Skocz do zawartości

[usterka] Rock Shox Reba RL 29 Solo Air 2014 - uciekajace powietrze?


airm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Rozumiem, ze schematu Revela ciężko stwierdzić na na 100% dzięki za info.

W każdym bądź razie wracając do głównego wątku tematu i podsumowując.

Należy nabyć oring 25x2,5 do ewentualnej podmiany (allego lub sklepy z uszczelkami). Spuścić powietrze upewniając się że, zeszło całe czy to przez rozciągnięcie widła jeśli da radę czy to przez wciśnięcie ukrytego zaworu od negatywnej. Wykręcić korek kluczem 24mm, sprawdzić stan uszczelki korka (nawet drobne ryski mogą powodować nieszczelność), zamontować ponownie lub wymienić na nową, uprzednio smarując pod i nad uszczelkę gęstym smarem stałym (dedykowany jest PM600), wkręcić (zalecany moment dokręcenia to 7.3Nm) i obserwować jak się widelec zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No właśnie w Reconie w niewiele się zmieniło pod dziś dzień, akurat do niego leje się dokładnie 3ml oleju 15wt tyle samo co do starych modeli - wg zalecenia producenta. Nowa Reba i SID mają chodzić na smarze, podobnie jak Revelation bo ma ten sam (nowy) typ sprężyny solo.

Karta ilości olejów: https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

lucass3 zauważ jedną podstawową rzecz. Solo-Air w Reconie i Solo-Air w Rebie/Sidzie mają różne zasady działania.

W Rebie ciśnienia wyrównują się przez wgłębienie w bocznej ściance a w Reconie przez "główkę" sprężyny powietrznej - przyjrzyj się że wystaje z niej taki dodatkowy "dinks", tam się dzieje cała magia, olej w ilości 3ml może być bo nie przecieknie bezpośrednio w dół.

W Dual-Air komory są zupełnie szczelne i można wlewać olej bo nie wyleci, smar stały po czasie rozejdzie się na boki, dlatego zaleca się kapkę oleju bo zawsze spłynie na dół. 

Choćby z tego względu RedRum jest tak ciekawym wynalazkiem bo jest prawie jak smar stały ale wciąż płynny, zawsze ścieknie w dół do uszczelki i może być ponownie rozprowadzony po ściankach goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze schematu Revela ciężko stwierdzić na na 100% dzięki za info.

W każdym bądź razie wracając do głównego wątku tematu i podsumowując.

Należy nabyć oring 25x2,5 do ewentualnej podmiany (allego lub sklepy z uszczelkami). Spuścić powietrze upewniając się że, zeszło całe czy to przez rozciągnięcie widła jeśli da radę czy to przez wciśnięcie ukrytego zaworu od negatywnej. Wykręcić korek kluczem 24mm, sprawdzić stan uszczelki korka (nawet drobne ryski mogą powodować nieszczelność), zamontować ponownie lub wymienić na nową, uprzednio smarując pod i nad uszczelkę gęstym smarem stałym (dedykowany jest PM600), wkręcić (zalecany moment dokręcenia to 7.3Nm) i obserwować jak się widelec zachowuje.

Czyli mam rozumiec, ze demontujac dolne lagi i odkrecajac mocujace sruby, to po wykreceniu z lewej lagi, w precie jest jeszcze zaworek do wypuszczania powietrza?

Najlepsze jest to, ze zdemontowalem i przeprowadzilem caly serwis nie wiedzac o tym, nawet nie spojrzalem, wiec niemoge zaprzeczyc/ potwierdzic, nie bylo zadnych dziwnych objawow..., przesmarowanie , montaz i kolega szczesliwy. Lub nadal nie kumam gdzie ma byc ten zaworek.

Niemniej zauwazylem, ze odbojnik jest tak zrobiony, ze nie ma praktycznie mozliwosci skrocenia go, chyba...., chyba, ze chce uzyskac 0.5cm skoku, co jest niczym. Tak samo jak w SIDzie guma jest z kolnierzem naciaganym na plastyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Możesz wyciągnąć odbojnik zupełnie, widelec z początku owszem skok się powiększy, ugniesz kilka razy i ustawi się znów na np. 100mm, w nowych solo-air długość skoku reguluje się poprzez wymianę całego trzepienia sprężyny powietrznej :D nawet masz w manualu długości podane dla jakiego skoku jaka długość trzpienia jest potrzebna.

Ten zaworek w sumie jest dla wygody, nie z konieczności. Też zobaczyłem go dopiero po rozmontowaniu sprężyny,  nic nie eksplodowało. Rozbierałem go powoli i istotnie trochę powietrza uciekło przez korek, negatywna się rozprężyła na tyle że bez obaw o wysokie ciśnienie ale za to trzpień się schował do lagi i musiałem sobie pomóc czymś długim przy wyciąganiu. Używając zaworka, spuszczając najpierw negatywną, potem pozytywną wszystko mamy na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie w nowych..., bo w starym bez problemu sie zmienialo. To byl moj 1 widel z nowym, wiec doswiadczenie mikre.

Puklus, okulista, okulista....jutro ide, powaznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrecilem gorna czesc i troche chyba sie rozni od tego co bylo na wczesniej wstawianych zdjeciach. Wykrecila sie cala ta czesc ze zdjecia a w srodku gornej czesci komory jest pusta przestrzen i nic nie laczy sie z ta wykrecona czescia. Tak powinno byc? Smar czerwony ;)

Jak mam zdjac tego oringa teraz?

 

HnFSMiO.jpg

 

6q3RYyy.jpg
5E4vBRM.jpg
UQ8FoQB.jpg
 

Edytowane przez airm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ten czerwony smar to PM600, taki ma być, tak jest fabrycznie smarowana komora powietrzna, tam nic nie musisz ruszać, pusta przestrzeń też ma być jak jest.

Z wykręconego korka zdejmujesz uszczelkę widoczną na zdjęciach tą przy gwincie. Oring delikatnie podważasz czymkolwiek typu mały śrubokręt, wykałaczka etc. zsuwasz w dół i dajej tak jak pisałem wcześniej. Sprawdzasz jego stan, wymieniasz lub jeśli jest idealny (naprawdę małe ubytki w gumie mogą powodować nieszczelność), smarujesz miejsce na które go założysz, wsadzasz go na miejsce i smarujesz zewnątrz. 

Uszczelkę zdejmujesz na tej zasadzie:

dodatkowe+serwisowe_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...