wożę rower z normalną osią. Żeby zapiąć rower z osią qr15 trzeba przestawić przełącznik w uchwycie. Zatrzask sprawuje się bardzo dobrze, czasami trzeba użyć trochę siły żeby go zapiać czy otworzyć. Belki mam firmy Cruze i wszystko pasuje bez problemu, uchwyt jest wykonany bardzo dobrze. Ja jestem zadowolony.

 

Znalazłem sklep niedaleko,mają ten model.

Muszę podjechać na przymiarkę belek,raczej już się zdecydowałem jeżeli będzie pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whisbar wb200 odebrany,pasuje do belek,jestem zadowolony.

Do standardowej ośki totalnie bezproblemowe i szybkie.

Trochę kombinowania miałem z ściągnięciem taj klamki/blokady,ale już ogarnięte.

Taka uwaga odnośnie qr15,producent przewidział te mocowanie bez stosowania blokady z zestawu,nawet gdyby ktoś chciał,jest za krótka.

Wiem,wszystko wyliczone,i zaprojektowane aby wytrzymało,ja do świętego spokoju zrobię sobie z szpilki 8 dodatkowe zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cześć.

Czy do Thule 598 wejdzie opona o szerokości 2,8 cala? Druga kwestia to to, że chyba nie ma w zestawie uniwersalnego mocowania do belek, tak? I ostatnie pytanie: zgubiłem kluczyk do bagażnika bazowego tym samym nie mogę zmienić rozstawu. Czy w Thule jest jakaś regulacja w tym względzie? Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie,

poszukuję uchwytu do belek Menabo. Niestety nie każdy uchwyt podejdzie( mierzony m.in. Thule 591). Niestety rowek w tych belkach jest dosyć wąski, przynajmniej takie jest moje zdanie. Orientujecie się może, który z uchwytów(niekoniecznie Thule) podejdzie? Wysyłałem kilka maili to ludzi, którzy chcą sprzedać uchwyty na aukcjach w necie ale zero odzewu. Poniżej wklejam foto z wymiarami belek:

image.png.f0f4540674843255feebc580c7990bd2.png

 

Dzięki z góry za wszelką pomoc

Edytowane przez Legion84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2019 o 17:31, maq7 napisał:

Ja polecam Thule 9708. Można zakładać cztery rowery. Bardzo stabilna konstrukcja. 

 

A jak załatwiasz problem mijania się kierownic z siodełkami? Warunek - żadnego skręcania kierownic ani obniżania siodełek. Po prostu da się wstawić rowery bez kombinacji? Nie kiwa się wszystko i nie obija jeden rower o drugi?
Ostatnio przerabialiśmy problem zapakowania TRZECH rowerów na nieco inny bagażnik, też Thule, ale platforma na hak na trzy rowery i pół godziny zajęło nam znalezienie opcji pozwalającej rowery zamontować bezkolizyjnie. Niestety jeden musiał mieć skręconą kierownicę, a drugi obniżone siodło.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kolmark napisał:

A jak załatwiasz problem mijania się kierownic z siodełkami? Warunek - żadnego skręcania kierownic ani obniżania siodełek. Po prostu da się wstawić rowery bez kombinacji? Nie kiwa się wszystko i nie obija jeden rower o drugi?
Ostatnio przerabialiśmy problem zapakowania TRZECH rowerów na nieco inny bagażnik, też Thule, ale platforma na hak na trzy rowery i pół godziny zajęło nam znalezienie opcji pozwalającej rowery zamontować bezkolizyjnie. Niestety jeden musiał mieć skręconą kierownicę, a drugi obniżone siodło.

Tez mam platforme Thule na 3 z opcja na 4ty. Zajelo mi troche czasu zeby znalezc sensowne rozstawienie, najczesciej jezdze sam i przez dlugi czas wozilem moje enduro na srodkowym "slocie" bo nie bylem wstanie zamontowac na pierwszym z racji krotkiego ramienia bagaznika. Pewnego razu jednak podpatrzylem u kogos na parking w podobnym modelu i eureka, da sie jesli to krotkie ramie zsunac bardzo w dol po palaku i zlapac dolna rure ramy od spodu, trzyma pieknie, duzo lepiej niz za gorna rure. Problemy pojawiaja sie jesli pakujemy 3 duze rowery, enduro albo DH. Najczesciej golen widelca jest niebezpiecznie blisko osi tylnego kola, wtedy z pomoca przychodzi jakis rodzaj miekkiego izolatora przyklejony do widelca. Problem z kierownica mozna rozwiazac podobnie, czesto ociera o sztyce, wysuwam ja wtedy calkowicie i znow troche pianki do zaizolowania. Kiedy ma sie opracowany system cala czynnosci nie zabiera wiecej niz 10 min. Nigdy nie musialem skladac kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kolmark napisał:

A jak załatwiasz problem mijania się kierownic z siodełkami? Warunek - żadnego skręcania kierownic ani obniżania siodełek. Po prostu da się wstawić rowery bez kombinacji? Nie kiwa się wszystko i nie obija jeden rower o drugi?
Ostatnio przerabialiśmy problem zapakowania TRZECH rowerów na nieco inny bagażnik, też Thule, ale platforma na hak na trzy rowery i pół godziny zajęło nam znalezienie opcji pozwalającej rowery zamontować bezkolizyjnie. Niestety jeden musiał mieć skręconą kierownicę, a drugi obniżone siodło.

Aż tak dobrze nie ma. Kierownicę trzeba przestawiać w dwóch rowerach. Idea takiego bagażnika wymusza dotykanie się rowerów, bo trzeba je do siebie przytulić, taśmą transportową, a nawet trzema. Przekładam je gąbkowymi otulinami do rur w miejscach styku. Da się to zrobić bardzo precyzyjnie i za drugim razem nawet dosyć szybko. Całość jest bardzo stabilna podczas jazdy. Nawet na sporych wybojach rowery są niewzruszone. 

Nie bez znaczenia był tutaj czynnik ekonomiczny, bo kosztowało to 480 zł. Do tagi nieużywane zabiera bardzo mało miejsca w garażu, a i do bagażnika wrzucić żaden problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...