Skocz do zawartości

[650b] Pokaż swojego 650b i napisz o nim dwa zdania


durnykot

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Do Rychtara dzwoniłeś? Dla niego to "betka".

Sam będę kole soboty u niego z tym samym -czyli wymiana haków - jak chcesz zapytam co i jak i ile by to kosztowało.

 

Tak w ogóle utrudniłeś sobie sam zadanie -mogłeś kupic wersję z odkręcanymi hakami i było by po problemie....ech....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

niby tak

ale po dorobieniu drugiego kompletu haków miałby dwie możliwości i pełną dowolnośc w kreowaniu geo.

nic to - w sobotę popytam Rychtara ile weźmie (mam nadzieję, że nie więcej jak 250zł)

Same haki (jak te w Sarnie) to tak od 25-30 euraków ze źródła w jakim zaopatruje się Maestroł

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz to zapytaj, będę wdzięczny ;)

 

Odkręcane haki - na pewno dałoby się wyrzeźbić jakieś haki, ale miejsca na zbliżenie koła i tak dużo nie ma. Poza tym cena, prowadzenie pancerza do przerzutki dołem, nie podoba mi się naklejka na górnej rurze i dziury pod canti ;)

Poziome/otwarte w tył także nie załatwiły by sprawy - koło mógłbym cofnąć (żeby upchać np. wielki balon 29"), ale już zbliżyć do suportu nie bardzo. Bez przeróbek także by się nie obeszło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dostałem z powrotem ramę. Muszę przyznać, że dobra robota. Jak bym nie wiedział co było robione, to bym myślał, że taka jest fabrycznie.

 

Teraz czekam na sensowny amortyzator w sensownej cenie - bo Revelationa za 500 ojro nie kupię :)

 

14e32f224393859.jpg b3ee2e224393865.jpg 18b4a7224393872.jpg

 

 

---

Edyta: bym zapomniał, długość tyłu (chainstay) ~428mm.

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prosze - gałkuję, zumuję i nie widzę żadnej ingerencji w trójkącik - świetna robota! Nie mogę się doczekać fot całości, a swoją drogą Twojej opinii nt. zmian w geo, czy są wyczuwalne czy tylko zauważalne/kosmetyczne.

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem z powrotem ramę. Muszę przyznać, że dobra robota. Jak bym nie wiedział co było robione, to bym myślał, że taka jest fabrycznie.

 

Teraz czekam na sensowny amortyzator w sensownej cenie - bo Revelationa za 500 ojro nie kupię :)

 

14e32f224393859.jpg b3ee2e224393865.jpg 18b4a7224393872.jpg

---

Edyta: bym zapomniał, długość tyłu (chainstay) ~428mm.

 

Heh, normalnie szok! swietna przerobka. Nie spodziewalbym sie, ze az tak bardzo ci przeszkadzaly te mocowania, ale jak widac bardzo skutecznie sie ich pozbyles... no i ten krotki ogon - naprawde czad. Pogratulowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

W końcu co nieco mogę pokazać, choroba minęła, chęci do jazdy wróciły - sprzęt warto by do końca poskładać :)

 

Miałem pewne obawy odnośnie przerzutki przedniej, ale nic nigdzie nie ociera. SLX 2x10 + adapter 28.6mm. Adapterem już się zająłem, teraz pasuje do rury 29.8mm, samą przerzutkę też pomęczę (docelowo ~125g).

 

Kompletna korba - wyszło równe 800g (ramiona LX FC-M582, 36z XT alu, 22z SLX stal, suport Accent, śruby/kominy pół na pół alu i stal). Mała jeszcze do przemyślenia w kwestii przełożeń - mam 22z alu, 22z stal, 24z stal. Jedną z nich na pewno wykorzystam :)

Przy okazji pająk zmienia kolor na czarny, takie odświeżenie wyglądu. Dodatkowo dwie fotki niepełnego roweru, niestety w ciasnych warunkach domowych.

 

088080230374222.jpg b97eb5230374229.jpg 8aaad6230374232.jpg

 

95ab0d230446566.jpg ab0409230446582.jpg 8d099a230446615.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Było trochę perturbacji, m.in. dostałem nie to, co chciałem, zabawa w odsyłanie, ale w końcu ostatnie części do mnie dotarły. 24z i 36z - obie zębatki alu, obie czarne (Shimano XT).

W tzw. międzyczasie:

* przednią przerzutkę (SLX 675, 2x10) trochę pomęczyłem: został górny ciąg, śruba trzymająca linkę stal, reszta alu, ciut odchudzony adapter (34.9 -> 29.8), waga pudełkowa - 139g, obecna - 127g,

* oś korby straciła 3mm (lewy pedał 3mm bliżej ramy), mufa 73mm, miski Accent, zero podkładek,

* delikatnie podpiłowałem tylny zacisk hamulca, po przeróbce ramy jeden z otworów jest trochę za nisko, zabrakło ~1mm żeby tarcza nie ocierała o zacisk, teraz jest dobrze.

 

Zostało docięcie pancerzy i zalanie hamulców, regulacja przerzutek.

Na tę chwilę jedenaście i pół kilograma. Czekam na odpowiedni amortyzator (Manitou Marvel Comp, może Expert?) i opony (najchętniej czarna papryka 2.2", XK przód, RK tył). Do tego mleko i będzie 11kg - nic więcej mi nie trzeba :)

 

4e0c6c232584158.jpg b7baaf232584150.jpg 391224232056739.jpg

Edytowane przez rzymo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm, smakowicie, aczkolwiek opcja Custom Colors zaciekawiła mnie mocno! Opcja pod geo Garego Rybaka w 29er'ach!

 

Swoją drogą: ciekawe czemu A-C dla 1 1/8" jest wyższe niż dla zwężanej sterówki w Pro i Expert? I dla jakiego skoku podana jest wysokość A-C - 80mm, 100mm czy 120mm? mysli.gif Z tego co pamiętam 29er Reba 120 QR20 ma 520mm właśnie...

 

A 600g różnicy pomiędzy Marvel'em LTD a Comp to chyba jakiś złośliwy chochlik - naprawdę aż taka różnica w kartridżach?

 

 

POZDRo-:ver

 

EDIT: przyuważyłem dopiero teraz że A-C jest dla 100mm (podane przy 26")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marvel to piękny wkład w 650b , tyle, że to niezbyt tani amor, RST wypuściło RST 650b Air , to może być niezła budżetowa opcja, tyle, że Velo nie było łaskawe nic sprowadzić ....

 

Set rama z amorem RST wrzuciłem omyłkowo w temat o kołach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

..w połowie drogi - 67'er, później/jutro powinienem dodać lepsze zdjęcia całości po przeróbce juz z dwoma kołami 650B, jak uda mi sie dziś wrzucić resztę szpeju to skrobnę dwa słowa jak to-to się podoba(lub nie).

 

IMAGE_9EA43740-F13E-4B11-BFAB-1DD13B8B3EBD.JPG

 

Jak na razie skręcony "na biegu" - mostek jeszcze za długi(za biały także), błotnika pozbędę się zanim skończę...muszę jeszcze przyciachać nową kierkę(aczkolwiek szkoda mi jej strasznie, ale nie widzę siebie na 785mm!), a nowe kable i napęd wrzucę w Dzień Wagarowicza na wiosnę ;)

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ejno! Nie tnij! Zostaw, zobacz jak się sprawi. Opitolić zawsze zdążysz... To tak jak było z moim Figlem. 718mm myślałem że nie poradzę, tymbardziej że w zyciu na niczym szerszym niz 685 nie śmigałem. A tu pieknie mi się używa :)

 

A Pan Proper wyglada interesująco :) Czekamy na fote w pełnej odsłonie 650b.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ejno! Nie tnij! Zostaw, zobacz jak się sprawi. Opitolić zawsze zdążysz... To tak jak było z moim Figlem. 718mm myślałem że nie poradzę(...)

 

...ale 785mm ??? Jak ją trzymam "na sucho" to mam lęk że drzewa nadgarstkami kosić będę(pomyśl np. Follow the Dog/Monkey Trail) i wydaje mi się że fafkulce mógłbym odstawić - tak byłbym wietrzony ;) Na dodatek nawet się do domu przez drzwi nie zmieszczę! No dobra, fajny argument żeby kwitnąć outside, kupiłeś mnie, spróbuję...

 

A tymczasem udało mi się zapodać tylne kółko i tak się prezentuje Prophet 650B(False Prophet a.k.a. Przeszczeproper):

 

IMAGE_040D8290-3243-493A-BFB1-C16AD59A9F31.JPG

IMAGE_62356B01-393A-44B4-9A92-C554BB5A0BCA.JPG

 

A żeby nie było zbyt łatwo, przednia przerzutka ma dosłownie milimetry zapasu od ścianki opony, nieco więcej od "garba" - trzeba będzie potestować czy się rama nie gnie i nie haczy...aczkolwiek na najmniejszych kłach nie będę pewnie szaleć po bandach, więc może da radę?

 

IMAGE_74EB80E8-F530-41CB-8365-615A1D076DAC.JPG

IMAGE_B3C4EF71-D914-44B1-BFA9-A31E8DFD7424.JPG

 

Jutro zabiorę aparat i pstryknę więcej lepszej jakości fot, zapodam też może jakiś tekst jak widzę/czuję przeróbkę - dziś nie wyciągnąłem go jeszcze na testy bo pozostały biegi do wyregulowania...ale "na sucho" coś czuję że było warto :)

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

OOO-jes... Wygląda bojowo :devil:

 

Tylko weź Kolego Bardzosympatyczny wymień ten most bo jest maaaasakrycznie długi.

 

Prześwit przy przerzutniku... Ponownie przekanuję się że korby i suporty na kwadrat to Jedyna Słuszna Droga. Za blisko? Keiner frage... Zarzucasz nastepny rozmiar osi i kichasz i plujesz na wszystko :)

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Devil.jpg

 

 

 

HELLo-:

 

 

Mr. Proper wstępnie objeżdżony i piekielnie dobrze mi się na nim śmiga!

 

Do rzeczy: diabelsko wieelkiej różnicy między kołami nie ma, na pewno nie takiej jak skok z 26" na 29er'a więc kto szuka rewelacji może być nieco zawiedzony. Wizualnie rzuca się w oczy większa objętość kapcia, śmiesznym wydaje się fakt że jest go więcej z przodu...jak i z tyłu(eureka!, ale chodzi o to że wydaje się być zbyt blisko stóp choć nie przyhaczyłem ani razu) ;)

Trakcja faktycznie jest jakby lepsza, zauważyłem na pewnym małym, nazwijmy go, technicznym podjeździe gdzie na 29" da radę ale trzeba zrzucić na najmniejszą zębatkę lub deptać w korby ostro, na 26" jest prawie niewykonalnie a tutaj pierwsza próba i - myk! - jestem na górze w okamgnieniu. Możliwe że to kwestia ogólnego podniecenia apgrejdem, albo mocnego strzału w geje ale dałem radę bez wysiłku...

Wysokość suportu - niezauważalna zmiana, jedyny "minus" jest taki że mam dalej do ziemi, ale przekonałem się o tym dopiero jak stałem na światłach, w terenie nie zauważyłem żebym gorzej/wolniej/chybotliwiej wpadał w zakręty.

 

Dodać muszę że przy okazji "spuchnięcia" kół udało mi się nieco odchudzić rower - na wymianie amora zyskałem pół kilo, kółka o ile są lżejsze w końcu nie wiem bo siadła waga, ale "z łapy" wyczułem niższą masę, ISON podaje wagę tych kół(mam inny model piasty tylnej ale w tej samej wadze) na 785g i 929g. Pozostaje jeszcze wrzucić kierkę Funn Fatboy(290g jak pamiętam) ale się jej boję bo ma 785mm...obecny Da Bomb Big Stick ma 340g, gripy Lock-On z owijką też swoje ważą(w odwecie Ergon lub piankowe Ritchey'e). Mostek był Truvativ AKA 1.5" 80mm, spróbowałem Bontrager Race Lite 100mm(za długi) oraz Titec El Norte 50mm(za krótki), więc wychodzi że 75 milimetrów Rejs Lajta którego jutrem zarzucę powinno być cacy...

 

Miejsca na przerzutkę przednią tyle co kot nabeczał, ale jeszcze nie przyciąłem opony na niej więc obadamy jak to będzie jak potyram koła i się nieco rozmiękną na boki ;)

 

No dobra, czas na jakieś dowody że faktycznie coś się wydarzyło:

 

RSCN0088.JPG

 

DSCN0080.JPG

 

DSCN0085.JPG

 

DSCN0083.JPG

 

DSCN0086.JPG

 

DSCN0084.JPG

 

 

Aha, jedynym minusem nowych kół jest wkurczakujący dźwięk tylnej piasty(albo się przyzwyczaję albo ogłuchnę) więc pierwsza nagroda wąsy i broda, nagroda pocieszenia krem do golenia dla tego kto powie jak uciszyć to cholerstwo!

 

Puenty nie ma(jeszcze) bo za mało się znamy żeby wydawać opinię czy było miło czy przyjemnie czy raczej pójdziemy w inne strony...

 

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...