Skocz do zawartości

[8905g] Sztywny węgielek na bazie Fuji MT Carbon, 76er


rzymo

Rekomendowane odpowiedzi

Baza to niemłody już Fuji MT Carbon. Z roweru wykorzystałem ramę, mostek, kierownicę, część sterów, zacisk sztycy i gumki na pancerze. Cała reszta nadawała się wyłącznie do utylizacji (kiepski/tragiczny stan wizualny i/lub techniczny). Naprędce poskładałem żeby tylko trzymał się kupy, trochę pojeździłem i sprzęt spodobał mi się jako całokształt. Rozłożyłem go, dozbroiłem w kilka komponentów z wyższej półki, złożyłem z powrotem i zostanie ze mną na dłużej. Większość części to używki lub "zdjęte z nowego roweru", co pozwoliło osiągnąć sensowny koszt całości.

Nie byłbym sobą, gdybym nie pogrzebał tu i ówdzie ;) A to trochę mniej materiału, a to alu śrubka z zapasów. I jest lżej od fabryki... Ostatecznie wyszło tak:

 

Bar Ends: Smica (short), alu bolts 45g

Bottle Cage: Tour de France (x2) 46g

Brake (Front): Shimano BL-M505, BR-M975/IS, SM-BH90 + bolts 239g

Brake (Rear): Shimano BL-M505, BR-M975/IS, SM-BH90 + bolts 252g

Brake rotors: Shimano XTR (SM-RT97) 160+140mm 239g

Cables: Jagwire 78g

Cassette: Shimano XT/Alivio 11-28T, alu lock 230g

Chain: KMC X9.73 + missing link 272g

Crankset: (795g)

-Crank Arms: Shimano SLX (FC-M660) 586g

-Bottom Bracket: Accent BB-EX 91g

-Middle Ring: Specialites TA Chinook 40T 62g

-Inner Ring: Shimano XT 26T 31g

-Crank Bolts: steel 22g

-Fixing Bolt: Shimano 3g

Derlr (Front): SRAM X.9 (2x) 139g

Derlr (Rear): SRAM X.9 / SS 200g

Fork: PRO XCR 445 + starnut 780g

Frame: Fuji 18" carbon 1442g

Grips: ESI Racer's Edge 32g

Handlebar: Fuji 600/31.8mm 161g

Headset: Fuji semi-integrated (VP45 or similar) 89g

Pedals: Look Quartz 260g

Seat: Selle Italia XR Flow Lite 208g

Seatpost: Thomson Elite 31.6mm / 330mm (Ti) setback 200g

Seatpost clamp: Fuji 36.6mm 28g

Shifters: SRAM 9.0 (3x8) 177g

Skewers: Dartmoor, bolt-on 66g

Stem: Fuji 31.8mm / 105mm 127g

Tire (Front): Continental Race King 27.5 x 2.2" (RaceSport) 491g

Tire (Rear): Continental Race King 26 x 2.2" (RaceSport) 465g

Tubes: Geax Light (SV) 276g

Wheel Front: (696g)

-Hub: DT370/CL 155g

-Rim: BOR XMD366 360g

-Spokes: Pillar PSR TB2016 161g

-Nipples: DT hex 14g

-Tape: Stan's yellow tape 6g

Wheel Rear: (872g)

-Hub: DT340/CL 319g

-Rim: BOR XMD388 378g

-Spokes: Pillar PSR TB2016 155g

-Nipples: DT hex 14g

-Tape: Stan's yellow tape 6g

 

Total: 8905g

 

Trochę ważenia, klik hier -> http://imgur.com/a/OHOTe .

 

Stworzyłem rozpiskę, chcę kopiować zdjęcia z aparatu a tu niespodzianka - karta pamięci się wzięła i padła. Jako że już się rozpisałem, to zamieszczam na forum, aktualizacja wizualna jutro.

 

Takie pierwsze wrażenia:

- tak, chciałem krótkie rogi (pierwsze zdjęcie z galerii), ale poza jednym modelem Zooma innych nie znalazłem, no to zrobiłem sobie sam, byłoby super, gdyby dało się usunąć te napisy, ale niestety; w każdym razie będę miał to w pamięci,

- muszę zmienić przerzutkę, z krótkiego na średni wózek, niewiele brakuje do szczęścia - możliwość jazdy na (prawie) każdym przełożeniu - ale jednak krótki jest ciut za krótki ;)

- nie podoba mi się korba SLX (model M660) z blatem 40, o ile 36/22 i 36/24 wyglądały ładnie, to jakoś ta 40'tka mi nie pasuje; co prawda na wyglądzie się nie jeździ, ale...

- wyleczę przeziębienie do końca i pojadę w kilka miejsc, gdzie trzeba się trochę natrudzić przy podjeżdżaniu (tak dla testu czy 26/28 będzie dla mnie wystarczające, czy jednak nie),

- rower działa, jeździ, trochę czasu minie i będę myślał czy może coś nadaje się do zmiany, czy całość zostaje tak jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wyjść na max godzinę, zrobić zdjęcia i do domu. Z jednej zrobiły się prawie cztery ;) ale już jestem.

 

Drugi koszyk okazał się jednak mało praktyczny, a wyjęcie/włożenie bidonu problematyczne. Zostaję przy jednym bidonie 0.7 litra.

Zmiana jest więc jedna:

 

Bottle Cage: Tour de France 23g

 

Total: 8882g

 

 

Obiecane obrazki:

 

YDqOVRLl.jpg bxtTV2Gl.jpg

 

vzaRgJxl.jpg cF9KEGAl.jpg

 

m8GHIQpl.jpg XVPqGa9l.jpg

 

TfmbRNfl.jpg dQqSpa6l.jpg

 

8391nPTl.jpg cQh9TUwl.jpg

 

bw81Xj5l.jpg tWthoZPl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęka na podłogę, aż się odbiła.

Piękny sprzęt, wygląd chyba No. 1 na tym forum :D

 

@derwisz

Może faktycznie pośpieszyłem się z tym werdyktem. Ogólnie mnie się bardzo podoba sprzęt w jednolitej czerni.

Edytowane przez MokryxD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lekka przesada z tym no. 1, dość pospolite połączenie, sztywny, czarny karbon, tobo miał podobnego, z małymi wstawkami, między innymi ciekawy łańcuch, oczywiście z całym szacunkiem dla właściciela, rower dobrze się prezentuje. Niemniej chyba poprzedni 79er bardziej mi się podobał :)
Ciekawe widły z tyłu, nie ma problemów z wyciąganiem koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Też myślę że do piękności to trochę brakuje.

 

79er? Nigdy nie miałem takiego połączenia rozmiaru kół ;)

 

Tył ma też mocowanie pod V-ki (zaślepione), stąd taki kształt. Race King się mieści na styk, np. z Racing Ralpha już bym musiał upuszczać powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lekka przesada z tym no. 1, dość pospolite połączenie, sztywny, czarny karbon, tobo miał podobnego, z małymi wstawkami, między innymi ciekawy łańcuch, oczywiście z całym szacunkiem dla właściciela, rower dobrze się prezentuje. Niemniej chyba poprzedni 79er bardziej mi się podobał :)

Ciekawe widły z tyłu, nie ma problemów z wyciąganiem koła?

Tylko że mój jest kastratem więc się nie liczy, jedynie jako fanaberia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pierwszy deszcz zaliczony, pierwsza nocna jazda zaliczona ;)

 

W paru miejscach pod górę co prawda z lekkim trudem, ale dałem radę na siedząco, na 26/21 (okolice 13km/h). Trochę się 'rozjeżdżę' i będzie lepiej. Jeszcze tylko trzy miejsca zostały mi do sprawdzenia i będę wiedział, czy kaseta kończąca się na 28 wystarczy na moje potrzeby.

Papryczka nie zawodzi - nawet przy wyższym ciśnieniu nie miałem problemów na mokrej ściółce i płytkim błocie. Przez piachy też ładnie.

Zmiana biegów z tyłu cicho, szybko i sprawnie. Z przodu mogła by przebiegać trochę ciszej, ale jest bezproblemowa, również pod obciążeniem. Blat ma całkiem spore wcięcia i to pewnie pomaga:

 

UoX2UUx.jpg

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...