Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry :) Czy ktoś z osób bardziej obeznanych mógłby mi doradzić kwestię wyboru roweru? Od kilku lat posiadałem Lazaro Senatore w źle dobranej wielkości ramy (21" przy moim 176cm, a może 19", tak czy tak powinienem mieć rozmiar mniejszą), przez co jeździło się tym źle. Co więcej, zraziłem się trochę do pozycji bardziej wyprostowanej. Chciałbym więc kupić coś nowego. Wymagania i warunki użytkowania mam raczej skromne:

- 176cm/75kg

- obecnie jazda do 20km, jednak chciałbym wydłużyć ten dystans powiedzmy 2 krotnie na początek

- jazda na północy Polski, w większości prosty teren, czasami delikatne wzniesienia, głównie droga asfaltowa, kostka, ścieżki rowerowe, ale też chciałbym móc zjechać na szuter, przejechać kawałkiem pola czy lasu - abym nie musiał zsiadać i prowadzić roweru

- głównie jazda samemu, jednak właśnie zależy mi na tej uniwersalności powyżej, abym mógł wybrać się również z rodziną na jakąś przejażdżkę

- fajnie, jakby były tarczówki

- nie chcę 3 zębatek w przedniej przerzutce, strasznie mnie irytowała ciągła zmiana przełożeń

- waga, poniżej 13kg było by miło

- budżet: chciałem zmieścić się w 2000zł, ale przy obecnych cenach to chyba mało realne, więc podciągam do 3000zł

 

Przetestowałem już:

- TREK Dual Sport 1 - tutaj miałem wrażenie zbyt wyprostowanej pozycji, do tego 3000zł za w sumie golasa wydawało mi się sporo

- Riverside 500 z najnowszego rocznika - o ile rama jest bardzo dobrze wykonana, sprawia wrażenie solidnej, to cały osprzęt już nie bardzo - tarczówki, które hamowały jak zwykłe v-brake, przerzutki b-twin - ale - o dziwo wsiadłem, pojechałem i gdybym szukał roweru do wycieczek z rodziną czy zrobienia tych kilku (nastu) km to bez wahania bym go wziął ze względu na cenę, niemniej jednak to chyba nie jest to czego szukam...

- Tabou Gravo 1.0 - przekracza budżet o 350zł, musiałbym wymieniać pedały (zbyt wąskie i przystosowane tylko do butów rowerowych) oraz siodełko (na żelowe), ale... no właśnie, pierwsze wrażenie było takie, że zaraz się przewrócę :) parę chwil poźniej jednak jazda sprawiała coraz więcej radości, pozycja zaczynała być coraz bardziej komfortowa i tak jakbym się zaczynał przekonywać do niego

 

Czy jest w ogóle sens szukać gravela do 3000zł? Czy jednak przeprosić się z crossem, przyzwyczaić się do prostej pozycji, ale jednak w tym budżecie kupić coś już na w miarę sensownych komponentach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu klasa osprzętu ma największe znaczenie na… papierze. Potem w codziennym użytkowaniu po prostu działa nawet najtańsze Shimano/Tektro. A jak osprzęt w Twoim Lazaro po tych latach się sprawuje?

Inna sprawa, że najważniejsze to spasowanie się z rowerem więc jeśli czujesz po przejechaniu, że to to, bierz. 

Inaczej możesz zostać bez roweru, takie czasy. Jest drogo i wsadzają za podobne pieniądze osprzęt niższej klasy. A może wsadzają po prostu to co zostało wyprodukowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

na co dzień jeżdżę rowerem Giant Xtc, Reba, Xt/Xtr , avid juicy seven,

Szukam roweru do jazdy miejskiej plus szutrowe ścieżki leśne.

Rower ma służyć do jazdy z rocznym dzieckiem.

Fotelik rowerowy Siesta od Hamax montowany do ramy.

 

Szukam roweru, budżetowego do wypraw z synem, 2,3 x w tygodniu.

Czy Waszym zdaniem warto spojrzeć na te pozycję poniżej, czy dać sobie spokój i dołożyć do czegoś lepszego.

Budżet najlepiej do 1500-2000 zł.

 

Romet Mistral Urban   vs      Lazaro Aero V1 / V3

 

 

Edytowane przez pawelmck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno tu nie było Mistral`a i zupełnie o nim zapomniałem! 😀Bardzo fajny, lekki (jeżeli wierzyć zapewnieniom producenta) rower, ale w oryginalnej konfiguracji ma bardzo twarde przełożenia. Lazaro jest moim zdaniem bardziej uniwersalny. Co do fotelika nie podpowiem. A nie założysz do XTC ze względu na karbon, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RowerowyMaciej napisał:

W moim odczuciu klasa osprzętu ma największe znaczenie na… papierze. Potem w codziennym użytkowaniu po prostu działa nawet najtańsze Shimano/Tektro. A jak osprzęt w Twoim Lazaro po tych latach się sprawuje?

Inna sprawa, że najważniejsze to spasowanie się z rowerem więc jeśli czujesz po przejechaniu, że to to, bierz. 

Inaczej możesz zostać bez roweru, takie czasy. Jest drogo i wsadzają za podobne pieniądze osprzęt niższej klasy. A może wsadzają po prostu to co zostało wyprodukowane?

W Lazaro po prostu działało - nawet się nad tym nigdy nie skupiałem a przez 5 lat zrobiłem mu jeden serwis :D Jednak szału nie było - od początku potrafiły przerzucać po dwie na raz, nie przerzucać w ogóle tylko terkotać - nawet po regulacji. Resor właściwie się chyba w ogóle nie uginał :D 

Jak pisałem, po próbie Riverside 500 uznałem go za fajny rower do rodzinnej jazdy. Na Tabou poczułem jakbym mógł na nim jechać kilometry i dalej byłoby fajnie. Niestety naczytałem się i wszędzie piszą, że gravel za 3000zł to szrot niewarty uwagi, że to złe, że tamto niedobre. Na minus tego roweru na pewno konieczność wymiany pedałów i siodła - dodatkowe koszta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, pawelmck napisał:

Plus , to pytanie do bardziej doświadczonych w temacie fotelików, czy do ramy o takich kątach da radę zamontować fotelik tego typu?

Urban ma dość standardową ramę, o najzwyklejszej geometrii. Nie przewiduję problemów z zamontowaniem Siesty. Natomiast, jak już zauważono wyżej, trzeba mieć niezłe kopyto, żeby jechać z dzieckiem w foteliku, mając najlżejsze przełożenie 42/28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, esh0 napisał:

W Lazaro po prostu działało - nawet się nad tym nigdy nie skupiałem a przez 5 lat zrobiłem mu jeden serwis :D Jednak szału nie było - od początku potrafiły przerzucać po dwie na raz, nie przerzucać w ogóle tylko terkotać - nawet po regulacji. Resor właściwie się chyba w ogóle nie uginał :D 

Jak pisałem, po próbie Riverside 500 uznałem go za fajny rower do rodzinnej jazdy. Na Tabou poczułem jakbym mógł na nim jechać kilometry i dalej byłoby fajnie. Niestety naczytałem się i wszędzie piszą, że gravel za 3000zł to szrot niewarty uwagi, że to złe, że tamto niedobre. Na minus tego roweru na pewno konieczność wymiany pedałów i siodła - dodatkowe koszta. 

Ja mam Fuji Jari 2.3 z 2019. Dokładnie ten: https://allegro.pl/oferta/rama-fuji-jari-2-3-d-dark-green-rozmiar-54-11891099146

Dlaczego jest za 3000 zł nowy nie wiem, ale jak masz pytania to pisz. Może akurat Twój rozmiar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Pytanie o polecany tutaj riverside 500. Bylem go obejrzec  w decathlon i co drugi mial pokrzywiona tarcze albo klocek (ten nieruchomy) o nia obecial. Pytanie czy to jest normalne? Czy ten nieruchomy klocek da sie jakos odsunac/wyregulowac?  Niektore mialy nawet tak, ze po nacisnieciu hamulca tarcza byla wykrzywiana bo klocki sie zschodzily w zlym miejscu.  Moze doradzicie cos innego do jazdy po miescie z amoryzatorem? Czy sa jakies w tej cenie dostepne zeby byl amortyzator tez z tylu? 

Jako ciekawostke dodam ze gosc z serwisu mi powiedzial ze oni przed sprzedaza te tarcze prostuja 😂

Edytowane przez patgaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-x-rock-4-6-czarno-czerwony-m2226?gclid=Cj0KCQjwpImTBhCmARIsAKr58cx_5pnmo8BVdYtkncUSbdO8LqvCfp11HfdL1Sm-vkF6_kK9oAFhv4oaAot2EALw_wcB

Oczywiście to żart z tym linkiem! 🤣

Odpowiedź na pytanie o tylnym amortyzatorze to: nie, nie ma takiego, a dokładniej są, ale nie nadają się do jazdy.

Jesteś pierwszą osobą, która pisze o takich problemach... Co do poprawnego działania przy odbiorze to sprawa sprzedawcy/serwisanta. A później to wujek Google z jego rodziną:

https://www.google.com/search?client=opera&q=regulacja+hamulcow+tarczowych+mechanicznych&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, patgaw napisał:

Hej

Pytanie o polecany tutaj riverside 500. Bylem go obejrzec  w decathlon i co drugi mial pokrzywiona tarcze albo klocek (ten nieruchomy) o nia obecial. Pytanie czy to jest normalne? Czy ten nieruchomy klocek da sie jakos odsunac/wyregulowac?  Niektore mialy nawet tak, ze po nacisnieciu hamulca tarcza byla wykrzywiana bo klocki sie zschodzily w zlym miejscu.  Moze doradzicie cos innego do jazdy po miescie z amoryzatorem? Czy sa jakies w tej cenie dostepne zeby byl amortyzator tez z tylu? 

Jako ciekawostke dodam ze gosc z serwisu mi powiedzial ze oni przed sprzedaza te tarcze prostuja 😂

Hej, to nie jest nic dziwnego że się tarcze prostuje... jest specjalny przyrząd do tego. Ustawia się i nic nie obciera :)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozwolcie ze zapytam z ciekawosci. Obecnie mam cos takiego: https://i.imgur.com/Wox4GKy.jpg ma juz 15 lat i czas na zmiane, ale spedzil wiele lat na balkonie i w ogole o niego nie dbalem a dalej jezdzi, nic nie naprawialem. Ta sprezyna z tylu uwazam ze mi pomagala. To teraz juz nie robia takich rowerow? W sensie ze jakosc poszla w dol?

Co do Riverside 500 to poczytalem opinie na stronie decathlon i powierdzily mi to co zauwazylem podczas ogladania, ale myslalem ze to kwestia regulacji. Przerzutki same przeskakuja. W sklepie myslalem ze to kwestia regulacji, ale ludzie w komentarzach pisza, ze regulacja nie pomogla. Chyba go sobie odpuszcze. Doradzicie cos z wygodnego dla tylka w cenie ok 1400? moze cos uzywanego?

 

Edytowane przez patgaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj, wrzucaj linki, a może ktoś coś doradzi, ale z używkami to ciężko na podstawie zdjęć.

Z nowych popatrz na Lazaro i Kands.

Odnośnie opinii o Riverside 500 - to jest chyba jedyny nowy rower z napędem 1x9 za 1500-1600 zł, a wielu oczekuje hamowania i zmiany biegów jak w rowerach z wyższej półki. Tak stwierdzam po przeczytaniu wielu komentarzy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze odnosnie riverside 500 - ma slabe piasty - po podnieseniu kola w gore i zakreceniu nim, kreci sie ono tyle samo co w moim 15 letnim, gdzie piasta nigdy nie byla smarowana. W innych nowych jest znacznie dluzej. A pedaly to juz w ogole tragedia nawet pol obrotu nie robia, moge 15 letnie sa lepsze. No ale pedaly rozumiem ze moge sobie wymienic, gdyby bylo tylko to wada...

Lazaro i wlasnie zaczalem ogladac w necie, ale nie moglem ich znalesc w moim miescie. Wie ktos czy sa w Warszawie gdzies?  Kands zobacze.

Z uzywanych jakich modeli szukac?

Cytat

 wielu oczekuje hamowania i zmiany biegów jak w rowerach z wyższej półki.

Brak przeskakiwania lancucha to tylko w rowerach z gorej polki? Dla mnie to jest podstawa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, patgaw napisał:

Przerzutki same przeskakuja.

Przerzutki same nie "przeskakują". Przerzutka jest prostym mechanizmem, który jest sterowany manetką indeksowaną czyli taką, która posiada zazębienia w konkretnych położeniach, zawsze zatrzymuje się "w tym samym miejscu" (kiedyś manetki były nieindeksowane ale to już odległa przeszłość). A jako, że pomiędzy pozostającą ciągle w tym samym miejscu manetką a przerzutką jest tylko nierozciągliwa linka to gdzie miejsce na jakieś "przeskakiwanie"? To tylko i wyłącznie kwestia regulacji, to źle ustawiona przerzutka nie jest w stanie utrzymać łańcucha na koronce

A co do opinii. Kto kupuje tani model roweru z decathlonu? Ktoś kto zwykle mało jeździ, nie interesuje się kolarstwem a tym bardziej mechaniczną stroną sprzętu, chce sobie od czasu do czasu wsiąść i pojeździć. Gdzie serwisuje ten rower? Dość oczywiste - w decathlonie. I teraz kluczowe pytanie - kto pracuje w serwisie decathlona i ile ma czasu w sezonie (bo wiadomo, że rowery trafiają do serwisu kiedy po pierwszej jeździe okazuje się, że to najwyższy czas) na ogarnięcie jednej sztuki kiedy wokół czeka już kilkadziesiąt kolejnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukuję NOWEGO męskiego roweru do 1500 zł (sztywno). Jedyne wymagania to koła 27,5" lub większe i rama 17-19". Najchętniej celowałbym w rowery MTB/Crossowe. No i oczywistym wymaganiem jest fakt, żeby było on w miarę łatwo dostępny do kupienia. 

Z propozycji które znalazłem ja, jako laik: 

https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-vellberg-explorer-1-2-shimano-17-11975985446?reco_id=8e04cb3a-c24a-11ec-ae8c-f6dbc45420f3&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

https://www.rowerynajtaniej.pl/pl/p/Rower-27.5-KROSS-MTB-ESPRIT-1.1-cza-sre-cze-RAMA-L-21-2022/5606?utm_source=shoper&utm_medium=shoper-cpc&utm_campaign=shoper-kampanie-google&shop_campaign=4776468982&gclid=Cj0KCQjwpImTBhCmARIsAKr58czJh7AfnG8j9RDpt-QXDhyzdm4TgA_b5_7FpYabaz0nqn1D3i1ilZgaAkPsEALw_wcB

https://allegro.pl/oferta/rower-28-romet-orkan-m-shimano-aluminiowy-polski-10943410577

https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-kands-stv-900-rama-19-cali-2021r-10659751853?fromVariant=10659692531

https://allegro.pl/oferta/lazaro-28-integral-v1-solidny-cross-men-altus-12054607986

https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-kross-28-rama-19-11948629553

https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-xc-27-5-shimano-tarcze-10935890013?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Acategory&bi_c=YjU4MzE5YTgtMjIzOC00M2YwLWFlYTctOGQ1MDlhMGFjNGZiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=02a0cf6a-a271-4a0e-a615-8a946672b8c8

https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-gorski-29-2xt-amortyzacja-shimano-alumin-11090465996

https://allegro.pl/oferta/gorski-rower-mtb-formula-27-5-amortyzacja-shimano-12033177118

Jest tu coś wartego uwagi, czy raczej rozejrzeć się za czymś innym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...