Skocz do zawartości

[6991g] Cannondale Synapse


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym tutaj przedstawić projekt szosy, który powstawał od połowy kwietnia. Co prawda sama koncepcja kupna nowego/używanego roweru przyszła już na jesień zeszłego roku, ale sam Cannondale to późniejsza historia. Było to spowodowane różnymi niepowodzeniami z innymi rowerami szosowymi, które mieć miałem lub miałem a niestety zwrócić musiałem. Miarka się przebrała gdy kupiłem używanego KTM-a. Niby wszystko ok, ale rama była strzelona. Tak więc postanowiłem szukać okazji, czego wynikiem jest mieszanka części nowych i używanych ale w b. dobrym stanie.

 

Chyba pierwszy raz w trakcie swoich przygód z rowerami, sprzęt zacząłem od kupna ramy. Oczywiście było to podyktowane okazją która się nadarzyła. Lekko używana, ale gdybym taką mi sprzedali w sklepie jako nową, to chyba bym uwierzył sprzedawcy. Chciałem coś wygodniejszego, więc Synaps pasuje idealnie.

 

Osprzęt miał być Srama, ale Force. Gdy przyszło do zakupów, okazało się, ze Force jest teraz bardzo słabo dostępny a jego ceny takie same jak Red-a, na dobrą sprawę i chwilę obecną już poprzedniej generacji. Wybór więc był prosty. 

 

Kółka - padło na chiński karbon i w sumie jestem zadowolony. Wziąłem cięższy zestaw aby trochę wytrzymał. Rower ma być w zasadzie do codziennego użytkowania, treningów a nie startów więc, nie chciałem przesadzać z odchudzaniem tego elementu. Stożek 38mm a nie 50 ponieważ często jeżdżę sam w miejscach gdzie mocno wieje ( a od boku potrafi przy mojej wadze rower przestawić) lub jest pagórkowato. Stąd też rozstaw kasety.

 

Skośnoocy przyjaciele przysłali również kierownicę. Wygląda bardzo fajnie.

 

Pierwotnie kolorystyka miała być jako czarny mat w pełni lub czarny z flu-żółtymi wstawkami i elementami, jednak jak już pisałem zakup ramy Cannona zmienił koncepcję na black&white z delikatnymi czerwonymi akcentami.

 

Wbrew pozorom, niektóre części jest ciężko kupić, lub długo trzeba na nie czekać. Najgorzej było z manetkami - drakońskie ceny lub czas oczekiwania 3 tygodnie :blink:. Szczęście chciało, ze o dobrej porze odwiedziłem niemieckiego ebay-a. Manetki reda przyszły w 3 dni z miejscowości Haschloh któregoś Landu w cenie niższej niż w Polsce udało się znaleźć Forcy. Poza tym, Polska jest strasznie dyskryminowana na świecie. Z USA wielu sprzedawców wysyłało prawie na cały świat, oczywiście wykluczając Polskę. Niemcy też nie są zbyt skorzy do wysyłki w nasze rejony. Pewnie mają swoje powody.

 

Pedały zostały ze starej szosy, wiec tutaj nie było pola manewru.

 

A żeby nie było tak kolorowo... Jarzemko sztycy Cannondale to straszne padło... Niby trzyma dobrze, ale tylko siodełka z prętami idealnie pasującymi do odlewu jarzemka. Oczywiście w zestawie z rowerem było takie do prętów okrągłych o małej średnicy a ja miałem siodełko z prętami karbonowymi o większej. Kupiłem inne jarzemko, niby przystosowane - ale jak się okazuje do jeszcze większych prętów. Chyba takie jak są np w siodłach Tune-a lub z Azji. Póki co wymontowałem SLR-a z innego roweru a w międzyczasie będę pracował nad dostosowaniem SLR Fibry do jarzemka które zakupiłem. Pozwoliłem sobie wiec wstawić jego wagę, ponieważ znajdzie się ono w rowerze na dniach.

 

Projekt generalnie zakończony, oczywiście poza sprawą siodełka. Kupić jeszcze muszę jakieś tanie koła do katowania, na trenażer i będzie pełen zestaw;) UCI illegal jest.

bottom bracket (łożyska suportu) Sram BB30 64g

brakes (hamulce) Sram Red Black Edition + SwissStop Black Prince- 276g
cables and casings (pancerze i linki) Goreride On + regulatory Jagwire - 148g
cassette (kaseta) Sram Force 1070 10s 12-27 - 242g
chain (łańcuch) Shimano Dura-ace 10s 107 ogniw - 251g
crankset (korby) Sram Red BB30 Black Edition 53/39 - 636g
derailleur front (przerzutka przednia) Shimano Dura-ace alu śrubka- 64g
derailleur rear (przerzutka tylna) Sram Red - 146g
fork (widelec) Cannondale S.A.V.E + gwiazdka Specialized - 396g
frame (rama) Cannondale Synapse 2012 56' - 1180g
handlebar (kierownica) China Carbon - 224g
handlebar tape + bar plugs(owijka i  korki) Pro white - 72g
headset (stery) Token intergrated - 65g
pedals (pedały) Shimano Dura-ace 7800 - 281g
seat (siodło) Selle italia SLR Fibra - 144g
seatpost (sztyca) Cannondale Save - 186g
seatpost clamp (zacisk sztycy) Cannondale - 34g
shifters (klamki) Sram Red - 294g
skewers (zaciski kół) KCNC - 44g
spacers (podkładki) 2x3mm noname carbon - 4g
stem (mostek) Ritchey WCS 100mm - 117g
tire F (opona przód) Continental GP 4000s - 208g
tire R (opona tył) Continental GP 4000s- 211g
tubes  (dętki) Maxxis Ultralight - 132g
wheelset (koła) China Carbon 38mm + Novatec 291SB/482SB + Pillar Aero + taśma izolacyjna - 1572g

 

Suma: 6991g

 

Dodatki to koszyk na bidon Accenta (17g) i chain catcher Tokena (6g).

 

Zdjęcia sprzętu: https://picasaweb.google.com/Rychlaa/CanonPicasa?authkey=Gv1sRgCIjthL2d_KzpmQE#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezla taczka :thumbsup:

Kola swietnie wygladaja na tych szprychach, wiesz dokladnie jaki to model i gdzie je dostales? Czy moze kola w calosci byly kupione?

2 rzeczy, ktore bym bezwzglednie zrobil i jedna do rozwazenia.

1. wywalenie nakretek wentylkow

2. przesuniecie jednej opony tak aby te same napisy byly przy wentylkach

I do rozwazenia, obrocenie mostka. Raz, ze rower bedzie ladniej wygladal, a dwa bedziesz mial bardziej sportowa pozycje, PRO pelna geba. Bo i tak kiera jest teraz dosc wysoko.

 

Kilometrow zycze!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie mostka, to jeszcze kwestia która będzie się zmieniać. Muszę dobrać optymalną pozycję,  najprawdopodobniej pozostaną obie podkładki pod mostkiem a właśnie obrócę go aby była bardziej sportowa pozycja.

 

Do nakrętek jestem jakoś przyzwyczajony, ale chyba odkręcę.Bo wszyscy śmieja się z tych moich nakrętek w rowerach ;p Na napisy na oponach, prawdę mówiąc chyba bym nie zwrócił uwagi, bo aż tak szczegółowy nie jestem, ale zobaczymy co się będzie dało zrobić ;)

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrócić mostek z powodów estetyczno-wizualnych? Uzyskać prowygląd? A jeśli założycielowi tematu zależy na tym żeby (wygodnie) jeździć a nie mieć odpowiednią prezencję?

Ja wystartowałem na szosie także z "pro" ustawieniem mostka. I mój organizm darł się na całego: "nieeeee!!!!"

Postawiłem kokpit "na baczność" i zrobiło się bardzo miło :)

 

Nie zmieniaj tego tylko dla walorów estetycznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu w pewnym sensie masz racje.

Bo to co moze wydawac sie wygodne, nie koniecznie musi byc optymalne.

Jest wygodnie, bo tak sie jezdzilo przez n lat, pamiec miesni, to co wglowie siedzi.

Korygujac takie rzeczy, cialo bedzie mowilo nie. Kwestia czasu aby przyzwyczaic uklad miesniowy do pozadanej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Specu, którego miałem wcześniej, pozycja była dużo bardziej sportowa/niska, wyciągnięta i występował problem bolącego karku. Stąd troszkę krótszy mostek i delikatnie krótsza rama teraz. Powinno być lepiej. W Specu mostek był też na minus. Trochę już kilometrów na szosie zrobiłem, więc myślę że moje plecy stwierdza co będzie lepsze - stawiam jednak ze mostek pójdzie na "-". Aczkolwiek w MTB wspornik jest również ustawiony na "+". Spowodowane to jest stousnkowo długimi nogami w porównaniu do tułowia.

 

@Chris, przepraszam ale zapomniałem wcześniej odpowiedzieć na twoje pytanie. Koła kupione jako gotowe, ale piasty wybrałem sam a dokładnego modelu szprych niestety nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym zapytać osoby które używają kół karbonowych, jakie klocki hamulcowe stosujecie? 

 

Black Princy hamują b.dobrze, nie piszczą ale znikają dosłownie w oczach. Jeszcze nie teraz, ale na pewno w tym sezonie będe musiał kupić jeszcze jeden komplet klocków. Czy ta wersja żółta jest może trwalsza? A może jakieś inne polecacie?

 

Siła hamowania w moim przypadku jest oczywiście ważna, ale nie musi być na najwyższym poziomie z racji mojej wagi - 65kg.

 

P.S. Mostek na minus, lekko wyżej sztyca i testuję czy już jest optymalnie;)

 

 

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zeby klocek znikal niz obrecz.

 

Obecnie jestem na Zippach Platinum Pro Evo. Super klocki ale pieronsko drogie, ok 50% wiecej niz Black Prince, na ktore, po zajechaniu obecnych, sie przesiadam. Tym bardziej, ze sa juz oficjalnie dopuszczone przez Zippa.

 

Jezdzilem na zoltych swissstopach w polaczeniu z chinskimi obreczami. O niebo lepiej hamowaly niz klocki dolaczone do obreczy. Te wogole nie hamowaly.

Problem z zoltymi jest taki, ze zabarwiaja obrecz i zapylaja zaciski na zolto.

Podobno sa twardsze od czarnych, maja wyczuwalnie gorsza modulacje i sile.

 

Bardzo duzo pozytywnych opinii maja Reynoldsy Cryo Blue, cena ok £22, czyli taniej od zoltych i czarnych.

Ewentualnie Zipp Platinum Pro w podobnej cenie.

Mozesz jeszcze rozwazyc klocki korkowe, Zipp, Corima (te akurat ciezko znalezc). Cena podobna do Reynoldsow.

 

Apropo w jakich cenach masz BP i zolte?

Ile przejechales i na ile oceniasz przebieg czarnych?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne kupiłem na Allegro jak leciało -150zł. Teraz będę szukał coś taniej. Ceny jednych i drugich w PL takie same, na zagranicznych ebayach żółte są trochę tańsze. Tych dołączonych do obręczy jeszcze nie testowałem. Z ciekawości muszę sprawdzić je.

 

Czarnych zostało mniej-więcej 3/5, a przebieg niewielki bo koło 300 km, ale w tym dwa treningi gdzie podjeżdżałem pod górę, zjazd i znowu do góry. Tak kilka razy. Wyjazd z miasta to też co chwile światła itd...

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czarne i zolte w tych samych cenach.

Pojezdzij troche na tych klockach. Mialem podobne wrazenie z Zippami. Myslalem, ze po paru setkach km nie dotrzymaja 2k km.

Teraz maja ponad 2.5k km, a zuzycie jest na poziomie cos ok 50%j. Waze troche wiecej, a moje trasy, przy 100km to min 1000m w gore i dol.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może musi się to podocierać, czy coś w tym stylu, i będzie mniej zużywać się. Mam nadzieję, że będzie własnie tak jak piszesz. Bez stresu, zobaczymy co kilometry przyniosą ;)

 

Słabo coś napisałem tą wypowiedź, ale godzina już nie ta.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Z klockami sytuacja okazała się być zdecydowanie lepsza niż się wydawało, że będzie. Bardzo szybko straciła się na początku część klocka, o czym już pisałem a później ich zużycie zdecydowanie się zmniejszyło. Nie odbiega od standardowego klocka na aluminiowej obręczy. Jeśli chodzi o piski to czasem się zdarzają, ale nie często.

Edytowane przez Rychlapl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...