Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 20.04.2021 o 09:56, Sobek82 napisał:

Wszystko pięknie tylko nie widzę stresu przy montażu trzech cali do szerokości wew. 35 mm. Już cruiser jest 50 procent droższy, jeszcze nie tak dawno obręcz była po sto złotych.

Nie ma co dramatyzować, oczywiście 40+ mm to optimum dla 3.0, ale przed sprzedażą mojego Longienka założyłem Chronicle na obręcz 30 mm wewn. i jeżdżąc z ciśnieniem 13/15 psi P/T nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż to - jeśli nie masz porównania to nawet na 30mm będziesz zadowolony.  Różnica jest, jeśli chcesz mieć dosyć wszechstronny zestaw to idź w 35mm - zawsze będziesz mógł wrócić w mniejszą gumę, jeśli zaś bankowo 29+ for life to inwestuj w pięć centymetrów, nie bierz jeńców i nie oglądaj się za siebie ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Prz napisał:

założyłem Chronicle na obręcz 30 mm wewn. i jeżdżąc z ciśnieniem 13/15 psi P/T nie było żadnych problemów.

Oczywiście, zgadzam się w 100%. *




*przy założeniu, że na widok każdego zakrętu zsiadasz z roweru i ustawiasz go ręcznie do nowego toru jazdy ;) 

 

16 minut temu, kazafaza napisał:

Otóż to - jeśli nie masz porównania to nawet na 30mm będziesz zadowolony.  Różnica jest, jeśli chcesz mieć dosyć wszechstronny zestaw to idź w 35mm - zawsze będziesz mógł wrócić w mniejszą gumę, jeśli zaś bankowo 29+ for life to inwestuj w pięć centymetrów, nie bierz jeńców i nie oglądaj się za siebie ;) 

Mimo wszystko, wolałbym mieć za wąską oponę na szerokiej feli niż za szeoroką oponę na wąskiej feli. 

 

Edytowane przez akkwlsk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Kaziu jakaś mądrość w tym co mówisz!

Ale  - z racji tego że zamiast zmieniać koła/opony wolę dokupić rower to takiej opcji zwykle nie zakładam :D

Pogrubianie Unita to też pokłosie tego że na szybkich i najwęższych Race Kingach (które to z racji braku szerokości bywały obiektem uwag na bodajże Singlovym w Bydgoszczy) stoi Muirwoods. Ja zdania ciągle nie zmieniłem i dalej uważam że to świetne połączenie, sztywna stal i 29x2.0 - "gravel z prostą kierownicą" jak to niektórzy mówią :D

Więc jak jest już jeden rower do szybkiej jazdy, drugi może być do toczenia się. 

Ale - kto wie, może faktycznie nastąpi powrót do 2.6. Pewnie dwie trasy 100+ na jednych i drugich pokażą co i jak. 

Rozpieścili nas w ostatnich latach za mocno - kiedyś dało się jeździć po Bieszczadach z dużymi sakwami, na 26" i semislickach. No ale żeby nie było - zjazdy i braki przyczepności pamiętam do dziś ;) 

A tak w ogóle - to co z tym wiosennym spotkaniem? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zależy mi na ogólnych wrażeniach z użytkowania, mam do wymiany cały napęd w starym mtb(rower ma służyć głównie do jazdy po mieście i lesie), planowałem iść w 1x11, ale w sumie zawsze chciałem też przetestować napęd w piaście :D napęd paskowy jest poza moim budżetem, alfine 11x również niestety :D znalazłem też wynalazki typu CS-RF3 piasta 3 biegowa z bębenkiem na kasetę, co tez wydaje się fajnym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś takiego w 2014, najpierw alfine 8 a potem nexus r36 z czerwonym paskiem, fajnie się na tym kulało, ino puppa przyciężka, latała na boki trochę.

Jakby co to mam na zbyciu nowego dualdrive z rozbiórki nowego roweru.

author nexus.jpg

Edytowane przez oles
błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 tego typu rowery, Breezera Beltway 8 na Alfine 8 i pasku, oraz zrobionego w tym roku gravela\wszędołaza na ramie Octane One Kode z Rohloffem i paskiem, który powstał zainspirowany moim Beltwayem.

Po ponad rocznej jeździe po drogach i bezdrożach, w letnim kurzu, jesiennym błocie i zimowym śniegu (ponad 6000 km bez serwisu) na zestawie piasta wielobiegowa + pasek wiem, że nie kupię już roweru z łańcuchem i zwykłą przerzutką.

Powiem krótko, jeśli się nie ścigasz to według mnie nie ma lepszego zestawienia. Może i tył ciężki ale otrzymujesz prawie bezobsługowy sprzęt na każdy rodzaj nawierzchni i pogody.20210329_214120.thumb.jpg.915790bb061be95725ccbf8848bb9800.jpg20210330_131457.jpg.820501f5a61c18e8f05ed1bb7d57f845.jpg20210329_214120.jpg.e38258047c22b6df34553dc98236f9b5.jpg20210330_131353.jpg.07764be68039ef1e380042dc26a44757.jpg

  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super rower,  chyba mnie przekonałeś :D co prawda rolhoff i napęd paskowy jest poza moim budżetem, ale nexus 8 jak najbardziej już tak. Podpowiedzcie proszę tylko na co patrzeć szukając odpowiedniej piasty? Mam nowe obręcze 32h pod v-brake, rozstaw tylnych widełek 135mm. Oprócz piasty potrzebuje jeszcze specjalną manetke i napinacz łańcucha? 

Edytowane przez flamner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfine jest lepiej uszczelniona gdyż jest dedykowana do terenu a Nexus to mieszczuch.  Nie potrzebujesz wersji pod rolkowy tylko albo pod tarczę albo hamulce typu v-brake - rolkowy i torpedo działają inaczej i wymagają mocowania do ramy.

p.s.: według mnie warto wziąć opcję pod tarcze bo zadziała z obręczami (masz odpowiednie) a w razie zmiany ramy na tarczową / odsprzedaży nadal będziesz mieć opcję...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro ciągniemy temat tutaj - przerabiałem Alfine 8 zarówno w gravelu jak i góralu. W obu opcjach poległa :D 

W skrócie - mocno odczuwalne było skumulowanie masy napędu w okolicach tylnej osi, odczuwalne kiedy przejeżdżało się przez jakieś atrakcje typu kamienie, korzenie, drzewa. Oprócz tego mechanizm zapadkowy w piastach z biegami działa "wolniej" niż zwykły bębenek, więc kręcąc pedałami do tyłu i "podciągając" po kawałku koło, bez pełnych obrotów czuć sporą różnicę. 

Do tego znacznie utrudniona wymiana dętki, no i konieczność wspomagania się napinaczem łańcucha w przypadku pionowych haków (a te przeważają w góralach/szosach). 

A do tego wszystkiego znikoma (choć mogło się to zmienić) dostępność klamkomanetek, więc albo nie ma, albo jest drogo. 

Z piastami z biegami nie pożegnałem się na dobre - bo mam dwa koła (póki co w zapasie) - z Nexusem 3 i Sturmeyem 3 - i uważam to za dużo lepsze rozwiązanie na płaski teren i niewielkie górki. Zakres wystarcza, waga niższa, dużo prostsza obsługa (bo albo clickbox albo łańcuszek). Jedyny minus to znowu - pionowe haki i przelotki w ramie. Czasem bywa problem żeby np. clickbox nie kolidował z napinaczem albo łańcuszek od Sturmeya dało się wypuścić pod dobrym kątem (ograniczeniem są podkładki ustalające pozycję osi w hakach). 

W jeszcze większym skrócie - każdy przypadek traktowałbym indywidualnie i zastanowił się czy warto. Podobny zakres jak w 8 biegowej piaście można mieć w prostym i tanim napędzie 1/8 czy 1/9 który można zainstalować wszędzie i bez komplikacji. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok przemyślę to jeszcze, rower składam do poruszania się po mieście + niewielkie wycieczki poza, głównie las. Na pewno przydatną opcją jest dla mnie możliwość zmiany biegów podczas postoju i to że mamy jedną linię łańcucha. Niestety aktualnie nie da rady skompletować taniego napędu 1x8-9 kosztowo wychodzi podobnie co piasta wielobiegowa, głownie dlatego rozważam taką opcję. Mam jeszcze 2 rowery, szosowego singlespeeda i mtb z napędem 1x9, ten pierwszy niestety jest już nie dla mnie, trochę się rozleniwiłem :P a z kolei 1x9 wydaje mi się aż nadto, chociaż przy kasecie 11/32 i 34t z przodu brakuje trochę żeby rozwinąć jakąś większa prędkość z górki :D 

Edytowane przez flamner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by na to nie patrzeć to piasta wielobiegowa nie jest stworzona do jakiejś ekstremalnej sportowej jazdy ale do do turystyki więc nie za bardzo nadaje się do jeżdżenia po hopach a raczej do spokojnego przemieszczania się w terenie lub poza nim

Edytowane przez Liftlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...