Skocz do zawartości

[Amortyzator] Fox 36 180mm a maksymalna długość widelca ramy - czy trzeba się trzymać specyfikacji?


LSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem tutaj nowy, wiec witam wszystkich, szczegolnie tych, ktorzy beda w stanie podpowiedziec ;)

 

Mam rame Cannondale z glowka 1,5" w pelni, tzn. nie tapered 1,5"->1 1/8" z damperem RS Monarch RT 120mm skoku.

Wedlug specyfikacji oficjalnej maksymalna dlugosc widelca jaki moge zalozyc to 520mm, jednak chcialbym do niej zalozyc widelec o wymiarze axle-to-crown 565 mm (180mm skoku) i teraz pojawiaja sie pytania:

1. Czy te ok. 50 mm wiecej wpłyną negatywnie na rame, tzn. czy spowoduja ze glowka ramy zostanie na tyle obciazona czy takie sily beda na nia dzialac, ze moze nie wytrzymac?

2. Czy zastosowanie takiego widelca znaczaco zmieni geometrie i rower zacznie sie jakos dziwnie prowadzic ?

 

Dodam, ze styl mojej jazdy to AM, Enduro, nie wiem czy moge to tak nazwac, ale rowniez z elementami FR (lubie sobie wyskoczyc czasami z jakiejs hopki na trasie ;))

 

Gwoli wyjasnienia skad taki dobór amortyzatora do ramy ze 120mm skoku, chce kupic fajny widelec, ktory pozniej bedzie mi pasowal do nowej ramy. Rame mysle, ze bede zmienial w 2015 roku i bedzie z wiekszym skokiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

1. Czy te ok. 50 mm wiecej wpłyną negatywnie na rame, tzn. czy spowoduja ze glowka ramy zostanie na tyle obciazona czy takie sily beda na nia dzialac, ze moze nie wytrzymac?

Teoretycznie tak,choć wątpię aby się tak stało

 

2. Czy zastosowanie takiego widelca znaczaco zmieni geometrie i rower zacznie sie jakos dziwnie prowadzic ?

Zmieni- jeśli pamiętam,to  różnica 20 mm daje zmianę o jakieś 0.7 stopnia. Czyli 50 mm da CI zmianę geometrii ( wypłaszczenie kąta główki ramy ) o prawie dwa stopnie- dosyć sporo. Taka zmiana znacząco może pogorszyć właściwości jezdne roweru ( szczególnie podjazdy i skręcanie ) i mieć raczej negatywny wpływ na Twoją pozycję na rowerze . Pomijam zbyt dużą różnicę w charakterystyce pracy między przodem a tyłem.

IMO bardzo średni pomysł ( delikatnie rzecz ujmując).

Pewnym rozwiązaniem będzie kupienie widelca o regulowanym skoku ( Talasa. Marcoka STA  czy inny wynalazek) z zakresem 120-140-160 lub 140-160-180.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dokladnie chodzi o Cannondale RZ120 2 z 2011 roku, ale chyba te ramy sie nie zmienialy w czasie jezeli chodzi o geometrie:

http://www.cannondale.com/2013/bikes/mountain/full-suspension/rz-one-twenty/rz120-2

 

Manule, pdfy:

http://www.cannondale.com/manuals_mtb/

Edytowane przez durnykot
pkt 2i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Rame mysle, ze bede zmienial w 2015 roku i bedzie z wiekszym skokiem.

Patrząc na plany zakupowe wydaje mi się,że zakup widelca 180 mm do obecnej ramy w obecnym czasie jest zupełnie pozbawiony sensu.

Jak napisałem powyżej, założenie takiego amorka do obecnej ramy zmieni dosyć radykalnie geo , co przełoży negatywnie na komfort jazdy i możliwości roweru. Wydaje mi się,że jeśli to konieczne, max dla tej ramy to 140 mm skoku.

Jednakże najlepszym rozwiązaniem będzie zakup amorka z regulowanym skokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu treść usunięta przez moderatora.

 

Stwierdzilem jednak, ze nie bede zmienial amortyzatora, zostane jeszcze na przyszly sezon ze skokiem 120mm i po prostu zmienie pozniej rame z amortyzatorem i dopasuje je tak, zeby wszystko gralo. Dzieki wszystkim za opinie w temacie. 

 

Zamykam watek jako rozwiązany z wnioskiem, ze należny przy dopasowaniu amortyzatora do ramy ściśle trzymać się specyfikacji producenta, żeby nie zmieniać geometrii, po prostu :)

Edytowane przez Puklus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...