Skocz do zawartości

[Druciarstwo] Największe rowerowe druciarstwo


Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, arturross15 napisał:

Z drugiej jednak strony wydaje mi się że skoro cały napęd i tak szedł do wymiany, to po co go myć? Ja rozumiem jak ktoś daje mi rower do regulacji... 

Próbuję sobie przypomnieć ten rower i możliwe że na wymianie linek, pancerzy i regulacjach się skończyło, a wymiana napędu została odroczona w czasie. 

Ale nie zmienia to faktu że a pierwszym razem nie dało się ocenić stanu kasety czy łańcucha bo były dosłownie zalepione smarem. I odczucia były podobne jakby ktoś rzeczone gówno przyniósł na podeszwie :)

Ale w sumie to temat o druciarstwie a o kwiatkach z serwisu jest inny https://www.forumrowerowe.org/topic/185709-humor-kwiatki-z-serwisu-zdjęcia/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bard

8 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Ale w sumie to temat o druciarstwie a o kwiatkach z serwisu jest inny https://www.forumrowerowe.org/topic/185709-humor-kwiatki-z-serwisu-zdjęcia/

No popatrz. Tyle lat na forum i nie miałem pojęcia o istnieniu tego serwisowego tematu. Czyli takiego zdjęcia jak to co teraz tu wklejam to już tu wklejać nie mogę tylko tam? :) 

Dodam tylko że to pomarańczowe to fotelik dla dziecka, a ten klucz płaski nie służy już do naprawy rowerów, a do poprawy bezpieczeństwa. :) 

IMG_1214.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przeciwnikiem używania fotelika dla dziecka, który jest przykręcany do bagażnika. Problemem nie jest sposób, nawet tak druciarski mocowania fotelik-bagażnik, tylko bagażnik-rama. Śrubki są małe, często byle jakiej jakości/twardości, to samo z gwintem w ramie. Po prostu bałbym się przykręcić dziecko ( fotelik 22 kg max, plus sam fotelik ze 3 kg ) na te liche 4 śrubki. Jeszcze przy jeździe na wprost to nie problem, ale przy skręcie czy dużym przechyle roweru gdzie siła dźwigni jest duża może wyrwać jedną śrube, wtedy efekt domina i dzieciak leci na bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SoloTM napisał:

Jestem przeciwnikiem używania fotelika dla dziecka, który jest przykręcany do bagażnika. Problemem nie jest sposób, nawet tak druciarski mocowania fotelik-bagażnik, tylko bagażnik-rama. Śrubki są małe, często byle jakiej jakości/twardości, to samo z gwintem w ramie. Po prostu bałbym się przykręcić dziecko ( fotelik 22 kg max, plus sam fotelik ze 3 kg ) na te liche 4 śrubki. Jeszcze przy jeździe na wprost to nie problem, ale przy skręcie czy dużym przechyle roweru gdzie siła dźwigni jest duża może wyrwać jedną śrube, wtedy efekt domina i dzieciak leci na bok.

Sytuacja z życia wzięta. Mamy u mnie w mieście raz w roku taką fajną imprezę rowerową, gdzie około zazwyczaj ponad 6000 rowerzystów jedzie sobie na piknik. Zbiórka na rynku, jedzie sobie pani z fotelikiem dokręconym do ramy. Fotelik z dzieckiem lata na prawo i lewo. Mówię uprzejmie pani żeby podjechała do serwisantów zatrudnionych na potrzeby imprezy i oni za darmo jej to naprawią w mniej niż minutę. Otrzymałem od Karyny odpowiedź   "pier**l się bo to ku**a nie twoja sprawa,  najwyżej to mój dzieciak się zabije a nie twój" 

Nie ukrywam że mnie zamurowało. Pokornie się oddaliłem.  

A zatem jak widać nie dla każdego bezpieczeństwo jest najważniejsze.

Poza tym moim skromnym zdaniem, to żaden fotelik choć by nie wiem jak był dobrze zamontowany. Jedynie przyczepka zapewnia jako takie bezpieczeństwo. Jak się mama/tata wykopyrtnie na rowerku to dzieciak jest bezpieczny w klatce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Borsuczy napisał:

No i wożą te swoje dzieciaki jakby to były worki z kartoflami, śmieszne to i straszne :D

Ja obstawiam że kartofle były by lepiej zabezpieczone. O koszyki to akurat klienci dbają. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo przecież kartofle kosztują i je można zjeść, a dziecko to gupie jes i sie kłuci i kszyczy bachur jeden :D No oczywiście żartuję z tym, ludzi staram się szanować, tych młodszych też. Ludźmi szkodliwymi dla społeczeństwa i przeszkadzającym w postępie i rozwoju otwarcie gardzę, tfu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cervandes napisał:

39894475789324662333.jpg

Największy szacun za przeniesienie piwotów od hamulców. Ile to trzeba samozaparcia. No i ciekawie rozwiązany napęd na przód. Idealnie sprawdza się zimą na śniegu. Tylko jak on rozwiązał problem uginającego się amora? Czyżby ta podstawa do silnika (od pralki chyba ?) była zamontowana do boostera? Odważnie.  Choć na moje to ten amorek to się raczej nie ugina.  Nieco siadł na moje. Mógł jeszcze do tego dodatkowego widelca zamontować dodatkowy hamulec. Nazywał by się ten system bi-v-brake. Może by to opatentować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
4 godziny temu, arturross15 napisał:

Wyszło troszkę więcej.

Jest napisane: "Comfort" więc był on i w środku:-)

Ostatnio kupiłem rower jako bazę a raczej przykład jak zrobić lepszy rower, czoper.

Człowiek zamiast wstawić normalną rurkę do siodełka wstawił rurę o ściance grubości 4mm, oczywiście za mały przekrój i wstawił jeszcze opaski metalowe które robiły jako redukcja XD. Jak kupowałem tylko się zapytałem czy nie było mu szkoda czasu na modyfikację a teraz sprzedawać za grosze...druciarstwo spełniało swoje zadanie a teraz ja będę drutować ;-D

Edytowane przez Bojkow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to druciarstwo. Jeśli  tak tak to ze strony Shimano. Otóż mając w ręku klamkomanetkę odpadła mi z niej naklejka. Podejrzewam że zmienili oznaczenie modelu i ponaklejali tak ja miało być właściwie. Trochę mnie to zdziwiło i rozbawiło. 

IMG_20181025_131231.jpg

IMG_20181025_145712_688.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt Shimano MTB 1996

 

    XTR Deore XT Deore LX STX RC STX Alivio
Przerzutka tylna Model RD-M950-GS RD-M739-GS RD-M739-SGS RD-M567 RD-MC36 RD-MC34 RD-MC14
IG         + + +
Advanced Light Action + + + + + + +
Liczba przełożeń 8 8 8 8 7 7 7
Max./min. zębatka 32T/11T 32T/11T 32T/11T 32T/11T 28T/11T 28T/11T 28T/11T
Rozp. tarcz mech. korb. 22T lub mniej 20T lub mniej 20T lub mniej 20T lub mniej 20T lub mniej 20T lub mniej 18T lub mniej
Pojemność 33T 33T 38T 38T 37T 37T 35T
Przerzutka przednia Model FD-M950
(band type)
FD-M950
(bracket type)
FD-M739 FD-M738 FD-M567 FD-M565 FD-MC36 FD-MC34 FD-MC32 FD-MC14
Advanced Light Action + + + + + + + + + +
Dual SIS + + + + + + + + + +
Ogniwo Top Swing + (differential plate) + (differential plate) +   +   + +   +
Pojemność 22T 22T 22T 22T 20T 20T 20T 20T 22T 18T
Max. zębatka 48T/46T 48T/46T 42T/44T 42T/44T 42T 42T 42T 42T 42T 42T
Dźwignia Rapidfire Plus Model ST-M950 ST-M910 BL-M950 ST-M739 ST-M738 ST-M008 BL-M739 ST-M567 ST-M566 ST-M565 ST-MC36 ST-MC33 ST-MC34 ST-MC32 ST-MC35 ST-MC12-C ST-MC15-C
Advanced Light Action + +   + + +   + (typ SL) + + + (typ SL) + + (typ SL) + + + +
Dual SIS + +   + + +   + + + + + + + + + +
M-System V-brake + V-brake V-brake +   V-brake + + + Anti-Vibration M-system Anti-Vibration M-system Anti-Vibration M-system
Wskaźnik OGD + +   + +     + + +     + + + + +
Servo-Wave   +     +     +   + + +          
Typ pancerza SIS-SP40 uszczelniony SIS-SP40 uszczelniony   SIS-SP40 uszczelniony   SIS-SP40 uszczelniony SIS-SP40 uszczelniony SIS-SP40 SIS-SP40 SIS-SP40
Szczęki hamulca Model BR-M950 BR-M900C BR-M739 BR-M737 BR-M565-E BR-MC33-E BR-MC32-E BR-MC12-E
M-System V-brake + V-Brake + + Anti-Vibration M-system Anti-Vibration M-system Anti-Vibration M-system
Typ klocka wymienny klocek V-brake M70R (typ wyścigowy) wymienny klocek V-brake M70R (typ wyścigowy) M65T (typ turystyczny/wymienny klocek) M65T (typ turystyczny/wymienny klocek) M65T (typ turystyczny/wymienny klocek) M65T (typ turystyczny/wymienny klocek)
Osłona izolująca oś + + + + +      
Długość ramienia   M   M M lub L M lub L M lub L M lub L
Mechanizm korbowy Model FC-M950 FC-M950HG (5-arms spider) FC-M737-IG FC-M563-IG FC-MC36 FC-MC32 FC-MC12
Shimano HyperDrive-C Shimano HyperDrive Shimano HyperDrive + + + + +
IG +   + + + + +
Długość ramion 165/170/172,5/175/180 mm 165/170/175/180 mm 170/175 mm 170/175 mm 170/175 mm 170/175 mm
Przełożenia 46-34-24T 48/46-36-26T* 42-32-22T/44-32-22 T 42-32-22T 42-32-22T 42-32-22T 42-32-24T
Uszczelniona kompaktowa oś mechanizmu korbowego [suport] Model BB-M950 BB-UN72 BB-UN52 BB-UN52 BB-UN52 BB-LP26
Długość tylnej obudowy 47,5 mm 50,0 mm 47,5 mm 50,0 mm 47,5 mm 50,0 mm 47,5 mm 50,0 mm 47,5 mm 50,0 mm 47,5 mm 50,0 mm
Oznaczenia     MM107 LL113 MM107 LL113 MM107 LL113 MM107 LL113 MM107 LL113
Szerokość miski 68, 73 68, 73 68, 70 68, 70, 73 68, 70 68, 70, 73 68, 70 68, 70, 73 68, 70 68, 70, 73 68, 70 68, 70, 73
Długość 112,5 mm 116 mm 107 mm 113 mm 107 mm 113 mm 110,5 mm 113 mm 110,5 mm 113 mm 110,5 mm 113 mm
Zespół piasty tylnej Model FH-M950 FH-M737-A FH-M565 FH-M563 FH-MC33 FH-MC32 FH-R050 FH-MC12
HG-C HG + + + + + + +
Piasta Parallax + + + + + + + +
Aluminiowy QR + + +   + + + +
Liczba przełożeń 8 8 8 7 7 7 7 7
Liczba otworów 32/36 28/32/36 32/36 32/36 32/36 32/36 32/36 32/36
Szerokość kołnierza 135 mm 135 mm 135 mm 130/135 mm 130/135 mm 130/135 mm 130/135 mm 130/135 mm
Piasta przednia Model HB-M950 HB-M738-A HB-M737-A HB-M564-A HB-M563-A HB-MC33-S HB-MC33 HB-MC32 HB-MC-12
Piasta Parallax + + + + + + + + +
Aluminiowy QR + + + + + + + + +
Wzmocniona oś + (aluminium) + (aluminium)   + (stal)   + (stal)      
Liczba otworów 32/36 32/36 32/36 32/36 32/36 32/36 32/36 32/36 32/36
Szerokość kołnierza 100 mm 100 mm 100 mm 100 mm 100 mm 100 mm 100 mm 100 mm 100 mm
Kaseta zębatek Model CS-M950 CS-M900-I CS-M737-8 CS-HG70-I CS-IG60 CS-IG60 CS-IG50
Typ zębatki HG HG HG HG IG IG IG
Kombinacje zębatek P, ak P, Q R ah ag ag ag
Spider Arm + + +        
Łańcuch Model CN-IG90 CN-IG90 CN-IG70 CN-IG51 CN-IG51 CN-IG51 CN-IG31
Typ wąski IG wąski IG IG IG IG IG IG
Komplet sterowy Model HP-M900 HP-M901 HP-M902 HP-M740 HP-M741 HP-M742 HP-M563 HP-M564 HP-MC30 HP-MC31 HP-MC30 HP-MC31 HP-MC30 HP-MC31
Rozmiar 1" 1-1/8" 1-1/4" 1" 1-1/8" 1-1/4" 1" 1-1/8" 1" 1-1/8" 1" 1-1/8" 1" 1-1/8"
Wymienne łożyska       + + + + + + + + + + +
Wysokość 34,3 mm 34,3 mm 40,3 mm 37,6 mm 37,6 mm 39,9 mm 37,6 mm 37,6 mm 37,6 mm 37,6 mm 37,6 mm 37,6 mm 37,6 mm 37,6 mm
Pedał Model PD-M747 PD-M747 PD-M535 PD-M323 PD-M323 PD-M323
SPD + (dwustronny) + (dwustronny) + (dwustronny) + (jednostronny) + (jednostronny) + (jednostronny)
Wspornik siodła Model SP-M910 SP-M900 SP-M730 SP-M650 SP-M650
Średnica 26,8/27,0/27,2 mm 26,6/26,8/27,0/27,2 mm 26,4/26,6/26,8/27,0/27,2 mm 26,4/26,6/26,8/27,0/27,2 mm 26,4/26,6/26,8/27,0/27,2 mm
Długość 330 mm 280/330/360 mm (360 mm tylko przy średnicy 27,2 mm) 280/330/360 mm (360 mm tylko przy średnicy 27,2 mm) 280/330/360 mm (360 mm tylko przy średnicy 27,2 mm) 280/330/360 mm (360 mm tylko przy średnicy 27,2 mm)

 

Kombinacje zębatek
8-speed HG (XTR)
P 12 14 16 18 21 24 28 32
ak 11 13 15 17 20 23 26 30
Q 12 13 14 16 18 21 24 28
8-speed HG-C (Deore XT/Deore LX)
R 11 12 14 16 18 21 24 28
ah 11 12 14 16 18 21 24 28
7-speed HG-C (Deore LX)
ac 11 13 15 18 21 24 28
7-speed IG (STX-RC/STX/Alivio)
ag 11 13 15 18 21 24 28

Objaśnienia (Zbooyowe):

[1] Wymaganą pojemność tylnej przerzutki liczy się według następującego wzoru:
(max. zębatka - min. zębatka) + (max. tryb kasety - min. tryb kasety).

[2] Pojemność przerzutki przedniej to po prostu max. dopuszczalna różnica między największą i najmniejszą zębatką.


rbull1.gif Dane według folderu '96 Shimano Bicycle Components.


smallz.gif Copyright © 1995 Shimano
Wklepał Szymon "Zbooy" Madej (ysmadej@cyf-kr.edu.pl)
    20.10.99 14:04

Co jest napisane ? Stx czy Alivio ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...