Skocz do zawartości

[opony] jakie slicki do 29er?


xoar

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

potrzebuję kupić slicki do 29er'a, lub inne szybkie opony, ale raczej slicki, co polecacie

 

Nie znam się na 29er'ach stąd nie wiem, czy Kojaki wielkościowo pasują, ETRTO mówi, że tak, ale może ktoś potwierdzi?

Kojak - 35-622 ?

 

Jeśli nie Kojaki, to jakie inne? Cena ok. 100 pln/oponę max.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  ile za te vulpine i mam pytanie jak one trzymają na asfalcie podczas deszczu.

Jeżdżę na continentalach race king 29x2,2 są szybkie na suchym trzymają rewelacyjnie słabiej  jest podczas deszczu przy ciśnieniu 4,5 atm nie czuje się super. Po 2000 km tylna opona do wymiany jest już łysa przód dalej super odporność na przebijanie zerowa po założeniu opaski kevlarowej problem znikł ale ogólnie opony fajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

potrzebuję kupić slicki do 29er'a, lub inne szybkie opony, ale raczej slicki, co polecacie

 

Nie znam się na 29er'ach stąd nie wiem, czy Kojaki wielkościowo pasują, ETRTO mówi, że tak, ale może ktoś potwierdzi?

Kojak - 35-622 ?

 

Jeśli nie Kojaki, to jakie inne? Cena ok. 100 pln/oponę max.

 

Pozdrawiam

 

Marcin

 

Dżizas :(

"Niniery" wymyślono m.in. po to, żeby NIE ZAKŁADAĆ do nich slicków.... Od tego są rowery na kołach 700 x 23, z charakterystycznym "barankiem"

To tak jakbyś kupił jeepa żeby pojeździć po rynku.

 

No ale skoro się upierasz, to doradzę Geax Mezcal 29  x 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy pada to upuszczam do 3,5 ale nie w tym sens chodzi o zachowanie przy prowadzeniu

Zachowanie przy prowadzeniu zależy w sporej mierze od ciśnienia. Im wyższe tym niższy opór toczenia ale przy okazji trzymanie też.

 

Imo jeżeli ma być slick to trza zobaczyć co jest i brać. Nie zakładam żeby rynek powalał wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ciśnieniu to wiem naprawdę sporo ale zdania nie zmienie na mokrym trzeba uważać ale na suchym jazda sprawia super frajde tak samo szuter i to rekompensuje sam jestem rzed dylematem co teraz wybrać i rozważam vulpine i dalej race king 

A co do porównań do samochodów to myślę że to SUV a nie Jeep chyba żemówimy o grupie która startuje to oni tak mają jeep-y

ale tak jak z SUV-em chodzi o wygodę ludzi wysokich możliwości terenowe a i po bulwarze to też nie ma wstydu :thumbsup: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o cene vulpinow mogles zapytac na priv....150zl/komplet

 

cisnienie 4,5 bara upuszczane do 3,5 - nie wiem ile wazysz, ale ja przy 85kg w race kingi pompowalbym przod 1,5-1,8 bara i tyl 1,8-2,2bara (w zaleznosci od tego, czy asfalt, czy teren), wiec przemysl sprawe, bo na takim cisnieniu sie nie jezdzi, chyba ze masz 150kg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dużych opon to jeszcze bardziej dostępne schwalbe Super Moto 29 x 2.35

 

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/super_moto_430

 

product_142.giftrans.gifArtikelnummer: trans.gif11600313.01 but_drucken_art.gif trans.giftrans.gifGrootte: trans.gifETRTO 60-622 (29 x 2.35 Inch) Rubbermengsel: trans.gifPaceStar


 

Gewicht: trans.gif680 g (24 oz) Bandenspanning: trans.gif30-55 psi (2,0-4,0 Bar) Max. belasting: trans.gif145 Profiel: trans.gifHS 430 EPI: trans.gif67

Edytowane przez Greg00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może semi-slick?  

Kenda Khan 52-622 (700x50C) - u mnie po 1800km nie ma śladów zużycia, głównie po asfalcie , jest bardzo cicha.

Rzekomo ma wkładkę antyprzebiciową.

Dodatkowym plusem jest to, że jest tania - z tego co pamiętam poniżej 50zł szt, foto poglądowe:

 

214349740749a65f29b05d0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Slicki w rozmiarze 29"? Co prawda nie jest to full-slick, ale wystarczająco "blisko", polecam Schwalbe Big Apple 29x2.35"

przymierzam sie do zakupu tych opon typowo na miasto 

mozesz powiedziec jak sie spisuja na typowych polskich dziurawych chodnikach? da sie przeleciec szybko przez krawezniki?

 

i jaki wybrac rozmiar skoro obecnie mam 2,1?

 

da sie spokojnie jechac po polbruku posypanym piaskiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ani razu moja oponka nie ujrzała naszych uroczych polskich trotuarów(użytkuję ten rower na emigracji;), jeśli o "przelecenie przez krawężnik" chodzi to że tak powiem mam inną technikę i szczerze napisawszy nie do końca wiem co masz na myśli...ja z reguły podskakuję dwoma kołami i nie walę w krawężnik, ale jeśli o to chodzi to oponki te mają nieskończone pokłady "amortyzacji" - są dosyć wysokie i umiejętnie napompowane radzą sobie z dziurami wyśmienicie. 

 

Jaki rozmiar masz wybrać mając obecnie 2.1? No nie wiem - a chcesz mieć taką samą oponę, węższą czy szerszą? 

 

Spokojnie to żadną oponą nie pojadę po polbruku posypanym piaskiem bo to dosyć zdradzieckie połączenie a może to kwestia traumy z dzieciństwa jak załatwiłem sobie szczękę wykonując efektowny ślizg bokiem z hamowaniem dziobem...

 

 

POZDRo-:ver

 

 

p.s.: tak jak napisał Greg00 - teraz Big Apple są dostępne jako Super Moto z nieco zmienionym bieżnikiem względem moich jabłuszek...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rowerze jezdze dopiero od roku po bardzo dlugiej przerwie (jakies 10-12 lat) wiec jeszcze nie nauczylem sie skakac calym rowerem

no i nie bardzo da sie zeskoczyc z kraweznika i wskoczyc na kolejny jadac 20-30km/h gdzie "ulica" ma tylko 2-3m szerokosci :/

 

oczywiscie mowa o mniejszych kraweznikach bo przed wiekszymi zwalniam

niestety w godzinach szczytu nie ryzykuje jazdy po ulicach (do pracy jade po "wylotowej" z miasta) wiec jestem zmuszony do jazdy po polamanych plytkach :/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zwrócić na jeszcze jedną rzecz przy zakupie slicków i ładowanie ich do obręczy typowej mtb 29"

Opony 29" mają ciśnienie do 4 bar, większość obręczy ma max 4-5 bar. Opony typu kojak, marathon racer mają zakres ciśnienia 4-6 bar, jak załadujesz ciśnienie 6 bar to jest możliwe, że przy jakimś podjeździe pod krawężnik może się koło złożyć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Proponuję zwrócić na jeszcze jedną rzecz przy zakupie slicków i ładowanie ich do obręczy typowej mtb 29" Opony 29" mają ciśnienie do 4 bar, większość obręczy ma max 4-5 bar. Opony typu kojak, marathon racer mają zakres ciśnienia 4-6 bar, jak załadujesz ciśnienie 6 bar to jest możliwe, że przy jakimś podjeździe pod krawężnik może się koło złożyć

czegos tu nie rozumiem. obrecze do MTB z zalozenia maja byc mocniejsze niz tekingowe czy szosowe zeby wytrzymaly jazde w terenie, skoki itp itd

a tu nagle zmiana cisnienia w oponie o max 50% ma je zniszczyc? cos mi sie nie wydaje... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to napompuj sobie kolo w samochodzie na 4-6 barow

 

obrecz, ktora ma max cisnienie 4 bary dla kapcia 2,2" dla szosowego slicka ma 2-2,5x wiecej, trekingowe slabsze od mtb? a dlaczego? mtb wytrzymuja wiecej? a moze to zasluga grubszych opon i amortyzatorow?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...