Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z

rock shox reba serwis service manual dualair naprawa motion control sid olej uszczelki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
616 odpowiedzi w tym temacie

#21 ronina

ronina

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 750 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:rafał
Garaż Rower

Napisano 09 marzec 2014 - 08:49

Dlaczego mój Recon Gold po CAŁKOWITYM spuszczeniu powietrza nie ugina się w 100%?

Ustawiony jest fabrycznie na 100mm a bez ciśnienia wykorzystuje 85mm skoku?Miał tak przed i po serwisie-amor nowy(komory pow. i tłumika jeszcze nie serwisowałem tylko gąbki i nowy olej do lag,przebieg ok 800km).Dodam że mój egzemplarz też miał dość skąpe smarowanie fabryczne.

 

Za dużo oleju w tłumiku?

Bardzo mnie to ciekawi.


  • 0

Reklama

Reklama

#22 Punkxtr

Punkxtr

    Maniak

  • Użytkownik
  • 692 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Starachowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 marzec 2014 - 10:13

Rock Shox RedRum - na jego temat krąży w sieci wiele teorii spiskowych,  to produkt firmy MAXIMA i jest to smar typu Assembly Lube

 

Skąd masz taką informację, jesteś jej pewien? Mógłbyś wskazać, który to konkretnie produkt: Maxima Racing Oils - Since 1979.

?

Dzięki.


  • 0

Profesjonalny serwis w Warszawie:  SerwisBajka.pl    NieOceniam.pl


#23 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 19786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 09 marzec 2014 - 10:14

Za dużo oleju w tłumiku?

To jest możliwe, łatwo to sprawdzić , zdejmując golenie dolne, w takim przypadku tłoczysko tłumika nie dało by sie wcisnąć do końca. Może być tak (ja solo air nie rozbierałem) te kilkanaście mm to gumowy odbój który znajduje wie w sprężynie, chroniący przed uszkodzeniami.

 

 

 

To dlaczego w manualu na 5 stronie jest napisane że trzeba?

Do zdjęcie golenie nie jest to potrzebne, można spokojnie je zdjąć ... ze składaniem może sie okazać już troszkę inaczej :P


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#24 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 09 marzec 2014 - 10:29

Chciałbym się zapytać czy kupując ten olej "Millers Competition Assembly Lube" będę mógł w Rock Shox Sid TEAM 100mm z 2007r., podtswowy serwis, tzw. wyczyszczenie i naoliwienie gąbeczek stykających się pod lagą i zalać nim golenie? Ile w tym amortyzatorze proponujecie mi wlać na każdy goleń ML tego oleju? 15ml na kązdy wynika z tematu ale wole się upewnić. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Ten olej można użyć uzupełniająco, najlepiej się sprawdzi w sprężynie powietrznej i na gąbkach, do smarowania dolnych lag zdecydowanie polecam  zwykły olej. Znam przypadki smarowania dolnych goleni red rum'em, gdzie właściciel chwalił ale red rum jest ciut "rzadszy" dla potrzeb rowerowych.  Tak więc zakup zwykłego oleju raczej Cie nie ominie.
 

To dlaczego w manualu na 5 stronie jest napisane że trzeba?
http://cdn.sram.com/...vice_manual.pdf

Trzeba spuścić powietrze, bo przy "wbijaniu" trzpienia sprężyny do wewnątrz stawiałby opór, być może wbicie go byłoby niemożliwe. Trzeba pamiętać, że jest z aluminium, można go uszkodzić zbyt brutalnym traktowaniem.
 

Skąd masz taką informację, jesteś jej pewien? Mógłbyś wskazać, który to konkretnie produkt: Maxima Racing Oils - Since 1979.
?
Dzięki.

Tak wynika z kart charakterystyki, typ assembly lube to najpewniejsza opcja, zagraniczne fora potwierdzają to info i potwierdzam produkcję przez Maximę, w oryginalnym opakowaniu jest plomba z ich logo,  należy szukać zamienników wśród tego typu olejów ale red rum nie wystepuje normalnie  w ofercie producenta bo jest produktem oem, o nieco zmodyfikowanych parametrach względem typowego oleju assembly-lube, ma podwyższoną odporność na gęstnienie w niskich temperaturach. Nie znajdziesz idealnego zamiennika.

Odsyłam do postu Housika: http://www.forumrowe...t-fluid-i-inne/
 

Dlaczego mój Recon Gold po CAŁKOWITYM spuszczeniu powietrza nie ugina się w 100%?
Ustawiony jest fabrycznie na 100mm a bez ciśnienia wykorzystuje 85mm skoku?Miał tak przed i po serwisie-amor nowy(komory pow. i tłumika jeszcze nie serwisowałem tylko gąbki i nowy olej do lag,przebieg ok 800km).Dodam że mój egzemplarz też miał dość skąpe smarowanie fabryczne.
 
Za dużo oleju w tłumiku?
Bardzo mnie to ciekawi.

 

Nadmiar oleju to najprawdopodobniejsza przyczyna, zlej go, zmierz ilość, odszukaj manuala dla swojego modelu i sprawdź czy się zgadza. Ułatwiłoby odpowiedź na twoje pytanie jeśli podałbyś ile wlałeś i jaki masz rocznik oraz tłumik w swoim widelcu.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#25 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 19786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 09 marzec 2014 - 10:50

W moim przypadku Serwisowa ilość okazała się za duża, wlałem zatem na oko tak by dno tłumika MC, u ciebie TK było zanurzone. Następnie skręcałem całość i sprawdzałem jak pracuje tłok i ewentualnie dolewałem lub odlewałem kilka ml.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#26 ronina

ronina

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 750 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Imię:rafał
Garaż Rower

Napisano 09 marzec 2014 - 10:51

Po czy sprawdzić jaki to rocznik ? Po numerze seryjnym?

 

Widelec to Recon Gold,oczywiscie solo air, tłumnik TK,skok 100mm

Widelec zdjęty z nowego Scotta w dniu zakupu.Rower rocznik '13.Ale wideł może być przecież np.rok starszy,prawda?


  • 0

Reklama

Reklama

#27 Punkxtr

Punkxtr

    Maniak

  • Użytkownik
  • 692 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Starachowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 marzec 2014 - 10:52

Odnośnie Redrum'u pytam bo spotkałem się z opinią, że to przebrandowany (czyli ten sam produkt) Torco MPZ engine assembly lube.

Wygląda rzeczywiście podobnie: 


  • 0

Profesjonalny serwis w Warszawie:  SerwisBajka.pl    NieOceniam.pl


#28 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 09 marzec 2014 - 11:06

W międzyczasie mogło go produkować dwóch producentów, aktualnie sprzedawany red-rum jest produkcji maximy.

Jeśli chcesz zrobię Ci fotkę plomby na butelce ale ogólnie w czym kłopot?

 

Model amortyzatora można poznać po malowaniu przede wszystkim oraz po typie dolnych goleni puste/pełne na dole. Trzeba porównać z tym co jest w instrukcji/ stronach internetowych.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#29 Puklus

Puklus

    Emeryt

  • Mod Team
  • 19786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bergen
  • Imię:Kamil

Napisano 09 marzec 2014 - 11:16

Moim skromnym zdaniem oleje poza tłumikiem mają mocno drugoplanowe znaczenie. W tłumiku ok, przepływ musi być odpowiedni by parametry był zachowane. Ale wsmarowaniu chodzi tylko o smarowanie i ewentualne uszczelnianie sprężyny.

 

jak dla mnie nie ma żadnej różnicy czy to będzie olej red rum, fox fluid, czy inny olej 80w. Ja wlałem jaki miałem na półce aktualnie :D i jest ok, bo czemu by miało nie być ? ważniejszy jest dobry smar na uszczelki i pokrycie oringów w widelcu.


  • 0
A ja wydam 1500zł i będę jeździć ekstremalnie . Moja mama na wigrach 3 jeździła po lasach kiedyś . A ja nie mam na takim super sprzęcie nie dać rady ?

https://imagizer.ima...90/850/uy8z.jpg

 

string.jpg


#30 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 09 marzec 2014 - 11:54

Dobre smarowanie sprężyny powietrznej wpływa na jeszcze jedną kwestię: czułość. Bardzo częstym objawem jest duży początkowy opór widelca, trzeba go ugiąć i potem zaczyna chodzić względnie płynnie. Sprężyna nasmarowana jak trzeba odpowiada za płynną pracę od samego początku skoku, za pierwsze 2-3cm.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#31 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 09 marzec 2014 - 12:32

Po czy sprawdzić jaki to rocznik ? Po numerze seryjnym?

 

Widelec to Recon Gold,oczywiscie solo air, tłumnik TK,skok 100mm

Widelec zdjęty z nowego Scotta w dniu zakupu.Rower rocznik '13.Ale wideł może być przecież np.rok starszy,prawda?

 

 

Kolor czarny mat ?

Podejrzewam, że to będzie taki sam jak ja mam, rocznik '12.

http://cdn.sram.com/...hart_2012_0.pdf

 

 

Zresztą w '13 ilości sa takie same:

http://cdn.sram.com/...hart_2014_0.pdf


Użytkownik lucass3 edytował ten post 09 marzec 2014 - 12:35

  • 0

#32 Punkxtr

Punkxtr

    Maniak

  • Użytkownik
  • 692 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Starachowice
  • Imię:Grzegorz

Napisano 09 marzec 2014 - 14:31

W międzyczasie mogło go produkować dwóch producentów, aktualnie sprzedawany red-rum jest produkcji maximy.

Jeśli chcesz zrobię Ci fotkę plomby na butelce ale ogólnie w czym kłopot?

 Dzięki, nie musisz, mam tych opakowań pod dostatkiem. Kłopot jest taki, że RS już nie sprzedaje tego produktu a tak już mam, ze lubię używać oryginalnych i ten mi odpowiada. Dlatego gdybym miał pewność, że to te same oleje, kupiłbym sobie na zapas. Nierzadko mówi się, że producenci nas oszukują, bo sprzedają drożej te same specyfiki, co np. do motorów. A jak się okazuje, często nie jest to wcale to samo. 


  • 0

Profesjonalny serwis w Warszawie:  SerwisBajka.pl    NieOceniam.pl


Reklama

Reklama

#33 Szosaa22

Szosaa22

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 marzec 2014 - 14:50

Ten olej można użyć uzupełniająco, najlepiej się sprawdzi w sprężynie powietrznej i na gąbkach, do smarowania dolnych lag zdecydowanie polecam  zwykły olej. Znam przypadki smarowania dolnych goleni red rum'em, gdzie właściciel chwalił ale red rum jest ciut "rzadszy" dla potrzeb rowerowych.  Tak więc zakup zwykłego oleju raczej Cie nie ominie.
 

Trzeba spuścić powietrze, bo przy "wbijaniu" trzpienia sprężyny do wewnątrz stawiałby opór, być może wbicie go byłoby niemożliwe. Trzeba pamiętać, że jest z aluminium, można go uszkodzić zbyt brutalnym traktowaniem.
 

Tak wynika z kart charakterystyki, typ assembly lube to najpewniejsza opcja, zagraniczne fora potwierdzają to info i potwierdzam produkcję przez Maximę, w oryginalnym opakowaniu jest plomba z ich logo,  należy szukać zamienników wśród tego typu olejów ale red rum nie wystepuje normalnie  w ofercie producenta bo jest produktem oem, o nieco zmodyfikowanych parametrach względem typowego oleju assembly-lube, ma podwyższoną odporność na gęstnienie w niskich temperaturach. Nie znajdziesz idealnego zamiennika.

Odsyłam do postu Housika: http://www.forumrowe...t-fluid-i-inne/
 

 

Nadmiar oleju to najprawdopodobniejsza przyczyna, zlej go, zmierz ilość, odszukaj manuala dla swojego modelu i sprawdź czy się zgadza. Ułatwiłoby odpowiedź na twoje pytanie jeśli podałbyś ile wlałeś i jaki masz rocznik oraz tłumik w swoim widelcu.

 

Dzięki za rady odnośnie oleji, a jakim zalać te golenie bo w temacie wyraźne są podane ale podasz mi jeden model jakiś łatwo dostępny i dobry tak aby cena też nie zabijała? Dzięki.


  • 0

#34 detonator

detonator

    Master

  • Użytkownik
  • 1990 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SLU/ SPS/ DKL
  • Imię:Paweł
Garaż Rower

Napisano 09 marzec 2014 - 15:41

Motorex 15W :thumbsup:


  • 0

#35 Szosaa22

Szosaa22

    Świeżak

  • Nowy użytkownik
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 marzec 2014 - 15:54

Cena jest super, a jak nim nasącze gąbki to też będzie ok? Bo za "Millers Competition Assembly Lube" do samych gąbek bulić 70zł+wysyłka mija się z celem.


  • 0

#36 Maniak

Maniak

    Stary wyjadacz

  • Autor tematu
  • Mod Team
  • 3484 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Imię:Jakub
Garaż Rower

Napisano 09 marzec 2014 - 15:59

Nie wiem czy czytałeś całość tego co jest na pierwszej stronie. RedRumem lub podobnym można nasączyć gąbki ale nie trzeba, nawet masz specjalnie fotkę gdzie jest nasączone zwykłym olejem, z resztą producent zaleca podobnie.

Z dziennikarskiej rzetelności należy zaznaczyć, że, motorex 15W ma lepkość kinematyczną o wiele większą od tej oleju RS 15W, natomiast akurat w dolnych lagach nie robi to różnicy w pracy, więc spokojnie podejdzie.


  • 0

pap%2Blogo2ea%2BF.jpg


#37 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 09 marzec 2014 - 17:21

Tak właściwie to chcąc zalać Motorexem bedącym jak najlepszym odpowiednikiem Pit Stopa to musiałby to być 2,5W oraz 10W (pomijając kwestię mieszania 10W i 7,5W - ale to już sie przesada robi bo trzeba by 3 oleje kupić)

 

 

 


  • 0

#38 tobike

tobike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 871 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Police
  • Imię:Tomek

Napisano 09 marzec 2014 - 21:39

Ja do tłumika wlewam 2,5W motorexa a do lag 15W. Tłumik na 2,5W działa o wiele lepiej, zwiększa się zakres regulacji i płynność regulacji a amor jest bardziej czuły

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka


  • 0
Pozdrawiam Tobike

#39 lucass3

lucass3

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 1255 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Łukasz

Napisano 09 marzec 2014 - 21:49

2,5W działa lepiej w stosunku do czego? Tego oryginalnego którym był zalany amor?

Przecież ten oryginalny ma taka lepkość jak Motorex 2,5W więc różnic nie powinno być.


Użytkownik lucass3 edytował ten post 09 marzec 2014 - 21:50

  • 0

Reklama

Reklama

#40 tobike

tobike

    Stały bywalec

  • Użytkownik
  • 871 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Police
  • Imię:Tomek

Napisano 10 marzec 2014 - 09:33

Oryginalnie jest 5W i taki zazwyczaj ludzie leją nie zwracając uwagi na inne parametry. Na motorexie 2,5W jest lepiej niż na oryginalnym oleju.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka


  • 0
Pozdrawiam Tobike





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: rock shox, reba, serwis, service manual, dualair, naprawa, motion control, sid, olej, uszczelki