Skocz do zawartości

[damper]Fox RP23 DRCV 2010 - Pro pedal nie działa


mudia

Rekomendowane odpowiedzi

Stałem się posiadaczem ramy Trek z damperem Fox RP23 DRCV - model z roku 2010 (to jest istotne bo na 2011 rok wprowadzili drobne zmiany w damperach) - ustawionego następująco:

Boost valve tune 200

Velocity tune L

Rebound tune M

Problem mam taki, że nie odczuwam właściwie żadnej różnicy pomiędzy pracą bez Pro pedal i w włączoną platformą (sprawdzałem wszystkie ustawienia platformy 1, 2, i 3). Mój poprzedni bike też miał RP23 (compresion tune M) i różnica była naprawdę duża.

 

Czy odczuwacie różnicę pomiędzy wyłączoną platformą, a załączonym Pro pedal na pozycji 3? Jak duża ona jest?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, 

 

 

wiem, że trochę post jest stary ale ja mam dokładnie takie same odczucie. 

 

mam rp23 w radon skeen 2012 (4-zawias z horstem). nie pamiętam dokładnie parametrów, BV jest na 225, Velocity i rebound coś w okolicach M i L. w czasie jazdy różnica pomiędzy propedal na 3 a open jest ale bardzo niewielka. 

 

Wcześniej testowałem santa cruz blur z tym damperem i tam różnica była o wiele większa. Z tym, że to był starszy model. Wiem, że to inna rama itp. ale nie sądziłem, że różnica będzie aż tak znaczna... stąd nie jestem przekonany, że to sprawa tylko i wyłącznie ramy.

 

w moim przypadku ustawienia 1 i 2 wydają się zbędne, skoro pomiędzy 0 a 3 nie odczuwam znacznej różnicy.

Maniak - czy udało Ci się rozwiązać problem?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie nie, dlatego szukam ludzi, którzy mieli podobny problem lub "charakterystykę pracy"

 

dodam, że rower kupiłem na koniec sezonu w listopadzie, na razie ze względu na pogodę tylko testowe jazdy po płaskim terenie. Jak przyjdzie wiosna to może w góry go zabiorę - w ogóle decyzja o zakupie zrodziła się po kilku wypadach na singletreka w świeradowie/ smerku

 

Jest to mój pierwszy full więc trudno mi znaleźć odpowiednie ustawienia i w trakcie każdej przejażdżki sobie to reguluje. Jest to o tyle trudne, że jak na razie odczuwam same pozytywy po przesiadce ze starego roweru i nie wyczuwam sytuacji kiedy jest źle (poruszam się między dobrze a lepiej) Jednak platforma jest w moim odczuciu za słaba, ale mam porównanie tylko do Santy, z tym, że tam jak dla mnie był lekko niedopompowany - sam ważę ok 95 kg. Czy na mniejszym, czy większym ciśnieniu wydaje mi się, że różnica jest za mała. Na logikę na niedopompowanym damperze platforma powinna chodzić słabiej a tam chodziła lepiej. 

 

Ciągle staram się znaleźć odpowiednie ustawienie dla regulacji odbicia. Mam pytanie - czy może ona wpływać na pracę platformy? Czy są jakieś wskazówki bardziej precyzyjne niż "tak szybko jak się da, byle nie podrzucało"? Czy np. nieznaczne obniżenie ciśnienia przy max wolnym odbiciu może wpłynąć istotnie na platformę(tej kombinacji jeszcze nie próbowałem)?

 

Z przodu mam sida rl dual air i chyba szybciej udało mi się w nim znaleźć dobre ustawienie pomimo 2 komór.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Ciągle staram się znaleźć odpowiednie ustawienie dla regulacji odbicia. Mam pytanie - czy może ona wpływać na pracę platformy?

Wg mnie- nie. Przynajmniej u siebie nie zauważyłem takiej zależności. 

 

Czy są jakieś wskazówki bardziej precyzyjne niż "tak szybko jak się da, byle nie podrzucało"? Czy np. nieznaczne obniżenie ciśnienia przy max wolnym odbiciu może wpłynąć istotnie na platformę(tej kombinacji jeszcze nie próbowałem)?

Należy wyjść od prawidłowego ustawienia SAGu w tłumiku ( czyli zakładamy na siebie wszystkie graty z którymi jeździmy- ciuchy,kask,buty,plecak, ustawiamy tłumik w pozycji Full Open, ProPedal-Zero,tłumienie-Zero, sprawdzamy SAG, korygujemy i w drogę), następnie ustawiamy tłumienie odbicia, a na końcu określamy pozycję PP.

Ciśnienie w tłumiku wpływa pośrednio na działanie platformy ( ale to oczywiste).

Spotkałem się ze źle dobranymi tłumikami do ramy ( zbyt małe tłumienie kompresji -czyli PP w stosunku do kinematyki ramy)

A propos- zmianę pozycji PP robisz na włączonym PP kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara?

rp23_adjust_movie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak obszerną odpowiedź i za gifa, który hipnotyzuje. 

 

Nie robiłem tego zgodnie z opisem. dopiero później trafiłem na stronę z gifem i dokładnie czytałem całą instrukcję, z tym, że ja mam model 2012 (ale bez kashimy) gdzie na pokrętle jest 0 1 2 a 3 jest na stałe jako propedal. Czy powinienem kręcić więc pokrętłem na pozycji open (bo w takiej pozycji sa opcje 0-1-2)? czy tak jak na gifie w pozycji PP (z tym, że tam zawsze jest ustawiona 3).

 

SAG mam ustawiony dobrze. Sporo się o tym naczytałem i bawiłem się dość długo (nowy sprzęt to cieszy taka zabawa:) i ustawiłem odpowiednio. 

 

problem jest w punkcie  

 

następnie ustawiamy tłumienie odbicia
 technicznie wiem jak to się robi ale jestem za mało zaawansowany żeby stwierdzić jakie ustawienie jest dobre.

 

 

Tłumik jest w ramie taki jak fabryka dała. Czy może być źle dobrany - pewnie może. Może być też przeznaczony dla lżejszych riderów i przy mojej wadze (95) inne ustawienia byłyby odpoweidnie. Nie miałem jednak okazji podpytać kogoś bardziej zaawansowanego czy moje przypuszczenia, że coś nie tak jest z pp. Wiadomo - zima i rower można wyprowadzić tylko w dobrą pogodę i jak jest weekend bo po pracy już jest całkiem ciemno. Rama nie wydaje się być bardzo czuła, nie jest to rozwiązanie cannona czy speca ale radona (bliźniacza marka cube) http://www.bikekatalog.pl/2012//rowery/1990/Radon.Skeen.70./ jednak jak na moje potrzeby rower jest bardziej niż ok. 

 

jak wrócę to może dzisiaj się trochę pobawię ustawieniami. Generalnie na sucho naciskając siodełko czuć różnicę pomiędzy PP a open ale w czasie jazdy niezbyt ją odczuwam. Choć pewnie dzisiaj już nie pojeżdżę...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem dwa takie same lisy w tej samej ramie, oba mialy jednak inne ustawienia tlumienia.

Pierwszy mial kompresje ustawiona na stopien trzeci, najmocniejszy, drugi na sredni.

Roznica byla taka ze mial silnie rozna platforme miedzy stopniem pierwszym a trzecim, pierwszy lekko wyczuwalna, trzeci praktyczni blokada zawieszenia. drugi tlumik pozwalal efektywniej jezdzic na pp w pozycji 3 - zawieszenie nie bujalo ale ciagle wybieralo nierownosci. Za to pedalujac na stojaco tlumik pierwszy blokowal zawieszenie drugi nadal pozwalal mu sie uginac.

Co do Trekow - z mojego doswiadczenia wynika ze platforma jest stosunkowo slaba w rp23 stosowanych w tych rowerach. Filtruje ale nie utwardza zawieszenia w stopniu zblizonym do blokady, wg mnie powinna byc taka mozliwosc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak już wspomniałem, w moim RP23 odczuwałem różnicę miedzy włączonym PP ( czyli 3) a pozycją Open.

Miałem tego RP23

DSCF0647.JPG

i faktycznie zmieniałem pozycję PP 1 lub 2 na pozycji Open. Teoretycznie,wg Foxa, miało to usztywniać ( czyli zwiększać tłumienie kompresji) na pozycji Open . W praktyce jakoś specjalnie nie czułem różnicy między pozycjami 1 i 2 na pozycji Open.

 

 

Generalnie na sucho naciskając siodełko czuć różnicę pomiędzy PP a open ale w czasie jazdy niezbyt ją odczuwam

Na większych,sztywnych podjazdach też?

Być może układ kinematyczny ramy nie potrzebuje mocnego PP w pozycji 3  ,dlatego tłumik zachowuje się tak a nie inaczej. 

Na marginesie- sprawdź,jak zachowuje się zawieszenie na przełożeniach typu 44/14 - chodzi mi o różnice między włączonym PP a wyłączonym mając łańcuch na dużej zębatce z przodu i jednej z mniejszych z tyłu. Teoretycznie na takich przełożeniach powinieneś czuć największą różnicą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, brak platformy jest typowym uszkodzeniem damperów z boostvalve. Są one strasznie wrażliwe na zapowietrzenie i szybko gubią platformę. Spuść powietrze z dampera i bez powietrza sprawdź, czy damper robi się twardszy po włączeniu platformy, jeśli nie patrz pierwsze zdanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

 

miałem chwilę, żeby się trochę pobawić damperem ale bez jazd testowych (w mieszkaniu).

 

mój rp23 wygląda prawie jak ten ze zdjęcia. tzn jest to model 2012, ma adaptive logic i taki sam układ stopni propedala. ale nie ma kashimy, jest w takim kolorze jak starsze modele. Mniemam, że mam jakąś tańszą wersję dystrybuowaną tylko do producentów bikeów i to tych tańszych zapewne. 

 

Na podjazdach ciężko mi powiedzieć - rower mam niedługo, full jest dla mnie zupełnie nowym doznaniem i aż tak dokładnie tego nie sprawdzałem. Miałem tylko wrażenie, że zmieniając wajchę z 0 na 3 jadąc po asfalcie z wyższą kadencją zmienia się bardzo niewiele jeśli chodzi o bujanie. Jak w sobotę będzie przystępna pogoda to znajdę odpowiedni fragment asfaltu i będę testował precyzyjnie ustawienia.

 

testowałem teraz na sucho, spuszczając ciśnienie do 100, 50 i prawie 0 psi. Platforma działa i jest jak najbardziej wyczuwalna różnica. Z tym, że mam wrażenie, iż z coraz wyższym ciśnieniem ta różnica staje się relatywnie coraz mniejsza. Tzn przy małym ciśnieniu na open rama się ugina pod siłą X a na propedal pod siłą 2*X. ale jak jest napompowany to na 0 ugina się pod siłą 10X a na platformie pod siłą 11X. Czyli różnica jest stała (bezwzględnie) ale relatywnie mniejsza wraz ze wzrostem ciśnienia. takie mam wrażenie.

 

Czy jest możliwe, żebym był zwyczajnie za ciężki na ten rower? To pytanie chyba retoryczne. 

 

Natomiast czy ktoś mógłby ocenić (choć pobieżnie) dopasowanie dampera? Może w tym problem. 

 

Velocity tune M

Rebound tune L

Boostvalve 225

napompowany do 195 PSI dla odpowiedniego SAGu. 

Rama 4 zawias z horstem skok 115 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że "czujesz" platformę bardziej z pustą komorą powietrzną niż z pełną to właściwie normalne - sprężyna nie stawia oporu.

Co do zapowietrzenia - jest to oczywiście możliwe ale jak napisałem wcześniej "macałem" sporo nowych fulli Treka i w nich różnica między minimalnie a maksymalnie aktywną platformą nie jest aż tak duża jak w moim osobistym rowerze w jego pierwszej wersji. Jego druga odsłona też z foxem działała zupełnie inaczej i to zgodnie z wyborem producenta.

Ciekawe też że drugi fox padł stosunkowo szybko - i to w sposób jaki został tu opisany - tracąc - i tak już słabą - platformę.

Zapowietrzone hamulce tarczowe, źle zalane widelce to niestety dzisiejsza plaga, jak bardzo wydaje się to absurdalne, więc może faktycznie trafił Ci się ułomnie poskładany. 

Ciekawy jest Twój opis na tłumiku: jest parametr velocity, nie ma kompresji (ja również miałem tak różnie oznaczone dwa dampery rp23) - ciekawe dlaczego zostało to zmienione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

po długiej przerwie wracam do wątku. Po dokładniejszym przyjrzeniu się sprawie stwierdzam, że platforma działa, tylko może dla niewprawnego oka ciężko to sprawdzić.

 

ostatnio testowałem na płaskim terenie i jest odczuwalna różnica. co ważne - teren nie tylko musi być płaski i asfaltowy ale naprawdę gładki, żeby najmniejsze nierówności nie wpływały na amor. różnica jest na tyle odczuwalna, że na platformie nie buja (tylko przy celowym mocnym naciskaniu na pedał) przy wylączonej lekkie bujanie jest zauważalne. jednak może ciężko to stwierdzić, bo gdy asfalt jest choć trochę nierówny amor zaczyna pracować.

 

pozdrawiam

 

Hubs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...