Skocz do zawartości

[29er dla duzego faceta] w cenie 8-10tys zl


Bacu87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Szukam roweru dla siebie. Nie naleze do najmniejszych ludzi: wysokość ciała- 195cm, masa ciała- 120kg ! Szukam roweru glownie na trasy asfaltowe(85%) ale czasami zdarza mi sie zjechac z trasy w jakis las (lekki teren 15%). Rower przeznaczony bedzie do pokonywania ok 60-90km dziennie. Celem jest czysta rekreacja oraz przy okazji zrzucenie kilku kg  :) Ze wzgledu na moje parametry zastanawiałem sie nad jakims 29er'em. Ale moze ktoś obeznany sie wypowie. Przedział cenowy to ok 8-10 tys zl max...


Pytania: 


1. Czy 29er MTB jest dobrym rozwiazaniem?


 


2. Jaki rozmiar ramy powinienem dobrac?


 


3. Czy rama powinna byc sztywna czy amortyzowana?


 


 


Z góry dziekuje za wszystkie sensowne podpowiedzi.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten lekki teren to ścieżki lesne, polne itd? czy może zjeżdżasz w typowy teren?

jesli na pierwsze pytanie odpowiedź jest twierdząca to zdecydowanie lepszym wyborem będzie rower typu cross i tutaj warto polecić albo rowery Unibike np. model Xenon z DMC=140 lub pancerną Univegę Terreno 400 XXL z DMC=170

 

Rower typu cross ma takiej samej wielkości obręcze co 29er (28") ale inną geometrię, mniej sportową i dla wielu użytkowników bardziej wygodną.

 

Moim zdaniem nie ma sensu wydawać więcej kasy. tutaj już masz naprawdę dobry osprzęt i rower, który Cię udźwignie bez problemu.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower typu cross ma takiej samej wielkości obręcze co 29er (28") ale inną geometrię, mniej sportową i dla wielu użytkowników bardziej wygodną.

 

ciekawe to co piszesz :)

 

dlaczego więc ta grupa rowerów na dużych kołach nie nazywa się 28er?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cóż dokładnie Cię tak zafrapowało?

To, że pomimo różnej nazwy oba rowery mają obręcze w rozmiarze 700C lub jak kto woli 622? Czy może coś innego? :)

Co do nazewnictwa 29er to trzeba pytać tego, kto taką nazwę wymyślił a nie mnie.

 

Dla przykładu: mój Maesto to cross, który stockowo ma zamontowane na obręczach 28" opony 700x40 a niedawno na tych samych obręczach, w tym samym rowerze wylądowały opony Geax Saguaro 29'er 29x2.2 :)

 

edit: człek się uczy całe życie a Ty skłoniłeś mnie do tego aby sprawdzić dlaczego 29er a nie 28er... zatem proszę:

 

"29er rims have a diameter of approximately 622 millimetres (24.5 in)[1] and the average 29" mountain bike tire has an outside diameter of about 29.15 inches (740 mm)."

 

oraz

 

"29ers or two-niners are mountain bikes and hybrid bikes that are built to use 700c or 622 mm ISO (inside rim diameter) wheels, commonly called 29" wheels.[1] Most mountain bikes use ISO 559 mm wheels, commonly called 26" wheels. The ISO 622 mm wheel is typically also used for road-racing, trekking, cyclo-cross, touring and hybrid bicycles. In some countries, mainly in Continental Europe, ISO 622 mm wheels are commonly called 28" wheels or "28 Incher".[2]"

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o rower typu cross to szczerze powiem ze nawet sie nie zastanawialem nad tym (chyba ze wzgledu na to ze od zawsze mialem MTB). Jest jeszcze jedna kwestia a mianowicie: mam teraz MTB z rama 19'' i nie wiem czy to ze wzgledu na mala rame czy na geometrie czy na moja mase ale po kilkudziestu minutach dretwieja mi dlonie (dokladnie srodrecze od zewnetrznej strony i maly palec) zastanawialem sie wiec czy mozna odciazyc dlonie odpowiednia geometria ramy?? Jest to przy 3h jezdzie dosc dokuczliwe :/

moze rowery cross'owe maja inna geometrie ale wydaje mi sie  (podkreslam WYDAJE :) ) ze chyba na niekozysc dla tych dretwiejacych dloni... chetnie wyslucham dobrych rad. 

Mimo ze MTB bardzo mi sie podobaja to nie wykluczam opcji typu cross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mtb mają geometrie bardziej sportowa czyli jesteś na takim rowerze bardziej pochylony i większy ciężar może być przenoszony na dłonie, stąd to dretwienie, ale oczywiście odpowiednie ustawienie siodła i kokpitu może pomóc. Rowery cross mają bardziej rekreacyjna geometrie i na crossie sylwetka jest mniej pochylona i inaczej ciężar ciała nie obciąża aż tak mocno dłoni i nadgarstkow. Cross jest wygodniejszy na dłuższe wycieczki szczególnie po asfalcie.

 

Dodatkowo w crossie masz stockowo montowane węższe opony typu semislick i korbę z blatem minimum 48t, który przy odpowiedniej parze w nogach mocno ułatwia połykanie kilometrów w zwawym tempie :)

 

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temat.

Oprócz 29er MTB są jeszcze 29er hybrydy (proszę mnie poprawić jeśli się mylę).

W temacie na tym forum "pokaż swojego 29-era" znajdują się fotografie konstrukcji hybrydowych na 29-calowych kołach.

Na twoim miejscu zbadałbym temat roweru na dużych kołach z oponami asfaltowymi, ale szerokimi. Pozwoli Ci to przejechać przez lekki teren po jakim poruszasz się przez 15% czasu/trasy.

Wiele z nich ma jedną zębatkę z przodu i biegi w piaście z tyłu. Inne znów mają normalne przerzutki.

Jeśli chodzi o rower crossowy to wybierz taki model, abyś mógł wstawić szerszą oponę (tylne widełki) taką przynajmniej 2.0.

Można wtedy z crossa zrobić a'la 29-era ale ze względu na geometrię ramy nie będzie on pełnokrwistym 29-erem.

Zbadaj koniecznie temat wspominany powyżej pod kątem tych hybryd. 

Właśnie wpadłem na pomysł:

Za budżet jakim dysponujesz możesz mieć taką hybrydę i dokupisz dwa dodatkowe bardziej terenowe koła.

 

Edytowane przez Maxim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jest jeszcze jedna kwestia a mianowicie: mam teraz MTB z rama 19'' i nie wiem czy to ze wzgledu na mala rame czy na geometrie czy na moja mase ale po kilkudziestu minutach dretwieja mi dlonie (dokladnie srodrecze od zewnetrznej strony i maly palec) zastanawialem sie wiec czy mozna odciazyc dlonie odpowiednia geometria ramy?? Jest to przy 3h jezdzie dosc dokuczliwe :/

 

Masz stanowczo za małą ramę jak na taki wzrost. Ja mam takie rozmiary przy 175 więc resztę sobie dopowiedz. Wielka kiszka na takie zastosowanie to moim zdaniem nieporozumienie więc zainteresuj się maszyną tego typu http://velo.com.pl/rowery/rowery-crossowe/author/synergy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeglądam te cross'y na allegro ale jakoś do mnie nie przemawiają...( możne powinienem się przejechać żeby zrozumieć...)

Porozmawiajmy jeszcze o tych 29er'ach MTB. Jaki rozmiar ramy byłby odpowiedni? ( słyszałem ze wielu początkujących- jak ja :) ma tendencje do wyboru za dużych ram) myślałem o ramie 22'', 23''. Podobają mi się rowery Specialized ale nie wiem czy jest to porządna firma, czy nie płaci się za "naklejkę na ramie".

Zależy mi bardzo na jakości ramy i podzespołów dlatego podałem taki przedział cenowy (no ale może nie warto dla takiego "leszcza" jak ja szukać roweru z górnej półki...) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to czy jesteś czy nie jesteś "leszczu" ;) Tu raczej chodzi o to, że do Twoich potrzeb nie jest potrzeby tak drogi rower. W Twoim przypadku przede wszystkim skupilbym się nad gwarantowana przez producenta DMC danego roweru bo nie ukrywajmy ale wagi piorkowej to Ty nie jesteś :)

 

Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

 

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi czy nie drogi to nie ma znaczenia jak kogoś stać. Poza tym musisz mieć dobry powietrzny wideł a tego w sprzęcie za 3 k nie dostaniesz. To samo koła. Co z tego, ze zaoszczędzisz jak zaraz zaczną się nowe wydatki. Masą się nie przejmuj bo mieści się jeszcze w normie i sprzęt spokojnie da radę. Czy to będzie Wielka Kiszka czy Cross to nie ma co oszczędzać.
 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi czy nie drogi to nie ma znaczenia jak kogoś stać. Poza tym musisz mieć dobry powietrzny wideł a tego w sprzęcie za 3 k nie dostaniesz. To samo koła. Co z tego, ze zaoszczędzisz jak zaraz zaczną się nowe wydatki. Masą się nie przejmuj bo mieści się jeszcze w normie i sprzęt spokojnie da radę. Czy to będzie Wielka Kiszka czy Cross to nie ma co oszczędzać.

 

 

Nie zgodzę się. Jest rzesza ludzi, którzy piszą, że nie można mówić, że ktoś ma za duży budżet. Że to takie polskie, że odmawia się inwestowania w sprzęt, bo autora wpisu nie stać itp.

Jeżeli kogoś stać to ma brać np. Epic S-works do jazdy w większości po asfalcie + ścieżki leśne? W takim przypadku można określić maksymalny sensowny budżet, który może być mniejszy niż portfel zainteresowanego.

 

Np.https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3013#tab-reiter2

 

Rower ma wszystko, aż nadto, do jazdy jak określił założyciel wątku a kosztuje 5 700. W większy budżet chyba nie ma się co pchać. Inna sprawa czy koła wytrzymają taki ciężar. Ale to też nie sprawa ceny, bo drogie Cresty nie dałyby rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie konkretne to i odpowiedź powinna taka być a nie dywagacje co jest lepsze?

Moim skromnym zdaniem dla dużych chłopców tylko duże zabawki, mam 190cm wzrostu i ważę 95kg od roku dosiadam SCOTT'A Spark 29 Team w rozm XL.  Zaraz po kupnie miałem przemyślenia dot ceny i opłaty za napis. jednak po przejechaniu ponad 4000km (okolice Krakowa:Las Wolski, dolinki podkrakowskie, las zabierzowski, las tenczyński, itd) stwierdzam, że było warto. nie jest może zbyt zwrotny ale prowadzi się znakomicie, przy jeździe po asfalcie i pod górkę bardzo przydatna jest blokada skoku amorków. nie wypowiadam się na temat osprzętu bo nie o to tu chodzi. chciałem natomist zwrócić uwagę na inny aspekt bardzo istotny przy dużej masie bikera - gwarancja na ramę. 4 tyg temu pękł mi dolny wahacz tylnego zawieszenia (pękło jak w 6 poprzednich ramach choć w innych miejscach). Rowerek kupiłem w Windsporcie więc w te pędy do serwisu i tu miła niespodzianka "prosze sie nie martwić gwarancja na pewno zostanie uznana..." i tak sie stało bez najmniejszy problemów, bez głupawych pytań o styl jazdy itd. wczoraj odebrałem rowerek z wymienionym wahaczam i o czywiście od razu na testy do Lasu Wolskiego wszystko jest ok. teraz na ten model jest całkiem dobra cena. z dotychczasowych doświadczeń wynika, że zarówno sklep Windsport (róg Stoczniowców i Nowohuckiej) jak i marka SCOTT jest godna polecenia. dodam tylko że jak mi pękła rama GIANT NRS i później druga NRS Team to nie było tak różowo.

Na koniec jescze jedna ważna kwestia, tabele ciśnienia dla amorka i dampera są do max wagi bikera 95kg, więc przy zakupie warto pomyśleć o wyborze czegoś mocniejszego na kołch 29". zwróć uwagę na nośność amora, dampera i najważniejsze na "pancerne" koła bo przy Twojej masie ten element wymaga dużej uwagi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...