Skocz do zawartości

[Tłumik] Motion Control - brak powrotu


Mongol96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem. Otóż jeżdżąc sobie dzisiaj rowerkiem postanowiłem zaliczyć małą hopkę (dosłownie małą - może z 40cm). Niby wszystko było w porządku aż do momentu, w którym okazało się, że nie mogę zablokować amora manetką Pop Lock. Chwila zabawy i się zablokował, a gdy chcę go odblokować, to nie chce sam wrócić - muszę mu pomóc. Tłumienie działa - po skręceniu robi się twardy, innych problemów nie ma. Dźwięki te same :) Jutro go rozkręcę i obejrzę. Ale chciałbym wiedzieć, co mnie czeka. Macie jakieś pomysły? Mam nadzieję, że to tylko sprężynka wyskoczyła, no ale z moim fartem w życiu to pewnie coś gorszego. Amor to RS Reba RL 2012.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez tak miałem a i czasem się zdarza. W terenie już przy lekkim ugięciu blokada wracała samoczynnie na szosie po lekkim naciśnięciu na kierę. Jeśli tak masz to się nie przejmuj. U mnie było to częste jak była nowa a jak się dotarła zjawisko praktycznie znikło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Odkręciłem przed chwilą tłumik. postępuję według tych instrukcji: http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/index.html

http://all-mountain.pl/zdjecia/g25/imagepages/image6.html - tutaj mam problem. Otóż nie mogę odkręcić tego górnego korka od "korpusu". Jakieś pomysły? Nie chcę tego na siłę robić - jest strach, że coś urwę. A może tłumik ma nieco inną budowę niż ten? Proszę o szybką pomoc bo chcę to dzisiaj skończyć :)



I jednego nie rozumiem. Teraz, gdy wykręciłem MC z amora to sprężyna zdaje się działać...



A z pewnością było coś nie tak bo nawet jak wieszałem się na amorze to nie chciał wrócić.

 

EDIT:

Przyświeciłem latarką i sprężyna siedzi na swoim miejscu. Idę wkręcić tłumik i zobaczę, co będzie się działo. Zaraz wracam...

 

EDIT:

Czy to jakiś cud? Chyba musiało się coś zatrzeć i to tak porządnie. Nie musiałem rozbierać tłumika na pojedyncze części. Dziękuję Wam za pomoc i porady :)

Pozdrawiam

 

PS. Temat chyba do zamknięcia :)

 

Edytowane przez Mongol96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już znam przyczynę mojego problemu. Tkwił on na zewnątrz. Po prostu niebieskie kółeczko tarło o ramkę, która trzyma pancerz w jednym miejscu. Gdzieś coś musiało się przekrzywić i się blokowało. ;//

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

może spróbuj najpierw zdemontować linkę i sprawdzić działanie samej manetki. jeśli działa, spróbuj w rękach przekręcić pokrętło tłumienia, jak się nie da, pozostaje tylko rozebranie tłumika i szukanie problemu dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. może jest za mało oleju w tłumiku, to jest częsta przyczyna braku blokady po nie do końca fachowym serwisie, sprawdź w manualach ile trzeba wlewać, potem wylej olej ze swojego do jakiegoś pojemnika z podziałką i oceń czy jest ok

 

2.bardziej przyziemna sytuacja, czyli zapchany pancerz lub brudna rolka która chodzi z oporami

 

3. odkręcony floodgate, wtedy nie ma blokady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poddawaj się jak nie będziesz mógł przekręcić pokrętła ręką - u mnie sprężyna stawia dość duży opór. Tam jest sześciokąt, także można spróbować płaskim kluczem (nic na siłę oczywiście, żebyś niczego nie urwał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak byś chciał to zrobić, bo żaden pomysł mi nie przychodzi do głowy. jeśli wyjmiesz tulejkę z czerwonej obudowy(sprężyny) to druga część metalowej sprężyny nie jest zamocowana, więc niczego nie naciągniesz. pokrętła dwa razy też raczej nie da rady przekręcić i potem złożyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a czy jest gdzieś do kupienia taka sprężyna? moja jest już trochę wyrobiona i nie trzyma zbyt mocno (sprawdzane po wyjęciu tłumika z amora)

Nie wiem dokładnie o jakiej sprężynie mówicie ale jeśli to jest ściskowa to pomoże zostawienie na dzień, dwa sprężyny nie zamontowanej(wróci do starej długości - testowane na sprężynach głównych w replikach airsoftowych )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprężyna ma taki długi drucik na dole, wkładasz go w dziurkę  w której ma być, wszystko montujesz, tyle że nie dociskasz do końca, robisz 2-3 obroty pokrętłem i dociskasz do końca, żeby wskoczyło w prowadnice, i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli posiadacie reby 2011 w dół to tam jest inna konstrukcja zamocowania sprężyny, sprężyna jest zamocowana za wysoko i lubi czasem wyskoczyć ze swojego miejsca. Od 2012 poprawiono lekko tłumik i sprężyna jest zamocowana już niżej. Mój patent na wyskakującą sprężynę jest rozciągnąć ją wzdłuż osi tłumika. Na słabo odbijającą blokadę tak jak kolega Cox radzi jest dodanie jednego obrotu w naciągu sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...