Skocz do zawartości

[Amortyzator]Marzocchi MX PRO LO Bomber - awaria - Zaciął się.


querke

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

To mój pierwszy post na tym forum wiec jeśli zabraknie w nim jakiś podstawowych potrzebnych informacji proszę mnie poprawić.

 

   Mam zamiar zakupić rower od znajomego jednak jest pewien problem z przednim amortyzatorem ( MARZOCCHI MX PRO LO BOMBER) . Nie działa tak jak powinien. Można powiedzieć, że wręcz się zaciął, jego skok jest dosłownie minimalny (2-3 cm).

   Jestem pewien, że rower jak i amortyzator nie był nadmiernie eksploatowany. Przejechał około 2000 km po piaskowych drogach i mało wymagających ścieżkach leśnych. W internecie czytałem wiele pozytywnych opinii o jego wytrzymałości i pracy.

   Oddałem rower do serwisu. Serwisant stwierdził, że nie pomoże zwykła wymiana oleju i czyszczenie gdyż problemem jest popsuty tłumik. Podobno ten model jest tak skonstruowany, że nie może dostać się do tłumika i trzeba go po prostu wymienić. Dowiedziałem się również, że te modele były fabrycznie wadliwe i nawet po naprawie po jakimś czasie może „zaciąć” w podobny sposób.

   Chciałem usłyszeć waszą opinię na temat tego amortyzatora oraz na temat diagnozy wystawionej przez serwis. Dziwi mnie bardzo ten stan rzeczy gdyż w/w amorek ma opinie bardzo wytrzymałego.

 

Fotki: 

http://imageshack.com/a/img23/8039/e4pk.jpg

http://imageshack.com/a/img844/3277/zh1a.jpg

http://imageshack.com/a/img28/3198/u5wc.jpg

 

Z góry dziękuje za pomoc 

Pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Serwis Cię nie oszukuje i mówi prawdę.

Miałem do czynienia z identyczną sytuacją.

Lecz ja miałem fuksa gdyż po rozebraniu amora kapnąłem się że siedzi tam tłumik Suntour.

http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=9935

Jako że poprzednim amorem był zajechany i z luzami Suntour XCR posłużył jako dawca sprawnego tłumika.

Po zamianie mocowania blokady śmiga jak talala i ma 115mm skoku.

Wiecej na PW.

 

Edit:

 Amor jest dobrym wyborem,ma trwałą anodę na goleniach,nie łapie luzów.Jest wyraźnie lepszy od xcr.Szkoda się go pozbywać,można uratować a jakość pracy wynagrodzi włożony wysiłek.

Szukaj dawcy tłumika bo warto.

Tłumik można też wymontować całkowicie ale wtedy nie będzie blokady a przy 120mm skoku czasem się przydaje.

Jeszcze to poczytaj :

http://www.forumrowerowe.org/topic/132942-serwis-instrukcja-serwisu-bombera-44-rlo-rc/

 

Edytowane przez ronina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...