Skocz do zawartości

[rowery nietypowe] Faty, Różnokołowce, 29+, MX, Single, Bezprzerzutkowce, Bikepacking/rafting itp...


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

No trzeba trzeba, ale wydaje mi się że zmiana dwa razy w roku przerzutki/napinacza i manetki nie jest jakoś specjalnie trudna. Ewentualnie można jeszcze rozważyć zmianę blatu w korbie coby ustalić sobie przełożenia w piaście. 

Ale zyskuje się napęd pracujący w piachu i soli dużo sprawniej jak uświniona kaseta :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Dołączę się do tematu, wydaje mi się, że odpowiedni dział. 
Jakie są wasze przemyślenia / doświadczenia z różnokołowcami i zmianą geometrii ramy? Czy wygładzenie kątu główki ramy może mieć aż tak destruktywny wpływ na tą część ramy? Mam różnokołowca zbudowanego na ramie accent peak 27,5. Z przodu siedzi amortyzator i koło 29 cali. Do tej pory jeździłem na skoku 80mm, czyli biorąc pod uwagę wymiary przedniego koła i amortyzatora, to tak jakbym jeździł z kołem 27,5 i amortyzatorem o skoku 114mm. Ostatnio w ramach eksperymentu zmieniłem skok na 100mm i... rower odżył. Niby niewielka różnica, ale przy wejściu na rower mam ten "uczuć", że to jest to. Z tym, że teraz przód podniósł się tak, jakbym jeździł z amorkiem 134mm... nie jeżdżę w górach, tylko na pomorzu. Góra, dół, góra, dół a z przeszkód terenowych co najwyżej korzenie i wyboje. Jestem z tych co dużo ważą (93kg) i lubią powalczyć pod górę. Jak myślicie - jeździć tak dalej, czy może poszukać ramy pod amortyzator około 140mm i zbliżonej geometrii do tego co mi teraz wyszło? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Budensyn skoro Ci tak dobrze, to co się cyferkami przejmujesz? Jeździj! Jak coś zacznie przeszkadzać, to wtedy kombinuj. Nie zapominaj, że licząc wysokość widelca amortyzowanego trzeba uwzględnić SAG, w Twoich wyliczeniach o nim nie wspominasz, ale może po prostu pominąłeś. O różnokołowcach było w tym temacie sporo, szukaj. 

A teraz mała prośba - jakby ktoś wypatrzył jakiegoś dobrego dila na opony 29+, tylko zwijane, tylko w wersji 120 TPI i raczej bardziej w teren, to będę wdzięczny za cynk, bo moja bomboloni po sezonie będzie już raczej łysa :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2018 o 21:26, Budensyn napisał:

do tego co mi teraz wyszło? 

....jakieś foto było by na miejscu (profilowe roweru). Co do kątów ramy-główki to bardzo indywidualna sprawa. W moim gienku jest 69 może nawet mniej -wideł 510 sztywniak i przy dużych prędkościach jest ok, ale manewrowanie na chodzonego jest 0-1kowe - takie mam wrażenie. Oczywiście do wszystkiego można się przyzwyczaić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzućta chłopy okiem na to i powiedzcie, czy warto to zakładać na moją glebogryzarkę?

https://www.bikester.pl/bombtrack-beyond-kierownica-o318mm-czarny-608650.html?eqrecqid=9b5bdbcd-a79e-11e8-8c86-448a5b847ea1

Bombtrack_Beyond_Lenker__31_8mm_schwarz%

Czy może lepiej Ritchey Comp Venture?

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat kierownic się rozwinął to mam takie pytanie - czy zakładanie kierownicy typu drop bar do Kross Smooth Trail będzie sensowne? Chodził za mną stalowy gravel, ale kupiłem okazyjnie Smooth Trail'a i zastanawiam się, czy nie da się 'zjeść ciastko i mieć ciastko'. Mam na myśli MTB z drop bar'em, jako namiastkę gravela. W planach jest też drugi zestaw kół (29'' zamiast fabrycznych 27,5+), chociaż przyznam, że na razie jeździ się na tych fabrycznych przyjemniej niż się spodziewałem. Widziałem dużo projektów 'drop bar MTB' tylko nie wiem, czy przy tej geometrii ramy zda to egzamin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drop Bar sprawdzi się nawet na Wigry3 , pod warunkiem że będzie Ci wygodnie - nie dowiesz się jak nie sprawdzisz ;)

Pierwsza zagadka to jakie heble chciałbyś tam zamontować i na jakich klamkomanetkach , bo teraz masz zapewne tarczówki hydrauliczne - więc albo klamkomanetki hydro, albo przejście na mechaniki... a więc ? ;):D

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij. Gravel jest fajny, bo jest lekki, zwinny i szybki. Nawet jeśli założysz barana (mimo przeszkód technicznych), to nic nie zyskasz, a tylko stracisz na możliwościach terenowych. Nie ta geometria, nie ta waga, nie te komponenty..

Ale jak to zrobisz, to koniecznie go tu pokaż, ten temat uwielbia takie konstrukcje :D

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Eazy - druga zagadka to :czy ten rower lubi taki wąski chwyt, dla mnie w Inbredzie Baranek na pewno jest kastracją szaleństwa mtb. Geometria ramy ma znaczenie. A już opona 3.o z barankiem(+) u mnie było bardzo anty zwrotnie na niskich prędkościach,nie po to wymyślano coraz szersze kierownice, żeby po założeniu wąskiej tego nie odczuć.

Ale w turystyce bez zręcznościowych  odcinków specjanych daję radę. Lubię.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Kierownica to tylko początek (zdaje się najmniej kosztowny z całej tej imprezy). Zostaje kwestia klamkomanetek. Zastanawiałem się już, czy znajdę takie, które obsłużą zaciski hamulców Sram Level T i tylną przerzutkę GX 11s. O ile z przerzutką pewnie nie będzie większego kłopotu i klamkomanetka SRAM 11s powinna ją obsłużyć (tak mi się przynajmniej wydaje), o tyle z hamulcami już gorzej. Pewnie musiałbym pójść w zestaw klamkomanetki + zaciski a to już generuje duże koszty. Dla napędu 11s będzie to na pewno grubo ponad 1000zł za komplet. 

Pytanie - czy są jakieś sensowne klamkomanetki hydrauliczne, które obsłużą mi GX 11s na tyle i dadzą się pożenić z zaciskami Level T? Ewentualnie takie z własnymi zaciskami, ale w sensownej cenie? Gdyby przechodzić na mechaniki (trochę szkoda by było...) to w jakie klamkomanetki celować? 

Co do szaleństw MTB to nie byłby wielki kłopot. Rower byłby bardziej takim 'monster gravel'em' do dalszych wypadów po okolicznych lasach, gdzie tereny nie są bardzo wymagające. Zaletą ramy Smooth Trail'a jest opcja zapakowania kół 29''. Wówczas można by śmigać na jakiś oponach do 2,0'' i pewnie dynamika i  zwrotność trochę by się poprawiły. 

Największą zagwozdkę mam jednak z napędem i hamulcami. Jak to zrobić, żeby nie wydać worka monet? :) Gdyby eksperyment miał się nie udać to szkoda by było utopić tyle kasy...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie do końca "czuję" całą tą akcję przerabiania roweru o ścieżkowej geometrii na gravela. Skoro okazyjnie kupiłeś tego Smooth Trail'a, to spróbuj go dobrze sprzedać, a kasę, którą wydałbyś na przeróbki dorzuć do budżetu i kup porządnego gravela - wybór jest teraz przeogromny, nawet na rynku wtórnym. Bo jak na moje trochę szkoda zachodu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam że zakup Jamisa Renegade w BDC:

https://bdc-bike.com/pl/p/Jamis-Renegade-Exile-2017-roz.54/6899

Wyszedłby Cię szybciej i taniej niż zabawa w przeróbkę Krossa. A jak dojdziesz do wniosku że gravel Cię zadowala i jest to wszystko o czym skrycie i nieświadomie marzyłeś, to nie pozostanie Ci nic innego jak brnąć w to dalej na Jedynym-Słusznym materiale.

PS. Wiem że Jamis to alu pełną gębą, no ale w tej cenie... Chyba nie ma nic innego (oprócz używek of kors) tańszego żeby sprawdzić jak to bangla.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem już tego Renegade'a u nich na stronie :) Mają też promocję na Dragonslayer'a na stalowej ramie (wprawdzie 520 a nie 585, ale zawsze to stal). Naszła mnie już nawet myśl, że sprzedając Smooth Traila pewnie wystarczyłoby mi kasy i na Dragonslayer'a i na Renegade'a i może by coś jeszcze zostało :) 

Domyślam się, że nie ma nikt pomysłu jak sensownie ogarnąć temat klamkomanetek, gdybym jednak porwał się na przeróbkę ST i nie zbankrutować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopasowanie ramy dedykowanej w wybranym pod siebie rozmiarze pod prostą kierę na dropy to zła droga... Idąc tokiem myślenia "przerobienie smooth traila" to może coś w geo pod dropy co łyknie konkretnie szeroką gumę 45+? Nawet 650b. Ja się ostatnio wożę głównie na szosie, wsiadłem na Gienka (Cdf) i pierwsza myśl: wow, mogę tym jechać na traile flow... 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drop bar do MTB chodził za mną już od jakiegoś czasu, ale faktycznie to może nie być dobry pomysł. Okaże się, że wydam worek monet i zrobię potworka, na którym nie będzie się wygodnie jeździć. Dobrze, że jest takie miejsce, jak to forum, gdzie zawsze ktoś pomoże wybić nie do końca trafione pomysły z głowy ;) 

ST mam w planach lekko 'poprawić' (zębatka oval, wywalenie dętek, etc.), ale w międzyczasie wystawię go na sprzedaż. Jeżeli dostanę satysfakcjonującą mnie cenę to pójdzie w świat. Jeżeli nie, to zostanie w garażu. W międzyczasie może wyklaruje się temat Ronina SL 2019 i gravelowych nowości od Deca na przyszły rok :) 

Ten Jamis Renegade cały czas chodzi mi po głowie i ma naprawdę kuszącą cenę, ale im więcej na niego patrzę tym mniej (wizualnie) do mnie nie przemawia :( Ciężko zdecydować mi się na rower, który wizualnie mi nie odpowiada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie zostaje Ci jeszcze opcja kupna tego Renegade i przełożenie osprzętu (klamki, hamulce, kiera, przerzutki itd.) do Krossa i sprawdzenie czy w ogóle pozycja Cię zadowala.
Kupiłbyś wszystkie niezbędne części na raz (no dobra, może bez szału bo Claris 2x8 ale jednak wszystkie, zwłaszcza klamki i hamulce), a gdyby nie podpasowałoby to miałbyś albo Jamisa do sklepu na bułki, albo sprzedałbyś go z minimalną stratą.

Niestety w twoim przypadku to jedna wielka niewiadoma i mało jest takich konwersji (znaczy pewnie są gdzieś w czeluściach internetu w U.S.A.).

Sam szukałem inspiracji na przeróbkę swojej Meridy 26" na jakiegoś monster gravela żeby jakoś ją spożytkować, ale przy takiej ofercie jak Jamis pewnie taniej wyszłoby kupno niego i zostawienie Meridy w spokoju niż rozbieranie całego roweru, bawienie się z manetkami i zmianą hamulców (no bo powiedzmy sobie szczerze - nie ma tanich klamkomanetek na hydraulikę do kupienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda super :) Jak Ci się na tym śmiga? Domyślam się, że przy 1x9 od Shimano pewnie kwestia klamkomanetek nie była tak problematyczna, jak przy 1x11 :) Hamulce jeżeli dobrze widzę wrzuciłeś mechaniczne? 

Kierownik to Ritchey Comp Venture? Tak mi się wydaje po tych charakterystycznych gięciach na wysokości dolnego chwytu :) Wygodna?

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko odgadłeś, wpadając w koleinę przy dużej prędkości  w dół zdołałem opanować rower, w piachu też dał radę, wróciłem w końcu bez kapcia do domu co przy 42C w większości przypadków kończyło się snejkiem- wymieniłem w Brazzersie z 6 dętek w tylnym kole, w Peak'u tylko raz na maratonie przez trzy lata, a Braza mam dwa, ciężki na asfalcie w terenie płynie, to mój drugi niedowład z przerabianiem peak'a na drop bar, tęskniłem za tym rozwiązaniem, w przyszłości planuję nabyć jakąś ramę pod 29'er i na stałe zaimplementować barana. ;)

Pozdrower

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...