Skocz do zawartości

[9707g] FELT by Lesieque


lesieque

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was wszystkich. Chciałem Wam zaprezentowac ciągle zmieniający specyfikacje rowerek na którym przejechałem część obecnego sezonu. W przyszłości planuję zmianić większosć z napędu oraz praktycznie wszystkie rurki-> mój cel to 9100 co wg moich wyliczeń jest możliwe.

 

Poniżej zamieszczam specyfikację jednak nie które części nie posiadają wagi realnej (jest to tylne koło gdyż mam założoną opaskę, zrobionego tubeless-a, suport, którego nie mam jak wykręcić)

 

Rogi accent 65g

Koszyk na bidon scott nylon 35g

Hamulec przedni zacisk SLX 660 280(zalany koplet z klamką)

Hamulec tylny zacisk DEORE 555 310(zalany komplet z klamką)

Klamki Hamulcowe XT 775

Pancerze i linki jagwire

Kaseta pg-970 310

łanńuch pg971 280

Korby truvativ stylo (44-32) 783

Przerzutka przednia XT-770 150

Przerzutka tylna XT770 236

Widelec SID RACE 10 1480

Rama FELT RXC ONE 1560

Gripy KCNC 13

Kierownica TRUVATIV RACE 190

Stery FELT 100

Pedały SPD-520 380

Siodło SELLE ITALIA SLR 230

Sztyca TRUVATIV TEAM 350X27.2 270

Zacisk sztycy NO NAME 21

Manetki SLX 260

Zaciski koł NOVATEC 111

Podkładki pod mostek FELT

Mostek ZOOM100 /truvativ XR110 170

Opona przednia RoRo 2.1 417

Opona tylna RoRo 2.1 380

Top cap Bontrager 10

Koło przednie ZTR ALPINE+novatec 711+sapin 650

Koło tylne ZTR ALPINE+novatec 712+sapin 720

Tarcze haulcowe Dartmoor Nano 170g

Suport SRAM GXP 130g

 

 

W najbliższym czasie postaram się zrobić zdjecia i może uda mi się dokładnie go zważyć, ponieważ nie miałem dokładnej wagi i sumując wagę podanych części jest pewna różnica i chciałbym ja skorygowac i podać bardzo dokładnie

 

Jak na razie jest to najlżeszy FELT spośród HT na forumrowerowym.

 

Zapraszam do oglądania i komentowania.

(przepraszam jeżeli pominąłem coś waznego, ale jestem strasznie zabiegany, ale chciałem sie pochwalic moja maszynką ;) )

post-135096-0-94252700-1352896198_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na siłę nie odchudzaj ,to nic nie da ,jedynie bym jeszcze zainwestował w najlepsze i najlżejsze koła i opony ,na zdjęciu same błoto :).

Nie doradzę Ci jakie kola niestety bo to nie mój dział i klimaty choć projekt jest zachęcający.

A co chcesz jeszcze wymienić?

Bo jakbyś chciał odchudzać to trzeba raczej kupić ramę karbon i Dt swiss carbon

Edytowane przez nikopol83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z tym rama karbon i Dt swiss carbon. Trochę niezbyt lekkich części jest, np. korba z suportem > 900g (to już jest ciężko), pedały, sztyca, kaseta, przerzutka p, mostek i jeszcze pewnie coś by się znalazło.

 

lesieque piszesz "mój cel to 9100 co wg moich wyliczeń jest możliwe." - uchylisz rąbka tajemnicy, co planujesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woooow! niespodziewałem się takiego odzewu :). Wlaściwie to nie mam co pisać bo wszystko wymieniliście.

Na siłę nie odchudzaj ,to nic nie da ,jedynie bym jeszcze zainwestował w najlepsze i najlżejsze koła i opony ,na zdjęciu same błoto :).

Nie doradzę Ci jakie kola niestety bo to nie mój dział i klimaty choć projekt jest zachęcający.

A co chcesz jeszcze wymienić?

Bo jakbyś chciał odchudzać to trzeba raczej kupić ramę karbon i Dt swiss carbon

 

Bez przesady. Ty le zbierałem na te koła, a Ty piszesz że cięzkie. Komplet <1400g plus leciutkie dartmoor-y nano gdzie komplet jest lższejszy niż jedna XT.

Po za tym, chciałbym aby rama i amor zostały. Są to docelowe częsci. Jeżeli cokolwiek bym robił z rama to oddał ją do ponownego malowania, gdyz kupiłem używkę + zły uchwyt na bagazniku rowerowym przez kilka startów i rama wygląda nieciekawie. (jak sie dorwę do aparatu to zobaczycie o co chodzi)

 

Co do sprzętu jak zauwazyliście czytając wnikliwie jeżdzę na 2x9. Mimo posiadania 3x9 w Karkonoszach nie zrzucałem z własnej woli na najmnijeszą więc stwierdziłem że 2x9 z mniejszymi blatami zdecydowanie wystarczy.

Na sztycy moge urwać 120g.

Siodło SELLE ITALIA 135G-ramowe

kokpit ok 140-180g (mam 2-3 pomysły stad wahania)

zaciski do kół, przerzutki, manetki (ale odchudzić po mojemu->zrobie beda zdjęcia ;) ) kaseta .

po za tym musze dokończyć tubeless-a (z przodu ciągle mam dętke, i zrobić hamulce gdyż mam klamki 2 różnych klas i zaciski również 2 róznych klas. Wcale to nie wygląda dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak a propos to w rozpisce nie widzę dętek i/lub wagi mleczka uszczelniającego.

Różnica w masie kół zadziwiająco mała ( 70 gramów??).

Brak wagi manetki amortyzatora , linek ,pancerzy i licznika.

Błędna nazwa łańcucha ( chyba PC-971).

Waga amorka nie za niska?

 

Czepiałem się..., wiem..

 

Poza tym proszę o zamieszczanie projektów zgodnie z tymi zasadami.

http://www.forumrowerowe.org/index.php?app=forums&module=forums&section=rules&f=122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no spoko. czepiajcie się... postaram się tak wszystko rozpisać, żeby nie było sie do czego czepiać ;) Jak wszystko dokładnie zważę będzie idealnie. Co do amora to jest to realna waga (taka jest katalogowa, ale tyle tez wyszło mi na wadze). Rower w chwili obecnej jest bez licznika (swoja droga bez przesady, jeżeli miałbym wazyć licznik to powinien też zważyć czip'a startowego ;) )

łańcuch owszem jest to model 971 (mój błąd gdyż zawsze myli mi się oznaczenie kasety i łańcucha.

 

W tym tygodniu postaram się wszystko doliczyć dokładnie

Edytowane przez lesieque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostateczna wersja. Wszystko dokładnie powazone oraz mniej więcej opisane. Mam nadzieję, że nie ma teraz żadnego problemu. Na zdjęcia będziecie musieli jeszcze troche poczekać.

Rogi accent airpline (+Pro bolts) 53g

Koszyk na bidon scott nylon Comp 35g

Hamulec przedni SLX 665 (PRZEWÓD +ZACISK+KLAMKA) 280g

Hamulec tylny DEORE 555 (przewód+klamka+ zacisk) 310g

Klamki Hamulcowe deore 555(+ Pro bolt) XT 775 (+pro bolt)

Pancerze i linki jagwire 80g

Kaseta SRAM PG 970 315g

łanńuch SRAM PG 971 280g

Korby Truvativ stylo 780g

Przerzutka przednia XT-770 150g

Przerzutka tylna XT-770 236g

Widelec SID RACE’10 (gwiazdka+manetka) 1550g

Rama FELT rxc one 1580g

Gripy KCNC 13g

Kierownica Truvativ team 190g

Stery FELT 70g

Pedały SPD 520 380g

Siodło selle italia SLR 230g

Sztyca Truvativ team (350x27.2) 270g

Zacisk sztycy no name 21g

Manetki SLX-660 (bez monitorów+ Pro bolts) 245g

Zaciski koł novatec 110g

Podkładki pod mostek FELT 8g

Mostek zoom100mm/truvativ XR 110mm 170g

Opona przednia schwalbe RoRo 2.1 417g

Opona tylna schwalbe RoRo 2.1 385g

Top cap bontrager(Pro Bolt) 12g

Dętki DELI tire (tylko przód) 190g

Koło przednie ZTR ALPINE+NOVATEC 711+SAPIM (opaska yellow) 632g

Koło tylne ZTR ALPINE+NOVATEC 711+SAPIM (opaska yellow+uszczelniacz) 890g

Tarcze dartmoor Nano 160mm 84g+87g(26g-śruby)

 

 

Łączna waga 10079

 

Licznika nie podaję, gdyż na chwile obecną jest on założony na innym rowerze i nie mam jak go zważyć i odkręcić

Edytowane przez lesieque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak to zima bywa szykuja sie spore zmiany w mojej maszynce. Na razie nie bede uaktualnial wagi, ale rama odchudzona o 40g przez poprzedni bład na wadze a amor o 30g.

Jednak nalezaloby dodac suport o ktorym zapomnialem 120 :/

 

W zeszym tygodniu dotarl syntace F99 105 mm103 g

teraz czaje sie na kiere carbon. Zaloze nowe komponenty, pocykam zdjecia i uaktualnie bo powinno byc wtedy z -5g ponizej 10kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

nadszedł ten dzień, w którym mogę zdradzić jak chce zejść do 9kg. Liczac gram do grama mogę mieć 899x :woot: Tak więc do rowerku (który przypominam wazył 10129g) dołozyłem:

 

(mostek) syntace F99 105 mm 103g -67g

(kierownica) KCNC dark side 56 cm 128g -62g

(przerzutka tył) XTR 960 tuned 189g -47g

(przerzutka przód) DA 7900 76g --76g

total 10129g-252g 9877g

 

DA ma być jeszcze przerabiane, ale ze względu na brak czasu wstawiam wagę takiej przerzutki jak do mnie dojechała. Co do mostka to śruby oryginalnie sa stalowe, ale w najbliższym czasie szykuję się na zakup Tytanowych dzięki czemu zejde o kolejne 6g :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

juz zmierzają do mnie XTR 975 na przód i zaczynam się rozglądac powoli za tyłem... i tu pytanie. Co myślicie o tarczach 140mm? ze względu na mocowanie w ramie wolałbym zostać przy IS i nie bawić się w przejściówki i adaptery z PM. Z tego co patrzyłem na allegro to najczesciej można spotkac uzywane XTR ale ze średnicą 140mm. Daje to rade przy niecałych 70km jeźdźca? płaskie maratony i ostre jazdy w kampinosie czy na mazovii dadzą rade, ale jak sie zrobi ostro w doł tarcze nie będą za małe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz zmierzają do mnie XTR 975 na przód i zaczynam się rozglądac powoli za tyłem... i tu pytanie. Co myślicie o tarczach 140mm? ze względu na mocowanie w ramie wolałbym zostać przy IS i nie bawić się w przejściówki i adaptery z PM. Z tego co patrzyłem na allegro to najczesciej można spotkac uzywane XTR ale ze średnicą 140mm. Daje to rade przy niecałych 70km jeźdźca? płaskie maratony i ostre jazdy w kampinosie czy na mazovii dadzą rade, ale jak sie zrobi ostro w doł tarcze nie będą za małe?

Czym kierowałeś się wybierając te hamulce? Miałeś możliwość ich przetestowania przed wyborem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOBO o czym mówisz? Chodzi Ci o IS 140mm? Jeżeli tak to ich nie mam. Jezeli chodzi ogólnie o XTR-y to zdecydowałem sie na nie, poniweważ od początku mojej przygody z tarczami jeździłem na shimano i postanowiłem przy nich zostać. Słyszałem duzo opinii iż formula ma dość nie wygodną klamkę, a ustawienie odległości klamki w 775 było dla mnie wręcz idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po hamulcach szykuje sie dłuższa (chyba) przerwa i szukanie korby... Macie może jakies pomysły w korbe z suportem w wadze do 750g? mam kilka typów ale nie wiem co wybrać...

-aerozine

-coda tarantula..

-uzywany XTR ale to juz spore pieniądze bo z racji na 2x9 i DA z przodu w gre wchodzi tylko XTR980 a to juz spora kasa

-FSA ale znaleźc co 800zł uzywke to troche stres bo jakby nie bylo to prawie 1/3 ceny wiec może być strasznie zajechana i porysowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie chcesz zejść z wagi a szykujesz prawie 1k pln na nową korbę by oszczędzić 50 gramów. Nie lepiej kupić nową ramę np. węglowego chińczyka, za 1000 zł + opłaty i zrzucić +/- 300 gramów? Do tego sprzedasz starą ramę oraz korbę i starczy w zupełności na nową korbę 780 lub Aerozine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może tak.. docelowo w rowerku szykują się takie zmiany i koniec..boże jak to dziwnie brzmi koniec tuningu

siodło najpewniej full carbon od vincere'a ;) zysk wagowy pewnie ok 140g

sztyca carbon zysk ze 130g

tubeless z przodu zysk 110g

zaciski kół i sztycy -70-80g

pedały to byc może Exustary tytanowe i zysk na nich ok 170g

No i wiadomo jakies śrubki na alu czy Ti...

Dlatego 8900 jest osiagalne i dalej nie mam zamiaru odchudzać, gdyż IMO jest to dolna granica wagi dla takie ramy z kołami i amorem... nie chce sie bawić w schmolke i hample R1 bo wychodzi mega drogo a nie mam zaufania do mega cienkich rurek, któe mimo testów atestów i nie wiem czego jeszcze łamie sie i zostaje w d... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...