Skocz do zawartości

[Licznik] Sigma Sport BC-906


Blizzard

Rekomendowane odpowiedzi

Kto ma ten licznik i jakie wystawi o nim opinię?

co on ma dokładnie w sobie?

czy ma on pamięć parametrów po wymianie baterii (w różnych miejscach różnie czytałem :P )

czy można do niego wpisać poczatkowa wartosc przebiegu ogólnego czy trzeba wbijać kilometry od nowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcje BC906:

- Aktualna prędkość

- Prędkość średnia

- Porównanie aktualnej prędkości ze średnią

- Prędkość maksymalna

- Dystans etapu

- Całkowity dystans (niewyświetlany w czasie jazdy)

- Zegar 12/24

- Czas jazdy

- Całkowity czas jazdy (niewyświetlany w czasie jazdy)

- Wskaźnik niskiego stanu baterii

 

 

Tak więc ma wszystko to co napisałeś. Sam się wahałem miesiąc temu w wyborze między nim, a BC1200. Ostatecznie wziąłem BC1200, bo do BC906 nie można dokupić RDS'a. Wskaźnik zużycia baterii w BC906 jest zbędny, reszta identyczna jak w BC1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie wziąłem BC1200, bo do BC906 nie można dokupić RDS'a.

 

Ja nie planuję komunikacji bezprzewodowej - kabelek mniej podatny na zakłucenia. Pozatym RDS`a trzeba dokupić a z forsa cienko u mnie :P . W moim ulubionym sklepie był BC1200 + RDS za 140zł.

Więc wolę BC906 za66zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro nowe BC 1200 RDS są po 85zł, "zwykłe" po 55zł. BC906 są po 56zł :P Ja kupiłem swój BC1200 "po znajomości" w hurtowni za 41zł :033: W tym albo przyszłym roku dokupię sobie w razie co RDS (II generacja RDS działa bez zakłóceń).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BC 906 mam i jestem z niego bardzo zadowolony. Z ciekawości wyjąłem bateryjkę i bez problemu dało się wpisać całkowity dystans z dokładnością bodajże do 1 km. Całkowity czas z dokładnością do 1 godziny. Licznik działa troszkę opieszale (przy zmianie wyświetlanej funkcji) przy T= - 30* , ale z precyzji nic nie traci ;) Wytrzymał w jednym kawałku centralne, dosyć silne uderzenie rogiem roweru kumpla w osłonkę wyświetlacza. Skutek to 3mm pęknięcie, które nie wpływa znacząco na widoczność i wodoodporność (wytrzymał zanurzenie na 10cm przez 30 sek. bez szwanku - dłużej nie miałem serca go moczyć ;) ) Polecam ten licznik, jeżeli nie masz takich dojść w hurtowniach jak Żbik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wolny start jest także i u mnie w BC1200. Napisałem nawet kiedyś post o tym, bo zaczęło mnie to denerwować... Moja stara BC800 szybciej startowała... Niestety kolega zbił mi w niej szybkę rogiem (witaj w klubie thrackan ;) ). Nie mniej po naklejeniu kawałka taśmy klejącej działa do dziś (w rowerze mojej Mamy ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przymierzam się do zakupu tego licznika, możesz przetestować jego funkcje na stronie sigmy :

 

http://www.sigmasport.com/en/startseite/

 

jeśli używasz firefoxa będziesz musiał pozwolić mu otworzyć "wyskakujące okienko" ,wybierasz licznik z pośród 506,906,1106,1606, start demo i możesz pobawić się funkcjami prawie jak prawdziwym ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten licznik, nie ma wskaznika stanu baterii Zbik, tak jest napisane na oryginalnym opakowianiu tego licznika. Wszytsko jest gites, tylko nie wiem, jaki rozmiar kola ustawic, bo tam jakies przecniki jeszcze sa i takei tam. O, co w tym biega? Licznik ma ladny duzy wyswietlacz, wybierasz sobie kontrast 1-3 i jest po prostu najlpeszy w tym przedziale cenowym :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilku, zerknij na oponę i porównaj wytłoczone na niej cyfry z tymi w tabelce w instrukcji. Do rozmiaru opony przypisane są wartości liczbowe, które musisz wpisać.

 

A z informacji na pudełku wynika, że wskaźnik jest, ale włącza się jak bateria jest bliska wyczerpaniu, informując o konieczności jej wymiany. Inaczej niż w komórce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem ten "wskaźnik" pojawia się gdy bateria jest już słaba. Na dobrej baterii poprostu go nie widać :)

 

Lepiej sam zmierz obwód koła. Narysuj kreskę na oponie w miejscu styku z podłożem (oraz kreskę w tym samym miejscu na podłożu), przejedź rowerem 1 obrót koła do przodu i zaznacz miejsce na podłożu, w którym zetknie się kreska z opony. Zmierz tą odległość i wyjdzie Ci wynik, który musisz wpisać. Z danych opony lub instrukcji nie ma co wpisywać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, co Zbik, wiesz doskonale, ze jestem laik w tych sprawach, choc chyba wiem, jak to zrobic, ale jeszcze bikea nie mam, wiec badz tak mily, zrob fote jak zrobiles kreske tu i tam i wklej w tym topicu, ok ? Z gory wielkie dzieki. Jeszcze jedno: Mocowanie licznika jest na taka tasme dwustronna, co nie? Jak bede chcial wymienic kiere, lub licznik podniesc, albo przesunac, to bede musail oderwac od kiery, to wtedy klej na tasmie sie spierniczy i bedzie slabo trzymac, czyz nie? Moze jakis patent, na unikniecie takiej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie jest na gumkę obejmującą kierownicę, którą zahaczasz z obu stron przystawki. Taśma z klejem jest tylko po to, żeby się nie obracała. Łatwo się ją odkleja i można kilka razy potem ponownie nakleić :) Jeśli już się zadrze to nakleisz zwykłą taśmę dwustronną.

 

Brat pożyczył mojego cyfraka i nie mam jak cyknąć fotek... To bardzo proste.

1. Ustaw rower w przedpokoju albo gdzieś, gdzie możesz zrobić kreskę mazakiem na podłodze, zrób kreskę mazakiem na podłodze i na klocku przedniej opony, który styka się z podłożem w tym miejscu.

2-3. Przejedź rowerem 1 obrót koła w przód po linii prostej.

4. Zaznaczony klocek znowu będzie styczny do podłoża i zaznacz to miejsce na podłodze. Odległość x w mm pomiędzy kreskami to wynik, który musisz wpisać w licznik :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i tak zmierzyć. Musisz tylko dość dokładnie zmierzyć wtedy średnicę koła z oponą, bo 2mm zrobią już dość dużą różnicę. Najlepiej sprawdzić na oba sposoby i wyciągnąc średnią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wszystko masz w instrukcji, nie było dokładnie mojego koła więc sobie policzyłem w pamięci liczbę pośrednią i wklepałem, jak na razie chodzi dobrze (sprawdzałem z kumplem jadącym obok ;]).

 

Licznik bardzo fajny, czasem gdy wracam do domu po zmroku przydałoby się podświetlenie, ale jakoś żyję bez tego. Zaliczył już otb na asfalcie i skakanie przez kierownicę w lesie i póki co działa ;] Tylko zamiast 'T' w wyrazie 'reset' wyświetla teraz coś innego ;D Testy działania robiłem po tych małych incydentach więc nie wpłynęły one w żaden sposób na funkcjonowanie licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Norbert1993, o ustawianiu rozmiaru koła było już mnóstwo mówione na forum. W skrócie: robisz kreske na chodniku i zaznaczasz miejsce na kole(moze byc to np. wentyl), wykonujesz pelen obrót kola i mierzysz odleglosc jaką to koło przebyło, rozmiar wprowadzasz w milimetrach.

 

>szaman, licznik startuje od momentu jak wyczuje 1 sygnał z czujnika, a predkość podaje dopiero po 2-3 obrotach, ponieważ musi zmierzyć czas miedzy odczytami, abu obliczyć prędkość. Inaczej sie poprostu technicznie nie da. Wszystie liczniki tak mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...