Skocz do zawartości

[płyn hamulcowy] Finish line mineralny do Magura HS33


okiloki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam w moim crossie zamontowane Magury HS33, dokładnie takie: http://cdn.observedtrials.net/vb/attachments/f7/17341d1291678360-2010-magura-hs33-white-special-edition-brakes-new-img_4873.jpg

 

Rower kupiłem używany (model 2010), mam go od sierpnia 2012 roku. Nie znam jego przeszłości, nie wiem co z hamulcami było robione, stawiam że absolutnie nic. Lubię majsterkować i cały czas mnie nosi żeby wymienić olej w hamulcach, bo czytałem, że po 1. Raz na jakiś czas wypada, a po 2. to może trochę pomóc w problemie z tłoczkami. Tłoczki nie wysuwają w równym tępie. Jeden wychodzi prawie cały a drugi tylko trochę. Kiedy się zablokuje ten sprawniejszy, to ten drugi jak najbardziej chodzi, ale to nie do końca to co chciałbym osiągnąć. Próbowałem je od boku przeczyścić, troszeczkę naoliwić czy coś, ale nie pomogło.

 

Do rzeczy. Moje pytanie brzmi co jesteście w stanie powiedzieć o tym oleju (zielony, mineralny): http://ambike.pl/plyn-hamulcowy-finish-line-mineralny-235ml.html Będzie pasował? Nie chcę się bawić w LHM'a bo czytałem sporo opinii o tym, że gęstnieje w niskich temperaturach i hamulce zimą nie chodzą do końca tak jak powinny. Czy może nie kombinować i zalać Royal bloodem? (średnio chcę bo jest najdroższy i muszę go zamawiać przez neta bo nie dostanę go u siebie w sklepie).

 

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw tak jak polecił mi facet w sklepie rowerowym, popsikać magicznym wd40, później wziąłem na palec trochę tego co było najbliżej, czyli oliwki do łańcucha ;) i rozsmarowałem po boku tego tłoczka. Oczywiście po każdej z tych prób było wielokrotne wypychanie i przepychanie tłoczków z jednej strony na drugą. Niezbyt pomogło, bo miejsca gdzie tłoczki wychodzą z obudowy są uszczelniane i zbyt wiele tego smarowidła raczej nie dostało się tam do środka.

Edytowane przez okiloki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo i czemu miały by nie działać

 

Bo ma niską temperaturę wrzenia, ale akurat dzięki konstrukcji HS do samego układu ciepło z klocka dociera w dużo mniejszym stopniu niż w tarczach.

 

WD40 odstaw, bo nie ma zastosowania w rowerach. Nic tym nie nasmarujesz, a tylko wymyjesz smar do zera. Tłoczki w HS nigdy nie wychodzą równo bo tylko do jednego prowadzi przewód od klamki. Jeżeli jest naprawdę duża różnica w wysunięciu to nic z tym nie zrobisz bo tłoczek jest jednorazowy i po wyjęciu już go nie włożysz (ktoś tam podobno coś wiercił i dało się włożyć ale nie wiem gdzie i jak). Dlatego najłatwiej kupić kompletny tłoczek z obudową http://www.dobrerowery.pl/tlok-magura-hs33-na-obrecz-m6-m8-srebrny

 

Płynu potrzebujesz ~20ml na układ czyli 40ml na całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...