Skocz do zawartości

[amortyzator] FOX 32 F29 CTD FIT - piszczy


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

Cała procedurę wymiany oleju przeprowadziłem wg filmu.

 

W przypadku mojego fox-a 32 float fit ctd 100mm wszystko wydaje się pasować.

 

Miałem lekki problem ze znalezieniem poprawnych proporcji oleju,
bo mój model nie występuje w tabeli lub nie potrafiłem go poprawie zidentyfikować.

 

Ostatecznie wybrałem

49) 2013 32 Float 26" 80-100 (O/C CTD damper)

 

w związku z powyższym do dolnych goleni użyłem dedykowanego oleju FOX Green 10 wt. 2 x po 20 ml
oraz FOX Float Fluid do nasączenia gąbek (na filmie z tego co pamiętam użyto FOX Green 10wt ale ja dałem Floata (bo miałem) / poza tym z pozostałości oleju na gąbkach wynikało, że potraktowano je właśnie float fluid, zaś na uszczelki kurzowe dałem wazeliną techniczną.

 

IMG_5721s.jpg

 

Na sam koniec pozostało jeszcze wymienić olej w komorze powietrznej z tego co pamiętam to sprawę załatwia klucz 26, odkręcamy całe wieczko komory (należy pamiętać o uprzednim spuszczeniu powietrza z amortyzatora) stary olej odciągamy strzykawką (u mnie było go około 3 ml), wstrzykujemy 5 ml Fox Fluid na dno komory. Zakręcamy korek i pompujemy.

 

W sumie wszystko zajęło około 30 minut a największy problem był z wbiciem gwintowanego sworznia, po stronie regulacji odbicia - do czego wykorzystałem aluminiową tulejkę.

 

Amortyzator po serwisie wydaje się pracować poprawnie (może nawet troszkę płynniej), blokady działają, skok prawidłowy, resztę pokaże eksploatacja.

 

Po przebiegu rzędu 5kkm, oleju było mniej więcej po 10ml na „nogę” czyli o połowę mniej. Co ciekawe olej w goleni z komorą powietrzną był znacznie ciemniejszy od tego z drugiej strony - pewnie nastąpił minimalny wyciek z komory powietrznej. Uszczelki nie wyglądały na zużyte, gąbki były dość brudne ale wciąż mokre.

IMG_5707s.jpg

 

Dolne i górne ślizgi w stanie idealnym.

IMG_5717s.jpg

IMG_5716s.jpg

 

Jedyne obawy mam plastikowych podkładek znajdujących się w dolnych nakrętkach,
gdyż wykorzystałem je powtórnie a były odkształcone więc może istnieć ryzyko wycieku,
w ostateczności czymś się je zastąpi…

 

IMG_5712s.jpg
 

To by było na tyle serwisu fox'a - z racji faktu, że to wersja fit więc nic więcej obecnie nie zrobię.

 

Wkrótce czeka mnie jeszcze serwis fox float 32 120mm ctd oraz dampera fox ctd bv dobiegają do 3kkm a sezon zimowy niebawem ;].

 

Jeśli coś jest niejasne chętnie udzielę odpowiedzi.

 

 

 

 

Edytowane przez OrzelPiotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Generalnie podstawowy serwis wersji z fit'em jest prostszy niż tych z otwartą kąpielą, nie różni się zbytnio od tego w RS'ach, po cichu natomiast liczyłem na serwis sprężyny powietrznej bo z filmików trochę nie zaczaiłem napełniania olejem komory negatywnej. Ew. też tłumika bo też by się przydało ale puki działa to pewnie nie ma sensu ruszać a jak się popsuje pewnie lepiej kupić nowy.

Tak ogólnie zastanawiam się czy:

-10wt green  to zwykły olej czy ma jakieś uszlachetniacze i czym różni się od 10wt red ? znając życie zwykły olej pewnie działa równie dobrze.

-czy ktoś float fluid zastępował red-rumem rock shox'a, zmienia pracę amorka?

 

Edit:

Chyba wybrałeś  złą wersję, bo O/C = Open Cartridge a nie FIT. 

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

10wt green  to zwykły olej czy ma jakieś uszlachetniacze i czym różni się od 10wt red

Różnią się lepkością ( ale nieznacznie) i producentem

Fox Suspension Fluid (red) 10wt. 47.36 @40, 15.69@100 degrees- Silkolene

Fox Suspension Fluid (green) 10wt. 47.00 @40, 11.7@100 degrees- Torco

 

 

 

czy ktoś float fluid zastępował red-rumem rock shox'a, zmienia pracę amorka

Float Fluid i Red Rum mają zbliżone wartości gęstości ( poziom 80W )  ,wg mnie, FLoat FLuid może być z powodzeniem zastąpiony przez Red Ruma ( mam tu na myśli tylko komorę powietrzną).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dzięki. Red rumem poza sprężyną, nasączam również gąbeczki, wg. mnie amor chodzi bardzo ładnie a sam olej zostaje dłużej na gąbkach.

Natomiast co do tego że ma on gęstość 80W to temat był już mocno wałkowany na różnych forach, generalnie do końca nie wiadomo jakie mają parametry, wiele osób sądziło że to odpowiednik przekładniowego 80W ale w praktyce tak nie jest bo sprawdzałem.

Jedyne wartościowe info jakie znalazłem to że red rum i float fluid to podobno odpowiedniki olejów typu assembly lube używanych do składania silników samochodów wyścigowych, zapobiegające zatarciu przy pierwszym rozruchu, zawierają również dużą ilość dodatków przeciw wycieraniu i zmniejszających tarcie.

Mimo to trafiałem twierdzenia że rock shoxy smarowane fluidem foxa chodzą inaczej (ciut mulą), jestem ciekaw czy ktoś weryfikował.

Bo w praktyce można temat opędzić różnymi zamiennikami, mniej lub bardziej kombinowanym, tak mi jeden serwis w pobliżu amorki robił ale po nasmarowaniu tym co trzeba chodzą lepiej, więc może chociaż częściowo warto kupować oryginalne smary.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

Chyba wybrałeś  złą wersję, bo O/C = Open Cartridge a nie FIT. 

 

No właśnie z tymi wersjami nie jest tak do końca jasno, szukałem na forach informacji ale mało jest takowych odnośnie FIT CTD, ale tak na zdrowy rozum, na filmie gość ma Fit i leje po 20 ml w każdą goleń, poza tym fit ma mniej oleju ale tylko w tłumiku tym samym reszta powinna być bez zmian.

 

Może się to uda komuś zweryfikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Maniak, sam fakt,że mają gęstość na poziomie 80W nie oznacza,ze są takie same- mogą ( i raczej będą) się różnić lepkością.

Ale znalazłem następujące informacje:

Red Rum to produkt firmy Torco o lepkości 50 cSt@40

Syntetyczny olej przekładniowy Mobilube 1 SHC 75W-90 ( wybrany przypadkowo)- 102cSt@40

Z kolei popularny Hipol GL-5 ma lepkość ( w zależności od wersji) od 13,5 do 40 cSt@40

 

Jak widać, oleje przekładniowe mogą mieć skrajnie różne wartości, co przełoży się na pracę amorka. Konkluzja- wybierając olej patrzymy na lepkość kinematyczną ( parametr cST@40 lub mm2/s prz 40 stopniach) a nie klasę SAE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ok, dzięki za doprecyzowanie i zebranie danych w jednym miejscu, bo porozrzucane po sieci nie wiele mówią, teraz wszystko jasne.

 

Float Fluid i Red Rum mają zbliżone wartości gęstości ( poziom 80W )  ,wg mnie, FLoat FLuid może być z powodzeniem zastąpiony przez Red Ruma ( mam tu na myśli tylko komorę powietrzną).

 

Dlaczego tylko komorę powietrzną? Co np. ze smarowaniem gąbek? Bo chyba do niczego innego tego się nie używa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Dlaczego tylko komorę powietrzną? Co np. ze smarowaniem gąbek?

O gąbeczkach nie pisałem, bo wg mnie olej użty do nasączania gąbeczek ma drugorzędne znaczenie- ważne jest ,aby olejów typu Float Fluid i RedRum nie wlewać do tłumika. Spotkałem się z amorkami,które , w opinii użytkowników, przestały pracowac po serwisie- się okazało,że , aby oszczędzić, do tłumika wlewali olej 80W ( " bo taki miałem,a olej to olej").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hmm,mój nowy ctd (nie fit) też lubi sobie pisnąć przy mocnym uderzeniu.Do tej pory wydawało mi ,że ten typ tak ma.Ale teraz nie jestem już tego taki pewien.Napisałem do CB w tej sprawie,ciekaw jestem co odpiszą.Ale biorąc pod uwagę,że w związku z "recall'em" mają na warsztacie 300 amortyzatorów chyba sobie poczekam na odp :) Tęsknię za moimi bomberami,którym serwis robiłem raz na dwa lata i nigdy mnie nie zawiodły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wczoraj serwis w moim drugim foxie 2013 32 Float 26" 120 (O/C CTD damper bez fit) wlałem zgodnie z tabelką po 30 ml w każda nóżkę, natomiast podczas zalewania komory powietrznej floatem zauważyłem, że widelca nie da się ugiąć do samego końca - zawsze zostaje 2-2.5 cm z tego co pamiętam ten prawie ten sam widelec (100mm z FIT) ugina się praktycznie do samego końca, czyżby wynikałoby to z dłuższych o 20mm nóg ???

Edytowane przez OrzelPiotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz manetkę remote czy dźwigienkę, bo jak to pierwsze to niekiedy wymagane jest skasowanie luzu na lince + jeszcze kilka obrotów baryłką. Co do blokady przy C to zawias praktycznie się nie ugina, przynajmniej w wersji z BV trzeba mocno bujnąć by coś osiągnąć. Różnica w pracy na każdym z trybów jest zarówno widoczna jak i wyczuwalna.

Edytowane przez OrzelPiotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mały update-amor wrócił z serwisu i przestał popiskiwać,właśnie odbyłem próbną jazdę.Durnykot ma rację-problem zdaje się tkwić w zbyt małej ilości oleju w dolnych goleniach bo tłumik był nie ruszany.U mnie dodatkowo były do wymiany uszczelki "kurzowe".Najwyraźniej mój egzemplarz był wyjątkowo niechlujnie zmontowany.Konkluzja jest taka:jeśli Twój nowy Fox wydaje podejrzane dźwięki to trzeba go "robić".I na gwarancję raczej nie ma co liczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Mod Team

Rozmawiałem ostatnio z serwisem w sprawie innego egzemplarza, stwierdzili jedynie krótko że wszystkie modele 2013-2014 z ctd piszczą i wystarczy podstawowy serwis komory powietrznej. Przynajmniej więc mniej więcej wiadomo w czym jest problem.

Postaram się przed sezonem wrzuć fotki z rozbiórki swojego. Powoli rozważam też zakup narzędzi do serwisowania tłumików fit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...