Skocz do zawartości

[6583g] RDX X-B10 Urban Jet


nikopol83

Rekomendowane odpowiedzi

Następca http://www.forumrowe...accent-shannon/

Kolejny rower z serii Flat Bar Road w mojej kolekcji do rekreacyjno-turystycznej jazdy z przyjazną miejską geometrią przynajmniej na razie przy tym widelcu.

Wiem że napęd nie pasuje ale kupiony w lutym tego roku jest praktycznie nowy więc nie będę pakował dodatkowo pieniędzy tylko po to żeby napęd był *szosowy*.

Nie miałem okazji żeby się przejechać , myślę że dopiero w marcu odbędzie się jazda próbna ale pierwsze wrażenie jest dziwne , nie miałem do tego czasu styczności z tym materiałem jako budulcem ramy,czuję jak pracuje tył ramy a wydawało mi się że ma być sztywniejszy od aluminium i pytanie mam do użytkowników ram karbonowych czy to jest normalne??

 

Fork: (Widelec) Aluminiowy Speeder Lite 902g

Frame: (Rama) RDX XB -10 1133g

Brake (Front): Tektro MT-50 Quartz 169g

Brake (Rear): brak, w planach Shimano 105 ok. 176g

Brake Levers: Avid FR-5 109g

Cables: Jagwire Carbon 84g

Cassette: HG-51 (28-11 ) 241g

Chain: (łańcuch) Sram PC-850 293g

Crankset: (Korby) Shimano SLX 597g

Zębatka: Shimano XT 38T 52g

śruby do tarczy: Shimano 22g

suport: Shimano XT 84g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) brak

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT RD-M771-GS (bez gumowej osłony) 225g

Grips: (Gripy) Accent 19g

Handlebar: (Kierownica) PRO XC 152g

Headset: (Stery) Dartmoor Chakra 67g

Pedals: (Pedały) Exustar E-PC960 207g

Seat: (Siodło) Kbix Line 325g

Seatpost: (Sztyca) Amoeba Borla(przycięta) 237g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) PRO 21g

Shifter: (Manetka) GripShift Sram MRX 2:1 62g

Skewers: (Zaciski koł) Dartmoor 62g

Spacers: (Podkładki pod mostek) PRO Carbon 9g

Starnut: (Gwiazdka) Pro 8g

Stem: (Mostek) KCNC FLY RIDE 70mm/25.4mm 100g

Tire (Front): (Opona przednia) Maxxis Detonator 700x23C 217g

Tire (Rear): (Opona tylna) Maxxis Detonator 700x23C 210g

Top Cap: (Top cap) Pro 4g

Tubes: (Dętki) Schwalbe Light X 178g

Wheel Front: (Koło przednie) Rapid Tiagra 952g

Wheel Rear: (Koło tylne)) Rapid Tiagra 1161g

Licznik – Mach 1 - 37g

Lampeczki – Sigma Micro Lights 36g

Przejściówka Presta – 5g

Osłona łańcucha – płetwa rekina 13g

 

 

7891g +hamulec tylny Shimano 105 (plus linka oraz pancerz 27g) ok. 203g = 8038g

W planach nowe koła,siodło oraz kompozytowy widelec więc może uda się zejść do 7500g lub niżej...

 

 

23122012848.jpg

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pływanie tyłu raczej nie jest normalne, aczkolwiek tylne widły wyglądają na bardzo delikatne więc pewnie twoje odczucia są słuszne.

Ogólnie dziwny rower, nie widać w nim konsekwencji, popracuj nad nim i pokaż co wyszło, plany masz dobre ale na razie trochę temat w powijakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pływanie tyłu raczej nie jest normalne, aczkolwiek tylne widły wyglądają na bardzo delikatne więc pewnie twoje odczucia są słuszne.

Ogólnie dziwny rower, nie widać w nim konsekwencji, popracuj nad nim i pokaż co wyszło, plany masz dobre ale na razie trochę temat w powijakach.

Czemu nie ma w nim konsekwencji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co zrobiłeś bo ja na ramie nadal widzę logo rdx?

Nazwa RDX mi nie przeszkadza ale te trzy kolory.... i kształt tego zawijasa , chodziło mi raczej o stonowanie kolorystyczne do czerni która przeważa , nie pasują również mi te pomarańczowe opony i zaciski które pozostały z poprzedniego roweru,to też pewnie ulegnie zmianie.

Nie myslales o rowerze z barankiem?

Raz przejechałem się na prawdziwej szosówce i nie odpowiadała mi tak bardzo pochylona pozycja oraz częste sięganie do dźwigni hamulcowych poniżej ,choć korzyści aerodynamiczne są odczuwalne zwłaszcza przy mocno wiejącym wietrze*gdyby nie problemy z plecami to kto wie??,druga sprawa to jednak koszty zmiany na np.105 -tkę klamkomanetki itp,nawet nie wiem czy to by grało z osprzętem z MTB.

 

1415chris

 

Nazwa Ultimate wszystko tłumaczy .... u Ciebie pewnie same siodełko kosztuje tyle co mój cały rower ;) z drugiej strony to jest drogowy korsarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10tki szosowe nie współgrają z 10tkami mtb.

Ja mykam po szosie z prostą kierownicą i nie widzę powodu żeby to zmieniać.

 

Co do aerodynamiczności pozycji - obserwuję zwykłych mykaczy po mieście na szosach i preferują oni górny chwyt, czyli taki jak na prostej kierownicy, tylko węziej, bo kierownica szosowa przeważnie jest co najmniej 12 cm węższa od mtb prostej.

 

Chodzi mi po głowie właśnie rower szosowy z prostą kierownicą i z korbą na jedną zębatkę w okolicy 38/40 zębów, bo więcej nie uciągnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi po głowie właśnie rower szosowy z prostą kierownicą i z korbą na jedną zębatkę w okolicy 38/40 zębów, bo więcej nie uciągnę

 

Pierwsza myśl jak składałem pierwszy,drugi i ten trzeci rower to napęd z jedną tarczą z przodu ,chodziło mi o zredukowanie ciężaru korb, zębatka 36T z kasetą 28-11 jest bardzo szybka ale do 42km/godz a optymalna nie męcząca kadencja jest już przy 32-33km/godz więc to jest dla mnie wystarczające , zmiana na 38T daje wydawać by się mogło nie wielką zmianę ale prędkość przelotowa rośnie do około 34,7-36km/godz przy znów optymalnej kadencji a max prędkość to 54,1km/godz na prostej przy prawie zerowym wietrze.Druga sprawa że musisz dobrać odpowiednią linię łańcucha skalibrowaną od przyjętych norm w stronę 5,6,7,8 biegu*zębatki* to na nich najczęściej się jeździ . Problem spadającego łańcucha możesz rozwiązać osłoną na zębatkę np. od truvativa, akurat pasuje rozstawem do SLX`a, jeżeli spadał mi łańcuch* jeszcze wtedy jeździłem bez osłony to zawsze spadał mi na zewnątrz,nigdy do wewnątrz* ale spowodowane było to prawdopodobnie kasetą mega -range która miała spore różnice w średnicy poszczególnych zębatek i łańcuch przy zmianie dostawał ....wibracji ....nie wiem jak to nazwać.W terenie raczej bez napinacza by to nie przeszło. Gdzieś czytałem że SRAM wprowadził taki napęd XX1 bez napinacza ponieważ konstrukcja łańcucha nie pozwala mu na opuszczenie zębatki ,tutaj masz linka.

http://www.velonews.pl/newsy/sprzet/2853-sram-xx1-naped-1-x-11-oficjalnie-zaprezentowany

 

TOBO pokaż swojego przecinaka może jakaś inspiracja nastąpi która zostanie zniszczona przez cenę nie których podzespołów..... ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redukcja masy korb :) Chyba bardziej uda ci się zredukować ją nie przez rezygnację z dwóch mniejszych zębatek a przez pozbycie się przerzutki, kabli i manetki - oczywiście same tarcze korby też się liczą.

Wrzuciłem do mojego emtebeka na 26tkach koła szosowe również na oponach szosowych tak jak w kołach 26 cali i niestety dla mnie posiadana kombinacja napędu zrobiła się za twarda, z zębatki 42 musiałbym zejść na 40 lub 38 (chyba 39 w przypadku srama). Przy 42ce "kosiłbym" łańćuch bardziej niż obecnie, używane biegi przesunęłyby się o dwa "w lewo", 12tki i 11tki w kasecie nie wykorzystałbym wcale, a największa w kasecie 28 byłaby za mała.

 

Planuję następnym razem szosę ale z korbą 38z i zamianą kierownicy na prostą. Taki napęd kompletnie rozmija się z koncepcją napędów w szosach gdzie typowa "mniejsza" korba ma blat 50, ale ja nie widzę zastosowania takiego dla siebie.

 

U mnie "trzymajka" do łańcucha nie jest potrzebna, łańcuch spada sporadycznie i do wewnątrz jeśli już. Kaseta jest zestopniowana dosyć ciasno więc łańcuch nie szarpie się tak mocno przy wrzucaniu "w dół"

Rower jest w linku w moich postach.

 

Korba z grupy xx1 nie podejdzie mi w kolejnym projekcie bo jest ciężka. Niestety nie można przeszczepić zębatek z niej do innych korb ze względu na niesymetryczność mocowania do ramion korby, jest specjalne dla tylko tej korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko powoli koncept do podmian się kończy (lub już się skończył) :) Przy kolenjnym drastycznym programie odchudzającym musiałbym zacząć od ramy, a taka szosowa będzie sporo lżejsza od najlżejszej dostępnej mtb. Lżej będzie też na kołach szosowych czy oponach.

Zamiar to 4,2-4,5 kilo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym projekcie widziałbym jeszcze jakąś deskę zamiast tej kanapy

Od dwóch sezonów powtarzam sobie że je wymienię.Mimo że wygląda kanapowo jest bardzo nie wygodne ,mam dość tego siodełka będzie trzeba czegoś poszukać lekkiego a zarazem w miarę komfortowego do max 200pln i chyba z otworem na głazy.

 

warunki eksploatacyjne (np jakość dróg tu) nie są trudne

Byłem parę razy w krajach Skandynawii,pierwszy kontakt z obcym krajem był poprzez podłoże ,gładkie i równe , ja jak wyjadę po za miasto włącza mi się szperacz dziur.

Kiedy planujesz prezentację??

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na razie zamiar bo: po pierwsze zależy znacznie od miejsca pracy a po drugie od dostępnych środków, które są trochę... niebudżetowe :)

Musiałbym żonie wytłumaczyć dlaczego musi zrezygnować z zakupu nowego samochodu :) Ja powód znam, bo obecny jest bardzo ok, ale to móje zapatrywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czemu nie ma w nim konsekwencji?

Choćby dlatego że aluminiowy widelec z piwotami nijak nie pasuje do carbonowej ramy szosowej, albo napęd mtb do roweru szosowego.

Moim zdaniem nie pasuje tu też siodeło czy pedały, kolorystycznie na razie też brak motywu przewodniego.

Nie czepiam się bo widać po prostu nastąpiła przekładka ramy z poprzedniego roweru a autor planuje sobie dograć sprzęt, na razie jeszcze sporo zabawy zostało.

Obserwowałem jak twój rower tobo z "górala" przekształcił się w szosową hybrydę i nie powiem żeby takie połączenie mi się podobało, szosówka z prostą to ok, rozumiem że ktoś nie przepada za barankiem choć osobiście nie umiem bez niego żyć.

Masz swoją koncepcję, ja mam swoją, wydaje mi się że nie musimy się nawzajem przekonywać w tych kwestiach.

Edytowane przez Maniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę nikogo przekonywał że siosia w swojej szosowej formie jest zła :) Jednak nie widzę powodu żeby w rowerze o charakterze podobnym do mojego (ciuś na miasto) napęd mtb miałby się nie sprawdzić.

Chyba że u mnie po zmianie ramy i widelec na aero szosowy opór powietrza spadnie tak drastycznie że zacznę łamać przepisy ograniczenia prędkości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hehe no niestety tak dobrze niema :D

W sumie sam po mieście śmigam góralem na slikach terenowych i chętnie bym go bardziej uszosowił żeby się szybciej pomykało ale stwierdziłem że wolałbym do tego celu klasyczną stalową szosówkę niż hybrydę na ramie górala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choćby dlatego że aluminiowy widelec z piwotami nijak nie pasuje do carbonowej ramy szosowej, albo napęd mtb do roweru szosowego. Moim zdaniem nie pasuje tu też siodeło czy pedały, kolorystycznie na razie też brak motywu przewodniego

 

Chciałem zamówić widelec PRO ale podobno w Shimano Polska na razie nie mają,na karbonowy.pl jest mój upragniony ale jak zamówiłem to zaraz zadzwonił sprzedawca z informacją że opis produktu jest nie pełny bo rura sterowa jest tapered i ...... z 399pln podniósł na 599pln!!!!!! parę dni później...zgroza ,druga sprawa to te pedały, też wolałbym czarne ...kolorystycznie nie pasują ale nie miałem wyboru z drugiej strony już dawno pewnie wytarła by się anoda lub jakaś farba i gorzej by to wyglądało.

Cieszę się że ktoś ma swoje zdanie , uwagi i wyraża je bez wazeliniarstwa .

Projekt na dzień dzisiejszy jest nieskończony ,widelec oraz hamulce szosowe *uszosowią* chińczyka,następnie siodło oraz koła i opony, **więc z braku laku dobry kit ** ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...