Skocz do zawartości

[6583g] RDX X-B10 Urban Jet


nikopol83

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Update :

Zmiana opon Schwalbe Ultremo ZX 700x25 na Hutchinson Atom Reinforced 700x23 zysk wagowy 11g tylna opona Schwalbe po zaledwie 1700 km ma oznaki pękania i rozwarstwiania się , nie polecam tych opon 

 

Aktualizacja:

 

Fork: (Widelec) Carbon 315g
Starnut: (Gwiazdka) KCNC Expander 35g
Frame: (Rama) RDX X-B10 1133g
Brake (Front): Sram Apex 156g
Brake (Rear):  Sram Apex 150g
Brake Levers: TRP RL 950  77g
Cables: Jagwire Carbon 84g
Cassette: SunRace (21-12 ) 226g
Chain: (łańcuch) Shimano hg-53 248g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g
Zębatka: Shimano XT 36T 52g
śruby do tarczy: Shimano 22g
Suport: Shimano XT 84g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g
Grips: (Gripy) Accent 19g
Handlebar: (Kierownica) Amoeba Scud Carbon 25.4mm - 111g
Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g
Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g  Aest YRPD -07T 171g
Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP 160g
Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta + Tuned) 211g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Boblight  19g
Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g
Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g
Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 102g
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Ultremo 700x25C 198g Hutchinson Atom Reinforced 700x23 193g
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Ultremo 700x25C 200g        Hutchinson Atom Reinforced 700x23 194g
Tubes: (Dętki) Schwalbe Light XXX 139g
Wheel Front: (Koło przednie) RD Progress Custom 688,5g  673,5g
Wheel Rear: (Koło tylne) RD Progress Custom     943,5g     928,5g
Licznik – Sigma BC 1009 STS    47g
 
 
Dodatki
Latarka  - Emos Creed          112g
Lampka tył - Blackbourn Mars    33g
Lampka przód - Sigma Micro      18g
Koszyk na bidon - Trigon carbon 26g
 
SUMA : 6572 g (z dodatkami 6761 g )
 
 

 

 

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po krótkiej przerwie , rower sukcesywnie acz powoli przechodzi niewielkie zmiany , ostatnio udało mi się kupić sztycę KCNC Ti Pro Lite Titanium waga 135 g oczywiście po skróceniu , oryginalnie w rozmiarze 31.6 mm (370mm) 152g
4f377b8e979e0e25med.jpg
 
 
 
Aktualizacja:
 
Fork: (Widelec) Carbon 315g (przycięty) 309g
Starnut: (Gwiazdka) KCNC Expander 35g
Frame: (Rama) RDX X-B10 1133g
Brake (Front): Sram Apex 156g
Brake (Rear):  Sram Apex 150g
Brake Levers: TRP RL 950  77g
Cables: Jagwire Carbon 84g
Cassette: SunRace (21-12 ) 226g
Chain: (łańcuch) Shimano hg-53 248g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g
Zębatka: Shimano XT 36T 52g     Dartmoor Trail  Narrow Wide 36T 56g

śruby do tarczy: Shimano 22g
Suport: Shimano XT 84g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g  Shimano Ultegra 6700 ss 190g
Grips: (Gripy) Accent 19g
Handlebar: (Kierownica) Amoeba Scud Carbon 25.4mm - 111g
Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g
Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g  Aest YRPD -07T 171g
Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP 160g
Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta + Tuned) 211g   KCNC Ti Pro Lite Titanium 31,6/320mm (przycięta) 135g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Boblight  19g
Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g
Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g( odjęcie jednej podkładki) 7g
Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 102g
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Ultremo 700x25C 198g Hutchinson Atom Reinforced 700x23 193g
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Ultremo 700x25C 200g        Hutchinson Atom Reinforced 700x23 194g
Tubes: (Dętki) Schwalbe Light XXX 139g  Continental SuperSonic 104g
Wheel Front: (Koło przednie) RD Progress Custom 688,5g  673,5g
Wheel Rear: (Koło tylne) RD Progress Custom     943,5g     928,5g
Licznik – Sigma BC 1009 STS    47g
 
 
Dodatki
Latarka  - Emos Creed          112g
Lampka tył - Blackbourn Mars    33g
Lampka przód - Sigma Micro      18g
Koszyk na bidon - Trigon carbon 26g
 
SUMA : 6422 g (z dodatkami 6611 g )
 
W planach jeszcze parę innych zmian ale to z czasem , pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To jeszcze nie koniec , zostały jeszcze koła , zaciski i korby i to tyle.... po 3 latach od złożenia projekt zbliża się naprawdę ku końcowi :)

Teraz głównie śmigam na Giant FCR kupionym za 700 zł, co prawda oryginalnie był to Flat Bar Road Bike(z prostą kierownicą) ale dostałem kierownicę szosową z tanimi manetkami st 2300 oraz korbę i przerzutki Ultegra 6500 w komplecie , co prawda wyglądają dość archaicznie ale ładnie chodzi to wszystko, koła zaplotłem na budżetowych obręczach Rigida Flyer i tanich piastach maszynowych, szybka analiza tej ramy pokazała że jest to tak naprawdę Giant Defy z malowaniem FCR , kąty niemal identyczne jedynie detale takie jak otwory na tylny bagażnik , otwory na przednim widelcu i możliwość założenia opon 700x28C odróżniają go od Defy(chyba że w Defy też tak jest???) Rama trochę poobijana ale to szczegół , zastanawiam się nad tym czy nie zacząć kolejnego projektu ... nie będzie to ultra light bo obecnie nie ma czym się pochwalić ok 9100g ale ta geometria można by rzec endurance czyli komfortowa(widać po kątach) bardzo mi pasuje i świetnie czuję się na tym rowerze , nic mi nie przeszkadza w pozycji dla tego zaczynam bardziej go lubić niż RDX który ma jakąś trochę wybujałą jak dla mnie geometrię.

9750a7a6f02d206cmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Projekt można powiedzieć że jest skończony .... bo została rama z widelcem ... :) doszedłem do wniosku że pozycja zajmowana na rowerze typu Flat Bar jest na tyle nieaerodynamiczna że nie odczuwam żadnych korzyści podczas jazdy mimo dalszego odchudzania roweru , poszedłem za waszymi radami i zamontowałem kierownicę szosową ...nie ma nic bardziej wygodnego :) a dodatkowo zysk aerodynamiczny jest ogromny . Tak teraz prezentuje się rower mimo iż waży 7028g plus dodatki czyli 7.6kg a śmiga jak nigdy. Do wymiany na pewno pójdą klamkomanetki , korba ,koła oraz dla mnie nowość :) przejście z 8rz na 10 rz z zachowaniem jednej koronki Narrow Wide z przodu  .

 

43b8262a0af503b1med.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak mniemam po twoich poprzednich projektach, tj. pozostawanie z cenami komponentów na rozsądnym poziomie, nie jest to oryginalny s-works venge mclaren. Chodzi oczywiście o ramę. 
Mógłbyś o niej napisać coś więcej? 

Od strony wizualnej, pewnie sam wiesz że rama była projektowana jako możliwie aerodynamiczna, kiepsko wyglada z niskim profilem obręczy, paskudnie z mostkiem tak krótkim i o takim kącie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Rama została wykonana w Azji jak wszystkie inne podobne , co do jej właściwości to nie powiem nic odkrywczego ponieważ nigdy nie miałem okazji jeździć na prawdziwym Vendżu :)

mogę jedynie porównać ją do innej azjatyckiej ramy RDX XB-10 jeśli chodzi o sztywność węzła suportowego który jest sztywniejszy i masywniejszy w Vendźu wydaje mi się że cała rama jest jakby mniej plastyczna od rdx, może to kwestia ułożenia włókien Toraya T-800

Wykonanie ramy jest w porządku ciężko się do czegoś przyczepić no chyba że komuś przeszkadzają gwinty suportu na BSA co wydaje mi się jest jednak na duży plus.

Lakier wybrałem matowy , szczerze mat jest upierdliwy w czyszczeniu ;)

Wagowo prezentuje się tak:

Rama 1116g rozm.54

 widelec 377g,

stery 147g oryginalnie wraz z tą nakładką niby aerodynamiczną (po zmianach urwałem 35 g)

sztyca 234g

zacisk 35g 

czyli nie dużo i nie mało :) nie mam odniesienia do oryginalnych części

 

Jeśli chodzi o wygląd to w pełni się z Tobą zgadzam :) dosyć mocno spłaszczone rury ramy wchłonęły te cieniutkie kółka tu profil 50mm lub 38mm nie mniej ale to z czasem , mostek również będzie zmieniony wraz z kątami włącznie :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...