Skocz do zawartości

[amortyzator] serwis rst platinum - pilna pomoc potrzebna


burz

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje pomocy:)

Jakimś sposobem ukręciłem (nie wiem jak, bo robiłem to z wyczuciem) końcówkę, którą ampulową 8 wkręca się na dole lagi powietrznej RST Platinum. Na załączonym zdjęciu zaznaczona strzałką.

Pilnie potrzebuję namiarów, gdzie to mogę kupić. A może ktoś z forumowiczów ma???

A przy okazji, jak ta śruba się nazywa?

 

rstkoncowka_zpsc559b702.jpg

Edytowane przez burz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu widzę rurę któa spełnia jakąś funkcję z nagwintowaną końcówką i nakrętką. Chodzi Ci o to, że objechałeś gniazdo i teraz nie możesz przykręcić, tak? Jeżeli tak to nie mam dla Ciebie dobrych wieści, bo masz poważny problem. Zależy jak to tam wygląda możesz przerobić to gniazdo na TORX. Niestety, ale po zdjęciu uważam, że nie masz zbyt dużego pola manewru. Można byłoby może i na upartego to skręcić TORX'em o odpowiedniej długości, ale potem przy odkręcaniu może być już problem. Chyba da się to wyciągnąć w całości i rozebrać na części pierwsze, więc opcje mam takie:

-najtańsza to kupujesz jakiś klej epoksydowy, poxilinę czy inne takie cudo. przecierasz papierem, albo czymś tam powierzchnię, żeby dobrze przylegało i zaklejasz ten łeb. Potem wkłądasz klucz jaki tam miał być i wyciągasz, masz zrobione gniazdo pod klucz i powinno trzymać, bo mocno tej śruby pewnie i tak się nie dociąga. Raczej powinno trzymać, w razie jakby jednak nie to możesz to zrobić znów jak skręcisz amortyzator już, a będziesz chciał go rozebrać a to rozwiązanie zawiedzie. Wtedy byleby na raz wystarczyło.

- możesz też zaspawać i niech Ci tokarz wytoczy otwór na klucz, możesz sobie wtedy wybrać jaki chcesz. Imbus, albo TORX polecam.

- idziesz do tokarza i dorabia Ci całą tą rurę z potrzebnymi otworami wpustami, gwintami itd.

 

Każde rozwiązanie jest coraz droższe. Chyba, ze masz jakieś znajomości. Według mnie najlepsza metoda jest dwa, bo na zawsze. Pierwsze to we własnym zakresie, ale może puścić, taka lekka prowizorka, ale powinno działać. Możesz zaklejać ile tylko chcesz razy. Trzecia metoda będzie zapewne droga i to już w fazie desperacji. Jak dobrze pogadasz z kimś to nawet i za darmo Ci zaspawa. Tylko idź do dobrego spawalnika, żeby Ci nie zepsuł tej części. Trudno byłoby to zrobić, ale są zdolni "fachowcy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, końcówka (aluminiowa) widoczna za nakrętką po prostu się ukręciła... Wygląda na to, że jest to krótki, 1,5-2 cm element wchodzący w długą rurkę i blokowany (ten czarny punkt na zdjęciu). Mam nadzieję na to, że po prostu jest to dostępny element zamienny.

Edytowane przez burz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Helicoil, albo inne i nagwintować. Może być nadal ten pomysł ze spawaniem. Napawać spawarką ten gwint zjechany, a potem nagwintować. Najlepiej byłoby metodą TIG to zrobić jeżeli ta cześć faktycznie jest z aluminum, ale wątpię, żebyś kogoś znał, albo załatwił, żeby Ci zespawali tą metodą. Jednak jest to możliwe. Można też zrobić to MIG'iem, a z tym to już dużo łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukręciłeś ten gwint, gdzie jest regulacja powrotu tłumienia, jak rozumie ? Jak już wcześniej powiedziano, nie sądzę, abyś dostał samą tą część. Możesz kombinować, próbować dorobić. Zresztą ten gwint wychodzi z pręta, który to jest montowany pod tłumikiem. Ciemno to widzę. Sam mam RST Titan AIR i identyczne zakończenie prawej lagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tokarz, albo napoina jak pisałem, ale grubsza, a potem do tokarza, żeby zrobił gwint i wypust na klucz. Od biedy to z tego co widać można byłoby zrobić takie coś samemu. Kupić wałeczek z jakieś stali konstrukcyjnej S235JR Obrobić, nawiercić otwór, nagwintować, ale i tak pozostaje problem z wpustem pod klucz, bo tego już sam raczej nie dasz rady. Przynajmniej nie mam pomysłu jak można byłoby to wykonać i to trzeba dość precyzyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak prosty element tokarz dorobi w kilka minut. Nie wiem czy na imbus 8mm, ale podejrzewam ze może być także coś innego

 

Tylko za jaką cenę dorobi.  :whistling:  Jak chciałem klucz do bębenka dorobić to mi powiedział jeden tokarz, że 50 zł to nawet mało. Nie opłaca mu się maszyny ruszać. Chociaż ja trafiłem na jakiegoś "wyłudzacza", bo słyszałem, że ktoś jakąś cześć u tokarza dorabiał i spokojnie za paręnaście złotych.

 

burz W jakiej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...