Skocz do zawartości

[10337g] Unibike Expert 2012


rafaldrift

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano

 

Chciałbym Wam przedstawić rower, który kupiłem na początku wakacji.

 

W rowerze przy składaniu została wymieniona rama na której jeździłem wcześniej przez jeden sezon, reszta pochodzi z roweru Sunn Prim S1 2012.

W rowerze od wakacji wymieniłem kilka części tj. piasta Novatec, na której wczoraj złożyłem koło, sztyca oraz kierownica Funn (wcześniej carbonowe, więc ważyłby jeszcze mniej) opony na starcie zmieniłem na CST 1,5 obecnie od kilku dni na obręczy siedzą Schwalbe Durano 1.35 , oraz chwyty SRAM piankowe/gąbkowe.

W rowerze zamontowałem rogi, które mają zastępować lemondkę na którą nie chciałem wydawać dużo kasy, ponieważ mogłem zrobić to tańszym kosztem i spisuje się bardzo dobrze.

 

 

 

 

Na chwilę obecną rower składa się z następujących części :

 

Koszyk na bidon : Longus Knob czarny aluminium 66g

Hamulec przedni : Formula RX + tarcza Formula 160 mm 341g

Hamulec tylny : Formula RX + tarcza Formula 160mm 340g

Pancerze i linki : Jagwire 50g

Kaseta : SRAM PG-1050 12-36 10speed 299g

Łańcuch : SRAM PC-1051 10speed 277g

Korby : SRAM S1400 2x10 175mm 42/28T 890g

Przerzutka przednia : Shimano XT FD-M780 3x10 149g

Przerzutka tylna : SRAM X.0 10speed 190g

Widelec : RockShox Recon Gold TK 100mm 1680g

Rama : Unibike Expert 19" 1850g

Gripy : SRAM Locking czarne 80g

Kierownica : Funn Full On 31,8 710mm 315g

Stery : Seryjne z roweru na kulkach 149g

Pedały : Wellgo na kulkach 270g

Siodło : SDG I Fly RL Titanium 180g

Sztyca : Funn Crossfire 31,6 250g

Zacisk sztycy : NoName 20g

Manetki : SRAM X7 2x10 232g

Podkładki pod mostek : Jedna podkładka Carbon 4g

Mostek : Carver 31,8 650mm 133g

Opona przednia : Schwalbe Durano 26x1.35 390g

Opona tylna : Schwalbe Durano 26x1.35 390g

 

Koło przednie

-Piasta : Novatec NT-D711 28H 140g

-Obręcz : AlexRims 559x19C 28H 430g

-Szprychy : Seryjne 150g

-Nyple : Seryjne 10g

-Opaska : NoName 14g

 

Koło tylne

-Piasta : Chosen 28H 274g

-Obręcz : Alexrims 559x19C 430g

-Szprychy : Seryjne 150g

-Nyple : Seryjne 10g

-Opaska : NoName 14g

-rogi : zastępują lemondkę 170g

 

Razem - 10.337g

 

Na zdjęciu rower jeszcze na oponach CST, oraz bez rogów

 

 

 

e6rof8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę się mija z przeznaczeniem roweru, ale nie będę oceniał.

Jeżeli chodzi o stylistykę to nie podobaja mi się czerwone wstawki, bardziej widziałbym białe.

Cały napęd ciekawie przemyślany. Jak sprawdza się w praktyce?

Części sam ważyłeś czy z internetu? Trochę ciężkawa wydaje mi się ta ramka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin forum, pkt 2i

 

 

Rame ważyłem w sumie na oko oraz szukałem troche po forum więc obstawiłem, że tyle może ważyć, wątpie aby była cięższa.

Na tym napędzie zrobiłem juz jakieś 4,5 tys km i wszystko bardzo dobrze działa, przerzutki wskakują bardzo szybko, łańcuch w bardzo dobrym stanie. Na przyszłą zime planuje zakupić taką samą kasetę oraz łańcuch, ponieważ to jest to najlepszy zestaw jaki miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mtb do 99% szosy... czego to ludzie nie wymyślą :/

 

Na przyszłą zime planuje zakupić taką samą kasetę oraz łańcuch, ponieważ to jest to najlepszy zestaw jaki miałem.

 

Przecież taki napęd po jeździe na szosie powinien z 12kkm wytrzymać lekką ręką :X

Edytowane przez rybciasum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdemu pasuje np. pozycja na szosy... Albo brak możliwości ostrzejszej w terenie ( nawet new takich oponach). Taki rower jest uniwersalny po prostu:)

 

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

dokładnie tak. Jest to rower uniwersalny ponieważ, kolarzówką za bardzo nie pojeżdzę po chodnikach czy też czasami po lesie.

 

mtb do 99% szosy... czego to ludzie nie wymyślą :/

 

 

 

Przecież taki napęd po jeździe na szosie powinien z 12kkm wytrzymać lekką ręką :X

 

 

przez sezon robię około 10 tys km więc na zimę będzie miał jakoś 15 tys km, ale to wtedy ocenie czy potrzebuje wymiany, jednak wydaje mi się, że to już będzie ta chwila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostrzejszy teren ?? naprawdę na tym forum mnie już nie nie zadziwi, załóż sobie 1,5" semi slicki i poleć sobie po jakimś w miare "cięższym" terenie, a co dopiero 1,25" SLICK. Jak już chcesz wygodnego roweru do miasta, to mogłeś złożyć rigida 29" single-speed, wyszło by cenowo podobnie, a pewnie z 1-2kg mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się czepiliście tych opon... skoro jeżdże po asfalcie to chyba nie zaloże opon 2.10

 

Skoro jeździsz prawie tylko po asfalcie, to są inne dużo bardziej pasujące do tego typu rowerów.

 

Jak wybrałeś taki jak wybrałeś, do tego piszesz o uniwersalności, to się nie dziw, że podniosłem kwestię opon :) (tak, są slicki/semi-slicki 2.0" i grubsze).

 

 

Co z pierwszą częścią mojego pytania - dętki/zaciski kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Rozumiem, ze jezeli wrzucasz dower do podfora manii lekkosci to chcesz aby twoj rower byl lekki. W takim razie dlaczego nie zalozysz sobie sztywniaczka z przodu?

1. zyskasz ok 1kg

2. kupujac carbon bedziesz mial w jakims tam stopniu tlumienie.

 

swoja droga jakos nie wierze w tak niska wage roweru. Ciezki amor i rama, a reszta komponentow tez raczej nienadrabiasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ważyłeś ten rower na wadze z hakiem??

 

Masz w miare lekkie koła, i papierowe opony i to Ci troche zbija wagę, reszta to jakieś gramy w lewo i prawo. Moim zdaniem jak ten rower waży 1kg więcej jak podajesz to było by to niezłym wynikiem, tyle co podajesz waży mój carbon z R7 (sam frame set waży 800g mniej ),

 

Ja bym wymienił ten amor, i wsadził sztynego Mosso - zyskasz 1kg, i wymienił opony na jakies bardziej sensowne go górskiej obręczy 1,5" minimum, opona lepiej się "ułoży" i bedziesz miał mniejsze opory toczenia, niz na teoretycznie węższej. Wagowo wyjdzie bliżej tej którą podajesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...