Skocz do zawartości

[amortyzator] Spinner Aeris 320-100 2012 - instrukcja serwisowa


krazen

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega słusznie rzecze,  serwis, a tak na przyszłość  tłumienie ma  z boku  mocowanie na imbus  rozmiar  (chyba)jeden do kupienia w casto za 2-3 zł, a  co  do śruby z która walczysz jedno rozwiązanie, klucz pneumatyczny lekki udar i wszystko wychodzi, sprawdzone  w autopsji. :)Ale ja bym jak masz kwity serwis i dostaniesz nowy.

Podrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało mi się go rozkręcić, poszło głądko bez udaru. tę czerwoną śrubę trzeba mocno podważyć płaskim śrubokrętem, inaczej nie pójdzie.

 

po rozkręceniu wygląda to tak jak na fotkach

http://www.fotosik.pl/u/margor1973/album/1754172

 

generalnie nie podoba mi się to ścieranie się anody w praktycznie nowym amorku. w środku żadnych gąbeczek i generalnie sucho, tyle co tam brunoxa naleciało i koniec. dolne golenie pod światło z rysami. przesmarowałem dość grubo wazeliną techniczną zarówno golenie dolne jak i górne oraz uszczelkę kurzową i chodzi to normalnie, pytanie tylko jak długo pochodzi... dobrze zrobiłem że wszystko wazeliną techniczną przesmarowałem???

 

muszę jeszcze pomyśleć nad gąbeczkami, bo generalnie miejsce na nie jest, tylko ktoś zapomniał ich włożyć albo nie pomyślał o tym z oszczędności. dorabiać je z gąbki? szukać czegoś gotowego? no i czym je nasączyć? myślałem o oleju wazelinowym, bo skoro na uszczelkę i na goleń idzie smar wazelinowy to pasowałoby iść w tym samym kierunku. no ale smar jest gęsty, pytanie tylko czy olej wazelinowy nie ma jakichś składników niekorzystnych dla uszczelek.

i jeszcze jedno na koniec - zdziwiło mnie też trochę to, że wkład magnezowy w goleniach dolnych nie jest na całej długości tylko mniej więcej do połowy goleni. to normalne czy oszczędność? to chyba niezbyt dobrze odbija się tez na pracy amorka...

 

a tak w ogóle to zastanawiam się nad reklamowaniem tego amorka mimo wszystko. mam nadzieję że to że go rozkręciłem i przesmarowałem to nie będzie problem przy reklamacji.

najchętniej to wystąpiłbym o zwrot kasy i szukał czegoś innego jednak, bo to nie był dobry zakup i mam wrażenie że bubel kupiłem, chociaż kosztował mnie 450 zeta...

Edytowane przez marco1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dzięki, ale te strony nie są zbyt pomocne. Na bluepill jest wymieniony tylko jeden model 27.5, a po za tym nie ma tam za dużo informacji. Na stronie Spinner'a tylko 2 modele z 2017.

Na szczęście w katalogach .pdf jest już trochę lepiej. Wygląda na to, że PRO (2013-2017) > PLUS (2013-2015) > RLC (2013- 2017). Tylko czemu PRO jest najcięższy? Ten tłumik T-Spul w PRO to też jest zamknięty, nierozbieralny kartridż? Co oznacza "platform adjustable + treshold", to coś jak regulacja kompresji i floodgate w RockShox'ie?

Aeris 320-100 (2011-2012) to starszy model, którego należy unikać? Czytałem tu na forum, że w starszych modelach lubią padać tłumiki, które roczniki dokładnie i czy dotyczy to też wersji pro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji popularności marki na polskim rynku polecam zadać te pytania na stronie producenta lub u dystrybutora.
W jednym z rowerów mam Spinnera SW7 i wiem o nim tyle ile sam z niego wyciągnąłem.
Brak dokumentacji i szczegółowych informacji to typowe dla tej marki ... niestety.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadając na część swoich pytań, może ktoś skorzysta.

Według dystrybutora tłumik w modelu Aeris PRO jest w pełni rozbieralny i jest to system półotwartej kąpieli olejowej. Wersja pro waży trochę więcej właśnie ze względu na bardziej rozbudowany tłumik. Sam tłumik jest dostępny do kupienia jako całość. Inne części do amortyzatora też są dostępne.

Możliwości tłumika, które kryją się pod nazwą "platform adjustable + treshold" pozwalają ustawić jak mocno może pracować amorek w trybie zablokowanym. Opisane jest to tutaj T-Spul System : Lockout & Threshold Adjustable System i pokazane w praktyce na tym filmie Aeris 320 PRO blokada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...