Skocz do zawartości

[10582] Mondraker Lithium RR 2013 Custom


mike24

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

3500km nowym bajkiem pękło.. Czas na krótkie podsumowanie dla zainteresowanych.

 

1. geometria ramy idealnie spełniła moje wymagania; rower jest bardzo uniwersalny i z powodzeniem używam go zarówno na długie (ponad 200km) trasy w urozmaiconym terenie, jak i do zabawy na singlach górskich, podjazdy na nim to czysta przyjemność :)

 

2. zawieszenie jest bardzo komfortowe; prawie nie buja przy pedałowaniu, wybiera wszystkie małe nierówności, a po zblokowaniu zamienia rower w HT (zero ugięcia)

 

3. po testach wróciłem jednak do prostej kiery i rogów... rizer poszedł do bajka mojej pani, której wyższa pozycja pasuje, mnie nie za bardzo ;)

 

4. oryginalna budowa zawiechy ma swoje wady - wszelki syf ląduje bezpośrednio na damperze i przegubach zawieszenia co powoduje konieczność ciągłego czyszczenia i częstszego smarowania; sytuację poprawiło nieco zamontowanie autorskiego (moje kumpla) chlapacza umieszczonego za damperem (coś na wzór błotnika w cube stereo), po testach w górach zdam relację jak się sprawuje :)

 

5. po ostatecznych zmianach na ten sezon (mostek i kiera ze skandium + zalanie mleczkiem) waga bajka to 10273g; w planach na przyszły sezon jest zejście na 9900g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

3500km nowym bajkiem pękło.. Czas na krótkie podsumowanie dla zainteresowanych.

 

1. geometria ramy idealnie spełniła moje wymagania; rower jest bardzo uniwersalny i z powodzeniem używam go zarówno na długie (ponad 200km) trasy w urozmaiconym terenie, jak i do zabawy na singlach górskich, podjazdy na nim to czysta przyjemność :)

 

2. zawieszenie jest bardzo komfortowe; prawie nie buja przy pedałowaniu, wybiera wszystkie małe nierówności, a po zblokowaniu zamienia rower w HT (zero ugięcia)

 

3. po testach wróciłem jednak do prostej kiery i rogów... rizer poszedł do bajka mojej pani, której wyższa pozycja pasuje, mnie nie za bardzo ;)

 

4. oryginalna budowa zawiechy ma swoje wady - wszelki syf ląduje bezpośrednio na damperze i przegubach zawieszenia co powoduje konieczność ciągłego czyszczenia i częstszego smarowania; sytuację poprawiło nieco zamontowanie autorskiego (moje kumpla) chlapacza umieszczonego za damperem (coś na wzór błotnika w cube stereo), po testach w górach zdam relację jak się sprawuje :)

 

5. po ostatecznych zmianach na ten sezon (mostek i kiera ze skandium + zalanie mleczkiem) waga bajka to 10273g; w planach na przyszły sezon jest zejście na 9900g

 

Ciekawe jak różne mamy potrzeby, ja np. nigdy nie wrócę do czegoś węższego niż 720mm, nawet w kolarce :w00t:

Może przegapiłem opis, byłeś tym w górkach? Jak sprawuje się napęd?

 

PS fajny sprzęcik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ramach kolejnego sprostowania... wróciłem ponownie na low rizera 660mm... niejako przymusowo, bo moją ulubiona kiera zaczęłą przeraźliwie skrzypieć! chyba rzeczywiście była za bardzo wylajtowana ;)

 

oczywiście, że byłem w górach... conajmniej 1500km z przejechanych w tym sezonie to teren górzysty, czytaj górskie szutry :)

 

co do napędu...

 

2 x 10 to coś co spełnia wszystkie moje wymagania, bałem się trochę małego blatu 40, ale jest spoko i w zupełności wystarcza

 

przerzutka tylna shadow+ mnie trochę zawiodła... blokady używam tylko i wyłącznie na zjazdach w trudniejszym terenie i wtedy rzeczywiście nic się nie obija, ale przy normalnej jeździe, nawet na wertepach nie blokuję, bo... lubi sobie poskrzypieć, a ja jestem na takie dźwięki uczulony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...