mrowek Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Cześć kilka dni temu nabyłem widelec Magura Durin Race (MD80R), gdyż chciałem sprawdzić jak się sprawują amortyzatory tej firmy. Widelec miał być w pełni sprawny, bez rys na goleniach, wycieków itp. Zamontowałem do roweru celem sprawdzenia działania. Okazało się, że po kilkukrotnym ugięciu widelca zostawia on pierścienie oleju na górnych goleniach (zdecydowanie bardziej obfite na prawej goleni niż na lewej). Golenie są wolne od rys i przetarć (przynajmniej nad uszczelkami). Sprzedający tłumaczy się tym, że widelec przed sprzedażą był w serwisie (jednak nie jest w stanie przedstawić rachunków za tę usługę) i najprawdopodobniej serwisant nalał za dużo oleju. Ponadto, twierdzi, że po każdym serwisie Durin zostawiał trochę oleju na goleniach. Czy to standardowa przypadłość w tym modelu? Dodam jeszcze, że widelec pracuje w całym zakresie skoku i ma sprawną blokadę. Jeśli chodzi natomiast o pokrętło regulacji tłumienia odbicia to również spotkała mnie niemała niespodzianka, gdyż brakuje standardowego czerwonego pokrętła. Wycieki i "pokrętło" przedstawiam na poniższych zdjęciach. Czy takie objawy są standardowym symptomem nadmiaru oleju po serwisie? http://i71.photobuck...zps85cd60a7.jpg http://i71.photobuck...zpsd4c41ffa.jpg http://i71.photobuck...zps761561d8.jpg Do tej pory nie miałem do czynienia z Magurą dlatego też, z góry dziękuję za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cuberider Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Cześć Pokrętło powinieneś raczej mieć, na ostatnim zdjęciu widać że brakuje Ci również oringu, który jednocześnie uszczelnia i blokuje to pokrętło przed zgubieniem Co do olejowych pierścieni to jest to raczej normalne zjawisko w Magurach zaraz po serwisie (powiadają że lubią się pocić) Z czasem powinno być tego mniej chociaż jeżeli będzie tak samo to czeka Cię wymiana uszczelek. Mnie kiedyś serwisant uspokoił i powiedział że jeżeli pokazują się pierścienie olejowe to jest smarowanie. Natomiast jeżeli nic się nie pokazuje to oznacza że trzeba robić serwis i dolać oleju. Czy serwisant mógł wlać dużo oleju ? z tego co wiem to od dołu się wlewa po 2,5 ml oleju i 5 ml do komory to raczej małe wartości Mnie też to zjawisko zawsze irytowało po serwisie który robię sobie sam (mam Menję) bo po każdej jeździe trzeba ścierać brud z olejem więc ja zrobiłem pewną sztuczkę uszczelki są trzymane zimeringiem więc je odczepiłem i skróciłem teraz bardziej ściskają uszczelkę i problem obfitych olejowych pierścieni znika po ok. 50-70 km potem zostają już tylko smugi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulbacz Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 też mam MD80R kupiłem używany 1 sezonowy po serwisie i też się lekko poci ale mnie to akurat cieszy bo wiem że się sam smaruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.