Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] różnica między BR-M596, BR-M615, a BR-M675


fatalwalker

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to gór nie zobaczy to bym nie demonizował żywicznych shimano.
Kup deorki , pojeździj a jak po 2 latach zjedziesz klocki to kupisz metaliczne i tyle.

Moje 596 męczę od 2 sezonów i mam jeszcze połowę klocków, ale nie robię kosmicznch przebiegów i jeżdzę po płaskiej Wielkopolsce ;)

Edytowane przez 99tomcat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że kupie M615 + 1 szt klocka G03S (metaliczny bez radiatora) i będę miał na zapas żywiczny na tył. To wtedy z przesyłką hamulcami i klockiem wyjdzie 400 zł


Chyba że bym kupił 2 szt G03S a komuś bym odsprzedał żywiczne.


To w sumie opłaca kupić się te M675 bo mają metaliki z radiatorem tłoczki ceramiczne ciut większe za 490 zł 90 zł dokładam względem M615.


Musze wybrać pomiędzy tymi dwoma.

 

1. M615 żywice 350 zł

2. M675 metaliki radiator 490 zł 

 


140 zł różnicy warte nie warte oceńcie sami :) pewnie szybko nie wymienię ich. Bo Avid J3 mam 7 rok i ich żywot się kończy.

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ile ważysz. Sam się waham pomiędzy 615, a 675 zywica/metal. Podobnie jak Ty, mam od 7 lat Juicy 3, które ostatnio reanimowalem i jakoś działają, ale pewnie już niedługo, a luz w klamkach też jest już irytujący. Również nie jeżdżę po górach, ale ważę 95kg. Na szczęście ponieważ wymieniłem w tym roku koła na CL, mam praktycznie nowe tarcze XT 180 na przód i SLX 160 na tyle. Nadal się zastanawiam czy warto dopłacać do 675 z metalami.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam to wszystko i się zastanawiam czy ja przypadkiem nie  trafiłem na jakiś super egzemplarz 615. Mam 115kg, klocki fabryczne żywiczne, tarcze zawsze czyste (160/160) i bez problemu mogę zablokować koła. Tył blokuje się od razu, przód też działa bez zastrzeżeń- ze względów bezpieczeństwa :D nie próbowałem stawać na przednim kole. Jazda spokojna (20-30km/h) po mieście/ścieżkach rowerowych/lasku. 
Idę o zakład, że jakbym wrzucił klocki metaliczne to z zamiast hamulców miałbym katapultery. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wątpliwości spowodowane są tym, ze nie jestem onanistą sprzętowym, a w tym sezonie wpakowalem już w rower ponad 2k zl. Z drugiej strony, jeśli stać mnie na 615, 675 też jakoś przeboleję finansowo. Po prostu ciekaw jestem czy naprawdę warto.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja także nie jestem "wujkiem onanem" :D jednak hamulec to podstawa, ma spełniać moje kryteria. Jak coś sie zaczyna dziać to go rozbieram. Mam SLXa na metalach czyli jedne z najmocniejszych shimano do XC a jednak potrafi być nie wystarczająco :D Ale ogólnie jest w sam raz, mocniejszy hamulec i bym już miał łysa oponę ... choć tej niewiele brakuje juz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia wymagań - mam 596 na żywicznych seryjnuch klockach i jak na moje potrzeby sa wiecej niżwystarczajace w zestawie z 160mm tarczami.
Zapewnie w górach na zjazdach albo w błocie po osie zagotrował bym je albo pozbyl się okładzin dość szybko.
Nie wiem tylko,czy każdy musi mieć od razu slx-y czy xt dop jazdy po parku i do roweru kosztujacego 1.5-2k ;)
Czasem trzeba się opanować ,a ele wiem po sobie że jak sie zacznie to eh wir w kieszeni rośnie i wsysa wszystko :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat klasą komponentów to mój rower raczej zbliżony jest do SLXa niż Deore, nie jeżdżę tylko po parku. Po prostu nie mam kilometrowych zjazdów. Problem z mojej strony już nieaktualny. Zamówiłem SLX z metalikami za 525 (skracanie przewodów w cenie).

 

Pozdrawiam,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje już przyjechały

 

kedzck.jpg


Dziś je popołudniu zamontuję. Oby nie było niespodzianek jakiś.

 

23scj69.jpg


Tłoczki ceramiczne faktycznie ma duże białe. W porównaniu z Avid J3 kosmos.


Zobaczymy jak kwestia hamowania

 

200boko.jpg

 

I tylko przykręcić na te śruby co są w zestawie. Avidowskie zdjąć podkładki? No chyba że będzie można dystans sobie ewentualnie podkładką zmienić.

 

 


Jak coś będzie obcierać.

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie te zakupiłem, miałem dylemat co do wyboru slx czy xt i zależało mi też w znacznej wierze na free stroke i po doczytaniu slx też to posiadają ale trzeba wymienić śrubkę :), A wiec dzięki pomocy MarcinGoluch który powierzył odpowiednie długości pancerzy dla mnie (bóg ci w dzieciach wynagrodzi) już nie długo również będą u mnie :)


Aha i korzystając z okazji skoro zmieniam hamulce na slx czy jest sens zmieniać też tarcze?? bo mam tektro fabryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tarcze nie są pogięte to nie warto ich zmieniać , jeździj .

 

Swoją drogą zmieniłem dzisiaj T1S na XT 785 z radiatorami i jak na razie jestem zadowolony ale jak będzie na dłuższą metę to się okaże w sobote w górach ;)

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...