Skocz do zawartości

[amortyzator] DT SWISS XRM100


Fubu00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam amortyzator tak ja np w tytule. Wie ktoś może gdzie w Krakowie można zrobić mu serwis. Chodzi mi o wymianę uszczelek kurzowych i olejowych i zalaniu nowego oleju, oraz żeby te uszczelki i olej dostać w tym samym sklepie co będą mu robić serwis.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni robią DT ? np jest tak przeglądy i naprawę wszystkich amortyzatorów i damperów (Rock Shox, Marzocchi, Fox, Manitou, Scott Genius, X-Fusion, Magura, Double Barrel, Specialized Brain, Ohlins) A więc napisane jest że wszystkich, ale nie ma wymienionej formy DT.

 

 

http://www.variobike.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

DT prowadzi dosyć radykalną politykę serwisową- o ile wymianę oleju w dolnych goleniach i w komorze powietrznej można zrobić samemu, o tyle jakiekolwiek prace przy tłumiku są objęte tajemnicą. Wymagają takze specjalnych olejów ( niezbyt tanich).

Podejrzewam,że uszczelki i olej dostaniesz w DT4YOU, a wspomnianą część serwisu zrobisz sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręciłem go wczoraj. Lewa laga poci się, uszczelka jest lekko pęknięta. Na prawej ladze jest blokada z tłumieniem, rozkręciłem całą lagę prawą, olej był zapieniony i go wylałem blokada mi przestała działać. W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego.



dodam że na prawej ladze nie mam nabitego powietrza



Taki oto film znalazłem i na podstawie jego swój rozkręciłem, co do serwisu wole zapłacić a mieć zrobione.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli rozkręciłeś widelec i nie bardzo wiesz jak go poskładać.

 

W prawej ladze wewnątrz jest także wentyl na powietrze, żeby napompować potrzeba przystosowaną końcówkę do tego.

Możesz zrobić zdjecie wnętrzności prawej goleni? Jakoś nie chce mi się wierzyć w ten zawór. Masz wersję SS czy TS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator poskładany z tym że niema oleju w komorze blokady i niema nabitego powietrza. Też mnie to zdziwiło że jest wentyl na powietrze tam ! Co do zdj nie mam czym zrobić, jak znajdę znowu film na yt jak gość rozkręca prawą lagę to dołączę linka. Z prawej strony jest ten sam wentyl co z lewej.



jest film prawej lagi ale innego DT.  Co do wentla żeby nabić powietrze potrzebna jest jakaś przedłużka co się tam ją wkręca  i ona otwiera zawór powietrza i pompuje.



Co do uszczelek myślę że więcej nie kosztują jak 120/130 zł + do tego olej 5W, w 200 zł się zmieści. W serwisie ze wszystkim więcej nie wezmą jak 350 zł.    



system ABS, SINGLE SHOOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Vario Bike, powiedzieli za serwis z wyliczonymi uszczelkami i olejem od 150 do 250 zł :) Byłem przygotowany na odp minimum 250 zł. Co do DT to dla mnie niema piękniejszych amorków, praca też jest bardzo fajna ! rura sterowa stożkowa 1,5 cala, widelec jak na tą masę bardzo sztywny ! Wcześniej miałem Fox,a 32 F100RL, waga porównywalna, ale nie ma tej sztywności :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Oczywiście, ale , z całym szacunkiem dla Vario, nie wszystko da się serwisować bez Know-How. Wystarczy brak wiedzy na temat poziomu oleju lub sposobu odpowietrzenia tłumika i problem gotowy. Tych informacji DT nie udostępnia niestety.

Ale zobaczymy- jeśli podołają, wypytaj o ilosc oleju w tłumkiu i sposób postępowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Długo jeździłem bez zamontowanej manetki, założyłem to dopiero wczoraj. Dzisiaj wybrałem się żeby to przetestować, kliknąłem kilka razy w czasie jazdy około 6 km i coś się popsuło. Ogólnie amortyzator od wczoraj, czasami coś głośno syczy, coś jak dźwięk wyciskanego szybko oleju z strzykawki, ale jak wspomniałem wcześniej nie zawsze. Blokada skoku nie działa w ogóle. Wygląda to dokładnie tak że pozycja pół zamknięta i zamknięta działa tak samo. Czyli jak wciskam manetkę do końca, amortyzator mi opada, ale nie blokuje się, tak samo jak w pozycji środkowej. Pokrętło tłumienia powrotu działa prawidłowo tylko w stronę zwiększania tłumienia, kręci się w drugą stronę ale bez charakterystycznego klikania i nie dając żadnej zmiany. Mogę to zmienić jedynie przez przełączenie manetką w pozycje 2 lub 3 i szybkie dociśnięcie amortyzatora. Wtedy słychać kliknięcie i amortyzator zaczyna odbijać normalnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli przerabiałeś amorek bez manetki na wersję z manetką? Założyłeś wszystkie graty prawidłowo?. Linka zamontowana i naciągnięta prawidłowo?

Coś mi to wygląda na nieprawidłowy montaż elementów sterowania.

Ewentualnie powróć do sterowania na goleni i zobacz,czy wszystko działa OK.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem i zrobili na gwarancji, ale dostałem do tego "papier" z taka właśnie ceną :) dużo ludzi kupuje jednak DT z jakoś dziwnych źródeł i potem sa kłopoty, bo przeglady pomimo że trzeba robić tylko raz w roku to jednak troche kosztują. Jednak praca DT - mam XRC - wynagradza wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...