Skocz do zawartości

[Amortyzator tylny] Roox (FOX) - serwis


Grzesiek1994

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z moim tylnym amortyzatorem. Wygląda on niemal identycznie jak ten: large_SAM_1674.JPG.jpg

 

Ale na moim widnieje naklejka "RooX". I tu już pojawia się problem, czy to dwie różne firmy, taka sama (zmieniona nazwa) ?? Zamontowany go mam w odkupionym Cannondale SuperV2000, takim jak ten poniżej:
p1.jpg?ct=9f9aa47019e0


Moje problemy z tym amortyzatorem:
- gdy siadam na rowerze, amortyzator wpada cały do końca co uniemożliwia jego pracę podczas jazdy...

- podczas nie dużego nacisku na rower (nawet nie siedząc na nim) amortyzator także wpada cały do końca.

Co do tej pory udało mi się ustalić?

1. Ponoć jest to amortyzator powietrzny.
2. Ponoć jego ciśnienie to 30 Barów.
3. W TwoMark'u go nie serwisują i chcą mi tylko sprzedać nowy za ok. 400zł.

4. W Dobre Sklepy Rowerowe nie mają pompki na 30 barów, tylko na 6...


Teraz moje pytania do Was:
1. Jakiej firmy jest mój amortyzator skoro ma naklejkę RooX ale pod tą nazwą nie mogę go nigdzie znaleźć.

2. Czy gdziekolwiek na Śląsku znajdę serwis tego amortyzatora? 

3. Ile około może kosztować jego naprawa?

4. Każda porada jest dla mnie na wagę złota...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Roox to pewnie tylko naklejka -  to taka firma ktora kiedys produkowala sztyce, mostki i kierownice... Twoj amortyzator to pewnie Fox Alps - model w zasadzie prehistoryczny.  Watpie zeby ktokolwiek byl w stanie Ci go naprawic - probowales go pompowac do jakiegokolwiek cisnienia ?

Edytowane przez durnykot
pkt 2i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Moje problemy z tym amortyzatorem: - gdy siadam na rowerze, amortyzator wpada cały do końca co uniemożliwia jego pracę podczas jazdy... - podczas nie dużego nacisku na rower (nawet nie siedząc na nim) amortyzator także wpada cały do końca

Zaopatrz się w pompkę do amortyzatorów i sprawdź, czy i jakie ma ciśnienie. Jeśli ma za małe ( np. na poziomie 70-100 psi) ,dopompuj do uzyskania określonego SAGu ( ugięcia wstępnego) - np. na poziomie 25%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Dobrym Sklepie Rowerowym w Chorzowie koleś próbował pompką ale miał tylko 6cio barową... Durnykot a mógłbyś mi polecić jakąś pompkę albo firmę? Bo ja się na tym jeszcze nie znam ;) Najlepiej taka nie za droga a w miarę dobra :)

 

Sproboj podjechac do jakies prawdziwego sklepu rowerowego gdzie beda mieli dowolna pompke do amortyzatorow - zwykle maks. cisnienie przecietnej pompki do amortyzatorow do ~300 psi  (~20 bar) i zobacz wpierw czy on jest szczelny i trzyma cisnienie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sproboj podjechac do jakies prawdziwego sklepu rowerowego gdzie beda mieli dowolna pompke do amortyzatorow - zwykle maks. cisnienie przecietnej pompki do amortyzatorow do ~300 psi  (~20 bar) i zobacz wpierw czy on jest szczelny i trzyma cisnienie...

 

 

Okej, podjadę jak najszybciej i napiszę za parę dni co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre potrzebują takiego ciśnienia i specjalnych pompek, np amortyzatory w rowerach Scotta, "firmowe".

 

Co do tego amora - na pewno jest to Fox model Alps 4 lub 5. Rower ma jakieś 18-16 lat. Ma dosyć nietypowe wymiary - jest prawie na pewno krótszy od standardowych i popularnych 165tek. Ciężko będzie kupić jakiś zamiennik - może allegro gdzie takie okazje się trafiają.

 

Co do naprawy - skontaktuj się z krakowskim Vario Bike który naprawa amortyzatory różnej maści.

 

Czy rower był jeżdżony do momentu gdy przeszedł w Twoje ręce? Jeśli nie to jest szansa że stracił część ciśnienia co może być naturalne z powodu tego że jest to starszy powietrzny amortzator - co nie znaczy że nie jest sprawny. 

Jeśli zauważysz że faktycznie traci ciśnienie - napompuj, wymontuj z ramy i zanurz w wodzie - stwierdzisz miejsce ucieczki powietrza. Może być to uszczelka głównej komory, korpus zaworu albo sam jego wkład. Jeśli wkład - można go wymienić - dostaniesz taki sam w każdym sklepie rowerowym - najprawdopodobniej jest to zawój samochodowy, Jeśli powietrze ucieka przez korpus zaworu - można spróbować go dokręcić (klucz oczkowy odpowiedniej wielkości). Jeśli puszcza przez komorę powietrzną - może jest niedokręcony (cała komora to cylinder który w tym przypadku dokręcony jest jak widać na zdjęciu dużą nakrętką wielokątną). Ostatecznie może to być uszczelka, pytanie jak ona wygląda i jak jest mocowana. Tyle można powiedzieć na ten moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...