Skocz do zawartości
mrowek

[amortyzator] Magura Durin cieknie

Rekomendowane odpowiedzi

mrowek

Cześć :)

kilka dni temu nabyłem widelec Magura Durin Race (MD80R), gdyż chciałem sprawdzić jak się sprawują amortyzatory tej firmy. Widelec miał być w pełni sprawny, bez rys na goleniach, wycieków itp. Zamontowałem do roweru celem sprawdzenia działania. Okazało się, że po kilkukrotnym ugięciu widelca zostawia on pierścienie oleju na górnych goleniach (zdecydowanie bardziej obfite na prawej goleni niż na lewej). Golenie są wolne od rys i przetarć (przynajmniej nad uszczelkami). Sprzedający tłumaczy się tym, że widelec przed sprzedażą był w serwisie (jednak nie jest w stanie przedstawić rachunków za tę usługę) i najprawdopodobniej serwisant nalał za dużo oleju. Ponadto, twierdzi, że po każdym serwisie Durin zostawiał trochę oleju na goleniach. Czy to standardowa przypadłość w tym modelu? Dodam jeszcze, że widelec pracuje w całym zakresie skoku i ma sprawną blokadę. Jeśli chodzi natomiast o pokrętło regulacji tłumienia odbicia to również spotkała mnie niemała niespodzianka, gdyż brakuje standardowego czerwonego pokrętła. Wycieki i "pokrętło" przedstawiam na poniższych zdjęciach. Czy takie objawy są standardowym symptomem nadmiaru oleju po serwisie?

 

http://i71.photobuck...zps85cd60a7.jpg

 

http://i71.photobuck...zpsd4c41ffa.jpg

 

http://i71.photobuck...zps761561d8.jpg

 

Do tej pory nie miałem do czynienia z Magurą dlatego też, z góry dziękuję za odpowiedź! :thanks:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Cuberider

Cześć

Pokrętło powinieneś raczej mieć, na ostatnim zdjęciu widać że brakuje Ci również oringu, który jednocześnie uszczelnia i blokuje to pokrętło przed zgubieniem

Co do olejowych pierścieni to jest to raczej normalne zjawisko w Magurach zaraz po serwisie (powiadają że lubią się pocić)

Z czasem powinno być tego mniej chociaż jeżeli będzie tak samo to czeka Cię wymiana uszczelek. Mnie kiedyś serwisant uspokoił i powiedział że jeżeli pokazują się pierścienie olejowe to jest smarowanie. Natomiast jeżeli nic się nie pokazuje to oznacza że trzeba robić serwis i dolać oleju.

Czy serwisant mógł wlać dużo oleju ? z tego co wiem to od dołu się wlewa po 2,5 ml oleju i 5 ml do komory to raczej małe wartości

Mnie też to zjawisko zawsze irytowało po serwisie który robię sobie sam (mam Menję) bo po każdej jeździe trzeba ścierać brud z olejem więc ja zrobiłem pewną sztuczkę

uszczelki są trzymane zimeringiem więc je odczepiłem i skróciłem teraz bardziej ściskają uszczelkę i problem obfitych olejowych pierścieni znika po ok. 50-70 km potem zostają już tylko smugi :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bulbacz

też mam MD80R kupiłem używany 1 sezonowy po serwisie i też się lekko poci ale mnie to akurat cieszy bo wiem że się sam smaruje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • radomir
      Przez radomir
      Cześć, zabieram się do przekładki amora na widelec sztywny. Chcę zredukować wagę roweru. Nie miałbym większych problemów, gdyby nie hamulce Magura HS11. Nie chcę z nich rezygnować. Obecnie montowane są do piwotów amora w ten sposób, że:
      W piwot amortyzatora wkręcona jest tulejka (redukcja?), która posiada wewnętrzny gwint. W ten gwint dopiero wkręcana jest "prowadnica" dla hamulca. Jaki wybrać sztywny widelec, abym był w stanie zamontować ten hamulec - wkręcić tą prowadnicę - propozycje z najwyższej półki odpadają - kasa. Czy któryś z linków poniżej mieliście w ręku, da się na nim bez "rzeźby" zamontować HS11?
      - https://allegro.pl/oferta/widelec-force-treking-28-ahead-alu-1-1-8-7225623042?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMWkMb12Mu4ZijCKLjPW4J0IJ-6kqEueJUQTw0tho7RVIdWQwicndlBoCSz4QAvD_BwE,
      - https://www.centrumrowerowe.pl/widelec-unibike-treking-pd14554/?v_Id=4338&gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMQ7o3Jqu8aSHhh1apT0BF2KqOiqfcsRIcODvdG_wP5KzJVeXmBf3ZxoCTZkQAvD_BwE
      - https://www.rowertour.com/p/162984/widelec-28-trekking-piwot-stalowy-220x130-czarny?gclid=CjwKCAiA_MPuBRB5EiwAHTTvMaRvRgpm6Rd07q81Zo0RofJ2FoX962y3Udd38KoyyeG2ks3Ub3NEBhoCcAgQAvD_BwE (ten jest gwitowany...)
      - https://www.ctbike.pl/accent-widelec-treking-700c-do-rowerow-trekkingowych.html 
      - https://www.rowerystylowe.pl/p-1525/widelec-miejsko-trekkingowy-point-hi-ten-28
      Dzięki za podpowiedzi, propozycje widelców też mile widziane. Pozdrawiam
    • Chromanic
      Przez Chromanic
      Witam serdecznie, 
      Przełożyłem hamulce obręczowe hydrauliczne ze starego roweru na nowy, uprzednio wymieniając w nich klocki. Od kiedy trochę się wytarły strasznie głośno skrzypią.
      Próbowałem następujących rzeczy:
      - Odtłuszczyłem obręcz oraz hamulce benzyną extrakcyjną,
      - Odpowietrzyłem hamulce,
      - Przetarłem klocki hamulcowe papierem ściernym aż nie było na nich śladu aluminium z obręczy, 
      - próbowałem też zmienić ustawienie klocków względem obręczy (bliżej lub dalej od opony),
      -  w geście rozpaczy zamontowałem też gumowe podkładki pod ramką hamulca celem wytłumienia drgań,
      Żadna z powyższych prób nie poprawiła sytuacji. Myślę że problem może stwarzać obręcz jednak nie jestem pewny gdyż na wcześniej zamontowanych hamulcach V-Brake tego problemu nie było. Na anglojęzycznych forach znalazłem informację że pomogło szlifowanie obręczy jednak nie znalazłem wiele szczegółowych informacji jak należy to zrobić.
      Będę wdzięczny za podane jakiegoś sposobu którego jeszcze nie próbowałem. bądź wytłumaczenie jak należy przeszlifować obręcz koła aby uzyskać pożądany efekt i niczego nie uszkodzić. 
      z góry dzięki. 
    • peterson2233
      Przez peterson2233
      Witam, jestem nowy na forum. Otóż mam pytanie odnośnie hamulca, dostane gdzieś taką uszczelke, cieknie mi z niej a nigdzie nie moge jej odnaleźć z góry dzięki :)

    • m16iki
      Przez m16iki
      Witam, zakładam hamulec na przód deore m6000 i zastanawiam się nad rozmiarem tarczy 180mm lub 160mm. Waże około 80 kg. Jeżdżę po mieście lasach i trochę po górkach. Proszę o pomoc :) 
      pozdrawiam !!! 
    • m16iki
      Przez m16iki
      Witam, posiadam hamulce shimano deore m6000, miałem dzisiaj mała "stłuczkę" i w wyniku czego hamulec stracił moc hamowania, hamuje dalej ale znacznie słabiej i przy hamowaniu strasznie skrzypi i muszę użyć znacznie większej siły nacisku na klamkę, oraz mam jeszcze pytanie czy ktoś wie jak je te hamulce odpowietrzyć.
      śmiało pytać, na pewno się dogadamy jak coś jest nie jasne
      pozdrawiam!
       
×