Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

aż się wilgotny zrobiłem na zimno, co to za skarpa kąpielowa, co do grubech opooonek, mam koło, przednie, na nim 3 Wtb Ranger... obręcz tak szerokoa że szerszej nie widziałem, chyba że w ursusie.... No i powiem tak.... no jest to coś nowego, innego, ale czy to jest dla każdego? nie do końca, warto testować na cudzym i się zastanawiać…... Masa koła,  kapciowatość robią coś dziwnego.  Coś jakby zamiast powietrza były woreczki z mąką powpychane w taką oponę, tak to czuję na zakrętach, takie dziwne wrażenie.  Lepkie w smole...

Na przykład w gorach prawdziwych  to co robił Aklawusek na rowerze z plusami było zastanawiające rubasznie, zachęcało,  widziałem i podobało mi się Rysz to jest inna obserwacja bo potrafi jechać na kołach w zarysie patelni z trądem i nie narzeka, zapewne jest mutantem, i na hulanodze w Beskidzie pojedzie pedałując hamulcem. Ivan Mokry ma  RS Błuto zamiast amortyzacji i jechał oponami  przodem optycznie na dwa plusy i był w 8mym niebie Szkockim. To jak na kamieniach suchych te papcie dywaniły jazdę rowerową ( Ful fat plus zwykły plus z tyłu.)

Sam mam plan na przód/ tył Ranger 3/2,8   29/ 27,5  i oba koła posiadam gotowe, po zniechęceniu się rower nie powstał.

W Inbredzie( stalówce) na lasy około Warszawy chyba wolę poradzić inwestycję w super lekkie koło z bezpieczną oponą terenową niż Kapcia z Balonem.... i chyba przeszedł mi stalowy widelec, tylko kurtka rurtka,czyli nie mam dość długiej rurki w rebie na jesień Inbredzie..

Przewrotnie postanowiłem jednak polubić trójcalówkę, jako namiastkę Starej Reby...

W związku z tym od kilku dni wróciło ostre z tyłu, został baran z przodu i 3 calowy Ranger,

... za jakiś czas wskoczę znów na cresta z przodu i będę wiedział czy pod stalowy widelec lubi się tylko  lekkość czy  szerokości zacnej kapcia. Moja mojszość szerokość obręcz przód to easton zewn  aż 49 mm. 

Tylne koło w Inbredzie to zwykły NobyNić 2,25 na Ztr Archu ( wąska rama)

Mój "plus" projekt zaprosił do piwnicy tylne 27 koło na obreczy Dartmoor i ona jest coś o 1 cm węższa od Eastona i koło o szer 2,8 dobrze się ułożyło. W górach jednak nie byłem z nim i nie wiem czy np czy w ostrych bandach niskie ciśnienie z mlekiem nie kołtuni naszego tyłu przy niskim ciśnieniu.

 

Ogólnie jak zwykle wszystko zależy od humoru miejsca zamieszkania pedałowania i apetytu na co jest akurat apetyt.. Szerokość jest ciekawa, ale i klasyka daje radę, choć 26 to mi się jednak nie podoba :)

Ps Rambol, u mnie z tyłu w Axigonie też bedzie taki styk jak u Ciebie ( tylko z 27ką) i boję się jednak że koło bedzie tak giąć się na boki, że nie da rady, w karbonowym zadku tytusa mimo pozoru ze na styk jednak pracowało w konflikcie z ramą :( żłobiły klocki.

dużo już przejechałeś? 

Edytowane przez itr
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo nie przejeździłem, ale konkretnie: Las Bawarski ... Bydgoszcz - Koronowo ... Powiat Rypiński. Od jeżdżenia dużo to mam przełaja. Genowefa jest od weekendowego macania po lasach.

Jak dla mnie plusy to same plusy. Zgadzam się z tobą, że jest ciężej i w ogóle, ale jest też komfortowo. Plusy nabierają znacznie większego sensu z jednym biegiem i w takiej konfiguracji stoi teraz G HL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rambol...bardziej o wyszuranie lakieru tylną oponą się chciałem zapytać:) Ale też zdjęcia chyba ciut podkręcają wrażenie że opona jest blisko rurek takżę mam nadzieję że masz komfort !

Przełaj u mnie to samo zuo, nie chcę, nie po trzykroć. Kampinos jest po to fajny żeby mieć gumę jak grejfruty, no może jak piłki tenisowe, a nie jak pingpongowe :D

Rysz, jutro idziembred do lasu to i zdjęcie będzie, baranek nie wiem czy zostanie, na razie lecę przykręcać tarczę żeby prawa klamka się nie zapadała... wyrwalem ząbek z tyłu i będzie 32/15  także na wydmach wydumałem sobie podbiegi ;)

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rambolbambol Ja mam w HL-u jeszcze bardziej cofnięte koło w hakach od ciebie, ale obręcz z wewnętrzną szerokością 26 mm. Chyba sobie kupię tą oponę, bo cena niewielka. Jak się nie zmieści, to pójdzie na przód, albo wyląduje w dziale Giełda.
BTW, czy Ty masz tam dętkę, czy mleko? 

Edytowane przez Roballinho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, rambolbambol napisał:

Mam dętkę. Wyrosłem z mleka.

3 cale na dętkach to już jest dla mnie nieosiągalny poziom masochizmu!

Nie ma jednej odpowiedzi na dylemat pluszowy, to wszystko kwestia kompromisu terenowego. A jak do równania dodamy jeszcze zmienną zawieszeniową, to robi nam się nieprzyjemnie dużo niewiadomych. 

W terenie "wszystko inne niż góry" to jest dylemat na zasadzie mogę wszędzie/mogę szybko. Dla mnie (mowa o sztywnym rowerze) 3 cale wygrywają, bo regulując ciśnienie w zakresie 10-20 psi mogę zmienić Puffina z łazika plażowego na szutrowego przecinaka. Oczywiście, płaci się za ciężkie koła no i asfalt to nie jest nasz przyjaciel. Ale ja tam zawsze wolałem "wszędzie" niż "szybko".  

W górach sprawa nie jest taka prosta. O ile wolne, techniczne zjazdy i podjazdy nie stanowią problemu, bo 3cale dają bajeczną przyczepność, o tyle szybkie odcinki na sztywnym rowerze robią się bardzo nieprzewidywalne. 3 cale na niskim ciśnieniu dają sporo "skoku" ale trzeba pamiętać, że guma nie ma tłumienia powrotu i rower zaczyna zachowywać się jak piłeczka pingpongowa.

Dobra guma + mleko to podstawa, oczywiście moim zdaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jestesmy przy plusach to po 2 sezonach przerwy i jedynie gravelowaniu i lasowaniu na 40-45 mm oponkach dzisaj zapodalem sobie Marina PM2 z 3 calowymi rocket ronami na 40 mm obręczach mavica xa elite. Komplet kól z oponami i mlekiem raptem 600g wiecej od nano na ztr grail z novatekiem. Frajda jest wielka bo to funowy rowerek ma być, komfort duży bo amorek i gruba guma a w czasie jazdy musisz tylko pedalować bez wiekszego wnikania w dobór trajektori na scieżce. 

wczesniej mialem marina pm 2016 ale to był czolg przy tym  zestawie, gruba guma musi być lekka i na mleku aby mieć znamiona rowerowe i dawć frajde z jazdy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szukam czegoś, co przejęłoby od mojego Vitusa Dee rolę commutera, ale jednocześnie nadawałoby się do jazdy gravelowej czy dłuższych wypraw turystycznych - najbardziej myślałem o czymś pokroju Marina Four Corners czy Genesisa Vagabond, ale nigdzie nic w moim rozmiarze nie mogę znaleźć :/

Ktoś tu kiedyś podesłał (albo w stalowym wątku) Breezera Radar Cafe, który stoi po 2400 na OLX, wydaje się być akurat w moim rozmiarze - czy myślicie, że zakup go, przełożenie mechanicznych Avidów BB7 (mam w Vitusie) sparowanych z Tektro RL520 i manetki barend byłoby dobrym rozwiązaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Prz napisał:

ale jednocześnie nadawałoby się do jazdy gravelowej czy dłuższych wypraw turystycznych

Osobiście nie wyobrażam sobie jazdy w lekkim terenie czy wycieczek bez klamkomanetek, ale może to kwestia przyzwyczajenia i wygody - taka Sutra ciągle jest na barendach, ale np. Trek w modelu 520 który jako jedyny się ich trzymał w 2019 już ich nie dostanie. 

Jeśli chodzi o klamki RL520 to nie zaprzyjaźniłem się z nimi na dłuższych trasach, ale to kwestia bardzo indywidualna. Niemniej jednak jakbyś mało używanych szukał to mam :)

Poleciłbym Ci Stelvio, ale już go na PlanetX nie ma i coś nie widać następcy. Niedroga rama a jeździ mi się na niej przewygodnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemyśl!

Ja wprawdzie używam jej z prostą kierownicą ale jeżdżę praktycznie tylko na rogach Ergonów GP2 - rama ma potencjał pod barana i niedługo i moja dostanie coś szosowego na przód. 

Lakier nie jest rewelacyjny, to prawda - sam mam ze dwa czy trzy odpryski. Ale za taką cenę to bym i z kilkoma więcej wziął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.08.2018 o 22:12, Sobek82 napisał:

DSC01086.thumb.jpg.2d146375bfd2e87c695287acc6e7d647.jpg

DSC01095.thumb.jpg.abe98c93d2b3a3df23ef9000803b6f5a.jpg

DSC01096.jpg

DSC01098.jpg

DSC01105.thumb.jpg.81d62c6f9e8b52ab9f9d0086ed4641d6.jpgDSC01121.thumb.jpg.f3df2b4e1bd7c20699f64ae02bab17cc.jpg

Owijka z dętki, napęd 1 x 9  38T  11/34  mix korzyści Peak'a i Brazzersa ;)

Pozdrower

A ja mam pytanko dotyczace napedu....dokladnie lancucha.... Czy masz zalozony jakis specjalny ;-) model ? Bo u mnie przy takiej kombinacyjiiiii strasznie halasuje....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...