Skocz do zawartości

[usterka] Dziwne działanie blokady skoku RS Recon Gold TK 26" solo air


fleming

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jako, że jest to mój pierwszy post, to najpierw się przywitam.

 

Przechodząc do sedna - stałem się posiadaczem nowego amorka RS Recon Gold TK Solo Air 26". Z racji tego, że kupiłem go bez manetki, to dokupiłem do niego manetkę PopLoc. Dziś go zamontowałem i okazało się, że amortyzator ma cały czas włączoną blokadę skoku - bez podłączonej manetki. Co prawda mogę go ręcznie odblokować (obracając ten niebieski element, do którego mocuje się linkę blokady), ale amortyzator za chwilę wraca do pozycji zablokowanej. Co więcej na tym niebieskim pokrętle ikona oznaczająca zablokowanie jest zamiast do przodu (by zablokować należy napiąć linkę) do tyłu (by zablokować trzeba poluźnić linkę) --> patrz zdjęcie (jutro dodam lepiej obrazujące sytuację).

 

https://www.dropbox.com/s/7t1llx0h9nzey5t/4049600674_2.jpg

 

Przejrzałem Internet w poszukiwaniu rozwiązania tej sytuacji i... nie znalazłem czegoś podobnego. Na chwilę obecną tak rozwiązałem ten problem, iż linka blokady jest cały czas napięta, a w momencie, gdy chce zablokować amortyzator, to ją "luzuję". Ma ktoś pomysł o co w ty chodzi???

 

Kupowałem amortyzator przez neta i raczej nie mam możliwości jego zwrotu. Aczkolwiek chciałbym wiedzieć, czy taki jego urok, czy sprzedawca wcisnął mi kit.

 

Ponadto trochę skatowałem "gwint" tej śruby co mocuje ten niebieski element, do którego mocuje się linkę. Nie orientuje się ktoś gdzie ją można dostać. Ewentualnie jakieś parametry zamiennika, to sobie dosztukuję  :icon_cool:

 

Będę wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tej zagadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

Dzięki za odpowiedź. Zamówiłem olej i jak tylko dojdzie to rozbiorę tłumik. Aczkolwiek wiele do myślenia daje mi ten element, do którego montuje się linkę blokady. Jeśli ciągłe zablokowanie amortyzatora wynika ze źle założonego tłumika, to dlaczego strzałka określająca, w którą stronę blokuje się skok jest do tyłu (biorąc pod uwagę kierunek jazdy) a nie do przodu? Dołączam lepszej jakości zdjęcie:

 

https://www.dropbox.com/s/gsef98gpbomvfpw/20140413_102805.jpg

 

Bo gdyby okazało się, że tłumik faktycznie jest źle założony, to za cholerę nie wiem jak to ufiksować, by blokada skoku działała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A sprężyna w tłumiku odbija normalnie w stronę przeciwną do strzałki? Nie przypominam sobie takiej wersji TK.

W zasadzie żeby to działało musiałbyś mieć odwrotną obejmę trzymającą pancerz i po bólu (harfa ponoć takie ma). tak nawiasem do wyciągnięcia tłumika nie potrzebujesz mieć w zapasie oleju, wyleci raptem kilka kropli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O obejmie to się domyśliłem, ale nie po to kupowałem nowego amorka żeby go później kompletować :verymad: 

Tak, sprężyna w tłumiku działa w przeciwną stronę do strzałki. Ok to może dziś rozkręce to ustrojstwo i zobaczę czy tłumik jest źle zamontowany. Swoją drogą jak już odkręcę tę śrubę co mocuje to niebieskie coś to mocowania linki od blokady, to będę się bał ją z powrotem przykręcić (zmasakrowałem gwint). Jakiś pomysł, czy można gdzieś ją dokupić lub jakiś jej zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Obawiam się w takiej sytuacji że rozkładanie tłumika jest bezcelowe, jeśli odbija w drugą stronę (odwrotnie niż normalnie) to sprężyna w środku będzie miała w odwrotną stronę zagiętą końcówkę i raczej nie specjalnie da się ten ciąg odwrócić. Puść maila do harfy za odwrotną obejmą, chyba będzie najprościej.

Do pomocy jeszcze schemat i zasada działania TK:

TurnKey+copy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Po prostu dokupiłeś manetkę nie kompatybilną z amorem ...

I manetka sprawiła że blokada działa w odwrotną stronę ?? Wygląda to jak wersja dla angoli :sorcerer:  oni wszystko mają odwrotnie :P Ja bym się po prostu przyzwyczaił do tego. Ewentualnie lewa obejma i napięcie sprężyny w druga stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Zwłaszcza @marian4323 za przydatne linki.

 

Nurtuje mnie jedno, czy mogę korzystać z mojego rozwiązania (manetka poploc działająca odwrotnie) bez szkody dla amortyzatora i oczywiście komfortu korzystania z amortyzatora? W o specyfikację (strony 22-23)

 

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/_vsHOKraQvVdZbP1gLbC3gOoYniUOjbJv1kegx6C93w/mtime:1383143110/sites/default/files/techdocs/2014_rockshox_spc_rev_a_0.pdf

 

wnioskuję, że w przypadku turnkey znajdującego się w reconie 2013 również należy korzystać z pushloc. Zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, tylko jak to sprawdzić? :icon_confused:  Ale z drugiej strony skoro poploc ma skok 17mm a nowy pushloc ma 10mm to chyba otwiera całkowicie (przypominam, iż napięta linka to de facto odblokowany widelec :))? Chyba, że ten skok nie oznacza skrócenia linki a "zakres" działania dźwigni/przycisku?  :icon_confused:  W tej chwili do maksymalnego przekręcenia tego niebieskiego elementu, do którego mocuje się linkę, brakuje max 1 może 1,5mm, ale mogę to obejść napinając bardziej linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez odpowiedział na twoje pytanie. Kupiłeś złą manetkę. Po co ci manetka z regulacją kompresji do amortyzatora z tłumikiem TK króry sam w sobie takiej regulacji nie posiada? Taka manetka spełnia swoją funkcję tylko z tłumikiem Motion Control. Poza tym kolega marian4323 podał link do wątku w którym zostało to już wyjaśnione. 

 

"I emailed sram about this as I have the same problem. I thought I'd post it if others needed to know

"Hello Chris,

Thank you for your email. It appears that you have the incorrect remote unit for your 2013 Reba fork. The compatible remote for the remote compression damper for your fork is the 2013 Pushloc. Your bike is equipped with a Poploc, and the Poploc is not compatible with your fork. Two things make it so: the spring in the 2013 remote compression damper, and the amount of cable pull the remote damper requires.

The Poploc is our older model remote, designed to lock out a compression damper when it is pushed forward, pulling cable, moving the damper remote spool into the lockout position. On your Reba 2013 fork, the internal spring in the compression damper is in reverse: when the cable is released, the fork is locked out, and when it is pulled, it is open. This is why the lockout button on your Poploc looks so odd- the lockout is effectively in reverse. The Reba 2013 remote damper also requires a shorter amount of cable pull to actuate properly, 10mm of cable pull. The Poploc pulls 17mm of cable, too much for the 2013 remote compression damper.

Check out the Notes section on page 33 in the RockShox spare parts manual, found on the service portion of our website:
http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/_vsHOKraQvVdZb...

The remote you need is (item #8 on page 34):
00.4318.002.005 Remote upgrade Kit - 2013 PushLoc 10mm Cable Pull Remote Kit Left MMX
(includes: PushLoc Left, MatchMaker knuckle, cable & housing) compatible with 2013 damper only

All RockShox spare parts can be ordered through your local bicycle dealer. Please bring the part number to your local bicycle dealer, and they can special order the parts for you.

Regards,
SRAM USA
www.sram.com

Service and Technical Documents:
www.sram.com/service "

 

Według kolesia ze srama manetka taka jaką ty posiadasz ciągnie zbyt dużo linki z stosunku do nowych tłumików, sprzedaj ją i kup odpowiednią.

 

Ps. nie wiem co wy chcecie osiągnąć "odwrotną obejmą" skoro tłumik jest zablokowany w pozycji wyjściowej, jak załozysz linkę z drugiej strony to wogóle nie będziesz mógł nacisnąć manetki.

Edytowane przez radomir82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja manetka nie posiada regulacji kompresji. To ten model. Zastanawia mnie tylko, czy wymiana manetki jest konieczna skoro jej działanie (poza różnicą w skoku) jest tak naprawdę identyczne (skraca linkę), czy to tylko zabieg hm marketingowy (kup droższą chociaż stara i tak będzie działała). Tym bardziej, że w jednym z wątków, czy też filmie na YT, do którego był odnośnik w wątku, ktoś napisał, że pushloc mu się popsuł i zamienił właśnie na poploc (bez regulacji kompresji). Stąd też moje pytanie do osób bardziej hm technicznych i bardziej oganiających temat, czy będzie to działało cacy, czy też nie ma szans i po pierwszej przejażdżce się rozsypie?

 

Nie chciałbym wydawać prawie 160zł, jeśli nie jest to absolutnie konieczne.

Edytowane przez fleming
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem:)

Chodzi mi o to, czy korzystając z aktualnej manetki będzie różnica w działaniu z maksymalnie napiętą linką i jak to zasugerowałeś z linka poluźnioną o te 6-7mm. I skoro do otwarcia potrzeba 10mm, to te kilka więcej sprawi, że będzie "bardziej otwarty"? :icon_cool:  Czy też lepiej nie ryzykować bo wtedy jest sprężyna za bardzo napięta? Tego właśnie nie wiem i chyba bez rozkręcenia, by zobaczyć jak to działa się nie obejdzie.

Edytowane przez fleming
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...