Skocz do zawartości

[1300-1800] Rower crossowy jaki?


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałem kilka tematów na temat rowrów krosowych i mam kilka pytań?

 

1. Czy w dalszym ciągu nie ma konkurencji dla Kands Maestro/Lazaro v3 jeśli chodzi o osprzęt i tą półkę cenową? Mogę wydać nawet 1500-1600, ale wszyscy piszą, że nie będzie to miało specjalnie większego sensu i trzeba by wyłożyć z 2 koła, żeby mieć zauważalnie lepszy sprzęt a to różnica ok 800 złotych.

 

2. Czy Kands ma włączany amrtyzator?

 

3. Czy samodzielne skłądanie roweru może być dla niego niebezpieczne?;) Nie mam tu dużego doświadczenia?

 

4. Czy nie będzie żadnych problemów z gwarancją?

 

5. Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia. Gdzie szukać posezonowych wyprzedaży. Jeszcze mogę trochę odczekać, ale gdzie szukać takich obniżek? W internecie czy po prostu w sklepach same ceny spadną lub już spadły? Może głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi.

 

6. Czy hamulce tarczowe mają jakieś znaczące plusy w tego typu rowerach?

 

Pozdrawiam i ewentualnie czekam na propozycje roweru krosowego w okolicach 1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem kilka tematów na temat rowrów krosowych i mam kilka pytań?

 

1. Czy w dalszym ciągu nie ma konkurencji dla Kands Maestro/Lazaro v3 jeśli chodzi o osprzęt i tą półkę cenową? Mogę wydać nawet 1500-1600, ale wszyscy piszą, że nie będzie to miało specjalnie większego sensu i trzeba by wyłożyć z 2 koła, żeby mieć zauważalnie lepszy sprzęt a to różnica ok 800 złotych.

 

2. Czy Kands ma włączany amrtyzator?

 

3. Czy samodzielne skłądanie roweru może być dla niego niebezpieczne? ;) Nie mam tu dużego doświadczenia?

 

4. Czy nie będzie żadnych problemów z gwarancją?

 

5. Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia. Gdzie szukać posezonowych wyprzedaży. Jeszcze mogę trochę odczekać, ale gdzie szukać takich obniżek? W internecie czy po prostu w sklepach same ceny spadną lub już spadły? Może głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzi.

 

6. Czy hamulce tarczowe mają jakieś znaczące plusy w tego typu rowerach?

 

Pozdrawiam i ewentualnie czekam na propozycje roweru krosowego w okolicach 1500.

 

1. Coś w tym jest. One faktycznie konkurują z "markowymi" produktami do 2k zł

2. Kands Maestro ma blokowany amortyzator, Lazaro Integral nie ma (domyślnie bo ktoś pisał tutaj, że dogadał się z producentem i mu zamontowali z blokadą).

3. Jeżeli się na tym nie znasz to tak, może być niebezpieczne. Poza tym na pewno droższe jeżeli chodzi o ten przedział cenowy. Rowery opłaca się składać od okolic 3k zł

4. Nie ma żadnych problemów z gwarancją. Ja tego osobiście nie sprawdziłem ale kilku użytkowników tego forum wysyłało rowery lub części na gwarancję i nie było problemu.

5. Wszędzie będą obniżki, większe lub mniejsze.

6. Znaczącym plusem tarczowych hamulców jest to, że na mokrym hamują lepiej niż v-ki.

 

Do 1500zł z nowych brałbym tylko i wyłącznie Integrala lub Maestro.

Z używek to już czego dusza zapragnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Coś w tym jest. One faktycznie konkurują z "markowymi" produktami do 2k zł

2. Kands Maestro ma blokowany amortyzator, Lazaro Integral nie ma (domyślnie bo ktoś pisał tutaj, że dogadał się z producentem i mu zamontowali z blokadą).

3. Jeżeli się na tym nie znasz to tak, może być niebezpieczne. Poza tym na pewno droższe jeżeli chodzi o ten przedział cenowy. Rowery opłaca się składać od okolic 3k zł

4. Nie ma żadnych problemów z gwarancją. Ja tego osobiście nie sprawdziłem ale kilku użytkowników tego forum wysyłało rowery lub części na gwarancję i nie było problemu.

5. Wszędzie będą obniżki, większe lub mniejsze.

6. Znaczącym plusem tarczowych hamulców jest to, że na mokrym hamują lepiej niż v-ki.

 

Do 1500zł z nowych brałbym tylko i wyłącznie Integrala lub Maestro.

Z używek to już czego dusza zapragnie.

 

 

Dzięki za konkretną odpowiedź. Blokowany amortyzator to mój duży krók do przodu jeśli chodzi o zakup tego sprzętu;)

 

Jeśli chodzi o składanie, to myślałem, że może to być dla mnie trochę za duże wyzwanie. Jak rozumiem złożonego się zamówić nie da?;) Znalazłem dystrybutora w Krakowie i sprzedają za 1250 z możliwością odbioru osobistego, także dowiem się czy można się przejechać na sprzęcie i czy na pewno sprzedają złożony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o składanie, to myślałem, że może to być dla mnie trochę za duże wyzwanie. Jak rozumiem złożonego się zamówić nie da? ;)

Masz na myśli skręcenie roweru a nie składanie. Kolega wyżej odpowiadając miał na myśli składanie od zera roweru z własnych zakupionych klamotów. Tutaj masz tylko do przykręcenia kierownicę, przednie koło, pedały i siodełko czyli 10min roboty. Nic trudnego. Skręconego Ci nikt Ci nie wyśle.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat - nie chcę zakładać nowego.
Chcę zamienić mojego MTB na crossowego (większe koła, inne przełożenia bo więcej jeżdżę po asfalcie (mam 30 km do pracy w jednym kierunku)).
Czytając wątek widzę, że dla Maestro nie ma konkurencji w cenie 1000-1700 zł.

Interesuje mnie jednak rower crossowy za kwotę 2000 do 2500 zł.
Macie jakieś propozycje?


Czy może wziąć Maestro i od razu wymienić w nim kilka rzeczy (inny amortyzator np. Raidon, tarczówki, przerzutki Deore, manetki Deore).
Czy użytkownicy mogą się wypowiedzieć na temat "wymiany części od razu przy zakupie"?
Sprzedawcy internetowi idą na takie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli skręcenie roweru a nie składanie. Kolega wyżej odpowiadając miał na myśli składanie od zera roweru z własnych zakupionych klamotów. Tutaj masz tylko do przykręcenia kierownicę, przednie koło, pedały i siodełko czyli 10min roboty. Nic trudnego. Skręconego Ci nikt Ci nie wyśle.

 

 

W takim razie pomyliłem pojęcia;) W takim wypadku chyba nie pozostaje nic innego jak wziąć Kandsa, ale jeszcze jak wrócę do Krakowa, to postaram się gdzieś znaleźć sprzęt do "przejechania się", bo nie miałem styczności z rowerem krosowym, a może mi jednak nie przypadnie go gustu.

 

Trochę odbiegnę od tematu, ale czy w przypadku zwykłych górali ten Kands jest równie konkurencyjny? Cały czas się zastanawiam, bo łatwiej zrobić z górala szosę niż z corsa górala, a nie raz fajnie sobie pojeździć w ciężkim terenie. Pamniętam, że na swoim Kellysie (21 biegów) bez problemu osiągałem dobre prędkości,

 

http://allegro.pl/kands-energy-1300-disc-brake-shimano-full-alivio-i3462683527.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki byście polecili rower crossowy z ramą 23 z przedziału cenowego do ok 1300?

niestety Lazaro, Kands, Scude itd. występują tylko z ramą 21, więc muszę szukać czegoś innego,

zostają chyba tylko markowe firmy jak Unibike lub Kross? czy może coś innego o czym nie wiem :)

robiąc obchód po sklepach w okolicy to właśnie jedynie te firmy oferowały takie ramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim zainteresowanym wybierającym Crossa do 1100zł podam do informacji, że w Lazaro Integral V3 jest amorek NVX z regulacją bez blokady, a w Scud Atlantic NVX z regulacją i blokadą, więc drugi model bardziej opłacalny.
Pojawiła się również fajna oferta na allegro niemieckiej marki Bulls - http://allegro.pl/show_item.php?item=3486084849 za 1100zl cross bike 1, sprzedawca odpowiedzial, ze gwarancji daja 12 miesiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W innym temacie poruszaliśmy kwestię tego CUBE. był moim faworytem do czasu jak się okazało, ze przedni amortyzator jest bez blokady/ Co w przypadku roweru typu CROSS jest niemal dyskwalifikujące , a w tej cenie na pewno.

Przedewszystkim ten CUBE to nie cross, to rower 29" , Tym bardziej Maestro, czy Lazaro nimi nie są. Lazaro moze aspirować do tytułu "króla szos" jak to zachwala jego sprzedawca po wrzuceniu w niego kilkuset złociszy w kierownicę, mostek i koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flash GTS jest cienki. Jeśli chodzi o Crossfire to pewnie będzie trudno o 400 zł zniżki ale 200 myślę,ze ze spokojem jesteś w stanie ugrać a jeśli dobrze poszperasz to może i 300 by się udało ale tego nawet starożytni rosjanie nie wiedzą.

Generalnie w cenie 1000-1300 zł nie ma realnej wartościowej alternatywy dla Integrala, Maestro i ich bliźniaków, trzeba się z tym pogodzić i albo kupować jeden z nich albo dołożyć czasami nawet sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w cenie 1000-1300 zł nie ma realnej wartościowej alternatywy dla Integrala, Maestro i ich bliźniaków, trzeba się z tym pogodzić i albo kupować jeden z nich albo dołożyć czasami nawet sporo.

 

a ten Northtec?

 

http://allegro.pl/rower-northtec-caledon-vb-alivio-28-24b-2013-i3422250475.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednia przerzutka gorsza o 2 klasy, słabsza kaseta, słabsze manetki, kiepściutki łańcuch - generalnie jak widzisz rower droższy o 250 zł od Integrala a słabiej wyposażony. Jednak jeśli udało by Ci się zbić cenę to warto go wziąć. Zresztą jeśli faktycznie w grę wchodzi tylko rama 23" to nie masz byt dużego pola manewru w zakładanym przez Ciebie pułapie cenowym więc nawet bez obniżki jest to opcja możliwa do rozpatrzenia. Niemniej jednak walcz o rabat bo sezon rowerowy jest już prawie na finiszu. Poza tym Northeca mozna dostać w wielu stacjonarnych sklepach rowerowych w całej Polsce, praktycznie w tej samej cenie co w internecie więc poszukałbym na Twoim miejscu właśnie sklepu i z nimi negocjował cenę, no i jest okazja przymierzyć się do niego.

Edytowane przez Piehursson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przednia przerzutka gorsza o 2 klasy, słabsza kaseta, słabsze manetki, kiepściutki łańcuch - generalnie jak widzisz rower droższy o 250 zł od Integrala a słabiej wyposażony. Jednak jeśli udało by Ci się zbić cenę to warto go wziąć. Zresztą jeśli faktycznie w grę wchodzi tylko rama 23" to nie masz byt dużego pola manewru w zakładanym przez Ciebie pułapie cenowym więc nawet bez obniżki jest to opcja możliwa do rozpatrzenia. Niemniej jednak walcz o rabat bo sezon rowerowy jest już prawie na finiszu. Poza tym Northeca mozna dostać w wielu stacjonarnych sklepach rowerowych w całej Polsce, praktycznie w tej samej cenie co w internecie więc poszukałbym na Twoim miejscu właśnie sklepu i z nimi negocjował cenę, no i jest okazja przymierzyć się do niego.

 

 

Ok, dzięki za radę :)

to kupię pewnie tego Northeca albo Unibike Crossfire zależy od dostępności w sklepach,

a jeszcze ostatnie pytanie, gdyby się okazało ze mogę oba z nich dostać w sklepie u siebie, to który się bardziej opłaca? Northec czy Unibike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pierwszy raz jako zarejestrowany użytkownik na forum, przy czym incognito od ok. miesiąca.

 

Czytając forum zauważyłem, że większość poszukuje podobnego roweru, a może tylko tak mi się tak wydaje, bo na takie tematy zwracałem uwagę. Ponieważ temat jest podpięty opiszę bez doradzania moje poszukiwania  roweru w podobnej cenie (mój limit był na poziomie 1500, chociaż przeglądałem oferty rowerów z ceną ok. 2000 licząc na posezonowe  obniżki) i do podobnych zastosowań. To co napiszę może pomoże autorowi i innym a może nie, ale co tam. W podanym przedziale cenowym wybierałem wśród następujących propozycji:  (przedstawiam chronologicznie  co wybierałem i odrzucałem)

Od samego początku zdecydowałem się na polskich producentów, znałem: Kross, Unibike, Mbike, Eurobike, Romet. Przy czym Kross, Mbike, Romet w obecnej ofercie nie oferował nic intersującego i wpadającego w oko (oczywiście w moje oko).

  1. Unibike Viper - Spodobał mi się, lepiej wygląda w rzeczywistości niż na zdjęciu. Ma bardzo zrównoważony osprzęt, nie znalazłem elementu, który znacząco odstawał by od reszty.  Ale przekraczał mój budżet. Kupiłbym za 1700 a tak to do schowka może pojawi się w wyprzedaży.
  2. Unibike Crossfire – Amortyzator bez blokady. Odrzucam.
  3. Eurobike Cross Trail 0.1 dostępny w Internecie za ok. 1400. Również wydaje mi się, że dość sensownie skompletowany, ale raziły mnie opcje i błędy w specyfikacji. Odłożyłem jako rezerwa.
  4. Na forum zwróciłem uwagę na Kands Maestro, a ponieważ spełniał moje wymagania, chciałem chociaż obejrzeć jakość wykonania. Skontaktowałem się z producentem z pytaniem o najbliższego dystrybutora i niestety do najbliższego sklepu miałem ponad 100 km. W tej cenie wydaje się interesującą propozycją, zatem trafia do schowka.
  5. Powystawowy Kross Crow Preria za 999 PLN oraz Kross Crow Rubble za 1499 PLN. Oba odrzucam. Niestety są to damki i obawiam się że konstrukcyjnie mogą być niedostosowane do mojej masy 105 kg. Szczególnie, że pierwszy ma chyba tylko 20 szprychowe obręcze, a drugi to rozmiar 19 dla mnie za mały.
  6. W sklepie polecają i przymierzam Medano Beyond B.03, do kupienia za 1550. Odrzucam, szukam raczej Crossa a nie Trekkinga dodatkowo wolałbym lepszą przerzutkę z przodu i lepsze korby.
  7. Przeglądam stronę Medano (marka dla mnie wcześniej nieznana i niestety mało informacji w internecie). Biorę pod uwagę Medano Countour Cr1.1. Był dostępny w licytacji niestety z za dużą ramą (poszedł w bardzo dorej cenie za 1151 i jest ponownie wystawiony). W sklepie internetowym za trochę ponad 1450 z gratisami (błotniki i oświetlenie).Propozycja trafia do schowka, wolałbym mocniejsze korby.
  8. Jeżdżę po sklepach oglądam, przymierzam znajduję Herkulesa Jump Somo z 2012 taki jak w linku tylko że za 1499. Podoba mi się, rama 21” pasuje. Jadę do domu przemyśleć i przeanalizować zakup. Odrzucam chciałbym lepszą przerzutkę z przodu i lepsze korby.
  9. Znajduję jeszcze Medano Vanity Vt.3 za 1820 z licznikiem i tanim zapięciem w gratisie. Ten by mi pasował chociaż ma gładkie opony, a  wolałbym jednak jakieś semislick, ale osprzętowo to czego szukałem a nawet lepiej. Opony, jeżeli nie dadzą rady po utwardzonych ścieżkach to najwyżej wymienię. Dokładam kasy i mam nowy rower. Po zakupie, drobnej regulacji wymagała przednia przerzutka. Wczoraj przejechałem tylko 15 km po płaskim asfalcie, ścieżce rowerowej i leśnej ścieżce (pomimo łysych opon rower w takim terenie daje radę). Siodełko nie jest tak niewygodne jak się obawiałem. Pozostałe elementy, a cóż można powiedzieć po takiej krótkiej przejażdżce, bez zastrzeżeń. A tutaj http://portal.bikeworld.pl/rower/artykul:a15/6872/Medano+Vanity+VT3/ recenzja roweru z 2010 roku ale od tego czasu w specyfikacji nie dostrzegłem zmian.

 

Ale się rozpisałem. Mam jednak nadzieję (może złudną), że dla szukających jeszcze w tym roku cross-a okaże się pomocny prezentując kilka rowerów dotąd nie wymienionych w wątku i dzięki moim obserwacją uda się szybciej dokonać dobrego wyboru (oczywiście dla każdego ten dobry wybór może być inny). Życzę udanych zakupów.

 

 

Edytowane przez Pawel11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę tylko 3 grosze w sprawie marki Kross.

Z tego co się orientuję wskazane przez Ciebie modele Kross Crow to modele już wycofane produkowane kilka lat temu.

Na tym przykładzie idealnie widać jaką drogą idzie Kross.

Porównajmy sobie rowery dzisiejsze w tym przedziale cenowym co te z aukcji allegro.

Różnica jak stąd do końca drogi mlecznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to Medano idzie w dobrym kierunku a model Vanity Vt.3 sprzętowo wypada świetnie w porównaniu co mamy na rynku w tej cenie, jakoś wcześniej przeoczyłem ten rowerek padłoby pewnie na niego albo Vipera ( jakoś nie mogłem się do koloru ramy przekonać  a jak się przekonałem to roweru ani widu ani słychu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...