Skocz do zawartości

[6583g] RDX X-B10 Urban Jet


nikopol83

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 176 i dla mnie mogła by być np. krótsza górna rura o 1-2 cm , dlatego mam krótki mostek ot taki przykład.

To że masz 182 cm nie znaczy że ta rama jest za mała , u mnie w/g różnych pomiarów wychodzi rozmiar 54-56 w typowej szosie(Accent Apex) a mam teraz 52cm gdzie u Accenta rama w tym samym rozmiarze byłaby za mała co wiązało by się z kupnem dłuższego mostka a kto wie czy to by pomogło, zrób sobie symulację na jakimś rowerze. 

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poszukaj na ebay , mówisz że alfine z paskiem zębatym.....?? to może ramę pod ostre koło hong fu czy coś takiego , nie wiem jaka jest szerokość piasy alfine podejrzewam że 135 mm a szerokość rozstawu takiej ramy , druga sprawa to odpowiednia obręcz 32 lub 36 , wygląda to ciężko ... sama piasta coś ok 1600 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe , pomyślę nad tym rozwiązaniem i również czekam na informacje od Ciebie już po modyfikacjach 

Mówisz i masz:

Dorwałem w końcu odpowiedniejszą kierę (najprostsza stalówka, waży pół tony ale kosztowała 20 zł, więc do roweru na miasto jest akurat, ale widziałem też lżejsze aluminiacze) i zrobiłem wszystko jak trzeba - gripshift jest wreszcie umiejscowiony pod klamką hamulcową.

Prezentuje się to tak: http://pokazywarka.pl/5aeulz/

Bardzo wygodnie i ergonomiczne rozwiązanie, wygląda też całkiem przyzwoicie, bo poprowadziłem pancerze pod owijką, jeden nawet musiałem wpuścić w kierę (trza było nawiercić otwory). Jakby zamiast zwykłych klamek szosowych były klameczki czasowe, to już w ogóle była by elegancja, najlepiej w połączeniu z jakąś ładniejszą owijką, a nie najtańszą velo. (choć ja osobiście bym wtedy z dwa centymetry skrócił kierownicę)

Także widzisz, że jak się pokombinuje, to można całkiem fajnie sobie zaprojektować kokpit do roweru miejskiego, nawet po taniości (u mnie koszta to 30 zł klamki, 20 zł kierownica, 15 zł owijka, gripshifty za komplet 45 zł)

A naprawdę warto, bo taka kiera to absolutnie najlepsza rzecz do miasta.

Edytowane przez TomoTonyHalik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jest elegancko wygodnie. Grubość gripshiftu nie przeszkadza, bo w sumie nie jest on jakoś dużo grubszy od kiery z owijką, zresztą ja mam dość dużą dłoń i dla mnie jest jak znalazł. Nic się samo nie przerzuca, gdyż nie trzymam dłoni całej na gripshifcie, tylko tak połowicznie na kierze.Co prawda trochę za mocno to dziadostwo nasmarowałem, przez co chodzi strasznie lekko, a ja lubię jak gripshift wchodzi ciężko, jak właśnie w tych z MTB na przykład srama. Przez spartańską konstrukcję i brak wyraźnego stopniowania, trzeba przyzwyczaić się to przerzucać - wrzucasz i zrzucasz aż do wyczucia "progu", który nie jest jednak sygnalizowany żadnym kliknięciem jak w nowoczesnych gripshiftach (żeby nie zostawiać przerzucania w połowie zakresu, bo wtedy przerzutka terkocze jak by była źle wyregulowana)

To co ja mam na kierze to wynalazek firmy "gripshift" - jakaś amerykańska, ale to jest cholernie stare coś, jeszcze do napędów 7-mio biegowych (u mnie obsługuje kasetę 8-kę, ale bez jednego biegu)

Ogólnie spoko sprawa, bo można praktycznie jednym ruchem przerzucić cały zakres kasety (otwartą dłonią, ruchem jak bym rozkręcał bębenek w rewolwerze)

Co by jednak nie mówić, to kiera z rogami rekompensuje wszystko, jeśli idzie o wygodną jazdę w mieście. Teraz w sumie jedyne z czym muszę powalczyć, to jakiś napinacz do łańcucha, a właściwie tylko górna część, która zapobiega spadaniu na zewnątrz czy do wewnątrz. W szosie nie ma tego problemu, bo jest przednia zmieniarka, tutaj jednak zmieniarka została wyrzucona (bo i nie potrzebna do samego blatu), z kolei rockring tylko częściowo pomaga. Podejrzewam, że wykorzystam lub zainspiruję się patentami rodem z downhillu, bo to jest najpewniejszy system, a jak go odpowiednio wykroję do minimum, to i będzie dość lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie te same gripshifty. Co prawda nie pamiętam, żeby to był produkt srama, ale możliwe, że jest to tak stare, że sram jeszcze wtedy nie posługiwał się dzisiejszą nazwą firmy :P
Nikopol, moim zdaniem powinieneś w nie zainwestować - do kasety 8s będą jak znalazł. (co prawda nie obsłuży ci jednego biegu, ale trudno, jedną koronkę będziesz miał nieużywaną ;) ) Tym bardziej, że to dziadostwo jest bardzo lekkie - jeden gripshift zamocowany w taki sam sposób, jak ja to zrobiłem (czyli bez dekielka) waży 65 gram.

Dokupisz tylko jeszcze odpowiednią kierę z owijką, oraz klameczki hamulcowe czasowe (tektro były zdaje się gdzieś za 70-80 zł komplet), albo po taniości klamki szosowe (czyli jak u mnie) albo klamki przełajowe (te krótkie), z odwrotnie zamocowaną linką - będą wtedy działać i wyglądać jak czasowe w zasadzie.

Na tą chwilę to najprostsze i najtańsze rozwiązanie, możliwe także, że najwygodniejsze (nie licząc gotowych manetek czasowych, które kosztują co mój cały rower na miasto :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Koła jednak oddałem (były na testy a ich aerodynamiczny stożek nie jest mi potrzebny ) a siodło okazało się za szerokie.

Postanowiłem zrobić mały upgrade zakładając kierownicę Amoeba Scud Carbon raczej dla harmonii kokpitu i estetyki niż dla zbicia paru gram choć i tak waga poszła troszkę w dół. 

 

 

zdjecie,600,479453,20140508,kierownica-a

 

 

Aktualizacja:

 

Fork: (Widelec) Carbon 315g
Starnut: (Gwiazdka) KCNC Expander 35g
Frame: (Rama) RDX X-B10 1133g
Brake (Front): Sram Apex 156g
Brake (Rear):  Sram Apex 150g
Brake Levers: Shimano Sora 171g
Cables: Jagwire Carbon 84g
Cassette: SunRace (21-12 ) 226g
Chain: (łańcuch) Shimano hg-53 248g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g
Zębatka: Shimano XT 36T 52g
śruby do tarczy: Shimano 22g
Suport: Shimano XT 84g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g
Grips: (Gripy) Accent 19g
Handlebar: (Kierownica) Amoeba Scud Carbon 25.4mm - 111g
Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g
Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g
Seat: (Siodło) Selle Italia XP 160g
Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta + Tuned) 211g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Dartmoor  19g
Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g
Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g
Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 102g
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Ultremo 700x25C 198g
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Ultremo 700x25C 200g
Tubes: (Dętki) Schwalbe Light XXX 139g
Wheel Front: (Koło przednie) RD Progress Custom 688,5g
Wheel Rear: (Koło tylne) RD Progress Custom     943,5g
Licznik – Sigma BC 1009 STS    47g
 
Latarka  - Emos Creed          112g
Lampka tył - Blackbourn Mars    33g
Koszyk na bidon - Trigon carbon 26g
 
SUMA : 6914g 
Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6f4a82ef3fa7f293med.jpg

 

 

 

Przy montażu manetki Sram MRX za 25zł (tak tania że aż strach , ale jej praca jest o wiele szybsza od popularnych klamkomanetek , jest lekka i nie widać jej za bardzo na kierownicy) prawdopodobnie śrubka mocująca manetkę wgryzła się trochę w strukturę (to jest spory minus tej manetki ) więc nie zalecam takiego montażu na takiej kierownicy , jedynie pełna obejma jak w Shimano Revoshift czy chyba w nowych manetkach Sram`a , mam nadzieję że nie będę musiał ponownie jej zdejmować aby przy kolejnym zakładaniu nie zrobić większych zniszczeń :(

Przed montażem wszystkich elementów warto przemyśleć dokładnie ułożenie na kierownicy , obejmy które wchodzą z oporem nie należy zakładać gdyż porysują bardzo , bardzo delikatną warstwę lakieru, po prostu lekko rozchylić obejmy śrubokrętem.

Generalnie nie podoba mi się te logo Amoeba Scud , wystarczyłaby czysta struktura karbonu ale cóż nie można mieć wszystkiego.

Prawdopodobnie będą jeszcze jakieś zmiany estetyczno-light`owe  więc niedługo coś napiszę .

Pozdrawiam

Dodam jeszcze raz rozpiskę bo wdarły się dwa błędy w nazewnictwie.

Aktualizacja:

 

Fork: (Widelec) Carbon 315g
Starnut: (Gwiazdka) KCNC Expander 35g
Frame: (Rama) RDX X-B10 1133g
Brake (Front): Sram Apex 156g
Brake (Rear):  Sram Apex 150g
Brake Levers: Shimano Sora 171g
Cables: Jagwire Carbon 84g
Cassette: SunRace (21-12 ) 226g
Chain: (łańcuch) Shimano hg-53 248g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g
Zębatka: Shimano XT 36T 52g
śruby do tarczy: Shimano 22g
Suport: Shimano XT 84g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g
Grips: (Gripy) Accent 19g
Handlebar: (Kierownica) Amoeba Scud Carbon 25.4mm - 111g
Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g
Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g
Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP 160g
Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta + Tuned) 211g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Boblight  19g
Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g
Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g
Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 102g
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Ultremo 700x25C 198g
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Ultremo 700x25C 200g
Tubes: (Dętki) Schwalbe Light XXX 139g
Wheel Front: (Koło przednie) RD Progress Custom 688,5g
Wheel Rear: (Koło tylne) RD Progress Custom     943,5g
Licznik – Sigma BC 1009 STS    47g
 
 
Dodatki
Latarka  - Emos Creed          112g
Lampka tył - Blackbourn Mars    33g
Lampka przód - Sigma Micro      18g
Koszyk na bidon - Trigon carbon 26g
 
SUMA : 6932 g (bez dodatków 6743 g)
Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 Witam ponownie, tym razem na warsztat poszły klamki hamulcowe, wcześniejsze Sory spisywały się wyśmienicie lecz ważyły 171g więc zamówiłem na próbę klamki przełajowe/czasowe TRP RL 950 ważą niewiele bo 77g para , jedyny problem jaki zauważyłem to rozmiar obejmy która jest na 24mm a kierownica MTB ma 22.2mm więc trzeba pokombinować z jakimś kawałkiem gumy , jeżeli znajdę chwilę to założę je i zobaczę czy są warte swojej ceny 199pln przecenione na 99pln 

 

 

 

zdjecie,600,484152,20140525,trp-rl-950.j

 

 

Aktualizacja:

 

Fork: (Widelec) Carbon 315g
Starnut: (Gwiazdka) KCNC Expander 35g
Frame: (Rama) RDX X-B10 1133g
Brake (Front): Sram Apex 156g
Brake (Rear):  Sram Apex 150g
Brake Levers: TRP RL 950  77g
Cables: Jagwire Carbon 84g
Cassette: SunRace (21-12 ) 226g
Chain: (łańcuch) Shimano hg-53 248g
Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g
Zębatka: Shimano XT 36T 52g
śruby do tarczy: Shimano 22g
Suport: Shimano XT 84g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g
Grips: (Gripy) Accent 19g
Handlebar: (Kierownica) Amoeba Scud Carbon 25.4mm - 111g
Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g
Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g
Seat: (Siodło) Selle Italia SLR XP 160g
Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta + Tuned) 211g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Boblight  19g
Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g
Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g
Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g
Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 102g
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Ultremo 700x25C 198g
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Ultremo 700x25C 200g
Tubes: (Dętki) Schwalbe Light XXX 139g
Wheel Front: (Koło przednie) RD Progress Custom 688,5g
Wheel Rear: (Koło tylne) RD Progress Custom     943,5g
Licznik – Sigma BC 1009 STS    47g
 
 
Dodatki
Latarka  - Emos Creed          112g
Lampka tył - Blackbourn Mars    33g
Lampka przód - Sigma Micro      18g
Koszyk na bidon - Trigon carbon 26g
 
SUMA : 6838 g (bez dodatków 6649 g)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ,

Widzę że projekt nadal się rozwija i końca nie widać:) twój projekt nadaje się do jakiegoś pisma branżowego za maksymalne pochłonięcie się w rozwój tego przecinaka , szczerze to mam jednak parę uwag porównując twojego z np.specialized sirrus limited.

Nie pasuje mi tu napęd typowo mtb oraz ta manetka sram mrx jakoś trochę to odstaje od typowych flatbar road oraz napęd 8 rzędowy trochę już archaiczny

P.s a może bycze rogi , klamki już masz ;)

Edytowane przez AlBundy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zakładamy że rower jest dla rowerzysty a komponenty dobrane do jego potrzeb - to wszystko jest tak jak trzeba.

Poczytaj dlaczego właściciel wybrał akurat takie części, przypadku raczej w tym nie ma.

 

Dlaczego mrx odstaje od innych manetek do prostej kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej powiedział - a właściwie już nie raz trułem w  wątku - że to nie manetka nie pasuje do prostej kiery, to prosta kiera nie pasuje do roweru na miasto :P 
A tak bardziej serio, to problemem jest korba - przy ramie szosowej blaty z korby MTB są bardziej na prawej stronie przez co łańcuch chodzi na większym przekosie - przynajmniej tak było u mnie w składaku na miasto, musiałem dać podkładki pomiędzy blatem a korbą, żeby łańcuch szedł tak samo jak w korbie szosowej.

Napęd 8-ka to archaizm, ale wytrzymały i tani - biorąc pod uwagę, że po jednej zimie w mieście napęd potrafi iść do śmieci, to ma to sens. (sam mam 8-kę w miejskim) Z drugiej strony ten rower chyba nie jest budowany do katowania w zimę w miejskim syfie, więc to już kwestia osobistej preferencji składającego rowerek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć .

AlBundy

 

napęd 8 rzędowy trochę już archaiczny

 

 

 

Archaiczny to moim zdaniem jest  bardzo popularny wolnobieg 7 biegowy stosowany w niższych klasach rowerów i wciąż jest na pierwszym miejscu  , kombinacja jednej zębatki i 8rz. kasety (wiele opcji rozpiętości przełożeń ) a w moim przypadku 21-12 jest bardzo dobrze zestopniowane , nie wiem gdzie jeszcze bym potrzebował jednego lub dwóch dodatkowych biegów,dodam że taki układ mi odpowiada ponieważ części do napędu mam w cenach hurtowych więc wymiana kasety,łańcucha kosztuje mnie ok 55pln i to jest dla mnie największy argument .

Manetka za śmieszne 25pln ale lubię taki system i przy okazji nie polecam revoshiftów ( mają zbyt duże odstępy i trzeba trzykrotnie obrócić pierścień za nim obsłuży wszystkie 8 biegów, w Sram MRX wystarczy jeden.

 


TomoTonyHalik

 

 

A tak bardziej serio, to problemem jest korba - przy ramie szosowej blaty z korby MTB są bardziej na prawej stronie przez co łańcuch chodzi na większym przekosie - przynajmniej tak było u mnie w składaku na miasto, musiałem dać podkładki pomiędzy blatem a korbą, żeby łańcuch szedł tak samo jak w korbie szosowej.

 

 

Ja u siebie mam dwie podkładki pod suport tylko z lewej strony  oraz podkładki pod blat co więcej można sobie ustawić sensowną linię łańcucha , nie mam z tym problemu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że te klamki będą ''wiotkie'' ale myliłem się modulacja na przyzwoitym poziomie , jedynie korekty wymagało ustawienie dźwigni aby wydobyć pełną moc hamowania , zauważyłem też że przy wcześniejszych klamkach sory przednie klocki które były mocno zużyte hamowały dobrze a teraz przy TRP RL 950 czuję że słabiej mi się hamuje (tył żyleta) , pora rozejrzeć się za nowymi klockami najlepiej oryginalne od sram apex`a osobiście polecam , żadne 105 bo to badziew. 

 

 

zdjecie,pelne,486470,20140603,rdx-xb10-k

 

zdjecie,pelne,486471,20140603,rdx-xb-10-

 

 

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd zrobiłem że nie wpisuję na bieżąco na bikestats w tym roku, prawie codziennie robię 33 km do pracy i z powrotem , ograniczyłem się do exela a nie będę wpisywał dystansu miesięcznego bo spadną na mnie gromy od zagorzałych bikestatsowiczów którzy regularnie aktualizują wpisy, nie ukrywam że zaktualizowanie bikeloga pochłonęło by sporo czasu wpisując work&service po 33 km dziennie...od 24 lutego

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tego typu krótkie klameczki jako dodatkowe (w duecie z klamkomanetkami campy), współpracowały one z klasycznymi hamulcami szosowymi ultegry, teraz ciągną za canti od tektro. I jako dodatkowym klamkom nie mam im wiele do zarzucenia, jednak jako jedyne klamki są takie sobie. Mają minimalnie inny zaciąg i nieco krótszą dźwignię, na czym cierpi modulacja i nieco siła hamowania - działają bardziej "drawnianie" i "zerojedynkowo", no ale robią robotę, bez problemu odbijają, no i ratują życie (a może rzyć) na zjazdach w terenie, gdzie tradycyjny chwyt na klamkomanetkach zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia OTB. 

No ale do miasta chyba stykają, co? Nie kłócą się zanadto z gripshiftem? (nie jest utrudniony przez niego wysięg do klamki?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku pomyślałem że nie będzie działać tak jak klamki sory ale kupiłem je na próbę, montaż przebiegł bez problemu i po zamontowaniu i ustawieniu klamki były gotowe, nie mam problemu z hamowaniem które jest inne ale hamowanie zostało takie samo,czuję inną modulację ale to raczej przez inną konstrukcję i dźwignię,porównując do moich ustawień hamulców to klamki sory dawały większą moc przy krótszym naciśnięciu a przy trp moc na początku jest ciut słabsza i wraz z naciskaniem wzrasta ,moim zdaniem działa to podobnie do ham.hydraulicznych jeśli chodzi o modulację, bardziej mnie jednak interesowało wykonanie sworzni klamki aby nie złapało jakiś dużych luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...