Skocz do zawartości

[Problem] Fox Float 32 Factory, Fit, F100 RL, Kashima


Martin0576

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni mam problem z powyższym amortyzatorem. :verymad:

Na małych, asfaltowych dziurach usłyszałem jakieś głuche stukanie. Na początku myślałem że coś się poluzowało i podczas oględzin zauważyłem spory luz na prawej goleni. W koronie jest ok.
Trzymając mocno przedni hamulec i popychając rower lekko w przód i w tył daje się słyszeć stukot w okolicy gdzie są ślizgi. Gdy przyłożyć rękę w to miejsce wyczuwalny jest ruch. 

Myślicie że jest to wina uszkodzenia ślizgu? Amortyzator pracuje normalnie, wybiera gładko. Smaruję górne golenie przed każdą przejażdżką brunoxem i czyszczę po. Więc wykluczam otarcia przez piasek który mógłby się tam dostać itp.. Nie skakam. Jeżdżę spokojnie. Nie katuję amora.

Amor ma 6 miesięcy. Przejechane ma około 200 km w lekkim terenie (dopiero co złożyłem rower). Większość asfalt. 
W Cult-Bike powiedziano mi tel. że to właśnie ślizg uszkodzony. Chcę jednak zasięgnąć więcej opinii w tej sprawie. Może ktoś miał już podobne doświadczenia. W przyszłym tyg. chcę jechać do serwisu FOX w Katowicach by się tam wstępnie przyjrzeli ale muszę coś na ten temat wiedzieć żeby mi czegoś nie wcisnęli do roboty niepotrzebnie. 

Mogę zamieścić film jak to wygląda na You Tube i dać link. Ale to jutro bo nie mam jak nagrać teraz. Może filmik coś ułatwi w diagnozie. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli amortyzator był kupiony nowy i zrobione 200 km tylko, to jedyne co mi przychodzi do głowy to, że ślizg z jakiś powodów i jakimś cudem wypadł ze swojego położenia. Nie jestem pewien czy to jest nawet możliwe, ale jakoś trzeba go tam wsadzić czy to na wcisk, albo na mocowanie, więc równie dobrze może stamtąd wypaść i np. spaść w dół. Wtedy te objawy by się zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź.
Znajomy co mi Foxa sprowadzał ze USA pisał mi o problemach jakie mają z pewnymi modelami (między innymi tym co ja mam) użytkownicy w stanach ale z tego co rozumiem chodziło o koronę i luz w niej.
 

Pisał  wadzie fabrycznej którą opisują na forach w USA i która jest określana z angielskiego jako Creaking/Clicking noise. Na szczęście to nie luz w koronie ale może ktoś coś wyczyta z tego forum i przyda mu się jak ma podobny problem z koroną
 

To co napisałeś to ważna informacja bo jak sam nic nie zdziałam to w serwisie nie wcisną mi kitu jeśli się nie obejdzie bez jego ingerencji. 

Tylko jak to sprawdzić? W poradnikach na YouTube widziałem jak rozkręcają Foxy.
Żeby to zobaczyć to wystarczy podnieść tą uszczelkę na goleniu górnym oraz tą smarującą  czy trzeba rozebrać amor by był lepszy dostęp? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to tylko gdybanie, że teoretycznie coś takiego mogło się stać. Ja bym rozebrał dolne golenie od górnych, ale nie powiem Ci jak to zrobić, bo nie wiem. Przynajmniej nie jestem pewien. W prostych amortyzatorach typu Epicon to spuszcza się powietrze i zdejmuje. Żadna filozofia, ale ile i jakie regulacje ma Twój amortyzator to nie mam pojęcia, a łatwo można coś zepsuć, a części zamiennych dostać już się za bardzo nie da.

Edytowane przez lyndowss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od teorii warto zacząć Master  :) 
W  sumie nic innego nie trzyma goleni sztywno w miejscu tylko ten ślizg (ale może się mylę). W tym kołnierzu u góry dolnej goleni zapewne siedzi chyba że te Floaty mają je w innym miejscu. 
Zamieszczę jutro dokładne zdjęcia amora żeby było wiadomo z czym mamy do czynienia. Wrzucę też filmik. 

A duże jest ryzyko uszkodzenia czegoś kiedy zrobię tak jak w linku żeby zobaczyć czy coś nie jest luźne. 

http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Clean-and-Lubricate-Your-Fox-F32-Dust-Wiper-Seals.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ten amorek jest jeszcze na gwarancji?

 

Tak. Gwarancja jest do 9 marca. Ale problem jest w tym że chcąc kupić go tanio zamówiłem w Stanach. Tam też mogę zrealizować gwarancję ale koszt do 500 zł. (Tak to jest jak chce się tanio ale z drugiej strony warto ryzykować bo ceny u nas kosmiczne.)

Drogą morską podobno taniej  ale dłużej. W sumie i tak zima więc jeśli będzie to coś poważnego i drogiego pozostanie gwarancja chyba że naprawa w Polsce będzie do 500 zł to nie wyślę.

 

Instrukcja którą podałeś Rafał jest czytelna i widzę że zadbali nawet o zabezpieczenie goleni  :thumbsup:  

 

Jestem skłonny tam zajrzeć. Być może będzie widać przyczynę tego luzu.

Jedyne co zastanawia to czy wbijanie uszczelki może być trudne? Widzę że ktoś pomaga sobie jakimś narzędziem. Bo z tego co wyczytałem gdyby był problem ze wciśnięciem trzeba takowego użyć. 

 

 

 

Edytowane przez Martin0576
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Jedyne co zastanawia to czy wbijanie uszczelki może być trudne? Widzę że ktoś pomaga sobie jakimś narzędziem. Bo z tego co wyczytałem gdyby był problem ze wciśnięciem trzeba takowego użyć.

Samo wbicie uszczelek nie stanowi problemu- sam używałem płaskiego śrubokręta ( płaską stroną do uszczelki ) i wystarczał nacisk dłoni.

Sprawdzałeś ,czy dolne śruby są prawidłowo przykręcone?

 

Tak na marginesie- dziwi mnie podejście Cult Bikes - gwarancja jest chyba typu WorldWide?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś ,czy dolne śruby są prawidłowo przykręcone?

 

Nie sprawdzałem. Sprawdzę to. Nie pomyślałem nawet o tym. Przyznaje się  :icon_redface: 

 

 

To ciekawe co piszesz z tą gwarancją. Jak to sprawdzić? Dzwonić do sklepu w Stanach? W Cult-bikes od razu jak usłyszał Stany powiedział że nie ma możliwości serwisu gwarancyjnego w kraju tylko tam. Też mi się wydało to dziwne no ale co mu zrobić.

 

Jutro napiszę jak ze śrubami oraz pod co pod uszczelką.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
W Cult-bikes od razu jak usłyszał Stany powiedział że nie ma możliwości serwisu gwarancyjnego w kraju tylko tam.

Jakoś nie widzę takiego zapisu w warunkach gwarancji.

http://www.ridefox.com/help.php?m=bike&id=87&ref=warranty

 

Jak się będą dalej stawiać, to pisz do Foxa. Coś mi stanowisko CB nie pasuje- ale oni zawsze byli dziwni.

 

A propos tematu

Fox twierdzi,że trzeba od czasu do czasu sprawdzać amorek - m.in ślizgi.

Pisząc,co następuje

  • Bushings: Inspect for a diametric clearance of .0015”-.0090” between the upper tube and bushing. This small amount of clearance is a key part of the smooth action of FOX FORX. It is normal to feel this small amount of play during static testing (i.e. rocking the front wheel back and forth with the brake applied). If diametric clearance greater than .0090” is found, the lower leg assembly should be replaced.

 

Jak widać, wg Foxa ,musi być odczuwalny minimalny luz podczas statycznej kontroli amorka ,która odbywa się w taki sposób:

 

 

Trzymając mocno przedni hamulec i popychając rower lekko w przód i w tył daje się słyszeć stukot w okolicy gdzie są ślizgi

Co oczywiście nie oznacza,że Twój amorek jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem dolne śruby. Miały luz. Dokręciłem. Oba golenie. Dokręcałem delikatnie, na zmianę prawą i lewą śrubę. 

Luz zmniejszył się i kiedy sprawdzam go jak napisałem na początku tematu, nie słychać już tak tych stuków i luz który był bardzo odczuwalny po przyłożeniu ręki w miejsce gdzie jest uszczelka teraz słabiej odczuwalny ale jednak występuje nadal. Nie wiem czy to ma tak być czy nie. Pewnie musiałby potwierdzić to ktoś kto posiada taki amor z podobnym przebiegiem. Napiszę że poprawa to jakieś 50-60% biorąc pod uwagę poprzedni stan. Dużo.

Nie wiem jak podczas jazdy będzie fizycznie odczuwalna ta poprawa luzu. Pada deszcz już 5-ty dzień i nie ma jak sprawdzić czy przy wybieraniu są odczuwalnie jakieś stuki.

Niestety. Uszczelki nie zdjąłem bo obawiałem się że zarysuję goleń. Dosyć mocno siedzi. Nie mam żadnego doświadczenia w wyjmowaniu choć wydaje się to proste... zostawiłem to :)
Także jak sytuacja w tym miejscu nie wiem. 

Zapytam jeszcze Foxa co o tym myśleć? Opiszę sytuację. Gdzie mogę napisać, zadzwonić w tej sprawie? Podacie namiar?

Po tym udam się na badanie amora do Katowic.

Edit

"... If diametric clearance greater than .0090” is found, the lower leg assembly should be replaced."
Przy luzie większym niż .0090" dolnej lagi powinien zostać wymieniony. Tak to zrozumiałem. Ten luz co mam teraz (po dokręceniu) może się w tym zakresie mieścić lub nie.

Jak bardzo można dokręcić te śruby by nie przesadzić? Jeszcze trochę powinno pójść choć z oporem. 

Ciekaw jestem czy sprawdzą mi jak duży mam ten luz w Katowicach w serwisie Foxa?

 

Edytowane przez Martin0576
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Jak bardzo można dokręcić te śruby by nie przesadzić? Jeszcze trochę powinno pójść choć z oporem

Zalecany moment dokręcenia to niecałe 6Nm, czyli mało.

Nie próbuj mocniej, bo te plastikowe nakrętki w Foxach są dosyć upierdliwe.

Prywatnie poprzestałbym na tym dokręceniu i pojeździł.

 

 

Gdzie mogę napisać, zadzwonić w tej sprawie? Podacie namiar?

mtbservice@ridefox.com

 

Się mi przypomniało,że mój Fox ( F100 RL O/B) też miał taki tycityci luz...Jedynym amorkiem zupełnie pozbawionym jakiegokolwiek luzu był DT Swiss.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można sobie wydrukować,podpiąć do reklamacji i uderzyć do autoryzowanego serwisu Fox-a bądź przedstawiciela na Polskę, w końcu łaski nie robią skoro jest akcja fabryczna z związku z felerną partią amortyzatorów:

http://www.ridefox.com/dl/bike/recall-reminder-update-pr-10-31-13-Final.pdf

 

No ale najpierw dokładnie sprawdzić czy nasz Fox obejmuje akcja kampanii reklamacyjnej.

Edytowane przez cichy66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...