Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Stałem się szczęsliwym właścicielem dwóch rowerków Motobecane. Jeden Prestige w świetnym stanie oraz Club w stanie do renowacji.

 

motobecana-club-przed - Google+

 

Jak widać na zdjęciach lakier jest pięknego koloru lecz jest mocno zniszczony. Kolor na jaki będę zmieniał do jasnozielony malowany w kabinie lakierniczej (nie proszkowo) - mam ojca lakiernika. Kolor będzie w barwach lat 70-80tych - żadnych jaskrawych.

Napęd, hamulce, piasty i całe koło w dobrym stanie. Obręcz chromowana Rigida świetnie mieni się w słońcu. Szprychy całe w szarym osadze który już próbowałem usunąć z kilku sztuk papierem 1500 z sukcesem. Wszystko będzie polerowane na wysoki połysk (testowałem już na części szczęk hamulcowych z sukcesem).

Siodełko będzie obszywane u kumpla w kolorze jasnego brązu. Taki sam kolor będzie owijki, która zakończy się na wysokości manetek hamulcowych.

Pozostanie mi poszukiwać klasycznych opon Schwalbe Lugano z białym paskiem przy rancie.

 

Postaram się relacjonować fotkami postępy w renowacji tego klasyka.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMAG0108.jpg

 

Znalazłem jeszcze logo Motobecane od tego roweru. Na fotkach brak loga bo odpadło :)

 

Ogólny pomysł/koncepcja narodziła się podczas oglądania dokumentu Brussels Express: Bike Messengers. Podczas wywiadu z francuskim mechanikiem od ostrych w tle pojawiła się piękna maszyna, która mnie zachwyciła.

 

rower widziany w lewym kadrze, a później jest zbliżenie na piastę i korbę.

https://www.youtube....FoYA6_J4#t=326s

 

Kolejnym bodźcem było to Motobecane Prestige:

http://www.arturgrab...ecane-prestige/

Edytowane przez chrissbe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Prace bardzo powoli idą do przodu. Własna firma i budowa domu nie ułatwiają sprawy.

Na razie doprowadziłem przednią piastę do porządku - jest prawie lusterko. Przed złożeniem roweru każda polerowana część potraktowana będzie dodatkowo pastą i futerkiem (teraz poleruję jedynie filcem oraz frotą).

 

PRZED

piasta1.JPG

 

 

PO

piasta2.JPG

 

Po dokładnym przyjżeniu się obręczom stwierdziłem, że można je jedynie zezłomować. Poszukuję teraz obręczy na 36 otworów w stylu jak poniżej (oponki zakupiłem już takie jak na foto):

 

04082052_4f817c103c698.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym proponował w takim razie kupić jakieś srebrne niskie i zdjąć naklejki. Np. ta jest ładna: http://www.rowery-kris.com.pl/sklep/index.php?idz=pokaz_produkt&prod_id=6766&kat=0&producent=

pozdejmujesz naklejki i będziesz miał ładną, w miarę klasycznie wyglądającą obręcz, a i trochę kasy oszczędzisz. ;) jest trochę wyższa, niż te ze zdjęcia, ale to w sumie może wyjść wizualnie na + ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tb14 sa taka mikstura imitujaca stare mavici typu module E (bardzo niskie, stosunkowo szerokie) + blaszka jak na ambrosio excelight. Ladne sa, ale tez strasznie "gumowe", mozna je bardzo mocno naciagnac, jak pod kolo do fixa, ale raczej koniecznie na szprychach 2.0.

Z obreczy tanich masz saiko, a z imitujacych retro chocby polecane na forumszosowym Mach1 Rj Project

 

pisze to raczej jako ciekawostke, tymczasem rower w ktorego posiadaniu jestes, to prawdopodobnie wersja eksportowa (mozliwe ze na rynek brytyjski) - w stylu "club racera" - to taki angielski odpowidnik rowerow ktore w polsce nazywalo sie "turystykami".

Jak mozesz zauwazyc, masz hamulce typu centerpull, ktore zapewnialy spora sile, ale takze duzy clearance na gruba opone i blotniki; Poza tym tylne widelki sa dosc dlugie, a obrecze stalowe - jak wierzono jeszcze w latach 60tych (mimo ze rower to juz raczej przelom 70/80), bardziej wytrzymale i komfortowe (zawsze na prowincji mozna je bylo wyprostowac mlotkim/kamieniem;)

 

zrobisz z rowerem co chcesz, co moge doradzic ze swojej strony to moze zastanowic sie nad jakas imitacja wlasnie roweru turystycznego.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zgadzam się z Tobą twojastara. Podobnie Motobecane Prestige jest turystykiem. Tego Club'a chciałbym przygotować do jazdy po mieście ze względów tylko mi znanych ;)

 

Problem obręczy został rozwiązany - właśnie dzięki Moto Prestige. Zauważyłem, że załozone są na nim koła na obręczach to Super Champion w super stanie.

 

Zastanawiam się jeszcze czy zakładać przednią przerzutkę i mijeszą przednią zembatkę, ponieważ nie wydaje mi się żebym na mieście z niej korzystał.

Jestem w trakcie czyszczenia i polerowania stalowych i aluminiowych elementów oraz zakupów narzędzi rowerowych. Dotychczas moje rowerki lądowały w serwisie ale chyba czas nauczyć się podstaw.

 

Wojtek3362 - piasta została jeszcze raz przetarta papierkami od 600 do 2500 i wypolerowana. Wkrótce wrzucę fotki postępu prac.

Edytowane przez chrissbe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Super Championy nie są pod szytki?

Jak już kombinujesz z napędem, to tak-wolnobieg pewnie kończy się na 14t. Jeśli zostawisz tylko duży blat, będziesz musiał kręcić głównie siłowo. Jeśli zostawisz tylko mniejszą zębatkę, będziesz miał fajny start, ale trudniej będzie utrzymać wyższą prędkość, bo będziesz miał straszliwy młynek. Jak chcesz mieć 1rz. z przodu, to pomyśl o zębatce 42-46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, super champion 700c sie zdarzaja (choc i tak sa to rzadkie obrecze... grzegosz chyba masz na mysli Wolbery Super Champion, to jeszcze co innego); ale czy przypadkiem nie ma tam Rigidy Super Chromix stalowej chromowanej?

 

naped jest jaki jest i moze po prostu tak go zostaw, najwyzej zmieniajac wolnobieg (raczej sie naglowkujesz, bo dosc ciezko w polsce dokupic klucze do francuskich wolnobiegow... moze ew. nusiu cos bedzie mial). Czasy sie troche zmieniaja, ludzie takze - teraz musimy miec 3-rzedy, czy kompakty, a kiedys coz - angielskie klubmany to napedy 1x3 (wolnobieg badz sturmey) z korbami 52z, francuskie randonneur'y na kole 700c podobnie - jednotarcz po 48z i wolnobiegi 3-4 rzedowe.... no i jakos dawali rade;)

 

aha inna sprawa to jest uksztaltowanie terenu w Zielonej Gorze... no i jak mocno wieje;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie być gołosłownym wrzucę fotki Super Champion :)

 

super_champion.jpg

 

Coś mi się wydaje, że zostanę przy takiej konfiguracji napędu jaka jest. W Moto Club założone były Rigida Superchromix a w Prestige obręcze ze zdjęcia czyli Super Champion.

Obręcze ze zdjęcia są w bardzo dobrym stanie - na zdjęciu są przybrudzone.

Pogłówkuję nad napędem a tymczasem dalej będę picował części na lusterko ;)

Koniec prac przewiduję na koniec kwietnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-aha, przed malowaniem moglbys usunac tylko ten element blokady na widelkach (tyl lewa strona) - nie uzyjesz tego, ale wyglada zle.

-rowniez przed malowaniem dobrze zabezpiecz szczegolnie gwint suportu - bo pozniej gdybys chcial go poprawic, mozesz miec problem gdy okaze sie ze jest to rozmiar francuski...

-takze nie pogub rzadnych czesci! widelec i stery sa prawdopodobnie w rozmiarze - a jakze - francuskim; i znowu - zabezpiecz gwint widelca co by sie nie obil, bo tez moze byc problem z poprawianiem gwintu...

 

z bajerow mozna zrobic np:

-szelakowa owijke

-obrysy muf

-pancerzyki z okraglego drutu (nie ogumowane)

-i ew. jak to sie robilo w rowerach turystycznych w latach 40-60tych - mozesz przeniesc dzwignie manetek na gorna rure ramy (potrzebna bedzie podwojna rolka slizgowa w okolicach laczenia rur podsioldlowej z gorna, jeszcze jedna (pojedyncza) do odwrocenia ciagu przerzutki przedniej, oraz opor do pancerzyka przerzutki tylnej nad hakami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed malowaniem usunięte zostaną uchwyty na bagażnik przy hamulcach, uchwyt na dynamo, uchwyty na pompkę i blokada. O gwintach przy malowaniu już myślałem i mam na nie patent.

Manetki chciałbym zostawić w oryginalnym miejscu. Natomiast klamki hamulcowe chciałbym takie:

 

klamki-szosa.jpg

 

 

albo w tradycyjnym miejscu ale bez gum. Owijka skórzana (ze szwem) lub całkowity brak owijki.

Jeszcze waham się odnośnie wyboru koloru ale na to jeszcze mam miesiąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez owijki lipa, próbowałem w ostrym. Chłodniej będzie i nie będziesz w stanie utrzymać kierownicy. Nawiń chociaż bawełnianą, też będzie spoko.

Co to Super championów, miałem na myśli np. takie: http://forums.roadbikereview.com/attachments/retro-classic/276827d1362664913-early-80s-tubular-recommendation-image.jpg

Też teraz robię napęd 1x.....10 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z owijek mozna dac bbb speed ribbon http://www.wigglesta...350&h=350&a=7�� lub poszukac na ebay'u czy jakis gieldach starych ambrosio/benotto

 

http://www.melpintoi...to new tape.jpg (Benotto)

http://www.raydobbin...hi/photo_11.JPG (Ambrosio)

 

 

A z obreczy rigide chrine (stale dostepne)

Tu masz przyklad roweru na takich obreczach http://www.velobikep..._pista_10.jpg��

 

powodzenia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...