Skocz do zawartości

[Poradnik] Serwis hamulca hydraulicznego na przykładzie Avid Code


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio po zrobieniu u siebie kompletnego serwisu hamulców postanowiłem napisać jakiś poradnik jak się za to zabrać. Z początku miał być to tylko tak jakby "konspekt" całego serwisu. Jednak jak można zobaczyć w poniższym linku, trochę się rozpisałem.

 

Link do artykułu na blogu (a jego kopię) wstawiam z kilku przyczyn. Mianowicie, po pierwsze, nie chce mi się tego kopiować z tymi linkami i fotkami. Mogło by to też stracić taką formę jak ma teraz. Jednak jeśli w jakiś sposób łamie to regulamin to mogę przekopiować cały tekst i jego formatowanie to tego posta.

 

LINK: http://bike4-life.blogspot.com/2014/04/serwis-hamulca-hydraulicznego-avid-code.html

 

Mam nadzieję że jeśli ktoś nie wiedział jak się za to zabrać to teraz nie będzie się tak bał. Jak widać da się to zrobić w domu bez jakichś super narzędzi. Jeśli coś zrobiłem nie tak jak trzeba to prosiłbym tych bardziej ogarnietych w temacie o sprostowanie mnie. Nie chciałbym wprowadzać w błąd wielu ludzi.

 

Pozdrówka. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Unbroken_reed
      Nie jest to w żaden sposób sponsorowana reklama. 
      Ciężko podliczyć ile razy usłyszałem pytanie: a czym odrdzewić łańcuch? I moim zdaniem odrdzewiacze wszelkiego pokroju (Dragon itp.) wpływają niekorzystnie na trwałość metali z których wykonane są łańcuchy. Jeśli już koniecznie potrzebujemy "rozruszać" przerzutkę/łańcuch to proponuję skorzystać z HHS 5000 marki Würth. Oczywiście jest to ściśle partacka metoda i w takich kategoriach proszę ją rozpatrywać
    • Przez Kabax11
      Witam,
      Mam pewien problem z klamkomanetką SRAM Rival.
      Otóż podczas hamowania, zacisk się zaciska i nie odbija. Problem leży w tłoczku który wpada do środka i się nie cofa. Próbowałem różnych smarów, które pomagały dosłownie na chwilę, po 10 zacisnieciach klamki tłoczek się zacina. 
      Szczerze mówiąc nie wiem czy jest to wina uszczelki czy samego metalowego elementu. Dodam że środkowa uszczelka ma mały ubytek.
      Próbowałem znaleźć w internecie zestaw naprawczy, niestety na polskim rynku nie ma takich części. Na zagranicznym też ciężko jest coś takiego znaleźć.
       
      Może miał ktoś taki problem i wie jak się z tym uporać?


    • Przez Kabax11
      Witam,
      Nie mogę sobie poradzić z problemem przeprowadzenia przewodów do hamulców mechanicznych w ramie.
      Otóż kupiłem używany zestaw klamkomanetek i hamulców wraz z przewodami (Sram Rival 1). Przewód do tylnego hamulca posiada złączkę co teoretycznie czyni końcówkę przewodu na tyle cienką aby można było ją przeprowadzić przez otwory w ramie, ale niestety nie mojej.
      Rama posiada specjalny otwór pod mufą suportu na przeprowadzanie linek. Lecz niestety jest ona na tyle wąska że nie zmieści metalowej końcówki przewodu hamulcowego. Jej wysokość pozwoli na przepuszczenie samego pancerza.
       
      Więc pytanie czy miał ktoś podobny problem lub zna jakieś rozwiązanie, aby za każdym razem gdy będę chciał przeciągnąć przewód nie będę musiał go ciąć.
       
      Zdjęcia:
      https://ibb.co/WVwdydZ
      https://ibb.co/TMsWTzc
    • Przez zlotym
      Witam przychodzę z zapytaniem o zmianę skoku w amortyzatorze Sr suntour epicon lod. Z tego co się orientuje jest to właśnie taka wersja z 2008 roku. Aktualnie jest 120mm jednak chciałbym go obniżyć do możliwie jaknajmniejszej wartości, (chciałbym 80, ale z tego co widzę na stronach producenta to możliwe jest jedynie 100mm które i tak mnie zadowoli. A więc jak dokładnie to zrobić? Czy musze dokupować jakieś tokeny czy tylko je wyciągnać/zmienić ich położenie. Przy okazji tej operacji chciałbym go przeserwisować, jest już ostro przetarty ale nie przeszkadza mi to, dalej działa dobrze i do jazdy po streecie i parkach mi wystarczy. Uszczelki wymieniałem w serwisie rok temu i są w dobrym stanie więc jedynie chciałbym porady czym i jak dokladnie najlepiej go zalać.
    • Przez Unbroken_reed
      Cześć, dzielę się z Tobą całą* wiedzą dotyczącą sprzęgiełek Shimano.
      Ich historia, zasada działania, oraz sposób odbudowy dały podstawę do stworzenia treściwego materiału.
      Zapraszam do oglądania :)

      *z pewnością nie wszystko udało mi się zawrzeć w filmie, ponieważ nie chciałem żeby znacznie przekroczył pół godziny. W razie pytań służę pomocą!

×
×
  • Dodaj nową pozycję...