szkudi Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Witam, Wczoraj robiłem serwis amortyzatora Rock Shox Reba SL 2010. Podczas serwisu rozkręcając tłumik kompresji ujrzałem coś takiego: https://picasaweb.google.com/102032974734458000159/TUmik?authkey=Gv1sRgCLmvxfqexq-hswE W związku z tym mam pytanie co z tym fantem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Uruchomiłbym klej epoksydowy, scalił i zobaczył jak się sprawuje. Generalnie pęknięta część stanowi ogranicznik regulacji gate, sama w sobie nie przenosi szczególnie dużych obciążeń. Jako alternatywa możesz rozwiercić korpus z drugiej strony, tworząc podobny otwór i obrócić metalowy trzpień. Tutaj fotki z rozbiórki+opis: https://plus.google.com/u/0/photos/106387281512330598851/albums/5976303958071625409?authkey=CK_Ji57CzOaDcw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Tyle, że "z drugiej strony", nie będzie tego wzmacniającego występu, więc jest szansa, że szybko pęknie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkudi Napisano 1 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Dzięki za odpowiedź. Mam pytanie czy ten trzpień powinien być na dole tego otworu jak na tym zdjęciu https://plus.google.com/photos/106387281512330598851/albums/5976303958071625409/5976304655488460434?authkey=CK_Ji57CzOaDcw&pid=5976304655488460434&oid=106387281512330598851 Jak widać z kształtu tego otworu to metalowy element powinien mieć możliwość przesuwu wzdłuż swojej osi podłużnej i u mnie w tłumiku nie było kulki metalowej jak na zdjęciu. Jeszcze jedno pytanko po serwisie podczas odblokowywania amortyzator manetką poplock nie odblokowuję się do końca (udaje mu się samemu do około połowy), żeby do końca się odblokował trzeba pomóc i przesunąć do końca niebiesko pokrętło na ladze. Czego jest to wina? Przed zamontowaniem tłumika próbowałem kluczem i wszystko grało tzn.: po puszczeniu elementu na który na chodzi niebieskie pokrętło to powracało ono na swoją pierwotna pozycje a po złożeniu wszystkiego do kupy nie działa tak jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 1 Marca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Ten element musi mieć możliwość ruchu, jego pozycja jest zależna od położenia regulacji gate, w wersji tłumika bez regulacji wartość ta jest ustawiona domyślnie. Masz nowszą wersję tłumika gdzie ta kulka jest schowana lub zastąpiona innym patentem. Manetka prawie na pewno nie odbija przez zatarty pancerz/linkę, na początek wymień na nowy zestaw, jeśli nie pomaga to można napiąć sprężynę w tłumiku na 2 razy, będzie odbijać na 200% ale będzie dodatkowy opór na dźwigni przy blokowaniu. Czasem trzeba dobrać cieńszą linkę do pancerza lub użyć pancerza hamulcowego, ew nasmarować np. smarem ptfe dla zmniejszenia oporów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.