Hanzo Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Cześć. Mam taki mały problem z gwintem (śrubą) znajdującym się na dole pręta od tłumika. Jest to gwint który wkręca się w dolne golenie i ma on za zadanie trzymać amortyzator w całości. Problem jest taki, że gniazdo w które wchodzi klucz ampulowy jest wyrobione (rozepchane) i gwint ma trochę za duża średnicę zewnętrzną. Przez to, nie chce się wkręcić w dolne golenie. Dodatkowo, widać już pęknięcia w pierwszej bruździe gwintu więc nie chcę robić nic siłowo żeby jeszcze bardziej tego nie zniszczyć. Zastanawiam się czy jest jakaś szansa naprawić to w miarę tanio. Mam dwa pomysły: 1) Skrócić gwint o jeden (może 1,5) zwój i wkręcać kluczem ampulowym z nawierconym gniazdem w które wejdzie końcówka od regulacji tłumienia odbicia. 2) Wymienić tą gwintowaną końcówkę na nową (zakładam, że samą końcówkę mogę sobie dorobić). W przypadku opcji nr 1 skrócę trochę gwint przez co połączenie będzie słabsze, jednak chyba nie ma tam aż tak dużych sił. W przypadku opcji nr 2 może być trochę więcej problemów. Do tej pory wszystkie tego typu elementy od amortyzatorów Manitou jakie widziałem, miały ten gwintowany element mocowany do pręta przez zaciśniecie. Tutaj tego nie ma, i nie wiem jak to może być zamocowane. Czy ktoś z Was wie jak jest to montowane? Jakieś inne pomysły na naprawę tego elementu? Tak wygląda gniazdo: Tu na czerwono zaznaczyłem pęknięcie, a na zielono miejsce gdzie przeważnie śruba jest zaciśnięta na pręcie: Dla ułatwienia dodam że jest to tłumik intrinsic od widelca Manitou Nixon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Ucięcie to jest dobry pomysł bo i tak jest pęknięte. Wygląda na gwint metryczny ... M8 ? można jak nie posiadasz, poprosić kogoś o użyczenie na chwile narzynki i przejechanie gwintu. Siły tam działające sa zależne od tłumieni na jakim się poruszasz ale nie są duże. Dorobienie takiej jak by śubotulei i jej poprawne umieszczenie mogło by sie okazać zbyt karkołomne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 1 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Z tego co pamiętam gwint ma średnicę zewnętrzną 11,90mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Czyli grubas. Twoja 1 opcja jest chyba najlepsza Nie wiem na czym nixon pracował ale jak ma olej w goleni warto to lepie uszczelnić i lżej zakręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin.sokol54 Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Os siebie mógę polecić udać się do serwisu, coś na pewno wykombinują. Jeśli jesteś z Łoodzi, tutaj wykonbinują dobrze i nie drogo http://www.szer.pl/mechanika-pojazdowa-lodz/tlumiki-naprawa-lodz.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 I myślisz, że Hanzo czekał na twój post rok czasu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 Os siebie mógę polecić udać się do serwisu, coś na pewno wykombinują. Jeśli jesteś z Łoodzi, tutaj wykonbinują dobrze i nie drogo http://www.szer.pl/mechanika-pojazdowa-lodz/tlumiki-naprawa-lodz.htmlCiekawe co Tobą kierowało kiedy polecałeś mi zakład w którym naprawiają wydechy. Może Ty masz coś takiego w swoim rowerze, ja jeszcze nie doszedłem do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 No jak to co ... no tłumik, nie ? heh. Z profilu można wywnioskować iż pracuje w warsztacie, mam nadzieje ze nie jako mechanik, bo jak nie odróżnia tłumika drgań zwanego w jego fachu amortyzatorem, od tłumika akustycznego - tudzież układu wydechowego, to bidny mechanik z niego. Kolejna cechą polskiego dobrego mechanika jest ignorancja I tutaj widać to wyraźnie, zignorował posty, nie czytając o co kaman w temacie tylko przeczytał tłumik ... o tłumik, na tłumikach to ja sie znam Heh nie wspominając że cyfra 4 wygląda jak cyfra 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Pytanie .. Jak problem rozwiązany ? Strzelił mi gwint i zresztą samo gniazdo jest objechane w tej właśnie śrubie. Wideł, to R7 i za bardzo nie mam koncepcji, jak to naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Nie da się tego naprawić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Może uda Ci się gdzieś znaleźć uszkodzony tłumik w którym śruba jest dobra i przełożyć do swojego.Albo kombinować z dopasowaniem od innego modelu, szukaj na CRC mają dość dużo części do Manitou. Do r7 niestety tylko to http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-r7-tpc-rebound-assembly-2008/rp-prod32433 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Gdybyś cie potrzebowali jakąś końcówkę dorobić to pisać. Z chęcią pomogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Ja bym potrzebował, ale na razie nie udało mi się usunąć z pręta starej, uszkodzonej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 (edytowane) To nie jest możliwe, część nie naprawialna . A jeśli nawet kto by się uparł to ekonomicznie nieuzasadnione . Edytowane 10 Maja 2015 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Dokładnie, jak wcześniej powiedziano, ja nie widzę możliwości naprawienia tego. Trzeba by szukać całego pręta i przekładać. Dorobić ... Samą końcówkę, to nie problem, ale do pręta, to mam ją sobie na kropelkę przykleić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 W niektórych modelach końcówka jest zaciskana, faktycznie nie da się jej wymienić. W nixonie jest mocowana inaczej, obstawiam że, jest wkręcona i dodatkowo sklejona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 25 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Wszystko jest naprawialne, jeżeli tylko masz czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.