Skocz do zawartości
rzezniol

[11875g] GT Aggressor RZezniol`a - Cr-Mo, amortyzoawny

Rekomendowane odpowiedzi

rzezniol

Witam ...

 

Postanowiłem tu dodać ten rower bo ... sądzę że jak na stal wyszedł bardzo przyzwoicie wagowo :)

Z racji tego że to rekreacyjno-wyprawowa zimówka specyfikacją nie powala na kolana.

Poprzednia zimówka - Giant GSR300 - na goło ważyła około 14500 g więc spadek masy jest zauważalny.

Rama przy malowaniu przytyła o 100 g ... nie wiem czy biały jest aż taki ciężki czy lakiernik tak hojnie podsypał proszkiem :).

Amortyzator po generalnym serwisie ze skokiem ustawionym na 63 mm.

Rozmiar ramy ... nie wiem jak GT podaje rozmiar ... na ramie była naklejka 18` ... ale długość rury podsiodłowej to 50 cm czyli 20` (?) .

 

Link do roweru w garażu GT AGGRESSOR 1997

 

Jak na razie tylko 2 fotki ... więcej jak dotrą naklejki.

 

Waga tylnego koła i kasety mały znak zapytania bo ważyłem to razem - suma się zgadza ale czy pojedyncze wagi nie dam 100% pewności.

Waga gołego roweru bez dodatków w postaci lampek, odblasków, koszyka, licznika ... całość tego szpeju waży 287 g

 

 

 

Bottom Bracket (Suport) - Accent BB-EX - 103 g

Brake (Front): (Hamulec przedni) -Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore LX BL-M571 182 g

Cables: (Pancerze i linki) - Shimano/Accent z fajkami hamulców - 185 g

Cassette: (Kaseta) - Shimano CS-HG30-9 11-32T - 450 g

Chain: (łanńuch) - Shimano CN-HG-53 106 o. - 265 g

Crankset: (Korby) - Shimano FC-M552 - 851 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SRAM X-5 - 201 g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano RD-M591 SGS - 292 g

Fork: (Widelec) - Rock Shox SID XC 2000r. (z gwiazdka i bieżnią sterów) - 1420 g

Frame: (Rama) - GT Aggresor Cr-Mo 18` 1997r. - 2685 g

Grips: (Gripy) - Author (z korkami) - 29 g

Handlebar: (Kierownica) - Zoom - 273 g

Headset: (Stery) - Accent HST-B11 (bez gwiazdki i dolnej bieżni) - 126 g

Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 - 348 g

Seat: (Siodło) - Accent Derry - 352 g

Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-252 26,8/350 mm - 333 g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Sama śruba :) - 12g

Shifters: (Manetki) - Shimano Deore SL-M530 - 271 g

Skewers: (Zaciski koł) - JoyTech - 122 g

Spacers: (Podkładki pod mostek) - Al 20 mm - 14 g

Starnut: (Gwiazdka) - z amortyzatorem

Stem: (Mostek) - Zoom - 285 g

Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 481 g

Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 494 g

Top Cap: (Top cap) - ze sterami (podpiłowany, drążona śruba)

Tubes: (Dętki) - Geax/Conti - 345 g

Wheel Front: (Koło przednie) - 846 g

-Hub: (Piasta) - Novatec NT-751SB

-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX

-Spokes: (Szprychy) Alpina

-Nipples: (Nyple) - mosiądz

-Rim tape: (Opaska) - taśma PCV

Wheel Rear: (Koło tylne) - 1007 g

-Hub: (Piasta) - Novatec NT-802SB

-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX

-Spokes: (Szprychy) Alpina

-Nipples: (Nyple) - mosiądz

-Rim tape: (Opaska) - taśma PCV

Razem : 12362g

 

Co dalej ... teraz mówię że nie będę nic modyfikował (tak też mówiłem z Giant`em ) ale cykloza to okropna choroba ... zawsze coś zmienisz.

Puki co dla mojego własnego samopoczucia chciałbym kiedyś tam wymienić mostek i kierownice ... Zestaw Z(ł)ooma kawał solidnego Alu zniósł już sporo: złamany obojczyk szwagra (OTB przy 40 km/h), moja kolizja z samochodem i wybity bark...

Ale to Zoom i ma tak zły wpływ na moją podświadomość ze musiałem zmyć napisy z tych komponentów :).

Tak więc wiem że ... rurki ciążą, koła ciążą ... tylko czy w zimówce ma to jakieś większe znaczenie ? :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bartnik
Puki

AUA :wallbash:

Biały dla zimówki to kolor ideologicznie prawidłowy - maskujący :P

Chodzi mi także po głowie zimówka, ale...

czy nie lepiej byłoby chociaż mechaniczne tarczówki wrzucić?

Moje doświadczenie jest takie , że V-ki wybitnie nie lubią śniegu i błota pośniegowego jeszcze bardzie niż błota zwyczajnego/pospolitego/ziemnego/piaskowego/gliniastego/... :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jokulus25

nie no fajny rowerek fajny , może i to jest 18" od GT bo ich ramy mają specyficzną geometrię :) , ale ten Sid 63mm :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol
Napisano (edytowane)

No kurde znowu złapałem się na stuki puki ... z ortografią u mnie kiepsko a puki i póki nie podkreśla :) bo nie rozpoznaje kontekstu.

 

Hamulce ... dlaczego nie tarcze:

 

1. Koło nie jest przystosowane - dodatkowy zbędny koszt

2. Nie mam hamulca - kolejny dodatkowy koszt

3. W perspektywie wypraw rowerowych łatwiej serwisować v`ki niż tarczówki (dostępność części i ich zamienność)

4. Tak V`ki są słabsze w trudnych warunkach ... ale w tych samych trudnych warunkach z dobrymi klockami zazwyczaj na obręczy mam więcej przyczepności niż pod kołem.

5. To nie jest rower do "wyczynu" ... mam drugi rower skonfigurowany właśnie pod amatorskie starty ... rowery muszą się czymś różnić

 

Słowem V`ki mi wystarczają.

 

ale ten Sid 63mm

 

Ale ten SID ... to kawał historii :) ... SiD XC z 2000 r., nie Dual a Double Air - 2 powietrzne sprężyny pozytywne po 1 w każdej goleni ... stalowa sprężyna negatywna otwarta kąpiel ... i to wszystko waży około 1380 g :)

 

Konstrukcja fabrycznie był przystosowany do skoku 80 lub 63 mm a że Aggressor w tym roczniku był sprzedawany właśnie z amortyzatorem coś około 50 - 63 mm to tak ustawiłem SID`a aby nie zepsuć geometrii ramy.

Ma to też drugie ukryte dno ... całe wieki pracował na 80 mm i anoda na goleniach już nie była idealna ... a tak pięknie się schowało pod uszczelkami i nadal pięknie pracuje.

 

Pozdro

Edytowane przez rzezniol

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Mała aktualizacja ... 

 

Zmiany ..

Opony stare się zużyły ... na miejsce zwijanych Mezcali 26 x 2,1 wskoczyły też Mezcale ale 26 x 1,9.

Mostek + kierownica ... przyczyna prozaiczna ... na mostku o wzniosie 30 st licznik. jest bardzo kiepsko czytelny.

Zestaw budżetowy ale sporo lżejszy od poprzedniego. 

 

Większych planów na odchudzenie nie ma ... siodło powoli się zużywa może przy następnym urwie się ze 100 g.

A jak już urwę na tym siodle to polecą też dętki aby położyć granicę 12 kg w stalowym rowerze :)

 

 

Aktualna specyfikacja :

 

Bottom Bracket (Suport) - Accent BB-EX - 103 g 
Brake (Front): (Hamulec przedni) -Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore LX BL-M571 182 g
Cables: (Pancerze i linki) - Shimano/Accent z fajkami hamulców - 185 g
Cassette: (Kaseta) - Shimano CS-HG30-9 11-32T - 450 g
Chain: (łanńuch) - Shimano CN-HG-53 106 o. - 265 g
Crankset: (Korby) - Shimano FC-M552 - 851 g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - SRAM X-5 - 201 g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Shimano RD-M591 SGS - 292 g
Fork: (Widelec) - Rock Shox SID XC 2000r. (z gwiazdka i bieżnią sterów) - 1420 g
Frame: (Rama) - GT Aggresor Cr-Mo 18` 1997r. - 2685 g
Grips: (Gripy) - Author (z korkami) - 29 g
Handlebar: (Kierownica) - Author Respect Low Rise - 243g (- 30g)
Headset: (Stery) - Accent HST-B11 (bez gwiazdki i dolnej bieżni) - 126 g
Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 - 348 g
Seat: (Siodło) - Accent Derry - 352 g
Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-252 26,8/350 mm - 333 g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Sama śruba  :) - 12g
Shifters: (Manetki) - Shimano Deore SL-M530 - 271 g
Skewers: (Zaciski koł) - JoyTech - 122 g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - Al 30 mm - 21 g (+7g)
Starnut: (Gwiazdka) - z amortyzatorem
Stem: (Mostek) - Author Industry 80mm +/-7st - 192 g (-93g)
Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Mezcal 26x1,9 Kevlar - 431 g (-30g)
Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 430 g (-64g)
Top Cap: (Top cap) - ze sterami (podpiłowany, drążona śruba)
Tubes: (Dętki) - Geax/Conti - 345 g
Wheel Front: (Koło przednie) - 846 g
-Hub: (Piasta) - Novatec NT-751SB
-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX
-Spokes: (Szprychy) Alpina
-Nipples: (Nyple) - mosiądz
-Rim tape: (Opaska) - taśma PCV
Wheel Rear: (Koło tylne) - 1007 g
-Hub: (Piasta) - Novatec NT-802SB
-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX
-Spokes: (Szprychy) Alpina
-Nipples: (Nyple) - mosiądz
-Rim tape: (Opaska) - taśma PCV


Razem : 12132g

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Napęd siodełko i takie tam ... stricte zmiany eksploatacyjne.

Przy okazji poprawiona waga i pokonana granica 12 kg w stalowym rowerze ... nie jest źle :)

Zmiany oczywiście kolorem czerwonym.

 

Aktualna specyfikacja :

 

Bottom Bracket (Suport) - Accent BB-EX - 103 g 
Brake (Front): (Hamulec przedni) -Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Shimano Alivio BR-M431 + Accent 4-function (bez fajki) - 195 g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Shimano Deore LX BL-M571 182 g
Cables: (Pancerze i linki) - Shimano/Accent z fajkami hamulców - 185 g
Cassette: (Kaseta) - Shimano CS-HG30-9 11-32T - 450 g
Chain: (łanńuch) - Shimano CN-HG-53 106 o. - 265 g
Crankset: (Korby) - Shimano FC-M552 - 851 g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano SLX FD-M610-E - 163g (-47g)
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - SRAM X-7 - 260 g (-32g)
Fork: (Widelec) - Rock Shox SID XC 2000r. (z gwiazdka i bieżnią sterów) - 1420 g
Frame: (Rama) - GT Aggresor Cr-Mo 18` 1997r. - 2685 g
Grips: (Gripy) - Author (z korkami) - 29 g
Handlebar: (Kierownica) - Author Respect Low Rise - 243g
Headset: (Stery) - Accent HST-B11 (bez gwiazdki i dolnej bieżni) - 126 g
Pedals: (Pedały) - Shimano PD-M540 - 348 g
Seat: (Siodło) - Selle Italia Shiver - 262 g (-90g)
Seatpost: (Sztyca) - Accent SP-252 26,8/350 mm - 333 g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - Sama śruba   :) - 12g
Shifters: (Manetki) - SRAM X7 GripShift - 168 g (-103g)
Skewers: (Zaciski koł) - JoyTech - 122 g
Spacers: (Podkładki pod mostek) - Al 30 mm - 21 g
Starnut: (Gwiazdka) - z amortyzatorem
Stem: (Mostek) - Author Industry 80mm +/-7st - 192 g
Tire (Front): (Opona przednia) - Geax Mezcal 26x1,9 Kevlar - 431 g
Tire (Rear): (Opona tylna) - Geax Mezcal 26x2,1 Kevlar - 430 g
Top Cap: (Top cap) - ze sterami (podpiłowany, drążona śruba)
Tubes: (Dętki) - Geax/Conti - 345 g
Wheel Front: (Koło przednie) - 846 g
-Hub: (Piasta) - Novatec NT-751SB
-Rim: (Obręcz) - Mach1 MX
-Spokes: (Szprychy) Alpina
-Nipples: (Nyple) - mosiądz
-Rim tape: (Opaska) - taśma PCV
Wheel Rear: (Koło tylne) - 1005 g (-2g)
-Hub: (Piasta) - Novatec NT-802SB
-Rim: (Obręcz) - Accent OffRider
-Spokes: (Szprychy) Sapim Race
-Nipples: (Nyple) - mosiądz
-Rim tape: (Opaska) - taśma PCV


Razem : 11875g

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • sebek996
      Przez sebek996
      Witam,
      Posiadam uszkodzona (miejscowo skorodowaną) trekkingową ramę Orłowskiego na rurach Dedacciai COM 12.5. W ramach działności spawalniczego koła naukowego przy Politechnice chciałbym ją naprawić. Posiada ktoś może opis procesu technologicznego wyżej wymienionej ramy? +bardziej szczegółowe informacje na temat samego materiału? 
      @edit
      Rama była zamówiona około 10 lat temu, waży ~2000 gramów, rozmiar ~55 cm
      Za każdą odpowiedź dziękuję i pozdrawiam.
    • Myke
      Przez Myke
      Cena 4250 zł do negocjacji
      Więcej zdjęć pod https://1drv.ms/f/s!AqOpDGUG2BPeuBzm97HCs3_Agf9i
      Witam,
      Posiadam na sprzedaż złożony (01/09/2018) rower Genesis Longitude na nowych poniższych częściach.
      Rama Genesis Longitude 2017 rozmiar L (ja mam 184 cm wzrostu i jest OK) - materiał Cr-Mo (crmo, cromoly) nazywany przez producenta MJÖLNIR
      Koła Gipiemme Roccia Equippe 29
      Author ACO HB Respect14 Kierownica gięta MTB 680mm
      2x Shimano SM RT66 Tarcza hamulcowa [180mm]
      Shimano FC M6000 Deore Korba Hollowtech II 2x10 2018 [34x24 175mm]
      WTB Weirwolf Chwyty kierownicy szaro czarne
      Jagwire Universal Sport Zestaw linek i pancerzy przerzutki MTB / Szosa czarny
      Koszyki na bidon Zefal Spring
      Wkład suportu SHIMANO SM-BB52 czarny-srebrny / Rozmiar: 68 - 73 mm / Typ: BSA
      Manetka SHIMANO Deore SL-M6000 czarny / Ilość biegów: 10 / Montaż: prawa obejma
      Manetka SHIMANO Deore SL-M6000 czarny / Ilość biegów: 2 3 / Montaż: lewa obejma
      Przerzutka przednia SHIMANO Deore FD-M6020 czarny / Ilość biegów: 2 / Mocowanie: na obejmę (Low Clamp) / Prowadzenie linki: boczny ciąg (front pull)
      Kaseta SHIMANO CS-HG50 srebrny / Ilość biegów: 10 / Stopniowanie: 11-36
      Hamulec SHIMANO BR/BL-M396 czarny / Montaż: tył
      Hamulec SHIMANO BR/BL-M396 czarny / Montaż: przód
      Opona SCHWALBE Rapid Rob czarny / Mieszanka: Schwalbe Basic Compound (SBC) / Rozmiar koła: 29" / Szerokość: 2,25" / Wkładka antyprzebiciowa: Kevlar Guard
      Opaska na obręcz SCHWALBE Super HP niebieski / Rozmiar koła: 28"" / Rozmiar: 18 mm
      Łańcuch KMC X10.73 srebrny / Ilość biegów: 10 / Ilość ogniw: 114 / Wersja opakowania: OEM
      Dętka CONTINENTAL MTB 29 / Długość wentyla: 42 mm / Rozmiar koła: 29"" / Typ wentyla: presta / wyścigowy
      Pedały AUTHOR APD-315 czarny-srebrny
      Siodełko ACCENT Derry czarny / Płeć: męskie
      Wspornik kierownicy ACCENT AS-32 AH czarny / Długość: 100 mm / Rura sterowa: 1 1/8"" / Średnica kierownicy: 31,8
      Sztyca PROMAX 27,2mm X 400 mm
      Gratis dorzucam Gorilla Cage (uchwyty na napoje do widelca lub innych rzeczy)
      Posiadam faktury na części (oprócz kół) i ramę
      Tylne koło może wymagać centrowania.
      Linki do ofert
      https://www.olx.pl/oferta/genesis-longitude-2017-zlozony-01-09-2018-bikepacking-rower-rama-crmo-CID767-IDvyLAT.html#8405543486
      https://allegro.pl/genesis-longitude-zlozony-01-09-2018-bikepacking-i7651827320.html
    • Prz
      Przez Prz
      Na sprzedaż mam rower przełajowy/gravel GT Grade z 2015 roku.
      Rozmiar L (TT 565 mm), pełen napęd Shimano 105 11-rzędowy i hamulce tarczowe mechaniczne. Rama aluminiowa, ale bardzo komfortowa, widelec karbonowy. Stan dobry, mechanicznie wszystko 100% sprawne, na ramie kilka niedużych odprysków lakieru i jedna wgniotka, niepochodząca z kraksy (rower zbyt mocno oparty o drzewo mocując się z zakleszczonym łańcuchem). Wgniotka obejrzana przez serwisanta GT i od dwóch lat rower normalnie użytkowany razem z nią, także nie ma żadnego wpływu na wytrzymałość ramy.

      Rower bardzo uniwersalny, przyjmuje opony do 33-35c, więc może być przełajówką na każdą pogodę, ale komfortowa geometria typu gravel sprawia, że po założeniu gładkich opon staje się wygodną szosą endurance.

      Możliwa wysyłka kurierem, cena 2999 zł do lekkiej negocjacji. Więcej informacji na priv.

      Możliwy również odbiór osobisty w Trójmieście, Warszawie lub Poznaniu.

      Specyfikacja:
      Rama: GT Grade Double Butted Triple Triangle, aluminium, taperowana główka
      Widelec: GT Grade Carbon, aluminiowa sterówka
      Korba: Shimano 105 FC-5800 50/34
      Przerzutka tylna: Shimano 105 RD-5800-GS
      Przerzutka przednia: Shimano 105 FD-5800
      Kaseta: Shimano 105 CS- 580 11-32
      Łańcuch: KMC X11
      Hamulce: Avid BB5 Road
      Klamkomanetki: Shimano 105 ST-5800
      Obręcze: Alex ATD470
      Piasty: Formula Ultralight 6 bolt disc
      Mostek: GT aluminium
      Opony: Schwalbe Racing Ralph Performance 700x33c
      Kierownica: GT aluminium, flare 14 stopni (rozchylenie dropów)
      Stery: FSA zintegrowane
      Siodełko: GT
      Sztyca: GT aluminium 27,2 mm
      Pedały: brak
      Zdjęcia roweru dostępne w ogłoszeniu na olx: https://www.olx.pl/oferta/rower-gravel-przelajowy-gt-grade-105-rozm-l-CID767-IDtjLPH.html#36fc8897f2 Mogę również podesłać na maila w pełnej jakości.
    • afly
      Przez afly
      Witajcie po dość długiej przerwie (4 lata) :).
      Jeszcze z kilka lat temu byłem w miarę na bieżąco z nowościami związanymi z rowerami. Ostatnio moje zainteresowania się zmieniły, ale na rowerze jeżdżę dalej :D.
      Obecna rama pękła przy sztycy i szukam czegoś "wyjątkowego". Kroki kieruję w kierunku stalowej rama pod koła 29".
      Pierwszy problem z jakim się spotykam to odpowiednia geometria. Niestety na mniej jak 630 mm długości efektywnej górnej rury nikt mnie nie namówi (przy amortyzatorze 80/100mm), ponieważ mam 194cm wzrostu.
      Budżet skromny w chwili obecnej 2500 zł, rozważam zwiększenie jeżeli druga połówka się o tym nie dowie :).
      On-One Inbred - już nie dostanę,
      Soma Juice 29er https://store.somafab.com/soju29hafr20.html - udało mi się znaleźć.
      Na jakich producentów mogę jeszcze zwrócić uwagę? - niestety kilka dni czytania w sieci i jestem pewny, że nie wszystkich znalazłem - liczę na waszą pomoc i sugestie.
       
    • frantx2
      Przez frantx2
      Witam wszystkich
      Potrzebuję pomocy ,gdyż  chciałbym się dowiedzieć
      1. Czy ktoś miał do czynienia z tym rowerem i jak on się sprawuje?
      2. Czy w cenie między 3500-3800 jest on opłacalny czy będzie go można niedługo kupić taniej czy może coś innego w tych pieniądzach ?
      3. Zastanawiam się mocno nad doborem ramy jestes tak jakby pomiędzy M i L mam 180cm wzrostu i dł nogi ok 82cm i niewiem na który się zdecydować. Mieszkam w górach jednak nie będzie on służył tylko do jazdy po lasach ale i drogami .
×