Skocz do zawartości

[Rower]Wheeler Protron Anniversary Carbon 2013 za 6000zł. Czy warto?


astrogator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 Panowie i Panie czy warto wydać 6000zł za ten konkretny model?

http://www.bikko.pl/rower-gorski-wheeler-protron-anniversary-carbon-27-5-2013.html

Jestem po rozmowie ze sprzedawcą jest skłonny sprzedać rower za 5999zł. Dodam, że rower z pedałami waży 12.02kg. Co warto w tym modelu zostawić a co ewentualnie wymienić?

Proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower sensownie złożony, pełne SLX plus Reba i rama... No właśnie rama - jesli nie przymierzałeś to sprawdz czy pasuje Ci krótka górna rura. W 19" jest mniej miejsca niż 26" "bułkowych" osiemnastkach. Przy ofsecie siodło-środek korby ustawionym na 6 cm, odległość od czubka siodła do środka kierownicy wyszła 55 cm a to mało. No i jak ważyłem go to wyszło "ciut" więcej niż 12 kg. Cieżkie sa koła, opony, kaseta, rurki - to warto wymienić bo napęd jak wspomniałem jest w miarę ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rowerze w tej koniguracji nie siedziałem. Niestety nie mam możliwośći. Jest jeszcze opcja 21". Dodam od siebie, że mam 188cm wzrostu. Obecnie jeżdzę na  rowerze Giant Revel 26" rozmiar XL. Rama jest ciut za duża.  Długość rury podsidłowej 53cm. Wheeler w rozmiarze 19" ma 48,5cm. W moim  Giantcie  odległość od czubka siodła do środka kierownicy wynosi 60 cm.  Nie wiem czy warto kupować w ciemno tylko na podstawie geometrii ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samej geometrii nigdzie nie znajdziesz - ot to taki wynalezek na wschodzące rynku który mocno namieszał za Odrą i dalej bo w tej cenie karbon, Reba i SLX to naprawdę dobra cena... ale jeszcze nie najlepsza :) Przy tym wzroście brałbym 21 i otrzymasz zrelaksowaną pozycję. Taki w sumie jest target tego roweru - zobacz na skok Reby i ilość podkładek pod mostkiem - no dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odległość od czubka siodła do środka kierownicy wyszła 55 cm a to mało.

Mierzy się raczej od środka rury sterowej do środka styczy. W Protectonie ta długość wynosi 610mm co jest zrównoważonym wynikiem (w relacji sport/rekreacja) żeby nie mówić standardem w przypadku kół 650B.

 

Jeśli chodzi o rower jako taki to patrząc po osprzęcie i tym co oferują za tą kasę na obecny sezon, opłaca się. Tyle że tu chodzi o to by rower był dopasowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mierząc nie uwzględniasz kątów i główki które są bardzo ważne. "Mój" sposób to nie mój tylko taki np dostajesz jeden z wymiarów po bgficie, retulu itd. czyli po profesjonalnym ustawianiu. Odległość siodło-os korby jest w kazdym rowerze który kupujesz po siebie parametrem stałym i niezmiennym a nie że jak krótko to siodło w tył... Inaczej "reach" podawany w szosach byłby także bezsensem, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mi się w sumie trochę taniej jeszcze udało wyrwać, co do samej geometrii tutaj trzeba przyznać że jest bardziej "komfortowa" niż wyścigowa. Jednakże po kilku zmianach nie ma na co narzekać. Jest to geometria z serii tzw. ,,comfort sport" - czyli zwykła linia protrona - tutaj masz link: http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,6235,keywords=+Wheeler+Protron -- jak mierzyłem to górna rura była trochę dłuższa - czyli jest to niemal to samo co inni producenci oferują w tym segmencie.

Ja bym na początku wywalił już podkładki z pod mostka+ zmiana kierownicy na prostą+ sztyca na dłuższą - 400mm (też mam 188 i jak testowałem była wyraźnie za krótka) - przy rozmiarze 19. Waga z tego co pamiętam przy rozmiarze 19 prawie dochodziła do 12kg (z pedałami), ale bez problemu można to zbić poprzez zmianę pedałów ciężkich jak tłuczki do bicia kotletów+ zmiana opon.

Tutaj też jest jeden wheller opisany - http://www.forumrowerowe.org/topic/121750-650b-pokaz-swojego-650b-i-napisz-o-nim-dwa-zdania/page-11 - jak widać do zmiany też poszła sztyca, mostek, kierownica i jeszcze kilka innych rzeczy.

Jak uda Ci się zbić cenę poniżej 5500, to nawet bym się nie zastanawiał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Reba i SLX to naprawdę dobra cena... ale jeszcze nie najlepsza :)

Gdzie znajdę coś lepszego?


To mi się w sumie trochę taniej jeszcze udało wyrwać, co do samej geometrii tutaj trzeba przyznać że jest bardziej "komfortowa" niż wyścigowa. Jednakże po kilku zmianach nie ma na co narzekać. Jest to geometria z serii tzw. ,,comfort sport" - czyli zwykła linia protrona - tutaj masz link: http://katalog.bikeboard.pl/produkt,2013,rowery,6235,keywords=+Wheeler+Protron -- jak mierzyłem to górna rura była trochę dłuższa - czyli jest to niemal to samo co inni producenci oferują w tym segmencie.

Ja bym na początku wywalił już podkładki z pod mostka+ zmiana kierownicy na prostą+ sztyca na dłuższą - 400mm (też mam 188 i jak testowałem była wyraźnie za krótka) - przy rozmiarze 19. Waga z tego co pamiętam przy rozmiarze 19 prawie dochodziła do 12kg (z pedałami), ale bez problemu można to zbić poprzez zmianę pedałów ciężkich jak tłuczki do bicia kotletów+ zmiana opon.

Tutaj też jest jeden wheller opisany - http://www.forumrowerowe.org/topic/121750-650b-pokaz-swojego-650b-i-napisz-o-nim-dwa-zdania/page-11 - jak widać do zmiany też poszła sztyca, mostek, kierownica i jeszcze kilka innych rzeczy.

Jak uda Ci się zbić cenę poniżej 5500, to nawet bym się nie zastanawiał ;)

 

 

Z tego co zrozumiałem zdecydowalęś się na 19".  Muszę się z tym przespać. Jutro zadzwonię do sprzedawcy  i spróbuję trochę potargować.  Skoro kupiłeś taniej to znaczy, że jest z czego zjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensem jest podawanie komuś geometrii ramy uwzględniając bike fitting. Rower w sklepie nie jest pod kogokolwiek ustawiony dlatego warto zainteresować się jego geometrią a nie ty co nam pan od bgfit'u powie.

 

To teraz odpowiedz sobie na pytanie która rama będzie miała wiecej miejsca a która mniej patrząc tylko na geometrie. Odległość sztyca -główka ramy to 605 mm. w obu przypadkach. W jednej ramie kąty 68 główki i 74 posiodłowy a w drugiej 71 i podsiodłowy 72 stopni. Nie dość że czlowiek będzie w innym miesjcu względem korby to jeszcze jeśli ma 188 wzrostu to w tej pierwszej kolanami zęby sobie wybije. Nie opowiadaj zatem głupot że posiłkując się jedynie wirtualną długościa górnej rury określisz pozycję człowieka na rowerze a bgfit jest bez sensu skoro na 100% nie miałeś z tym do czynienia. Dlatego też w szosach nikt nie dobiera ramy tylko długością rury podsiodłowej co jest nagminne w mtb czy nawet tylko długością górnej rury tylko znając "stack" i "reach" można się przy wzroście np 180 dobrze ustawić i na ramie 52 i na 56. w zależności czy się ściga czy śmiga tylko po bułki. A Protron jest krótki i tyle w temacie - widzę go codziennie i przy moich 181 wzrostu w ramie 19" jest za mało miejsca. Jednak jesli ma to być rower do lansu po parku jest jak najbardziej ok. ale do czegoś bardziej ambitnego nie wyobrażam go sobie w akcji chociaż po osprzecie i ramie można by sądzić cos zupełnie innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Offtop

1. Gdzie napisałem że bgfit jest bez sensu? Nie napisałem więc nie siej fermentu. 
2. Tak się utarło że w maszynach XC optymalny kąt to 73*/71* (sztycza/główka) a długość to 610mm dla rozmiaru 19". W enduro za to kąty występują z zestawieniu 73,5*/67 przy rurze 610. Baaardzo zbliżone do tego co podałeś a jeżdżący w nim ludzie nie tracą zębów w wyniku kontaktu z kolanami.3. Na temat geometrii można mówić godzinami i dojść do wniosku "Do czego ten rower właściwie jest"
4. "Może nie miałem styczności" z body geometry fit'cie ale Ty tematu jedynie liznąłeś więc co masz właściwie do powiedzenia.
 
Koniec offtopu z tobą.

Rower kupuje się z myślą o czymś. Nie twierdzę że 603mm w MTB to mało miejsca za to może okazać że z powodu tej przykrótkości niezbyt dobrze podjeżdża. Rower obwieszony fajnym szpejem ale geo nie jest raczej w stronę ATB a tego typu rowery kupuje się raczej alu a nie karbon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co się podniecacie tak tymi milimetrami, skoro i tak nie poczujecie ich różnicy. Ale pewnie jesteście prosami i zrobi Wam to ogromną różnice..

Rzucie okiem na tego whellera - http://www.forumrowerowe.org/topic/121750-650b-pokaz-swojego-650b-i-napisz-o-nim-dwa-zdania/page-11 - nie wygląda co najmniej jakby miał grzecznie przejeżdżać po parku każdego dnia, no chyba że ktoś na siłę chciałby się nabawić bólu pleców, uprzednio nie przygotowany fizycznie. A zresztą porównajcie geo merid z serii big seven, kąty te same, górna rura nieznacznie krótsza+ trochę dłuższe tylnie widełki. Warto wspomnieć jeszcze że cena oczywiście to +50%, przy czym niezwykle ciężko będzie znaleźć bardziej korzystną ofertę, jeszcze z 5XXX zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie...

 

 

Odległość sztyca -główka ramy to 605 mm. w obu przypadkach. W jednej ramie kąty 68 główki i 74 posiodłowy a w drugiej 71 i podsiodłowy 72 stopni. Nie dość że czlowiek będzie w innym miesjcu względem korby to jeszcze jeśli ma 188 wzrostu to w tej pierwszej kolanami zęby sobie wybije.

Yyyy, tego... mój rower ma górną rurę 605, kąty na poziomie 68/74 ( po uwzględnieniu SAGu) ,mam 187 cm i wszystkie zęby.. żadnego nie wybiłem ,na brak miejsca nie narzekam.

W drugim rowerze odpowiednio 600/71/74 i jest odrobinę gorzej . 

Jakaś konkluzja? 

IMO trochę się zapędzasz..

 

 

A Protron jest krótki i tyle w temacie - widzę go codziennie i przy moich 181 wzrostu w ramie 19" jest za mało miejsca

To świadczy tylko o Twoich predyspozycjach i oczekiwaniach. 

 

Odnośnie roweru- skoro Revel jest dla Ciebie za duży ( a tak się na nim czujesz)

 

 

Obecnie jeżdzę na  rowerze Giant Revel 26" rozmiar XL. Rama jest ciut za duża.

to należy rozważyć zakup rozmiaru niżej, tym bardziej,że rozmiar XL w Dżajancie jest niemalże tych samych gabarytów ,co 21 w Protonie.

 

 

Nie wiem czy warto kupować w ciemno tylko na podstawie geometrii ramy?

Dobre pytanie...Zawsze możesz poszukać pomocy tu

 

 

Ponawiam pytanie. Czy warto?Proszę spojrzeć na rower jako rower za konkretną kwotę

Warto. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że nie bez przyczyny mostek ustawiony na minus. Ten Wheeler słabo podjeżdża i tyle. Moim twierdzeniem odniosłem się do tego że jeździłem już na krótszych rowerach (górna rura 590mm przy 19") i jedyny dyskomfort to właśnie podjazdy na których przednie koło idzie w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich. Ostatecznie w toku poszukiwań i rozważań nie wziąłem Wheelera. Nie miałem możliwości sprawdzenia. Nie chciałem ryzykować zakupu na odległość. Mój wybór padła na Bulls Copperhead 3 http://www.bulls.de/bikes/show/copperhead-3/. Wyposażenie bardzo podobne,  rama w rozmiarze idealnym dla mnie, no i cena!!!. Rama aluminiowa nie karbonowa. Nie warto dopłacać 2000zł. Rower dzisiaj przyszedł. Poskładałem do kupy. Jutro bez względu na pogodę jadę w teren. Wygląda nieźle. Oby tak dobrze jeździł. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...