Skocz do zawartości

[Amortyzator] RS Dart 3


Patryk606

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.


 


Mój problem polega na tym. ze gdy jadę po lekkich nierównościach nie wywierajac zadnego nacisku na amortyzator ma on takie jakby luzy i stuka..    


 


także czasem się tak stanie przy głębokim wbiciu i przy powrocie w najwyższym punkcie jest " stuk "


To rzadko.


 


o co chodzi ?


Edytowane przez Patryk606
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, chodzi o luz przód-tył amora? Trochę zawsze będzie pracował, nawet sztywny widelec wygina się w tych kierunkach :P W amorku dodatkowo dochodzi luz pomiędzy goleniami a tulejami ślizgowymi. Z czasem tuleje się wycierają i luz robi się coraz większy. Weź sprawdź czy nie masz luzów na sterach (wciskasz przedni hamulec, ruszasz całym rowerem przód-tył i ręką wyczuwasz luzy, kładąc ją pomiędzy np. główkę ramy a koronę górną amora) :D

Czy chodzi Ci o luz w innej płaszczyźnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mongol96   dzięki.

Jednak o to chodzilo.

 

Nie moglem sie tam dostac początkowo. Ale otworzylem wszystko pod kierownicą i wyciagnałem łożysko które bylo z jednej strony splaszczone ? -,-   

Wyprostowalem to kombinerkami wlozylem nalozylem wszedzie smaru skręciłem dobrze i luzów nie ma.  :)

 

DZIĘKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozkręceniu korków z góry nic się nie powinno wylać, w przypadku śrub z dołu prawdopodobnie wyleje się olej smarujący golenie. Jeśli już zdecydujesz się na rozkręcanie amora, to przy okazji przydałby się serwis (tak o rozkręcać nie ma sensu). W przypadku Darta warto wyczyścić i nasmarować golenie dolne. Tematów jak to zrobić, jest pełno. Do każdej goleni od dołu wlewasz po 10ml oleju o gęstości 15W (po uprzednim wyczyszczeniu goleni z syfu). Do sprężyny nie ma co zaglądać, chyba że bardzo chcesz. Do serwisu tłumika potrzebowałbyś oleju 5W do amortyzatorów, polecam oleje Motorex (zwykły się raczej nie nada, powinien być taki dedykowany). Ilość tego oleju zależy chyba od skoku i rocznika widelca :P

Edytowane przez Mongol96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś takiego ;) Jeśli amortyzator wpuści wodę z syfem pod uszczelki, to wcale nie trudno o zatarcie. Rozbierz to jak najszybciej, generalnie powinno wystarczyć wyczyszczenie i przesmarowanie goleni, bez grzebania w tłumiku i sprężynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czyli krótko mówiąc, trzeba zrobić to:

 

albo to: http://www.forumrowerowe.org/topic/97178-amortyzator-rock-shock-dart3-air/

 

 

w kwestii oleum do darta - teoretycznie do tłumika trzeba wlać 5W ale... :)

przerobiłem/miałem udział w przeróbce kilkudziesięciu dartów i opinia zawsze była taka sama - ten dart czy to na sprężynie stalowej czy to po przeróbce na powietrze ma za szybki powrót nawet gdy ustawimy go w połowie wartości regulacji powrotu(w połowie między zającem a żółwiem). Ja eksperymentowałem i wlewałem olej 10W - moim zdaniem było lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...