Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

To ja również o oponki zapytam ale nieco grubsze

Ma może ktoś z tu obecnych Nobby Nic 650B+, obojętne czy 2.8 czy 3.0, na feli 45mm ID? Ewentualnie WTB Trailboss albo Ranger?

Chodzi mi o zmierzoną realną szerokość i wysokość takiej gumy po ułożeniu się bo mam dość wąsko z tyłu a chcę wykorzystać miejsce na maksa z marginesem na jakieś błotko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Czyli 3.0 na wyższym ciśnieniu na 45mm ID może urosnąć do realnych 3"...ciut za dużo niestety. Zostaje kwestia wysokości BB z mniejszą gumą ale zostawmy to...

Dumałem trochę nad optymalną szerokością wewn. obręczy i też mi wyszło że 33-37 ID to byłby ideał do B+ ale niestety takie obręcze są albo pierońsko drogie albo ich u nas nima.

Przegapiłem niestety Velocity P35 z BricklaneBikes i w związku z tym łyknąłem Dartmoor Aircraft żeby w ogóle zakosztować B+ w ramie 29er i zobaczyć czy mi się spodoba.

Z tyłu mam ~79mm miejsca chainstay i ~84mm seatstay więc chyba NN 2.8 na 45mm ID będzie optymalnym rozwiązaniem. Może do przodu wrzuciłbym 3.0 bo jest ciut więcej miejsca i wio!

Edytowane przez pankierownik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma może ktoś z tu obecnych Nobby Nic 650B+, obojętne czy 2.8 czy 3.0, na feli 45mm ID? Ewentualnie WTB Trailboss albo Ranger?
Schwalbe Nobby Nic 3.0" ma szerokość balona ok. 74 mm.
WTB Ranger 3.0" ok. 73 mm.
 

Obie na obręczach 45 mm (wewnątrz), przy normalnym ciśnieniu (ok. 0,8 bara). 

Edytowane przez Wooyek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie o tych ciśnieniach jak by to była jedyna przenajświętsza prawda a reszta na stos. Prawda - inaczej nafuka gumę zawodnik wagi piórkowej a inaczej ciężarowiec. Pozostaje kwestia tego jeszcze czy ktoś woli jak mu się opona kładzie czy jednak jest nieco twardsza, bo na przykład nie wykłada się tak w zakrętach lub generalnie woli twardosztywno. 

 

A według mnie najlepszy rozmiar ramy to Large i pół   :thanks:

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no pięknie,pozostaje czekać na zdjęcie całości. Zmiana po Pm1,taka z tych subtelnych

Jak spojrzeć bliżej to nie taka. Większość czasu mialem go w konfiguracji z kołami 29 na oponach Geax Aka i z kierownicą on one mary. Teraz w sumie wszystkiego jest bardziej tj, węższe opony wtb nano 40c, cr-mo zmieniony na tytan i karbon, alt bar na drop bar i 5 kg mniej na pusto ;) Amorow nie ma teraz ale i wcześniej nie było. W sumie jak spogladam w swoja historię raptem 6 rowerów to żaden nie miał nigdy amora. Chyba następny to będzie full.

post-190660-0-07366900-1485101446_thumb.jpg

post-190660-0-48198700-1485101465_thumb.jpg

post-190660-0-82669200-1485101499_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

  11 PSI to ja miałem w standardowym 29x2.4. Wszystko powyżej 8 PSI to jakaś fanaberia jak dla mnie   Szacunek... I.  

 

Ivanq ale jakbym założył te twoje czerwone wyścigowe szpileczki to bym je połamał. Tak to działa, niestety. :) 

 

 

 

@Dankams2: Czy to jakiś zdebadżowany Pickenflick? Skąd on?

 

Tak ewidentny piken, dobry stuff. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy 1,2 bara  Nobby odmeldował się ze snejkiem ok. 10 mm  - do kosza,nie ma opcji na 0,8 w plusie przy 90kg plus...
 

Opona rozcięta? Bo zakładam, że nie mówimy o dętkach?

 

Wiadomo, że trzeba sobie ciśnienie dopasować do siebie przy masie odbiegającej od średniej w jedną ze stron. Ale jak zaczynając jeździć na plusie, zrobiłem szeroko zakrojone poszukiwania zalecanych ciśnień, to praktycznie wszędzie mieściły się one w zakresie 11-18 psi (0,75-1,25 bar) - przy czym te wyższe dotyczyły raczej opon 2.8".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dankams2: Czy to jakiś zdebadżowany Pickenflick? Skąd on?

 

 

POZDRo-:ver

Dokladnie z tym że od nowosci żadnych naklejek nie było. Ale to nawet i lepiej coraz trudniej kupić produkt a nie logo.

Oby dobrze służył!

Z tymi tytanami, fulami, xtrami jest tak, że jak już je raz będziesz miał ... ciśnienie jak by potem spada. I w końcu przestaje mieć to znaczenie ;)

Czego każdemu życzę.

Oby tak było i została tylko rodość z jazdy a nie myśl że tu potrzebny jest inny rower niż aktualny.

I jest duża szansa że tak będzie, zauważyłem po sprzęcie grającym ż po przekroczeniu pewnego poziomu już się odrywam od hardware a skupiam na "sensie stricto"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakie klamkomanetki macie w gravelach i podobnych sprzętach? Używa ktoś 105-tki? 

Sam nie wiem czy iść w 105 5700 która ponoć nie działa perfekcyjnie, czy ryzykować nową Sorę 3000 (ale tutaj tylko 2x9).

Ma to być względnie tanie żeby w razie demolki strata nie była bolesna, mieć pancerze schowane pod owijką i w sumie tyle.

Konfiguracja 2x10 ew to wspomniane 2x9 (wybór ograniczony do jednego modelu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...